Metzeler Unicross
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Metzeler Unicross
Painotusero. Raskaalla ajetaan yleensä enempi kilsoja kovemmalla alustalla ts kestävyys etusijalla. Kevytmopolla taas yleensä muut ominaisuudet on tärkeämpiä kun kilometrikestävyys suuremmalla kuormalla... Ja tietysti mitä pienempi nappula sen paremmin pitää mutta ei kestä isompaa kuormaa/kilsoja kulumatta "liian" nopeasti.
Henk koht norsuun saattaa uc vielä tullakkin yleiskumiksi, mutta huskiin pitää tietää että on lähdössä pidemmälle matkalle enenkun laitan enää...bergiin taas ei mitään järkeä.
Henk koht norsuun saattaa uc vielä tullakkin yleiskumiksi, mutta huskiin pitää tietää että on lähdössä pidemmälle matkalle enenkun laitan enää...bergiin taas ei mitään järkeä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Metzeler Unicross
Mulla on kevyet mopot olleet samassa käytössä kun monella isot/raskaat, ja suurin osa kilsoista on tullut kovalla pinnalla. Siksi hämmästelin tätä jaotusta painoluokan mukaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Metzeler Unicross
ja yamaha centterillä jannu tuumas tiskillä jottei ole... no eipä sitte.
-
- Viestit: 2103
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Metzeler Unicross
Pirellin sivuilta ei löydy enää MT 16:sta, joten lienee loppunut tai loppumassa jollakin aikavälillä tuotanto.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Metzeler Unicross
Unicrossi toimii kuulemma suomi-kivikossa loistavasti tasaavana tekijänä myös kevyessä pyörässä.
Saattaa mennä itselläkin testiin puunkiertoajoon.
Saattaa mennä itselläkin testiin puunkiertoajoon.
Braa-aab!
-
- Viestit: 2103
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Metzeler Unicross
80-luvun crossiin tai enskaanhan nuo ovat liki pakko-ostos jo pelkästään tyylin takia.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2103
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Metzeler Unicross
Ei ole. Takarenkaan nappuloiden korkeus on yli 13 mm. Eturengasta kyllä voi käyttää kisoissa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Metzeler Unicross
Tänks, etuseksi juuri meinasinkin. Eli kelpaa enskakisoissa katsastussedälle?Jani M kirjoitti:Ei ole. Takarenkaan nappuloiden korkeus on yli 13 mm. Eturengasta kyllä voi käyttää kisoissa.
Braa-aab!
-
- Viestit: 2103
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Metzeler Unicross
Ei endurossa ole rajoitettu eturengasta millään lailla. No virallisesti sen pitäisi olla tieliikennehyväksytty, mutta eipä sen kanssa ole niin tarkkaa. Ja Unicross on tieliikennehyväksytty.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Metzeler Unicross
RM 250:een tuli taakse Unicross 120/90-18.
Mukavan kapea, nappulat reunasta reunaan n 120mm kun
on kapea takahaarukka Suzukissa ja rengas lähellä ketjua.
Paine alkuun 1,0 mutta 0,8 tarkalla mittarilla
kylmästä renkaasta mitaten toimii paremmin meikäläisen ajossa.
Vähän jäykän tuntuinen alkuun mutta ihan ok tuntuinen ja helppo laittaa
vanteelle.
Mukavan kapea, nappulat reunasta reunaan n 120mm kun
on kapea takahaarukka Suzukissa ja rengas lähellä ketjua.
Paine alkuun 1,0 mutta 0,8 tarkalla mittarilla
kylmästä renkaasta mitaten toimii paremmin meikäläisen ajossa.
Vähän jäykän tuntuinen alkuun mutta ihan ok tuntuinen ja helppo laittaa
vanteelle.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Metzeler Unicross
Bilteman innova kulu loppuun eli seuraavaksi sitten varmaan tämmönen unicross. Levoton tuo keula oli bilteman kumillakin samoin oli heidenaullakin hiekka tiellä et jos vaikka rauhottus tällä renkaalla
Yksinäinen Susi
Re: Metzeler Unicross
Väänsin wr250r alle unicrossin eteen - vaikka suoraan sanottuna olen pitänyt tätä unicrossin hehkuttamista vähän hölmönä
Äkkiä selvisi että itsehän sitä on ollut hölmö, ensimmäisten kokemusten perusteella kevyesti paras gummi mitä tuossa on edessä ollut (edellinen oli AC-10). Käsittämättömän hyvä pito soralla, pikaisesti testattuna myös enskaränniin oikein mainio gummi. Kertaheitolla uskovaiseksi.. ensi viikolla vähän pidempää reissua niin katsotaan väljähtyykö rakkaus..
