KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
needforspeed
Viestit: 332
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Konnevesi

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja needforspeed »

vinski kirjoitti:Kova pyöräkuume pääsi taas iskemään ja katsellut nettimotoa koko viikonlopun, josko löytyisi sopiva edullinen ja vähän ajettu KTM:n enska 250-300cc 2-t tai 250-350cc nelari. Valkokilpinenkin saisi olla niin menis myös soratieajelussa. Voisko joku tiivistetysti kertoa mitä eroja/ parannuksia tullut näihin nelareihin vm. -12 -> -16?

Ja mitkä lienee järkevät tunnit ostaa tällainen, kun useammilla ajettu jo pari vuotta vanhanakin +300h.

Pitäisi nyt vaan vielä päättää että 2-t vai 4-t
Jos mielessä on harrastaa enemmän soratiepainotteista ajelua, niin katselisin suosiolla 350cc-> 4T peliä. Kaksitahtisella tuo siirtymäajelu ei ole kovin mielekästä.
vinski
Viestit: 149
Liittynyt: La Loka 31, 2009 5:38 pm
Pyörä: XLV 750R- 84, DR650R -91, Husse 701E -17

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja vinski »

Onko kokemuksia 350 exc:stä motopyörillä?
mx-aki
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Syys 02, 2011 11:50 pm
Pyörä: ktm

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja mx-aki »

Moi.
Osta miulta 350exc-f vm.12. Ois hyvä ja vähän ajettu.
klonkku6
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:18 pm
Pyörä: te 125
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja klonkku6 »

Miten usein näihin tuoreempiin Kotarin pikkunelareihin tarvitsee venttiiliremonttia tehdä? 200 vai 400 tunnin välein? Vai jotain ihan muuta?

Lähinnä kiinnostaa näkemykset, että minkälaisia mahdollisia huoltoja on tulossa kun 300 h lähestyy. Mäntä ja nokkaketju on vaihdettu 175 h kohdalla.
villho
Viestit: 347
Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Pyörä: Sähköfillari
Paikkakunta: Siuntio

KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja villho »

Osaako joku sanoa, mihin perustuu, että tankissa pumpun yhteydessä oleva bensafiltteri (Mahle) maksaa vakio-osana yli 50 e? Vaihdoin vakiotankin tänään 15-litraiseen Acerbikseen ja samassa yhteydessä mustaksi päässeen suodattimen uuteen. Laitoin tilalle kylläkin 1,90 e suodattimen Motonetista. Tuo ei mahtunut pumpun reiästä, mutta sain paikoilleen ja kiristetyksi täyttöaukon kautta.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Onko Motonetin suodattimen suodatuskyky vastaava kun Mahlella? Jos ei ole niin se tulee esille ruiskusuuttimen tukkeutumisena.
Kylätason kurapyöräilijä.
villho
Viestit: 347
Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Pyörä: Sähköfillari
Paikkakunta: Siuntio

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja villho »

Tuo on tietysti selvää... Katselin räjäytyskuvia tarkemmin ja tuohon 50 e settiin kuuluu näemmä myös joku toisenlainen suodatin (screen), joka menee vielä pumpun sisälle. Liekö sitten se ja KTM-brändätyt pussit/laatikot ne syyt, jotka nostavat hintaa.

Tuossahan on vielä tankin ja ruiskun liitoksessakin viimeinen suodatin. Sellainen pienen pieni sukka. Siihen pääsee helposti käsiksi, joten pitää seurata, että kertyykö siihen jotain. Tosin tuossa edellisessä tankissa olleessa suodattimessa oli molemmilla puolilla sen verran synkän väristä paskabensaa, että jos kerran kone kävi sillä, niin en ole kovin huolissani.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Miksi yksi mutteri maksaa euron kun rautakaupasta saa pussillisen jne..

