Michelin Anakee Wild
Valvoja: Moderaattorit
Re: Michelin Anakee Wild
Millaisia kokemuksia 1200 gessusta näillä renkailla? Tkc80 tuttu, mutta tämä vielä vieras.
Pitäis toimia asfaltillakin niin metelöikö verrattuna tkc80.
Pitäis toimia asfaltillakin niin metelöikö verrattuna tkc80.
Sylinen
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Michelin Anakee Wild
Jani M kirjoitti:Ilo oli ennenaikaista. Nyt se 140/80-18 on poistunut sivuilta. Joko ovat muuttaneet mieltään, ja sitä ei tulekaan, tai sitten sen tulemiseen menee vielä niin kauan, että poistivat siksi.Jani M kirjoitti:Ilokseni huomasin, että saataville on tullut uusina kokoina 90/90-21 54R etusen lisäksi taakse 140/80-18 70R. T63 sai näin jatkajan 690:iin sopivana renkaana. Täytyy ottaa kokeiluun, jahka nykyinen rengasvarasto on ajettu loppuun.
http://moottoripyora.michelin.fi/FI/en/ ... -wild.html
On se nyt melkoista soutamista ja huopaamista noiden 18-tuumaisten kanssa. Nyt Michelinin sivuilla ei ole enää 140 eikä 130 leveätä, ja mynetmotossakaan kumpikaan ei ole enää saatavilla. 17-tuumaisia kyllä olisi sekä 130 että 140 leveä tarjolla Michelinin omilla sivuilla.Jani M kirjoitti:Näytti sekä tuolla Powerfactoryssä että Mynetmotossa olevan tarjolla 130/80-18, vaikka Michelinin omilla sivuilla sitä ei vielä ole:
https://fi.mynetmoto.com/tyre.cfm/mnm00 ... helin.html
Tämä selittää 140/80-18 katoamisen aiemmin. On laitettu sama koko tarjolle kuin T63:sta oli, niin saadaan pidettyä samat asiakkaat.
Täytyy ottaa kokeiluun jossain vaiheessa.
http://moottoripyora.michelin.fi/FI/en/ ... e-wild.htm
Parempi odotella suosiolla ensi kesään ja katsoa, mitä kokoja silloin on saatavilla.
Se, että niitä 18 tumaisia on kuitenkin jo valmiiksi hinnoiteltuna mynetmotoon, antaa jotain uskoa:
https://fi.mynetmoto.com/shop.cfm/tyre/ ... nkaat.html
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Michelin Anakee Wild
Tuon renkaan synnytys on ollu kyllä aika eeppinen. Tilasin itelle Gessu koot jo joskus 5 vuotta sitten. Pyöräki ehti vaihtua. Nyt ne tumpuloi 18 tuumasen kans. Ehkä sieltä on joku Pilot Road #10 tulosa niin menee resurssit siihen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: Michelin Anakee Wild
Anakee wild vaihtui aamulla 990 adventuren alle eteen ja nyt 150km metsäautotie surautuksia takana. Hyvälle kyllä tuntuu, sivuttaispitoa selvästi enemmän kuin karoo 3 joka oli aiemmin.
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Re: Michelin Anakee Wild
No nyt on tullut kokemusta tästä Anakee Wild:stä. Mun vertailu on kyllä vielä hieman vajavaista , kun en ole Gessulla ajellut tkc-80:t alla mutta 1190 advr Kotarissa mulla ei juuri muuta ollutkaan , kun näitä tkc-80 gummeja. Gessuun seuraavaksi sorarenkaaksi sitte tkc-80:t.IsoPoika kirjoitti:Millaisia kokemuksia 1200 gessusta näillä renkailla? Tkc80 tuttu, mutta tämä vielä vieras.
Pitäis toimia asfaltillakin niin metelöikö verrattuna tkc80.
