KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Kipa
- Viestit: 1974
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
- Pyörä: SE ja kolmipökö
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Normaali valkokilpisen liikennevakuutus, punalappu taitaa olla 16,6 €.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... iirtoluvat
http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... iirtoluvat
- taas kahden mopon taktiikalla -
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:32 am
- Pyörä: GasGas SM 450 FSE -04
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Läpi meni "E4" hyväksytyllä, 3M:n teipillä kiinnitetyllä LED-rekisterikilven valolla (http://www.motonet.fi/fi/tuote/382861/Rekisterivalo-LED). Heijastimet laitoin (taakse väh. 10cm2 ja sivuille oranssit) kun katsari ne mainitsi ennakkojutustelussa. Katsoi että on hyväksynnät vilkuissa ja että kaikki valot vilkkuu ja tööttiäkin painoi.Syke kirjoitti:Menikö läpi? Tänään vien oman (Husa 300te 2011) konttorille. Vaihdoin oikein Fimmirenkaatkin.ic3 kirjoitti:Kävin ennakkoon kyselemässä ja äänimerkki tuntui olevan tärkeä. Torstaina GasGas:n kanssa konttorille, sitten selviää. Ollut useamman vuoden pois kilvistä, töötin sain pelaamaan, mutta täytyykö olla rekisterikilvenvalo erikseen taka-ajovalon ja jarruvalon lisäksi? (vilkut toki löytyy).kjooseppi kirjoitti:Onko rekisteröinti katsastuksessa töötti pakollinen. / onko jollain todettu katsastuksessa äänimerkin olemassaolo?
Edit. läpi meni, ainoastaan tyyppitarrasta tuli noottia, kun johdotukset olivat sitä hieroneet.
Tyyppikilpi puuttui, katsastusraporttiin huomautus - otteeseen ei. Laitoin kyllä jo maahantuojalle viestiä josko saisi hommattua, voi vaan olla GasGasiin kohtuu haastavaa saada tarraa.
________________________________________________
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
No nyt on kilpi saatu, ynnätäänpä kustannukset:
Tieliikennevarusteiden hommailu: 30€
1. rekisteröintikatsastus: 111€
Ajoneuvovero: 515€
2. rekisteröintimaksu: 16,50€
Coc-todistus ja uusi tyyppitarra: 0€ (Ktm nordic)
Yhteensä: 672,5€
Kannattiko? Mielestäni kyllä, vakuutuksen vuosimaksu tippui 1000€:sta 340€ vuodessa.
Kerryttää bonusta normaalisti ja saa ajella siirtymiä tiellä jos huvittaa.
Ja mopohan oli Husaberg te300 2011
Kouvolan K1-katsastusasemalle pakko laittaa isot kiitokset. Parasta asiakaspalvelua pitkiin aikoihin mistään
Tieliikennevarusteiden hommailu: 30€
1. rekisteröintikatsastus: 111€
Ajoneuvovero: 515€
2. rekisteröintimaksu: 16,50€
Coc-todistus ja uusi tyyppitarra: 0€ (Ktm nordic)
Yhteensä: 672,5€
Kannattiko? Mielestäni kyllä, vakuutuksen vuosimaksu tippui 1000€:sta 340€ vuodessa.
Kerryttää bonusta normaalisti ja saa ajella siirtymiä tiellä jos huvittaa.
Ja mopohan oli Husaberg te300 2011
Kouvolan K1-katsastusasemalle pakko laittaa isot kiitokset. Parasta asiakaspalvelua pitkiin aikoihin mistään
Braa-aab!
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
mites uus pitää olla että tyyppitarra vaaditaan? olisi -02 bergi odottelemassa myös kilpeä peräänsä.
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Tässä on monelle itsestään selvää asiaa mutta jotkut varmasti painii näiden kanssa.
Elokuussa ostin vm. 2006 EXC Racing 450 käytettynä edulliseen hintaan yksityiseltä. Myyntipuheessa mainittiin, että pyörä on punakilpinen ja helppo kilvittää halutessa.
