Kawasaki KLE 500

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Mittaa pulttijako ja levyn halkaisija mitkä ne on ??
Ja kuinka monta pulttia ?
Mulla jotain tuas roikkuu käytettyjä


Sent from my iPhone using Tapatalk
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Minä mittaan tänään :) härdelliä omiksi tarpeiksi et kuuluis vitutus ketjuun mut olokoon
Yksinäinen Susi
Åbobo
Viestit: 14
Liittynyt: Su Kesä 21, 2015 5:42 pm
Pyörä: salsa

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja Åbobo »

*tupla*
Viimeksi muokannut Åbobo, Ma Syys 12, 2016 5:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Åbobo
Viestit: 14
Liittynyt: Su Kesä 21, 2015 5:42 pm
Pyörä: salsa

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja Åbobo »

nuista keulan ilmanpaineista on ollut vissiin täälläkin juttua, pistetääs tähän.

aika tarkkaan vuos sitte ostettu -93 tuntu omituisen toispuoleiselta ja lonksuvalta jo tallissa veivatessakin vajaan neljän kuukauden seisokin jälkeen.
aattelin ensin että jokin on nyt antautuntu elikkäs päätin että kokeillaan nyt sitte sitä ilman lisäystä jos se on jotain porsinut ja remppa tulossa muutenkin.

yllätys oli melkonen kun toiselta puolelta löytykin 1.7 ja toiselta puolelta 0.4 baaria.

lisäsin siinä molempiin 1.9 ja sehän tuli tolla kuntoon :D

elikkäs tuolla on todnäk ollu koko ajan paineet ja mä vaan muistin väärin ton mitä on ed omistajan kanssa keskusteltu kun muistin että ei olis.

ei toi tallissa seistessä voi itsekseen nosuta toiselta puolelta noin paljon, eli eiköhän toi oo niin että toiselta puolen on vähän falskannut.

öjyjä ei tosisaan ole ulos päin tunkemassa, siitä tosin ei ole siis tietoa onko sitä sisälläkään :D

ajoltaan toi on ihan sellanen kun pitäskin olla että mitä sitä ehjää ruuvaamaan, ei kun ajoon vaan :D

joku 15 tkm tolla kuitenkin kerinnyt jo kelata, eli jos paineita laittaa niin ei siellä tosiaan ainakaan ihan heti mikään antaudu.
Tumebob
Viestit: 2
Liittynyt: La Helmi 28, 2015 8:53 am
Pyörä: Kle500

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja Tumebob »

Aika wanha ketju, mutta kysytään nyt kuitenkin.

Onko kukaan vaihtanut vakio takajousitusta tiukempaan? Vakio jousitus kun on suunniteltu ~68kg ajajalle :) Tällainen vaihtoehto ainakin löytyisi: http://www.hakalaservice.fi/images/Z-506%20TR.jpg
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja THä »

Hieno homma, että näitä vanhoja vielä viitsitään ropata. Tosiaan kurkkaa mun jutut tuolta T&N-puolelta. Laitoin sinne linkkiä tuonne mun ropailuihin. Muutenkin näihin liittyen kannattanee mun vanhoja jorinoita kaivella.

Ensi kesäksi KLE-kokoontumista järjestämään? :mrgreen:
Neljä vaihdetta riittää.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Mukana kyllä josd vaan ajoitus osuu ja jos ei osu hommaan lasten hoitajan paikalle :twisted:
Yksinäinen Susi
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

tuli tuossa mieleen et mahtuuko tuonne taakse pyöriin 18 tuuman vanne ja jos mahtuu käykö sinne kx vanne ? helpottais tuota takarenkaiden saantia kun saisi ostettua käytettynä nappuloita taakse ja ajaminen muuttuis kun ei tuo perä niin laahaa
Yksinäinen Susi
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Täytyy varmaan soittaa tuonne hakala racinkinkiin et minkä hintanen tuo iskari on, stormilla oli se parempi pikkasen vajaa 600 mut käviskö tuonne jonkun vanhan crossin keppi ? Eteen täytyy kans saada jäykemmät jouset ja panssariin meinasin kuiduttaa alumii levyn palan,paksuutta tuolla levyllä 2-3mm

Takakeppi on vaan onenttoman löysä mullekkin kun elopaino pyörii 85-88 ja ajot tapahtuu suurimmaksi osaksi mettäteillä ja poluilla ja ihan puhtaasti crossi radalla joskus toki hitusen pitemmälle karttaen isoja teitä :mrgreen:
Yksinäinen Susi
juhi66
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Helmi 07, 2007 12:57 pm
Pyörä: NX650.KLE500
Paikkakunta: LIMINKA

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja juhi66 »

Mitenhän toi KLE soveltuu tämmöselle pikkupojalle 1.86m 110kg ?
Jokunen vuosi tullu surauteltua Dominaattorilla ja olis tarkoitus päivittää mopoa.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

177 cm mittaa mulla ja tuntuu et polvi kulma tiukka toki molemmat polvet on enemmän ja vähemmän rikki mut silti
Yksinäinen Susi
juhi66
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Helmi 07, 2007 12:57 pm
Pyörä: NX650.KLE500
Paikkakunta: LIMINKA

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja juhi66 »

Jaa'a kävin ajamassa, vaikutti ihan kivalta, pienillä muutoksilla sais varmaan kivan kamppeen.
Penkki vähän kovemmaksi, korkeemmaksi, leveämmäksi ja kuskin "monttu" ainaki pienemmäksi , jalkatapit enduromalliseksi ja 1-2cm alemmaksi, stongaan 2cm korotuspalat, alkas olemaan siinä.
Iskareista ei saanu/uskaltanu kokeilla, ei tohtinu mennä mutkateille, saati soratielle, paskat renkaat ja sato räntää ja lunta. Olisko vinkkejä mitä pitäs käytetystä KLE:stä kattoa vähän "tarkemmin"
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

konehan on sama kuin er-5 et samat viat :) omastani pitäs kans korottaa penkkiä, iskarit vaihtuu wilbersiin ja jalkatapit käy kx mallista suoraan
Yksinäinen Susi
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

ois vanhuksen keulan huolto edessä ja aattelin sinne 15 w öljyä, pakjos tuota tulee, riittäneekö litra yhteensä ? lähinnä kiinnostaa kun tuossa ilmakeula tai ilmallakin saa osan paineesta niin miten tuo toimii eli saako sillä painetta myöskin ? kun en tommosta keulaa oo huoltanut, edellinen oli transalppi missä oli normi keula. varastossa on kyllä kmx keula mut tuskin passaa tuohon :lol:
Yksinäinen Susi
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja THä »

^ En laittaisi 15W:tä. Liian kovaksi menee. Omassa ollut 7,5W ja ehkä myös 10W voisi olla ajosta riippuen. Tuolla 7,5W:lla sen saa pohjaamaan, mutta vaatii jo todella yritystä, eikä siltikään rajusti pohjaa.

Jos joku tällaista katselee, niin voisin mahdollisesti omasta luopua. Olisi valmiiksi rakenneltu sopivasti. Korkea tanko, jalkatapit laskettu, alusta parempi ja hitusen korotettu, GPZ:n kone, huoltoa helpottavia muutoksia tehty, jne jne. Toki pientä laittoakin on jos haluaa kun ei tuo uusi ole. Väitän, että on KLE:ksi aika ripeä laite etenemään. Olisiko 10 vuotta ollut mulla. Saa kysyä jos kiinnostaisi.
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin