Gas Gas 450 FSE -04 supermoto, koneremonttia
Valvoja: Moderaattorit
Re: Gas Gas 450 FSE -04 supermoto, koneremonttia
Mulla teki kotari viimekesänä vähän samaa. Normi ajon jälkeen, kun pysähty esim, liikennevaloihin niin pulpautti nestettä ylivuotoletkusta ulos. Vaihdoin uuden syylärin korkin, niin loppu siihen valuttelu.
Sinne missä kuralentää!!!
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:32 am
- Pyörä: GasGas SM 450 FSE -04
- Paikkakunta: Oulu
Re: Gas Gas 450 FSE -04 supermoto, koneremonttia
Kytkin rupesi luistamaan, laitoin yhden välilevyn lisää ja johan alkoi pitämään.
Kun sain tuon kuntoon niin startin vapaakytkin päätti kulua loppuun. Noh - uutta tilalle (280€) ja kyseessä on Ringspann 44 starttikytkin, jossa ei ole sitä pitkää jousta ympärillä vaan jokaiselle hampaalle omat pikku jouset. Tämä ei tietenkään sovi starttirattaalle jonka "kitka"kehän halkaisija hippasen alle 46mm.
Varaosanumeroilla tilaaminen ei näköjään aina ole tie onneen, sillä näköjään näissä GASGASin koneissa 2004/2005 on ollut tuo starttisysteemin vaihdos ja osa osista on yhteensopivia, osa ei. Omassani tuo magneetto/starttipaketti on selkeästi jo aiemmin uusittu (pultteja lyhennetty rälläkällä).
Koneistamon kanssa käydyn keskustelun jälkeen päätin hiotuttaa rattaalle sopivan kehän tuolle uudelle kytkimelle. Kyse lähinnä siitä, että kun hiotaan pintaa millin verran, kärsiikö pinnoitus liikaa ja pehmeneekö tuo kitkapinta pilalle. Päätin kuitenkin että kokeillaan. (ratas vain satasen, mutta kuukauden odotuksella - starttikytkin 280€ ja tuota en saa palautettua).
Saapas nähdä. Kuvia kun saan rattaan koneistamolta. Näin se ajokausi kuluu! (Kiksi ei toimi, tästä aiemmin tarinaa )
Kun sain tuon kuntoon niin startin vapaakytkin päätti kulua loppuun. Noh - uutta tilalle (280€) ja kyseessä on Ringspann 44 starttikytkin, jossa ei ole sitä pitkää jousta ympärillä vaan jokaiselle hampaalle omat pikku jouset. Tämä ei tietenkään sovi starttirattaalle jonka "kitka"kehän halkaisija hippasen alle 46mm.
Varaosanumeroilla tilaaminen ei näköjään aina ole tie onneen, sillä näköjään näissä GASGASin koneissa 2004/2005 on ollut tuo starttisysteemin vaihdos ja osa osista on yhteensopivia, osa ei. Omassani tuo magneetto/starttipaketti on selkeästi jo aiemmin uusittu (pultteja lyhennetty rälläkällä).
Koneistamon kanssa käydyn keskustelun jälkeen päätin hiotuttaa rattaalle sopivan kehän tuolle uudelle kytkimelle. Kyse lähinnä siitä, että kun hiotaan pintaa millin verran, kärsiikö pinnoitus liikaa ja pehmeneekö tuo kitkapinta pilalle. Päätin kuitenkin että kokeillaan. (ratas vain satasen, mutta kuukauden odotuksella - starttikytkin 280€ ja tuota en saa palautettua).
Saapas nähdä. Kuvia kun saan rattaan koneistamolta. Näin se ajokausi kuluu! (Kiksi ei toimi, tästä aiemmin tarinaa )
________________________________________________
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:32 am
- Pyörä: GasGas SM 450 FSE -04
- Paikkakunta: Oulu
Re: Gas Gas 450 FSE -04 supermoto, koneremonttia
ic3 kirjoitti:Kytkin rupesi luistamaan, laitoin yhden välilevyn lisää ja johan alkoi pitämään.
Kun sain tuon kuntoon niin startin vapaakytkin päätti kulua loppuun. Noh - uutta tilalle (280€) ja kyseessä on Ringspann 44 starttikytkin, jossa ei ole sitä pitkää jousta ympärillä vaan jokaiselle hampaalle omat pikku jouset. Tämä ei tietenkään sovi starttirattaalle jonka "kitka"kehän halkaisija hippasen alle 46mm.