En itseasiassa tiennyt sen tarkemmin edes mitä "punakilpisyys" tarkoittaa. Selailin nettiä ja selvitin mitä papereita kilvittämiseen tarvittiin. KTM Nordic lähetti COC-todistuksen ilmaiseksi ja nopeasti kirjeitse kotiin, kiitos heille. Pyysin myös alkuperäisen luovarin, jonka he kaivoivat edellisen maahantuoja eli Racingbike Sidecarin arkistoista. Tämäkin tuli veloituksetta.
Sitten tarvitsin todistuksen punakilvistä. Käytettyä pyörää rekisteröitäessä katsastajat katsovat siis pyörän päästö- ym. tietoja, jotka määräytyvät käyttöönottopäivän säädösten mukaan. Jos ei pysty todistamaan pyörän olleen käytössä (eli esim. kilpailukäytössä, "punakilpinen") aiemmin, katsotaan päästö- ym. määräykset tämän päivän mukaan. Ja silloin ainakaan vm. 2006 pyörää ei saa kovin helposti kilpiin.
Tiesin, että pyörä on 1. omistajalla käynyt vuonna 2006 päitsissä, siitä täytyisi siis olla merkintä. Sen jälkeen oli kaksi omistajaa ennen minua. Minulle pyörän myyneeltä henkilöltä en saanut papereita kilpailukäytöstä tai kilvistä yms. Enpä tajunnut niitä alunperin kysyäkkään. Soitin Trafiin ja kysyin papereita. Sanoin että pyörä on ollut 2006 "punakilpinen". Heillä oli tietojärjestelmät muuttuneet 2007 ja sitä aiemmat tiedot hävinneet. Hienoa. Soitin tullin arkistoon. Vuoden 2006 tietoja ei löytynyt sieltäkään.
KTM:ltä saamastani luovarista selvisi 1. omistajan nimi, ja sain puhelinnumeron käsiini. Hänelläkään ei ollut mitään pyörän papereita jäljellä, ja tiesi kertoa ettei pyörää ole 2006 päitsin jälkeen käytetty kilpailuissa, eli uudempiakaan "punakilpiä" ei löydy. Kehoitti kysymään katsastuskonttorilta jossa oli pyörän käyttöönoton tehnyt. Siispä soitto sinne. Selvisi, että näiden arkistointiaika on 6 vuotta, eli vuoden 2006 asiakirjat on toissavuonna poltettu.
Olin kokoajan yhteydessä erääseen katsastajaan jolle olin jo keräämäni paperit lähettänyt. Hän puolestaan selvitti asiaa Trafilta, ja vastaus oli että jokin todistus aiemmasta käyttöönotosta on löydettävä, muuten ei kilvitys onnistu. Aiemmilta omistajilta, Trafista, Tullista eikä katsastuskonttoreilta löytynyt asiakirjoja. Ratkaisu löytyi kuitenkin 1. omistajalta. Jos pyörä on kerran ollut kilpailukäytössä, siinä on täytynyt myös olla vakuutus. Viimein sain 1. omistajan kautta IF:n todistuksen, että pyörä tällä valmistenumerolla on ollut vakuutettuna tänä ja tänä ajankohtana vuonna 2006. Loppujen lopuksi Trafille kelpasi todistukseksi
-Pyörän luovutustodistus 1. omistajalle, pvm. 13.1.2006
-1. omistajan allekirjoittama todistus "osallistuin tällä pyörällä kisaan" jne.
-Netistä löytyvät kilpailutulokset vuoden 2006 päitsistä jossa näkyy 1. omistajan nimi, osallistujanumero ja pyörä "KTM"
-Vakuutusyhtiön todistus vakuutuksesta vuonna 2006.
Lisäksi minulla oli kauppakirjat 1. omistajalta minulle asti.