Kaikenkaikkiaan tuntuis, et Anakee wild on huomattavasti tkc-kasikymppiä parempi soratie ja mettäpolkurengas mutta helvetin rauhaton asfaltilla. Rengasmeluun en ota kantaa , ku mulla on aina korvatulpat enkä ylipäätänsäkään ole juurikaan koskaan välittänyt tästä melusta , kunhan vaan ajo-ominaisuudet toimii. Ei toi Anakee wiltti ny alta tunnu lähtevän assulla kanttaillessa mutta on vaan kauheen herkkä kaikenmaailman tiekarhun ym. urille alfaltilla. Kulutuskestävyys tuntuis olevan samaa luokkaa,kun tkc-80:lla.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Marras 12, 2015 1:27 am
- Pyörä: Triumph tiger 800 xc
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Michelin Anakee Wild
Itse en kyllä 800 tikrun alla moiti että hakisi tiekarhun tai urapaikkaus reunamien reunoilla. Paineet edessä ja takana 2bar. Omaan korvaan kypärän sisälle alkaa kuulumaan renkaan ulina siinä 90km/h paikkeilla. Sorapito ihan jees, ja luistaa sopivasti soralla kun happee antaa Tässä videon alussa lyhyt testaus.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Michelin Anakee Wild
KMT kirjoitti:Itse en kyllä 800 tikrun alla moiti että hakisi tiekarhun tai urapaikkaus reunamien reunoilla. Paineet edessä ja takana 2bar. Omaan korvaan kypärän sisälle alkaa kuulumaan renkaan ulina siinä 90km/h paikkeilla. Sorapito ihan jees, ja luistaa sopivasti soralla kun happee antaa Tässä videon alussa lyhyt testaus.
Rengaskoko on niin erilainen 800 XC verrattuna 12 GS LC että käytöksessä voi senkin vuoksi olla eroa.
Eturengas
800 XC = 90/90-21
12 GS LC = 120/70-19
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Michelin Anakee Wild
Michelin kansainvälisiltä sivuilta löytyy nyt sekä 130/80-18 66S että 140/80-18 70R.
http://moto.michelin.com/DC/en/tyres/pr ... -wild.html
Michelin.fi ei ole vieläkään päivittynyt. Toisaalta tuli tieto, että nuo koot ovat myöskin oikeasti saatavilla. Kapeampi on tube type ja leveämpi tubeless, joten kapeampi olisi minulle ensisijainen vaihtoehto.
http://moto.michelin.com/DC/en/tyres/pr ... -wild.html
Michelin.fi ei ole vieläkään päivittynyt. Toisaalta tuli tieto, että nuo koot ovat myöskin oikeasti saatavilla. Kapeampi on tube type ja leveämpi tubeless, joten kapeampi olisi minulle ensisijainen vaihtoehto.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Michelin Anakee Wild
Tänääm kattelin tuota 140 leveää. On todistetusti olemassa siis. Jäi kyllä kauppaan vielä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: Michelin Anakee Wild
Etusella 900km takana joista 500km assulla. En ole vielä huomannut mitään moitittavaa wildin ominaisuuksissa ja tulikin mieleen et jos seuraava takanen olisi kans wild. Näkyy olevan vaan "ei oota" 150/70-18 koossa joten onko kokemusta miten tuo menis 140/80-18 tuolle leveelle vakiovanteelle (4.25")?
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Re: Michelin Anakee Wild
Etusella ajelin Norjan retken +4200km eikä moittimista käytöksen suhteen... kuluminenkin melko vähäistä.Stefa74 kirjoitti:Etusella 900km takana joista 500km assulla. En ole vielä huomannut mitään moitittavaa wildin ominaisuuksissa ja tulikin mieleen et jos seuraava takanen olisi kans wild. Näkyy olevan vaan "ei oota" 150/70-18 koossa joten onko kokemusta miten tuo menis 140/80-18 tuolle leveelle vakiovanteelle (4.25")?
140/80-18 oli alkukesän takasena adven vakiovanteella ~2500 km ja ainakin itselleni aion laittaa sen vielä takaisin kunhan E7:lla tulee kilometrit täyteen.
Renkaan käytökseen pitkissä sladeissa soralla en osaa mitään sanoa kun olen tällainen sunnuntai ajelia mutta omiin tarpeisiini tuntuu toimivan varsin hyvin.
kale
Re: Michelin Anakee Wild
Jäykkä on kyllä runko 140 leveäsä. Saattas tosiaan olla kiinnostavampi kapeampi TT rengas.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 9:21 am
- Pyörä: 950 SE / CBR1000RR
Re: Michelin Anakee Wild
Laitoin eilen Superiin Anakee Wild:t alle, 90/90-21 140/80-18, paineet eteen 2,3 ja taakse 2,2 kylmänä.
- jäykkä runko
- takasessa maininta max paineesta kylmänä 36 psi
Tässä huomiot 50klm testilenkiltä:
Asfaltilla:
- vakaa ja jämäkkä, en huomannut aiemmin mainittuja epävakauksia urissa tai paikkauksissa, tein väistöjä assu paikkojen yli yms. ei ongelmia
- kuivalla +20'c pidon tunne hyvin mielyttävä, kuin PilotPower 1/2ct katukumissa.
- kestää kantata syvälle, ei tunnu sortavan.
- jarrutuksessa vakaa ja tuntuu pitoa riittävän.
