Tarvinneeko tasapainottaa?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

juha
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Pyörä: Suzuki DL650
Paikkakunta: Lahti

Tarvinneeko tasapainottaa?

Viesti Kirjoittaja juha »

Talvella teetetyn rihtauksen jäljiltä nypin painot pois takavanteesta ja kietasin raudoilla vaan nakin takaisin. Perstuntumalla ei jumputa eli tarvinneeko käyttää tasapainotuksessa ollenkaan? Mulla ei tule kyllä muuta mahdollista haittaa mieleen kuin takahaarukan ja akselin laakereiden ennenaikainen väsyminen mutta onko sekin vaan teoreettista..?
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Riippuu vähän rengastuksesta, mimmoisella pinnalla ajat ja käytätkö vannelukkoa.

Itse ajelin koko viime kesän nappuloilla ilman tasapainotusta. En kylläkään käytä vannelukkoja. Jos käytät vannelukkoja ja ajat nappuloilla niin kannattaa silloin laittaa vastapainoja.

Jos kyseessä on katurengas niin silloin ei varmaan tasapainotuksesta ole haittaa...
Avatar
vuohi
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 30, 2004 6:24 pm
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi »

mulla ei oo nappula renkaiden kanssa tasapainotuksia vaikka on lukot ja kyllä ne rupee siin yli 60km/h vauhdis aika pahasti täriseen. mettässä ei oo huomannu mut kadulla kun tos keväällä vähän ajelin niillä niin kyl rupes sen verta kyrsiin et vaihdoin heti moto renkaat alle.
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
juha
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Pyörä: Suzuki DL650
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

No katurengasta mulla enemmän alla pyörii, nuo on michelin T66:set. Eipä nuo tänään tärisseet häiritsevästi kun varovasti kokeilin 130kmh asti mutta saattaisihan tuon takarenkaan tasapainottaa ihan laakereiden suojelumielessä.. Eturengasta en ole tasapainottanut ja siinäkään ei tunnu minkäänlaista vapinaa eikä ravista moottorijarrutuksessa.
Skogis
Viestit: 312
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Paikkakunta: Vasa

Viesti Kirjoittaja Skogis »

Minä uskon että tasapainotus on tärkeä myös nappularenkaiden kanssa estämään että pinnat löysenevät ja vanne hajoa, mutta voi olla että se ei haitta paljon mutta tasapainotus on kuitenkin helppo homma ja kannattaa varmasti tehdä
AriK
Viestit: 396
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
Pyörä: KTM 950 adv. S
Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

Itse tasapainotan Sirac:it, ja sun muut Allroad kumet, vanteet on saanu aikojen saatossa sen verran köniinsä, että keväällä etuseen meni 70 g ja takaseen 60 g puntteja.

Täysnappuloita en oo painottanu
Vastaa Viestiin