Näillä eväin sain luvan tulla konttorille leimaamaan paperit. Valot vilkut peilit ym. asensin ja katsoin toimivaksi, eikä katsastusmiestä haitannut vaikka jostain syystä jarruvalo ei sitten pelannutkaan konttorilla. Leima tuli.
Seuraava ongelma tuli sitten verottajan kanssa. He halusivat kaikkien edellisten lisäksi pyörän maahantuojan alkuperäisen kauppalaskun. (mihin vittuun sitä tarvitaan?) No soitin Racingbikeen. Heillä oli tietenkin omistajanvaihdos vuonna 2007. Sain kuitenkin aiemman yrittäjän puhelinnumeron ja soitin hänelle. Tämä olikin tomera täti ja ihmetteli kovasti mihin kauppalaskua tarvitaan. Pyysi saada itse olla yhteydessä tulliin, kuulemma siellä laittavat omat mokansa asiakirjojen säilyttämisen kanssa nyt asiakkaiden niskoille. Samana iltana sain tullilta sähköpostia, että paperit ovat nyt kunnossa.
Tästä ilmoituksesta meni noin viikko että sain verolappuset postissa. Vuoden 2006 EXC 450, yleinen hintapyynti vastaavilla rekisteröidyillä pyörillä noin 4000€, veroa 550€. Lappu maksuun perjantaina. Tänään maanantaina soitin konttorille ja varmistin että maksu näkyy järjestelmässä. Näkyi. Ajattelin säästää aikaa konttorilla ja otin vakuutuksen netin kautta. Soitto vakuutusyhtiöön ja varmistus, että vakuutus näkyy myös konttorilla. Näkyy.
Papereiden kanssa konttorille, maksu 16,50€, ensimmäinen vapaa kilpi mukaan ja se oli siinä.
Tästä viisastuneena, neuvo käytettyä pyörää hankkivalle ja kilvitystä aikovalle: VARMISTU, että saat pyörän mukana todistuksen aiemmasta käytöstä. Helpottaa prosessia huomattavasti. Tai osta uudempi pyörä joka menee heittämällä läpi tämän päivän säädöksistä.
No, nyt mulla on kilvitetty KTM ja budjetti pysyi melko hyvin kasassa. Vielä kun oppisi ajamaan...
Elokuussa ostin vm. 2006 EXC Racing 450 käytettynä edulliseen hintaan yksityiseltä. Myyntipuheessa mainittiin, että pyörä on punakilpinen ja helppo kilvittää halutessa.
En itseasiassa tiennyt sen tarkemmin edes mitä "punakilpisyys" tarkoittaa. Selailin nettiä ja selvitin mitä papereita kilvittämiseen tarvittiin. KTM Nordic lähetti COC-todistuksen ilmaiseksi ja nopeasti kirjeitse kotiin, kiitos heille. Pyysin myös alkuperäisen luovarin, jonka he kaivoivat edellisen maahantuoja eli Racingbike Sidecarin arkistoista. Tämäkin tuli veloituksetta.
Sitten tarvitsin todistuksen punakilvistä. Käytettyä pyörää rekisteröitäessä katsastajat katsovat siis pyörän päästö- ym. tietoja, jotka määräytyvät käyttöönottopäivän säädösten mukaan. Jos ei pysty todistamaan pyörän olleen käytössä (eli esim. kilpailukäytössä, "punakilpinen") aiemmin, katsotaan päästö- ym. määräykset tämän päivän mukaan. Ja silloin ainakaan vm. 2006 pyörää ei saa kovin helposti kilpiin.
Tiesin, että pyörä on 1. omistajalla käynyt vuonna 2006 päitsissä, siitä täytyisi siis olla merkintä. Sen jälkeen oli kaksi omistajaa ennen minua. Minulle pyörän myyneeltä henkilöltä en saanut papereita kilpailukäytöstä tai kilvistä yms. Enpä tajunnut niitä alunperin kysyäkkään. Soitin Trafiin ja kysyin papereita. Sanoin että pyörä on ollut 2006 "punakilpinen". Heillä oli tietojärjestelmät muuttuneet 2007 ja sitä aiemmat tiedot hävinneet. Hienoa. Soitin tullin arkistoon. Vuoden 2006 tietoja ei löytynyt sieltäkään.
