Dominaattori kolisee!

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

laarssån
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 4:51 pm
Pyörä: Domina650
Paikkakunta: MUHOS

Re: Dominaattori kolisee!

Viesti Kirjoittaja laarssån »

Pallokala kirjoitti: Viime aikoina on ollut todella paljon käyntihäiriöitä, mutta vain kostealla kelillä.
Syttöboksin liittimillä on domissa tapana löystyä ja aiheuttaa käynti häröö...irroita muovikapulasta liitin kerraallaan ja testaa että on jeti syttöboksin urospinniin...minulla oli vika näissä ja rupes pelittään kun hieman puristi pihdeillä naaraksia tiukempaan!
Kolina aiheuttanee teknisiä toimenpiteitä.!
Ps. Oomma kiinostuneita viallisista (enturo)mopoista jos innostus lopahtaa!
-L-
Koneit koneit.....sano mummo hohtimista!
Avatar
Pallokala
Viestit: 937
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör, 450MT
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Diagnoosi alkaa valjeta. Tänään saatiin kansi pöydälle ja sieltähän oli toisen pakoventtiilin seeti irti! Kunhan saan kannen purettua ja pestyä, pitää ruveta tutkimaan onko se halki ja jos on, kuinka pahasti...

Mitenkä on, pystyykö noita kansia hitsailemaan tarvittaessa, vai saako isäukko siikaverkkoon uuden painon? Riittääkö yhden seetin vaihto vaihto vai tipahtaako toinen seeti sitten toukokuussa...?

Kurkkasin hätäisesti pyttyyn ja hämmästyin nähdessäni vielä hoonausjälkiä sylinterissä. Mopolla on mittarin mukaan ajettu 58 000...

Käyntihäröt taitavat paikallistua yhteen teipattuun liittimeen...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
mikako
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Marras 12, 2004 9:00 pm
Pyörä: Harleydaavitsonni
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikako »

Pallokala kirjoitti:Diagnoosi alkaa valjeta. Tänään saatiin kansi pöydälle ja sieltähän oli toisen pakoventtiilin seeti irti! Kunhan saan kannen purettua ja pestyä, pitää ruveta tutkimaan onko se halki ja jos on, kuinka pahasti...

Mitenkä on, pystyykö noita kansia hitsailemaan tarvittaessa, vai saako isäukko siikaverkkoon uuden painon? Riittääkö yhden seetin vaihto vaihto vai tipahtaako toinen seeti sitten toukokuussa...?

Kurkkasin hätäisesti pyttyyn ja hämmästyin nähdessäni vielä hoonausjälkiä sylinterissä. Mopolla on mittarin mukaan ajettu 58 000...

Käyntihäröt taitavat paikallistua yhteen teipattuun liittimeen...
Moro!
On niitä kansia hitsattu.... kuulemma.. Mutta vaatii hitsarilta kokemusta ja asiaan paneutumista eli ei kanna korjauttaa missään peltisepällä. Kilpa- ja jenkkiauto piireissä olen huomannut olevan hyvät verkostot koskien tällaisia korjauksia. Oliko nokka-akselin liukupinta kunnossa?
Jukka M
Viestit: 45
Liittynyt: To Touko 19, 2005 6:42 pm
Pyörä: R1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

Mulla pysähtyi matkanteko viime kesänä toisen pakoventtiilin seetin hajoamiseen. Koneen korjanneen asentajan mukaan ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta domissa. Oikeassa näkyy kaveri olleen. Jotakin siinä yhteydessä oli hitsailtukin, mutta en nähnyt ko. kohtaa itse. Kansityön teki Virtasen Moottori Salossa.

Kilometrejä oli tuolloin n. 70t. Rempan jälkeen oli helppo päätellä,että vika oli hiljalleen syntynyt aiheuttaen pientä häröä käyntiin pitemmän aikaa.