Äkkiä selvisi että itsehän sitä on ollut hölmö, ensimmäisten kokemusten perusteella kevyesti paras gummi mitä tuossa on edessä ollut (edellinen oli AC-10). Käsittämättömän hyvä pito soralla, pikaisesti testattuna myös enskaränniin oikein mainio gummi. Kertaheitolla uskovaiseksi.. ensi viikolla vähän pidempää reissua niin katsotaan väljähtyykö rakkaus..
-
- Viestit: 2103
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Metzeler Unicross
Heinäkuussa meni 690:iin alle vähän ajetut Unicrossit molempiin päihin. Eturengas on 90/90-21 ja takarengas on vielä 140/80-18, kun ovat vähän vanhemmat renkaat. Alle laittaessa eturenkaasta oli vielä nappuloiden päistä pienet urat erotettavissa ja takarenkaassa oli noin 10 mm nappulaa jäljella. Nyt takana on reilu 1000 km kovapohjaisia sorateitä ja asfalttia.
Vaikuttaa perusvarmalta ja yllätyksettömältä renkaalta. Hyvä pito soralla ja ennatoitava käytös. Alkuun oli vähän luiruamista asfaltilla, mutta sekin on jäänyt pois. Painetta on 1,6 bar molemmissa päissä (ei ole rengaslukkoja). Kovalla soralla takapäällä on jännä ominaisuus mennä ehkä hiukan sortaen, mutta ei kuitenkaan lähde irti, kun antaa hanaa sopivasti. Takarengas on kulunut jo aika lailla, joten saa nähdä meneekö vielä toisen mokoman. Eturengas ei juurikaan ole kulunut. Pehmeällä alustalla ei ole vielä ajanut, joten ketjussa mainitut huonot puolet on jääneet kokematta. Irtosoraa on ollut myös aika vähän.
Tähän mennessä vaikuttaa hyvältä valinnalta molempiin päihin. Jahka takarengas menee loppuun, laitan eturenkaan pariksi MT-21:n taakse ja varmaan vielä senkin jälkeen pystyy ajamaan jonkun renkaan takana loppuun.
Vaikuttaa perusvarmalta ja yllätyksettömältä renkaalta. Hyvä pito soralla ja ennatoitava käytös. Alkuun oli vähän luiruamista asfaltilla, mutta sekin on jäänyt pois. Painetta on 1,6 bar molemmissa päissä (ei ole rengaslukkoja). Kovalla soralla takapäällä on jännä ominaisuus mennä ehkä hiukan sortaen, mutta ei kuitenkaan lähde irti, kun antaa hanaa sopivasti. Takarengas on kulunut jo aika lailla, joten saa nähdä meneekö vielä toisen mokoman. Eturengas ei juurikaan ole kulunut. Pehmeällä alustalla ei ole vielä ajanut, joten ketjussa mainitut huonot puolet on jääneet kokematta. Irtosoraa on ollut myös aika vähän.
Tähän mennessä vaikuttaa hyvältä valinnalta molempiin päihin. Jahka takarengas menee loppuun, laitan eturenkaan pariksi MT-21:n taakse ja varmaan vielä senkin jälkeen pystyy ajamaan jonkun renkaan takana loppuun.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2103
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Metzeler Unicross
Viikko sitten takarenkaan viimeisellä lenkillä ihmettelin, kun molemmat päät olivat niin irtonaiset heti kun oli vähänkin irtosoraa. Tänään takarengasta vaihtaessa huomasin, että olivat 30 tkm huollossa laittaneet 2 baria molempiin päihin. No ei ihme, ettei ollut pitoa. Ajoin takarenkaasta parittaiset nappulat keskeltä lähes sileäksi, jolloin yksittäiset nappulat olivat jotain 3-5 mm korkeita. Tuli aika äkkinäisiä sladeja vielä normaaleillakin paineilla, mutta eipä miltään renkaalta voi odottaa noin kuluneena sen parempaa käytöstä. 1950 km pääsi. Jos rengas olisi ollut uusi alle laittaessa, olisi varmaan minun ajolla päässyt 3000 km:n luokkaa. Eturenkaasta alkaa olla nappulat jo aika pyöristyneet, mutta korkeus ei ole vielä kauheasti madaltunut. Katsotaan, miten toimii MT-21:n kanssa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14