KTM:ltä saamastani luovarista selvisi 1. omistajan nimi, ja sain puhelinnumeron käsiini. Hänelläkään ei ollut mitään pyörän papereita jäljellä, ja tiesi kertoa ettei pyörää ole 2006 päitsin jälkeen käytetty kilpailuissa, eli uudempiakaan "punakilpiä" ei löydy. Kehoitti kysymään katsastuskonttorilta jossa oli pyörän käyttöönoton tehnyt. Siispä soitto sinne. Selvisi, että näiden arkistointiaika on 6 vuotta, eli vuoden 2006 asiakirjat on toissavuonna poltettu.
Olin kokoajan yhteydessä erääseen katsastajaan jolle olin jo keräämäni paperit lähettänyt. Hän puolestaan selvitti asiaa Trafilta, ja vastaus oli että jokin todistus aiemmasta käyttöönotosta on löydettävä, muuten ei kilvitys onnistu. Aiemmilta omistajilta, Trafista, Tullista eikä katsastuskonttoreilta löytynyt asiakirjoja. Ratkaisu löytyi kuitenkin 1. omistajalta. Jos pyörä on kerran ollut kilpailukäytössä, siinä on täytynyt myös olla vakuutus. Viimein sain 1. omistajan kautta IF:n todistuksen, että pyörä tällä valmistenumerolla on ollut vakuutettuna tänä ja tänä ajankohtana vuonna 2006. Loppujen lopuksi Trafille kelpasi todistukseksi
-Pyörän luovutustodistus 1. omistajalle, pvm. 13.1.2006
-1. omistajan allekirjoittama todistus "osallistuin tällä pyörällä kisaan" jne.
-Netistä löytyvät kilpailutulokset vuoden 2006 päitsistä jossa näkyy 1. omistajan nimi, osallistujanumero ja pyörä "KTM"
-Vakuutusyhtiön todistus vakuutuksesta vuonna 2006.
Lisäksi minulla oli kauppakirjat 1. omistajalta minulle asti.
Näillä eväin sain luvan tulla konttorille leimaamaan paperit. Valot vilkut peilit ym. asensin ja katsoin toimivaksi, eikä katsastusmiestä haitannut vaikka jostain syystä jarruvalo ei sitten pelannutkaan konttorilla. Leima tuli.
Seuraava ongelma tuli sitten verottajan kanssa. He halusivat kaikkien edellisten lisäksi pyörän maahantuojan alkuperäisen kauppalaskun. (mihin vittuun sitä tarvitaan?) No soitin Racingbikeen. Heillä oli tietenkin omistajanvaihdos vuonna 2007. Sain kuitenkin aiemman yrittäjän puhelinnumeron ja soitin hänelle. Tämä olikin tomera täti ja ihmetteli kovasti mihin kauppalaskua tarvitaan. Pyysi saada itse olla yhteydessä tulliin, kuulemma siellä laittavat omat mokansa asiakirjojen säilyttämisen kanssa nyt asiakkaiden niskoille. Samana iltana sain tullilta sähköpostia, että paperit ovat nyt kunnossa.
Tästä ilmoituksesta meni noin viikko että sain verolappuset postissa. Vuoden 2006 EXC 450, yleinen hintapyynti vastaavilla rekisteröidyillä pyörillä noin 4000€, veroa 550€. Lappu maksuun perjantaina. Tänään maanantaina soitin konttorille ja varmistin että maksu näkyy järjestelmässä. Näkyi. Ajattelin säästää aikaa konttorilla ja otin vakuutuksen netin kautta. Soitto vakuutusyhtiöön ja varmistus, että vakuutus näkyy myös konttorilla. Näkyy.