Jukka
Avatar
koukero
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 11:41 pm
Pyörä: yamaha wr450 -03
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja koukero »

joo, kansihan se on halki meikäläiselläki, pitäs lähiaikoina kiikuttaa hitsarille!
Avatar
Pallokala
Viestit: 937
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör, 450MT
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

mikako kirjoitti: Moro!
On niitä kansia hitsattu.... kuulemma.. Mutta vaatii hitsarilta kokemusta ja asiaan paneutumista eli ei kanna korjauttaa missään peltisepällä. Kilpa- ja jenkkiauto piireissä olen huomannut olevan hyvät verkostot koskien tällaisia korjauksia. Oliko nokka-akselin liukupinta kunnossa?
Kilpa-autopiirit onkin tutumpia kuin pyöräpiirit, pitääpä ruveta kyselemään kannen tekijää.

Nokka näytti hätäisellä vilkaisulla olevan ihan oukei, mutta pitää tehdä kunnon inventaario kun seuraavan kerran ehtii moporemonttiin.

Mitenkä, onko se germaanien hintataso niin paljon alempi, että kannattaa sieltä ruveta tilailemaan...?
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
jaket
Viestit: 1049
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

www.davidsilverspares.co.uk

on yleensä honda osissa edukas. kaikkea löytyy, vaikka ei ole sivuilla, niin tilaamalla löytyy.

hinnat taitaa olla verottomia ja niihin pitää laskea englannin alvi, eli 17.5%
Avatar
Pallokala
Viestit: 937
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör, 450MT
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Näin se homma etenee... Hain eilen vaihtokannen postista ja tiivistesarjat saan kotiin varmaankin viikon kuluttua. Eli kasaan päin menossa. Ongelmana on vain se etummainen kannenpultti jonka kanta on on ollut 15 vuotta vesisuihkussa ja aika edesmenneen näköinen. Tämä johdantona varsinaiseen kysymykseeni: mitenkä on, voiko kannen kasata käytetyillä pulteilla (jolloin tarve on 1 kpl), vai meneekö kaikki pultit uusiksi (tarve 6 kpl). Nettitietojen mukaan mokoman pultin hinta kun on "suolaisehko"...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
mikako
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Marras 12, 2004 9:00 pm
Pyörä: Harleydaavitsonni
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikako »

JAA A....
Tämä ei perustu tietoon vaan kerron oman valintani. Kasasin Domin vanhoilla pultella ja hyvin tuntuu toimivan... Tietävämmät kertokoon onko pultit vaihdettava.
esapirinen
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 1:48 pm
Paikkakunta: Vilppula

Viesti Kirjoittaja esapirinen »

Vanhoilla kasasin,hyvin ovat toimineet.
jaket
Viestit: 1049
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

mikako kirjoitti:
jaket kirjoitti:fordin twin cam koneethan oli kuuluisia halkeavista kansista, joku asentaja sanoi, ettei ole ikinä nähnyt yhtään fordin DOHC konetta mistä ei olisi kansi halki, jotkut vaan ei vuoda ja toimii, mutta halki ne on kaikki.?
HEH HEH...hyvin sanoi se asentaja :lol:

Vähemmän piiskaa, enemmän jäähdytystä varsinkin jos nostaa lokkarin ylös niin varmistus että se ei liikaa "varjosta" sylinteriä, öljylle lauhdutusta, polttoaine seokset kohdalleen... Jokohan alkais kannet kestää? ... ei varmaan Fordissa mutta Hondassa :wink:

Jossain dieseleissä puhuivat, että tärkeää on antaa koneen lämmetä. koska kun kone lähtee lämpeämään, niin se on sisältä lämmin mutta ulkokuori vielä kylmä, lämpölaajeneminen rasittaa kantta ja halkoo sitä. mutta lopulta kansi murtuu joka tapauksessa, koska se on rasitukselle alttiina.

jostain kuulin, että joku oli kaatanut pyörän veteen kone kuumana, seetit olivat pudonneet kannesta irti. Siinä tulee sama, mutta toisinpäin, ulkopuoli jäähtyy kun sisä on yhä tulikuuma.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Kizmo
Viestit: 81
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 1:47 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Kizmo »

Missäs kansipajoilla olette kansia laittaneet, ei kehtais oman xl hondan kantta ihan tusinatunaripajan käsittelyyn antaa, halki on pakoseetistä tulpanreikään.

Ja toisekseen; mitä maksoi huvi?
Hyvin menee mutta menkööt
Vastaa Viestiin