Kurapyöräilyä lihasvoimin

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Sami K
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 3:01 pm
Pyörä: Dude
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Sami K »

Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Hauska ja rankka tunti Kannelmäen betonisella pumppiradalla.
https://youtu.be/Ihk-qHgU8c8
routaisten peltojen pehtoori
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ai niin, päivitetäänpä tätäkin kun tallissa on uusi peli. Tällä Tomin tekeleellä mennään heti kun polvi kestää.
Liitteet
FullSizeRender(45).jpg
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Ja hiukan isompien kumpujen pumppausta Kivikon BMX-radalla.
https://youtu.be/z6NkhEwqmM4
routaisten peltojen pehtoori
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Poimuajoo Kannelmäen pumpilla. 8) :twisted:
Joustokeulan vaihto jäykkään ja nappularenkaiden vaihto silokumeihin nosti hiukan vauhtia ja nyt pääse eteenpäin hiukan kevyemmällä pumppaamisella
routaisten peltojen pehtoori
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja ATC »

DSC_0154.JPG
Neljä päivää meni äkkiä Äkäslompolo-Pallastunturi maastoissa.
Weteraani kurapyöräilijä
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Iskaripumppu pitäisi ostaa, onko joku tietty merkki vai käynkö hakemassa Zefalin tms?
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Löytyykö joltain White Fat 3 L-rungolla? Pitäisi saada mitta vaakatasossa satulaputken keskeltä ohjaustangon keskelle. Kävin jo XXL:ssä mittanauha kädessä mutta siellä ei ollut kun M runkoinen.

Mulla oli tuo pyörä ja siinä osui ajoasento hyvin kohdalleen, nyt alla on Cube Acid 20" rungolla eikä millään meinaa istua käteen, tuntuu liian lyhyeltä vaikka mitä tekisi.

Tuollaisella mennään ainakin toistaiseksi, jos en saa ajoasentoa kuntoon niin se on kohta Myydään osiossa, siitä joku saa hyvin vähän ajetun pyörän hyvillä osilla aika sopivasti.

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Foxin pumppu oli monta vuotta, siitä kun hajosi letku, ostin Zefalin. Meni puoli vuotta ja Zefalin mittari hajosi, sen letku on nyt Foxissa. Pyörinyt ajorepun pohjalla ja vaikka missä mutta toimii vaan.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Rokkarin pumppua myös kehuttiin mutta Zefal tarttui matkaan sopivan hintaisena, saattaa mun vähäisessä käytössä kestää pitkään.

Ajoasentoa on hinkattu enemmän ja vähemmän, ohjaustankoa ja stemmiä vaihdeltu löytämättä sitä oikeaa asentoa. Laitoin takaisin vakio stongan/stemmin ja kokeeksi sorvasin molempiin päihin 30mm jatkot, leveys kasvoi 720 milliin ja mentiin parempaan suuntaan joten pitää laittaa leveämpi tanko tilaukseen.

Muuten pyörä tuntuu melko hyvältä ajella sekalaista kuntolenkkiä, rullaavammat renkaat voisi hommata pikitielle kun houkuttelisi ajaa muutaman kerran viikossa 50km duunimatkat kuntoiluna. Slikseiksi ajattelin Schawlbe Kojak 26x1.35, onko kokemuksia noista renkaista?

Tilapäinen diy patentti tangon levennyksen testaamiseen, kiristetään paikalleen sisällä olevalla M10 ruuvilla.

Kuva

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
teneraattori
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
Pyörä: ON
Paikkakunta: suurhollola

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

Koheltaja kirjoitti:Löytyykö joltain White Fat 3 L-rungolla? Pitäisi saada mitta vaakatasossa satulaputken keskeltä ohjaustangon keskelle. g][/url]
Se oranssinen white pro löytyy. Mut en muista nyt ihan varmaan onko mikä runko. Voin vilkaista illalla.
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Avatar
teneraattori
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
Pyörä: ON
Paikkakunta: suurhollola

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

teneraattori kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:Löytyykö joltain White Fat 3 L-rungolla? Pitäisi saada mitta vaakatasossa satulaputken keskeltä ohjaustangon keskelle. g][/url]
Se oranssinen white pro löytyy. Mut en muista nyt ihan varmaan onko mikä runko. Voin vilkaista illalla.
M-runko se oli. Ja siinä on ko. mitta melko tarkasti 600 mm.
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kiitti, L on varmaan sen 40-50mm pidempi joten aika samoissa ollaan nykyisen pyörän kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
TTA
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja TTA »

Onko täällä muita hybridipyöräilijöitä eli sähköavusteisella maastopyörällä ajavia? Itsellä vuosi sitten neljänkympin "kriisi" pukkasi päälle ja mielessä oli jo jopa siirtyminen oranssiin 500 kuutioiseen luokkaan, mutta kun kävi arvioimaan, miten paljon endurolla onkaan mahdollista oikeasti lähivuosina ajaa, ostinkin sähköavusteisen eMTB:n. Täysjousto 160mm joustoilla molemmissa päissä ja vielä krossipyörän 800mm ohjaustanko, niin kun huulilla vähän päristelee, on fiilis aika enduromainen. No, ei oikeesti, mutta matkaan lähtö on aika helppoa kun ei tarvi pukea kauheaa arsenaalia varusteita päälle, tai matkata peräkärryn kanssa ajomaastoille. Avustuksen kanssa vauhtia pystyy pitämään enemmän ja tutukin polut muuttuu aika syheröksi. Ylämäet voi ajaa vauhdilla ja niistäkin tulee entisen läähätyksen ja kärsimyksen sijaan teknistä vauhtipätkää. Avustus auttaa hyvin juuri niissä tilanteissa kun fillari tuntuu raskaimmalta eli kiihdytyksissä ja ylämäissä. Avustuksen kanssa voi ajaa ilman että jalat huutaa armoa, mutta sykkeet saa silti pysymään yli 160:ssa helposti.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Syke »

TTA kirjoitti:Onko täällä muita hybridipyöräilijöitä eli sähköavusteisella maastopyörällä ajavia? Itsellä vuosi sitten neljänkympin "kriisi" pukkasi päälle ja mielessä oli jo jopa siirtyminen oranssiin 500 kuutioiseen luokkaan, mutta kun kävi arvioimaan, miten paljon endurolla onkaan mahdollista oikeasti lähivuosina ajaa, ostinkin sähköavusteisen eMTB:n. Täysjousto 160mm joustoilla molemmissa päissä ja vielä krossipyörän 800mm ohjaustanko, niin kun huulilla vähän päristelee, on fiilis aika enduromainen. No, ei oikeesti, mutta matkaan lähtö on aika helppoa kun ei tarvi pukea kauheaa arsenaalia varusteita päälle, tai matkata peräkärryn kanssa ajomaastoille. Avustuksen kanssa vauhtia pystyy pitämään enemmän ja tutukin polut muuttuu aika syheröksi. Ylämäet voi ajaa vauhdilla ja niistäkin tulee entisen läähätyksen ja kärsimyksen sijaan teknistä vauhtipätkää. Avustus auttaa hyvin juuri niissä tilanteissa kun fillari tuntuu raskaimmalta eli kiihdytyksissä ja ylämäissä. Avustuksen kanssa voi ajaa ilman että jalat huutaa armoa, mutta sykkeet saa silti pysymään yli 160:ssa helposti.
Näyttäis olevan, kun tuossa muutama pykälä alaspäin on ketju aiheesta :P
Braa-aab!
Vastaa Viestiin