Papereiden kanssa konttorille, maksu 16,50€, ensimmäinen vapaa kilpi mukaan ja se oli siinä.
Tästä viisastuneena, neuvo käytettyä pyörää hankkivalle ja kilvitystä aikovalle: VARMISTU, että saat pyörän mukana todistuksen aiemmasta käytöstä. Helpottaa prosessia huomattavasti. Tai osta uudempi pyörä joka menee heittämällä läpi tämän päivän säädöksistä.
No, nyt mulla on kilvitetty KTM ja budjetti pysyi melko hyvin kasassa. Vielä kun oppisi ajamaan...
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Kysytäänpä täällä kun olen rekisteröintiä varten kunnostellut punakilpi EXC:tä.
Kävin papereita läpi ja huomasin että omistushistoria ei olekaan täydellinen.. Eli myyjäliikkeen ja ensimmäisen omistajan välinen luovari puuttuu. Pyörä on 2006 vuosimallia ja ymmärrettäväti myyjäliikkeeltä eikä 1. omistajalta ei enää löydy dokumentteja.
Voinko saman tien unohtaa koko rekisteröinnin? Trafille laitoinkin jo asiasta kyselyä mutta tullilta en löytänyt sopivia yhteystietoja josta asiaa tiedustella..
.KTM EXC200/SX-F250-
Kävin papereita läpi ja huomasin että omistushistoria ei olekaan täydellinen.. Eli myyjäliikkeen ja ensimmäisen omistajan välinen luovari puuttuu. Pyörä on 2006 vuosimallia ja ymmärrettäväti myyjäliikkeeltä eikä 1. omistajalta ei enää löydy dokumentteja.
Voinko saman tien unohtaa koko rekisteröinnin? Trafille laitoinkin jo asiasta kyselyä mutta tullilta en löytänyt sopivia yhteystietoja josta asiaa tiedustella..
.KTM EXC200/SX-F250-
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Ostin tuossa uuden 2018 500EXC:n. Kilvetön peli, mutta ehkä voisi joskus kilpiinkin laittaa.
Miten vältetään se, että jos vaikka parin-kolmen vuoden päästä haen veropäätöstä, ja pyörää verotetaan uuden mukaan? Jotenkin näin se on vissiin mennyt, tämä on vähän epäselvä koko prosessi.
Miten vältetään se, että jos vaikka parin-kolmen vuoden päästä haen veropäätöstä, ja pyörää verotetaan uuden mukaan? Jotenkin näin se on vissiin mennyt, tämä on vähän epäselvä koko prosessi.
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Juu mutta ei...
Verottaja ymmärtää kyllä pelin käytetyksi mutta katsuri / AKE ei teknisistä vaatimuksista jousta.
Ensirekisteröinti hetkellä pelin pitää siis täyttää ko ajankohtana voimassa oleva "Euro" normi.
Toi sun vehkees täyttää tänävuonna (2017) voimaan tulleen Euro4 normin ja sen saa kilpiin niin kauan kuin se Euro4 voimassa on eli vuoden 2020 loppuun.
Sen verran porsaanreikää on että ns punakilvitys katsotaan myös rekisteröinniksi joten ensimäinen kilpailukäyttöä varten haettu tarrakilpi kelpaa ensirekisteröinniksi (vaikka siis väliaikainen rekisteröinti onkin).
Eli kilvitä se pelis ennen 2020 loppua joko pelti tai punakilpiin...
Verottaja ymmärtää kyllä pelin käytetyksi mutta katsuri / AKE ei teknisistä vaatimuksista jousta.
Ensirekisteröinti hetkellä pelin pitää siis täyttää ko ajankohtana voimassa oleva "Euro" normi.
Toi sun vehkees täyttää tänävuonna (2017) voimaan tulleen Euro4 normin ja sen saa kilpiin niin kauan kuin se Euro4 voimassa on eli vuoden 2020 loppuun.