Itse tilasin kasan noita Mahle KL97 briteistä kympin tsipale. Jenkeissä oli kymmenen paketeissa muutamia dollareita? Se nyt vaan on tuommoinen hassu suodatin joka on vain Ducatilla ja KTM:llä käytössä.
JIH
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 10:47 am
Pyörä: Excf

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja JIH »

Voisikohan tuo suodattimen tukkeutuminen olla syy huonoon kuumakäynnistymiseen. Potilaana Hussen Fe 350 -14 malli ?
kokki
Viestit: 151
Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Pyörä: 250 TPI
Paikkakunta: Haukipudas

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja kokki »

Itsellä oli 690ssä tuolainen tyyppikohtainen suodin, ostin korvaavan ja ongelmia tuli. Nyt katumopossa (joka muuten myytävänä https://www.nettimoto.com/ducati/hypermotard/2135812 ) tein vastaavan suodattimen vaihdon ja KL97 oli kyllä järkihankinta tähän. "Vastaava" on KL15, siinä vaan on letkupaikat hieman erimalliset ja ohuemmat. Painepuolella käytetään kovia letkuja ja tiiveyden kanssa oli KL15 käytettäessä haastetta. Paine laski eikä käynyt kunnolla.

Väärä paikka säästää, imo.
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Bensapumppu lopetti toimimasta viime lenkillä suolla stumpatessa. Ensin tietysti syytin sulakkeita, mutta ne on ehjät. Seuraavaksi syytin itse pumppua, mutta suoraan akulta syöttäessä kyllä lähtee surisemaan iloisesti. Myös johto eculta pumpulle vaikutti ehjältä, joten liekkö tuossa enää muuta vaihtoehtoa, kuin ecun rikkoutuminen. Jännitettä mittasin, eikä sieltä pumpulle vaikuta montaa volttia tulevan. Joten ei kellään Raahen lähistöllä olisi 350 exc-f:ään sopivaa ecua olis lainata?
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Happi »

Onko kaatumisanturi kunnossa? Koputtes sitä.

Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Kiitos kommentista! Tallissa johtosarjoja tarkastellessa tuli kans mieleen, että voisko se vika olla jossain muualla. Tappokytkimen kävin läpi, mutta se ainakin toimi. Kytkentäkaaviosta en mitään kaatumisanturia löytänyt, eikä tuo rakkine kyllä kaatuessa oo koskaan sammunutkaan, mutta pitää nyt pitkinä pyhinä vielä koittaa tutkia löytyykö sitä. :?:

Edit. Olihan se siellä viimeisellä sivulla kun otti silmän käteen..
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Siellä se vika oli virtareleessä tai releen pohjassa. Siitä se lähti ratkeaan kun huomasin ettei valotkaan toiminu eli eculle ei tullut herätettä ollenkaan. Tällöin ei myöskään FI-valo syty, kuten normaalisti startatessa. Jos vika ois tappokytkimessä tai tuossa kaatumisanturissa, niin vissiin katkaisee vain sytytyksen. No tulipahan koluttua johtosarjoja ihan urakalla.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Rph
Viestit: 53
Liittynyt: La Helmi 16, 2013 1:00 pm
Pyörä: KTM EXC 450 15'
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Rph »

Minkäslaisia arvoja vois odottaa 2015vm 450 EXC-F:n throttle position sensorista. Uusi pyörä mulle, ajelin parisen tuntia kunnes käynti todella huono. Lähimmäinen mankeliguru tarkasti ja löysi vian TPS:stä. Nyt uusi osa kiinni, arvot vain puuttuu. Jenkkifoorumeilta isoa 500 säädetty arvoon .60 - .61 volttia. En tiedä vaikuttaako tuo USA mappi tuohon TPS arvoon, että josko näihin EU mapin pyöriin olis omat arvot. Vakio putki, sisähuilun päässä tuplakartioristikko edelleen paikallaan. Jos kellään olisi antaa TPS arvoja, myös suuri kiitos jos jollain olisi Repair manuaalia esim .pdf muodossa, vaikka sähköpostiin.
If its worth doing, its worth overdoing.
Vastaa Viestiin