Venttiilien säätö onnistuu kyllä niistä kurkistusluukuistakin konetta irroittamatta vaikka hieman ahdastahan se on.jukka_ kirjoitti:Rupesin tuossa tekemään kevät huoltoa kotariin. Venttiilin välykset ainakin pitää säätää ja venttiilikopan ajattelin käyttää auki että näkee ne keinuvivun rullat tarviiko niitä ruveta vaihtaan. Tänään purin jo tankin pois edestä, näytti aika ahtaalle nii oisko helpompi ottaa koko kone irti? Onko tuossa mitään mitä pitää ottaa huomioon kun irrottaa ventiilikopan?
Venttiilikopan irrottamisessa ei muistaakseni ole mitään sen kummempaa. Itse olen piirtänyt pahville kopan "ilmakuvan" ja tökännyt ne pultit siihen oikeille kohdille niin, että kasatessa menee pultit samaan reikään kuin mistä ne otettiin. Kasatessa putsaa pinnat huolella ja laittaa hyvää tiivistysmöttöä (itse käytän Permatexin Ultra Blackia, vai onko se nykyää Loctite..) niin pysyy öljyt sisällä. Koppa paikoilleen ja pultit kevyelle sormikireydelle. 30min päästä kun möttö on vähän jähmettynyt niin kiristää kaikki pultit ristiin siihen pienempien pulttien momenttiin, sen jälkeen ne pidemmät lopulliseen momenttiin. Antaa mötön kuivua loppuun, tarkistaa/säätää venttiilien välykset ja homma valmis.
Pulttien kupariprikat pitäisi oikeaoppisesti tehdessä vaihtaa, mutta eipä ole ollut ongelmia vaikken ole vaihtanutkaan.
Huoltomanuaalista löytyy oikeat momentit ja tarkemmat työohjeet.