Sen verran porsaanreikää on että ns punakilvitys katsotaan myös rekisteröinniksi joten ensimäinen kilpailukäyttöä varten haettu tarrakilpi kelpaa ensirekisteröinniksi (vaikka siis väliaikainen rekisteröinti onkin).
Eli kilvitä se pelis ennen 2020 loppua joko pelti tai punakilpiin...
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Pitää osallistua johonkin kilpailuun, siirtokilpiä ei vissiin muuten saa.Hsippe kirjoitti:Juu mutta ei...
Verottaja ymmärtää kyllä pelin käytetyksi mutta katsuri / AKE ei teknisistä vaatimuksista jousta.
Ensirekisteröinti hetkellä pelin pitää siis täyttää ko ajankohtana voimassa oleva "Euro" normi.
Toi sun vehkees täyttää tänävuonna (2017) voimaan tulleen Euro4 normin ja sen saa kilpiin niin kauan kuin se Euro4 voimassa on eli vuoden 2020 loppuun.
Sen verran porsaanreikää on että ns punakilvitys katsotaan myös rekisteröinniksi joten ensimäinen kilpailukäyttöä varten haettu tarrakilpi kelpaa ensirekisteröinniksi (vaikka siis väliaikainen rekisteröinti onkin).
Eli kilvitä se pelis ennen 2020 loppua joko pelti tai punakilpiin...
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
kyse ei taija olla mistään rekisteröinnistä vaan pyörän käyttöönotosta ja mikä hyväksytään todistukseksi siitä.Nartsa85 kirjoitti:Pitää osallistua johonkin kilpailuun, siirtokilpiä ei vissiin muuten saa.Hsippe kirjoitti:Juu mutta ei...
Verottaja ymmärtää kyllä pelin käytetyksi mutta katsuri / AKE ei teknisistä vaatimuksista jousta.
Ensirekisteröinti hetkellä pelin pitää siis täyttää ko ajankohtana voimassa oleva "Euro" normi.
Toi sun vehkees täyttää tänävuonna (2017) voimaan tulleen Euro4 normin ja sen saa kilpiin niin kauan kuin se Euro4 voimassa on eli vuoden 2020 loppuun.
Sen verran porsaanreikää on että ns punakilvitys katsotaan myös rekisteröinniksi joten ensimäinen kilpailukäyttöä varten haettu tarrakilpi kelpaa ensirekisteröinniksi (vaikka siis väliaikainen rekisteröinti onkin).
Eli kilvitä se pelis ennen 2020 loppua joko pelti tai punakilpiin...
jotenkin pitää pystyä todistaa milloi pyörä on käyttöönotettu. punakilpipaperit on se varmin. joissakin tapauksissa riittänyt todistus vakuutuksen ottamisesta. sitten yksi tapaus o tiedossa, jossa hyväksyttiin käyttöönoton päivämääräksi kauppakirja liikkeestä josta uutena ostettu.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
- bisti
- Viestit: 1514
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Eikö se riitä että vaan hakee sen vakuutuksen ja punakilpipaperit ja sanoo osallistuvansa kilpailuun, ei kai sitä kukaan tarkista onko edes ilmoittautunut kisaanNartsa85 kirjoitti:Pitää osallistua johonkin kilpailuun, siirtokilpiä ei vissiin muuten saa.Hsippe kirjoitti:Juu mutta ei...
Verottaja ymmärtää kyllä pelin käytetyksi mutta katsuri / AKE ei teknisistä vaatimuksista jousta.
Ensirekisteröinti hetkellä pelin pitää siis täyttää ko ajankohtana voimassa oleva "Euro" normi.
Toi sun vehkees täyttää tänävuonna (2017) voimaan tulleen Euro4 normin ja sen saa kilpiin niin kauan kuin se Euro4 voimassa on eli vuoden 2020 loppuun.