Varaosanumeroilla tilaaminen ei näköjään aina ole tie onneen, sillä näköjään näissä GASGASin koneissa 2004/2005 on ollut tuo starttisysteemin vaihdos ja osa osista on yhteensopivia, osa ei. Omassani tuo magneetto/starttipaketti on selkeästi jo aiemmin uusittu (pultteja lyhennetty rälläkällä).
Koneistamon kanssa käydyn keskustelun jälkeen päätin hiotuttaa rattaalle sopivan kehän tuolle uudelle kytkimelle. Kyse lähinnä siitä, että kun hiotaan pintaa millin verran, kärsiikö pinnoitus liikaa ja pehmeneekö tuo kitkapinta pilalle. Päätin kuitenkin että kokeillaan. (ratas vain satasen, mutta kuukauden odotuksella - starttikytkin 280€ ja tuota en saa palautettua).
Saapas nähdä. Kuvia kun saan rattaan koneistamolta. Näin se ajokausi kuluu! (Kiksi ei toimi, tästä aiemmin tarinaa )
Homma Klar, vanha kulunut kytkin ja uusi paketoituna vauhtipyörään kuvissa. Tuntuu pelaavan kun startti ei hirtä, mutta karmean kolinan kanssa kävi kone ja näin ollen pitää purkaa vielä tuo kylki että löytyy syy. Kaikki prikat omilla paikoillaan jne., olenhan kertaalleen tuon kasannut aiemminkin
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
________________________________________________
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:32 am
- Pyörä: GasGas SM 450 FSE -04
- Paikkakunta: Oulu
Re: Gas Gas 450 FSE -04 supermoto, koneremonttia
Uskalsin käyttää kolinan kanssa hetken ja se rauhoittui pois. Veikkaan, että koska oli kone viikon ilman öljyjä, oli kansi kuiva ja kolina/nakutus tuli sieltä. Kun sai öljyn kiertoon niin tilanne normalisoitui.
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
________________________________________________
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:32 am
- Pyörä: GasGas SM 450 FSE -04
- Paikkakunta: Oulu
Gas Gas 450 FSE -04 supermoto, koneremonttia
Talvi meni kelkkaillessa, viime kesänä tuli ajettua aika vähän. Syksyllä muutama enskareissu. Nyt keväällä ekojen lenkkien jälkeen oli öljyn seassa sen verran vettä että piti aloittaa "pieni" tarkistusremontti - mopo lähti ns. käsistä ja tässä ollaan nyt. Linkun laakerit oli entiset, onneksi korissa on toinen linkkj jossa ehyet laakerit (kannatti käyttää irti). Soodapuhalsin rungon puhtaaksi, maalaamaan en tällä erää taida alkaa.
Koneen kimppuun seuraavaksi, kansi pitää tarkistaa joten tallilla tulee menemään aikaa. Jäähdytysneste pysyy puhtaana, mutta öljyn seassa oli tosiaan arviolta pari desiä vettä - se on 1,5 litraan aika paljon joten jostain se vuotaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Koneen kimppuun seuraavaksi, kansi pitää tarkistaa joten tallilla tulee menemään aikaa. Jäähdytysneste pysyy puhtaana, mutta öljyn seassa oli tosiaan arviolta pari desiä vettä - se on 1,5 litraan aika paljon joten jostain se vuotaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
________________________________________________
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:32 am
- Pyörä: GasGas SM 450 FSE -04
- Paikkakunta: Oulu
Re: Gas Gas 450 FSE -04 supermoto, koneremonttia
Onko tullut jollain vastaan ohjainakselissa oleva lukitusuloke, on kelju kun ei mahdu tuo akseli pois tuon takia, eikä akselia saa t-palasta irti
Sent from my iPhone using Tapatalk
________________________________________________
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
- Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
- Paikkakunta: Pello
Re: Gas Gas 450 FSE -04 supermoto, koneremonttia
Omasta GG300 otin tuon lukitusrenkaan pois. Ihan pultilla oli kiinni. Ohjausakselakin lähti prässillä ja siirtyi toiseen palaan..
040-5691644
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:32 am
- Pyörä: GasGas SM 450 FSE -04
- Paikkakunta: Oulu
Re: Gas Gas 450 FSE -04 supermoto, koneremonttia
Kasattuna, ajossa ja nettimotossa myynnissä!
Sent from my iPhone using Tapatalk
________________________________________________
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450
Suzuki RM 80 -88, -10v taukoa-, Gas Gas SM450