Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125, lisänä KLE 500
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200
No niin. Huipputeknisten sovittelujen ja oikomishoitojen jälkeen valoa näkyy tunnelissa.
Tuossa ollaan jo lähellä oikeaa muotoa. Kierretanko koittaa mallintaa eturenkaan liikerataa. Kuten erittäin tummasta kuvasta näkyy, ei putki tässä asennossa työnny kovinkaan kauas sivulle kummallakaan puolella.
Tosin vielä on työtä jäljellä, alkukäyrä tulee turhan lähelle varpaita eikä renkaan kohdallakaan ihan ole riittävästi varaa. Pitää kokeilla josko reikänauha olisi sopivaa tavaraa putkenpätkien roikotteluun, maalarinteipin kanssa tahtoo mennä järki.
Seuraava vaihe olisikin sitten hermoja raastava hitsaaminen. Vielä olen kahden vaiheilla hankinko rosterilankaa tuota putkea varten vai vetelenkö ihan perinteisellä.
Tuossa ollaan jo lähellä oikeaa muotoa. Kierretanko koittaa mallintaa eturenkaan liikerataa. Kuten erittäin tummasta kuvasta näkyy, ei putki tässä asennossa työnny kovinkaan kauas sivulle kummallakaan puolella.
Tosin vielä on työtä jäljellä, alkukäyrä tulee turhan lähelle varpaita eikä renkaan kohdallakaan ihan ole riittävästi varaa. Pitää kokeilla josko reikänauha olisi sopivaa tavaraa putkenpätkien roikotteluun, maalarinteipin kanssa tahtoo mennä järki.
Seuraava vaihe olisikin sitten hermoja raastava hitsaaminen. Vielä olen kahden vaiheilla hankinko rosterilankaa tuota putkea varten vai vetelenkö ihan perinteisellä.
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200
Vihdoin alkaa palapeli ratketa. Alkukäyrän pätkiä kääntelemällä sain tilaa sekä varpaille että renkaalle.
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200
Illalla tuli mieleen että mahtaako putki mahtua kokonaisena paikalleen, joten "kasasin" sen uudelleen. Olin jo irrottanut pätkät toisistaan liitosten viimeistelyä varten, joten teippasin sen uudestaan kasaan.
Ja sinne se sopi, ainakin ilman peräpilliä. Nyt voi oikoa loput rutut ja hioa liitokset suoriksi sekä paukutella ne pyöreiksi hitsausta varten.
Mopo kävi myös ulkoilemassa jotta tallia sai hieman raivattua. Toivottavasti ensi kesänä tuolla pääsee taas poukkoilemaan metsään.
Ja sinne se sopi, ainakin ilman peräpilliä. Nyt voi oikoa loput rutut ja hioa liitokset suoriksi sekä paukutella ne pyöreiksi hitsausta varten.
Mopo kävi myös ulkoilemassa jotta tallia sai hieman raivattua. Toivottavasti ensi kesänä tuolla pääsee taas poukkoilemaan metsään.
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125
Jatketaan pitkän hiljaiselon jälkeen yksinpuhelua.
Putkea tuli hitsattua, kuvia ei tullut koska saumat olivat karmaisevia. Saatan kuvata niitä kunhan saan ne siistittyä.
Pyörä on ollut ajokunnoton koko kesän koska taloon tullut isompi Kawa oli niin mukavan reipas että kaikki ajot suuntautuivat pikiteille, pois lukien pakolliset 6km soratietä kotoa suuntaan jos toiseenkin.
Syksyllä tarjoutui mahdollisuus lunastaa n. 18 vuotta seissyt 125cc KMX omalle pojalle ajopeliksi. Poika täyttää tässä kuussa 12 vuotta, joten hyvissä ajoin ollaan liikkeellä. Uhri oli leikannut kiinni, ja suistanut kuljettajan asvalttiin. Pyörä oli ollut siitä saakka ajamatta, eikä ihme... Mittasin puristuspaineet kun käyntiääntä ei syntynyt kipinästä ja polttoaineesta huolimatta. Mittaustulos oli 6 ilmakehää, joka hitusen nousi kun lorautti 2t-öljyä sylinteriin. Sylinterin irrotus kertoi miksi paineet olivat kateissa. Pakoaukon puolelta mäntä oli sulanut renkaiden päälle, ja sylinteriin oli sulanut alumiinia. Raaputtelin puukolla isommat pois ja viimeistelin homman vesihiomapaperilla ja herkällä hoonauksella. Lopputulos ei ole virheetön, mutta toiminee seuraavat 4 vuotta omalla tontilla sekä satunnaisesti lähialueen enskareiteillä. Hakusessa on ehjä sylinteri, eli vinkatkaa jos tulee vastaan. Tähän on jo hankittuna sisäänajetut rupulikumit, laitan kuvia kunhan ne löytävät tiensä pyörän alle.
Oma 200:nen odottaa inspiraatiota, pakoputki on otettu taas työn alle ja pienikokoinen lämpömittari on hankittu joten pientä toivoa on...
Putkea tuli hitsattua, kuvia ei tullut koska saumat olivat karmaisevia. Saatan kuvata niitä kunhan saan ne siistittyä.
Pyörä on ollut ajokunnoton koko kesän koska taloon tullut isompi Kawa oli niin mukavan reipas että kaikki ajot suuntautuivat pikiteille, pois lukien pakolliset 6km soratietä kotoa suuntaan jos toiseenkin.
Syksyllä tarjoutui mahdollisuus lunastaa n. 18 vuotta seissyt 125cc KMX omalle pojalle ajopeliksi. Poika täyttää tässä kuussa 12 vuotta, joten hyvissä ajoin ollaan liikkeellä. Uhri oli leikannut kiinni, ja suistanut kuljettajan asvalttiin. Pyörä oli ollut siitä saakka ajamatta, eikä ihme... Mittasin puristuspaineet kun käyntiääntä ei syntynyt kipinästä ja polttoaineesta huolimatta. Mittaustulos oli 6 ilmakehää, joka hitusen nousi kun lorautti 2t-öljyä sylinteriin. Sylinterin irrotus kertoi miksi paineet olivat kateissa. Pakoaukon puolelta mäntä oli sulanut renkaiden päälle, ja sylinteriin oli sulanut alumiinia. Raaputtelin puukolla isommat pois ja viimeistelin homman vesihiomapaperilla ja herkällä hoonauksella. Lopputulos ei ole virheetön, mutta toiminee seuraavat 4 vuotta omalla tontilla sekä satunnaisesti lähialueen enskareiteillä. Hakusessa on ehjä sylinteri, eli vinkatkaa jos tulee vastaan. Tähän on jo hankittuna sisäänajetut rupulikumit, laitan kuvia kunhan ne löytävät tiensä pyörän alle.
Oma 200:nen odottaa inspiraatiota, pakoputki on otettu taas työn alle ja pienikokoinen lämpömittari on hankittu joten pientä toivoa on...
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125
Pyyhi suolahapolla sylinteriin sulanut alumiini pois. Todennäköisesti sylinteri ei ole saanut ollenkaan siipeensä kiinnileikkautumisessa, jos on NiCaSil-sylinteri.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125
Oli saanut, kuten kuvastakin näkyy. Tuolle riittää että kestää nurkka-ajoa muutaman vuoden, omalla tontilla ei tarvitse juuri kolmosvaihdetta tarjota. Hommaan ehjän sylinterin jos moinen eteen sattuu. Jos ei satu, noita saa ulkomailta kohtuu rahalla pinnoitettuna.Jani M kirjoitti:Pyyhi suolahapolla sylinteriin sulanut alumiini pois. Todennäköisesti sylinteri ei ole saanut ollenkaan siipeensä kiinnileikkautumisessa, jos on NiCaSil-sylinteri.
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125
Tuommoisella 125 cc kävin ajelemassa Säkylän kuntoenduro tapahtumassa 3 vuotta sitten
Yksinäinen Susi
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125
Itsellä myös orggiskuntoinen KMX 200 ajossa. Mittarissa alle 15tkm.
Hieno peli, ei vaan raaski kovin pahaan maastoon enää viedä.
Tuorevoitelun poistin käytöstä, sylintereitä on kakssataseen mahdotonta löytää.
Hieno peli, ei vaan raaski kovin pahaan maastoon enää viedä.
Tuorevoitelun poistin käytöstä, sylintereitä on kakssataseen mahdotonta löytää.
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125
Mahdoton on niin suhteellista, täällä ainakin kaupitellaan pinnoitettuja sylintereitä ihan kohtuu hintaan.jaskap kirjoitti:
Tuorevoitelun poistin käytöstä, sylintereitä on kakssataseen mahdotonta löytää.
Omastakin on tuorevoitelu pois käytöstä, mutta ajan kyllä tuolla siellä missä kaksipyöräisellä pääsee. Mielessä on kyllä ollut tuon myyminen jollekin joka osaa arvostaa harvinaista katuenduroa, omassa käytössä tuo kun on hieman altavastaaja joka paikassa. Metsässä loppuu alustan ominaisuudet, soralla teho. Kuljettaja onneksi hidastaa sopivasti joka paikassa.
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125
Pienemmän Kawan remontti vaati osia, näillä pääsi jo pitkälle. Hiihtolomalla pyörän tuleva ajuri oli apumiehenä, ja laite saatiin käyntiin. Äänimaailma oli nuhainen, joten ruuvasin oman pyöräni vaimentimen tuohon kokeeksi. Tällä tempulla mopo kuulosti jo hieman endurolta, nyt on etsinnässä sopiva vaimennin tähän pienempään.
Isompi KMX on odotellut terveempää takaiskaria jo reilumman tovin, tänään projekti nytkähti hieman eteenpäin. Kelkan iskarin alapään haarukka oli kivasti hitsattu akseliin kiinni, turhaan lämmitin pirulaista punahehkuun ja ruuvipenkissä onnistuin telomaan iskarin varttakin hieman kun oletin hänen olevan kierteellä kiinnitetty.
Tästä kyrpiintyneenä laikkasin jousilautasen vastapelurin irti, ja sorvasin uuden pidemmän pahuuden välikappaleen.
Ei näytä kovin pahalta, illemmalla mittailen mihin pituuteen tuon voi jättää, ja hitsaan sen huomenna kiinni. Tarkoitus on saada tuo noilla shimmeillä ajoon, huoltamattomana, jotta pääsen kokeilemaan mitä muutoksia tuo vaatii.
Isompi KMX on odotellut terveempää takaiskaria jo reilumman tovin, tänään projekti nytkähti hieman eteenpäin. Kelkan iskarin alapään haarukka oli kivasti hitsattu akseliin kiinni, turhaan lämmitin pirulaista punahehkuun ja ruuvipenkissä onnistuin telomaan iskarin varttakin hieman kun oletin hänen olevan kierteellä kiinnitetty.
Tästä kyrpiintyneenä laikkasin jousilautasen vastapelurin irti, ja sorvasin uuden pidemmän pahuuden välikappaleen.
Ei näytä kovin pahalta, illemmalla mittailen mihin pituuteen tuon voi jättää, ja hitsaan sen huomenna kiinni. Tarkoitus on saada tuo noilla shimmeillä ajoon, huoltamattomana, jotta pääsen kokeilemaan mitä muutoksia tuo vaatii.
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125
No niin, eihän tällä 200:lla tule ajettua kun hommasin Classicin SuperEvoon sopivan CR250:n. Laittelen kamppeen myyntikuntoon lähiaikoina, alkuperäiskuntoisena. Jos kiinnostaa, paiskaa YV:tä.
Kawan tilalle on tulossa isompi monikäyttöpeli, eli jorinat jatkuvat kunhan pyörä kotiutuu.
Kawan tilalle on tulossa isompi monikäyttöpeli, eli jorinat jatkuvat kunhan pyörä kotiutuu.
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125
Tuollainen kulkine tarttui viikonloppuna mukaan.
Tarkoituksena on päivittää jousitusta ja rengastusta, myöhemmin valoja ja moottoripuolta.
Tuo on seissyt vuosia, eli homma alkaa huollolla. Puuttuvia osia on tilailtu ympäri maailmaa, oikeanpuoleinen jäähdyttimen sivumuovi on vielä hakusessa.
Eiköhän tuohon saa aikaa ja euroja hukkumaan...
Tarkoituksena on päivittää jousitusta ja rengastusta, myöhemmin valoja ja moottoripuolta.
Tuo on seissyt vuosia, eli homma alkaa huollolla. Puuttuvia osia on tilailtu ympäri maailmaa, oikeanpuoleinen jäähdyttimen sivumuovi on vielä hakusessa.
Eiköhän tuohon saa aikaa ja euroja hukkumaan...
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
- Pyörä: EXC400 -05, XL600V, RM-Z250 ja SXF250
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Monikäyttö-KMX 200 ja sille pikkuveli KMX 125, lisänä KLE 500
Kilpi roikkui turhan alhaalla.
Rälläköin muovista turhat kyhmyt pois, enää pitää miettiä minkä kilpivalon laittaa.