Sen verran porsaanreikää on että ns punakilvitys katsotaan myös rekisteröinniksi joten ensimäinen kilpailukäyttöä varten haettu tarrakilpi kelpaa ensirekisteröinniksi (vaikka siis väliaikainen rekisteröinti onkin).
Eli kilvitä se pelis ennen 2020 loppua joko pelti tai punakilpiin...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Jaa-a, ei taida onnistua:bisti kirjoitti:Eikö se riitä että vaan hakee sen vakuutuksen ja punakilpipaperit ja sanoo osallistuvansa kilpailuun, ei kai sitä kukaan tarkista onko edes ilmoittautunut kisaanNartsa85 kirjoitti:Pitää osallistua johonkin kilpailuun, siirtokilpiä ei vissiin muuten saa.Hsippe kirjoitti:Juu mutta ei...
Verottaja ymmärtää kyllä pelin käytetyksi mutta katsuri / AKE ei teknisistä vaatimuksista jousta.
Ensirekisteröinti hetkellä pelin pitää siis täyttää ko ajankohtana voimassa oleva "Euro" normi.
Toi sun vehkees täyttää tänävuonna (2017) voimaan tulleen Euro4 normin ja sen saa kilpiin niin kauan kuin se Euro4 voimassa on eli vuoden 2020 loppuun.
Sen verran porsaanreikää on että ns punakilvitys katsotaan myös rekisteröinniksi joten ensimäinen kilpailukäyttöä varten haettu tarrakilpi kelpaa ensirekisteröinniksi (vaikka siis väliaikainen rekisteröinti onkin).
Eli kilvitä se pelis ennen 2020 loppua joko pelti tai punakilpiin...
Tuossa jotain tietoa mikä noille kyrville kelpaan "käyttöönotoksi".
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Riippuu paljon myös katsastusmiehestä että suostuuko kirjaamaan Trafiin käyttöönottopäivän millaisilla perusteilla että kannattaa kiertää muutama konttori ensin kyselemässä meininkiä papereiden kanssa.
- 57pannu
- Viestit: 102
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:41 pm
- Pyörä: CR500,WLA42,FLH57, FLHST,YZ,TR, EXC, HVA
- Paikkakunta: Kajaani
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Tässäpä oiva aihe Heikkelälle uuteen sääntö-Suomi ohjelmaan. Tässä on monenlaista sääntöä poikittain ja pitkittäin. Ei tätä ainakaan liian helpoksi ole tehty. Ihan kivaa pomputtelua viranomaisten ja muiden tärkeiden instanssien välillä. Nim # tuoretta kokemusta# (KTM 300 EXC 2005).
Ihan niinkuin Trafi ja vakuutusyhtiöt pojat olisi käyneet työluonaalla tuossa toissa keväänä. Vakuutusyhtiöt ei halua luopua hyvästä tuotosta, kun Kotaria rokottavat n 4000 e / vuodessa.
Ihan niinkuin Trafi ja vakuutusyhtiöt pojat olisi käyneet työluonaalla tuossa toissa keväänä. Vakuutusyhtiöt ei halua luopua hyvästä tuotosta, kun Kotaria rokottavat n 4000 e / vuodessa.
Ehyttä ei kannata korjata
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: KTM EXC 250 2T -08 punakilpisestä valkokilpiseksi, tehty
Lahdessa ainakin homma toiminut nyt oman ja tutun pyörän kanssa.
Itellä kirjattiin käyttöönottopäiväksi tehtaalta maahantuojalle tulopäivä ja tutulle, jolta
puuttui kyseinen lappu ensimmäinen punakilpilapun päivämäärä.
Ja nämä kokemukset tältä syksyltä.
Itellä kirjattiin käyttöönottopäiväksi tehtaalta maahantuojalle tulopäivä ja tutulle, jolta
puuttui kyseinen lappu ensimmäinen punakilpilapun päivämäärä.
Ja nämä kokemukset tältä syksyltä.
Braa-aab!