- (vahva mielikuva) mielestäni TKC:ssä tuli jo muutaman kovan jarrutuksen jälkeen etusen nappuloihin "taitto" kulumaa, Wildin etusesta ei muutaman 80 jarrun jälkeen ollut vielä vastaavaa havaittavissa.
Kova savitie, paikoin paljon irtosoraa päällä (samat paineet).
- vakaa ja ennustettava
- etunen hyvin luotettavan tuntuinen
- jarrutuksissa vakaa
- sivuttaisi pitoa kuivalla savella hyvin
- ei mitään ihmeellistä irtosora kohdissa, olipa suoralla tai mutkassa
Lyhyenä yhteenvetona, jos kestää edes kohtuullisesti kilometrejä (myös asfaltilla) ja pitää siedettävästi Pirkanmaan enduropoluilla niin Wildista kyllä tulee vakio rengastus omaan mopoon, vaikka onkin hiukan Mitasta ja muita kavereita kalliimpi.
Palataan paremmilla tiedoilla kun saadaan kilometrejä alle lähiviikkoina koto Suomessa ja Viron maalla.
- jäykkä runko
- takasessa maininta max paineesta kylmänä 36 psi
Tässä huomiot 50klm testilenkiltä:
Asfaltilla:
- vakaa ja jämäkkä, en huomannut aiemmin mainittuja epävakauksia urissa tai paikkauksissa, tein väistöjä assu paikkojen yli yms. ei ongelmia
- kuivalla +20'c pidon tunne hyvin mielyttävä, kuin PilotPower 1/2ct katukumissa.
- kestää kantata syvälle, ei tunnu sortavan.
- jarrutuksessa vakaa ja tuntuu pitoa riittävän.
- (vahva mielikuva) mielestäni TKC:ssä tuli jo muutaman kovan jarrutuksen jälkeen etusen nappuloihin "taitto" kulumaa, Wildin etusesta ei muutaman 80 jarrun jälkeen ollut vielä vastaavaa havaittavissa.
Kova savitie, paikoin paljon irtosoraa päällä (samat paineet).
- vakaa ja ennustettava
- etunen hyvin luotettavan tuntuinen
- jarrutuksissa vakaa
- sivuttaisi pitoa kuivalla savella hyvin
- ei mitään ihmeellistä irtosora kohdissa, olipa suoralla tai mutkassa
Lyhyenä yhteenvetona, jos kestää edes kohtuullisesti kilometrejä (myös asfaltilla) ja pitää siedettävästi Pirkanmaan enduropoluilla niin Wildista kyllä tulee vakio rengastus omaan mopoon, vaikka onkin hiukan Mitasta ja muita kavereita kalliimpi.
Palataan paremmilla tiedoilla kun saadaan kilometrejä alle lähiviikkoina koto Suomessa ja Viron maalla.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Pe Touko 20, 2016 9:37 pm
- Pyörä: DR-Z
Re: Michelin Anakee Wild
90/90 21 ja 130/80 17 tt/tl, pyörä KLE500
Noin 3000km josta 1000km soraa.
Asvaltilla mainio. Ei vetele isommasti, hieman ujeltaa.
Kestää kantata tapit maahan oli yksin tai kaksin matkavarusteilla.
Märälläkin yllätyksetön.
paineet 2/2,5
Irto soralla 2/2,5 paineilla muljuaa mihin sattuu.
1,2/1,7 paineilla rauhoittuu.
Poluilla ja kivikossa yllättävän hyvä.
Märällä savella takapää lipsuu sivuille herkästi (yllätys...)
Etunen kulunut noin 1mm takasesta puolet.
Ei ole säästelty.
Joka paikan renkaana mielestäni loistava.
Samanlaiset lähtee tilaukseen.
Noin 3000km josta 1000km soraa.
Asvaltilla mainio. Ei vetele isommasti, hieman ujeltaa.
Kestää kantata tapit maahan oli yksin tai kaksin matkavarusteilla.
Märälläkin yllätyksetön.
paineet 2/2,5
Irto soralla 2/2,5 paineilla muljuaa mihin sattuu.
1,2/1,7 paineilla rauhoittuu.
Poluilla ja kivikossa yllättävän hyvä.
Märällä savella takapää lipsuu sivuille herkästi (yllätys...)
Etunen kulunut noin 1mm takasesta puolet.
Ei ole säästelty.
Joka paikan renkaana mielestäni loistava.
Samanlaiset lähtee tilaukseen.
Re: Michelin Anakee Wild
Perjantaina vaihdoin 8gessuun uuden Wildin taakse. Edellisellä Wildilla tuli kilometrejä 8300. Melko hyvin mun mielestä.
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla