Motonet lämpökahvat

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Totti
Viestit: 1064
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja Totti »

38-1448.jpg
http://www.motonet.fi/fi/tuote/381448/MP-Lampokahvat

Suora lainaus Motonetin sivuilta:
"Lämpökahvat moottoripyöriin ja skoottereihin joissa Ø 22 mm ohjaustanko, 12 V sähköjärjestelmä ja akun kapasiteetti vähintään 6 Ah.
Sisältää kahvakumit joiden sisään on integroitu lämpövastukset. Kahvakumien päädyt ovat avattavissa tangonpäävilkkujen taikka värinänvaimennus painojen asentamista varten.
Sarjaan kuuluu myös portaaton säädinyksikkö asennusadapterilla 22 mm tangolle sekä välijohto säädinyksiköstä akulle.
Mukana tulevalla kaksipuoleisella teipillä säädinyksikkö voidaan asentaa myös mittaristopaneeliin. Lämmitysteho asennossa "Lo" noin 10 W ja asennossa "Hi" noin 20 W."

Ei olisi hinnalla pilattu. Onko kenellekään kertynyt kokemuksia näistä?
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja empperi »

Mulla ja eukolla on tuommoset. Ihan tyytyväinen oon ollu.
artsi11
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Syys 13, 2013 7:56 pm
Pyörä: Kawasaki Versys 300 . Kawasaki KLX 250 S
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja artsi11 »

Klx Kawassa ollut tuollaiset jo pari vuotta. Hyvin pelittää.
Larsanjus
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 4:54 pm
Pyörä: 950 Adv -04
Paikkakunta: "Hyvinkää"

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

Mulla oli edellisessä ainakin samanlainen säädin, luultavasti myös saman sarjan lämppärit vaikka en itse asentanutkaan.
Tankoa vaihtaessa riuhtaisin toisesta piuhan irti vahingossa, mutta senkin sain kolvattua takaisin.
Ihan toimivat lämppärit mun mielestä.
STN
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: xt660z. Tunturi Start

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja STN »

Mulla kans ollut tuo setti useamman vuoden.
Muuten toiminut hyvin, mutta pari vuotta sitten vedin katolleen ja lämpösäädin palasina. Tältä foorumilta löytyi uusi osa.
Tehoakin riittävästi, vielä tankorukkaset niin voi ajaa nollakelillä kasähanskoilla.

stn
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Näyttää aikalailla samalta kuin Louisilta joskus muinoin katupyörään ostamani kahvat. Säädin taisi mennä rikki vuoden - parin päästä. Kahvat on vähän paksut ja liukkaat, jos vertaa vaikka kotarin orkkiksiin. Muuten ihan ok. Esim. molemmat puolet lämpenee about samanlailla, kun muovirunko on molemmissa vastuksen alla eristeenä.
Sami
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja Jukka »

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002786 ... ementeilla
Saman kategorian alta ostin tämmösen kun paleltaa aina sormia spoorissa.
Tämä tosin enempi rakennussarja, ilman mitään speksejä tai ohjeita.
Onko vinkkejä miten olette asentaneet näitä?
Säädinkin mallia 'tankoon en kirveelläkään'.

Joskus vois vähän katella ympärilleen eikä ostaa vaan mitä ekana sattuu sormiin =)
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Asentelin tämän ^

Vastukset ok ja tehokkaan tuntuiset. Sarjan liittimissä ei tavallaan mitään logiikkaa eli johdot poikki ja uudet tilalle. Piruuttani pyysin Motonetiltä asennusohjeen ja sellainen meiliin tulikin. Itselle vain kävi niin että säädin kärvähti parin reissun jälkeen ja alkoi hehkuttamaan kahvoja koko ajan. Takakansi auki ja hajusta&visuaalisesta jäljestä pystyi päättelemään toimintasavun haihtuneen. Tiskiltä hyvittivät koko sarjan ja halusivat säätimen, tällä välin oli hylly näistä tyhjentynyt.

Sarjassa tulevalla vastuksella ei säädintä käytettäessä tee mitään, muutenkin vähän hassusti kerätty sarja kun liittimet ei oikeen sovi mihinkään.

Toimiessaan asiallisen oloinen säädin kun vaan keksii asennuspaikan. Itse tein levyn palan joka kiinittyy kahvan runkoon.
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja bisti »

Vähän houkutellut lämpökahvojen asentaminen. Onko joissakin lämpökahvoissa sellaiset liittimet että kävisi suoraan kotarin lampun takana vapaana olevaan johtoon? Vai mikähän se liitin siellä mahtaa olla?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja timo »

Asiaa sivuten, minkälaisia kokemuksia alumiinitangon sisään tulevista lämppäreistä?
Juu, en siis tarkoita välttämättä spooripyörää, jolla joka palelun jälkeen mennään hikoilemaan ja on liiankin kuuma.
En ole itse koskaan vaivautunut edes kokeilemaan sellaisia matkakäyttöön, koska luulen alumiinin johtavan lämmön hukkaan.
Vesisateessa kun ajaa märin hanskoin koko päivän, niin tuollainen 20W:n kumikahva saa olla täysillä eikä polta yhtään. Miltä tuntuu jos sama wattimäärä on putken sisässä?
Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Ei toimi matkakäytössä, tein hyperiin parin kaverin kokemuksien innoittamana ensin sellaiset. Pitäisi eristää koko tanko, -10 asteen jälkeen ei enää havainnut että oliko lämppärit vai ei kun piteli matkavauhtia yllä.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Äkkiäkös Timo taikoo tämmöisen... https://c3powersports.com/products/heat ... 7412778039.. Tai siis paremman..
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Twinwall stonga voisi olla hyvä aihio.
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja Viuh »

"Polly heater" kun naputtelee hakuun niin löytyy vastukset tangon sisään. Alutankoon vaativat nettilähteen mukasn modauksen (ulkohalkaisijan pienennyksen).
stpena
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:14 am
Pyörä: DR350 XTZ750 Transalp 750

Re: Motonet lämpökahvat

Viesti Kirjoittaja stpena »

Voisiko joku kertoa mitä tarkoittaa tuo 6 Ah akku vaatimus. Jäikö pikku dr-350 nyt ilman lämpökahvoja?
Akku muistaakseni 4 Ah.
Vastaa Viestiin