Kenellä on 2v-gessu?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- nieppi
- Viestit: 522
- Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 4:04 pm
- Pyörä: ic ja beemer
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Mä ajoin loppuun sen viimeisen laakerin https://youtu.be/Fj4EQXMwRfM
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Tänään toi posti paketin.... uusi kunnostettu kardaani odottaa asennustaan. Kunhan vaan näiltä talvilajeilta ehtisi tallille; kardaanin ja perän asennus, perän, laatikon ja koneen öljyjen vaihdot (suodatin tietenkin...) ja vihdoin on osat jarrulevyn asennukseen ja samalla saa asemoitua jarrusatulan oikealle kohdalleen ja sen kiinnitysadapterin viimeiset reijät paikoitettua. Uudet jarrupalat tilasin paikallisen pajan kautta. Kyselin sieltä myös öljynsuodattimia, mutta tarjosivat vaan sellaista yhtenäistä pitkää suodatinta.. onkohan se käypäinen kun alkuperäinen on se kaksiosainen ja paketissa tulee aina mukana kerpullinen tiivisteitä.... hommat etenee.
Sovittelin rautoihin kiinni Hepco&beckerin Gobi laukkuja mutta ei niistä taitaisi olla muuta hyötyä kuin että ne saa pakattua ylhäältä päin. Kuljetuskapasitetti ei ainakaan kasva alkuperäisiin bmw laukkuihin verrattuna... olisko kellään jotain pehmeitä isoja laukkuja ylimääräisinä myynnissä?? Jos sattuisi isommalla kuormalla olemaan tarve reissata...?
Sovittelin rautoihin kiinni Hepco&beckerin Gobi laukkuja mutta ei niistä taitaisi olla muuta hyötyä kuin että ne saa pakattua ylhäältä päin. Kuljetuskapasitetti ei ainakaan kasva alkuperäisiin bmw laukkuihin verrattuna... olisko kellään jotain pehmeitä isoja laukkuja ylimääräisinä myynnissä?? Jos sattuisi isommalla kuormalla olemaan tarve reissata...?
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Niin oliko jollain varmaa tietoa sen R1100 nelimäntäisen etujarrupuristimen sopivuudesta R100 GS keulaan?? ...ebayssa saksassa näyttäis olevan jollain 50€ myynnissä niitä...
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Sopii, pulttiväli on sama,kiinnityspinnasta joutuu ottamaan tavaraa pois jos vakiolevylle laittaa. Isommalle levylle joutuu siirtopalan tekemään niin silloinhan siihen passaa satula kuin satula, eli parempiakin on tarjolla.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lisää urkua monitoriin...
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Homma etenee... vaikka eteni myös talvi! Kardaani meni paikoilleen melko kivuttomasti, tosin ensi laitoin sen kardaaniputken ja laatikon välisen kumin siihen putkeen paikalleen ja sehän haittasi akselin asemointia spoorilleen; oli helpompaa ilman sitä kumia. Peräpaketti paikoilleen, kiinnityspultit (akselitapit) näppimomenttiin kun ei ollut pientä momenttiavainta; sivuttaisasennon määrittelin ennen purkamista niiden saranapulttien kantojen ja rungon välisillä mitoilla. Kardaanin laipan pulttien (uusien!) asennus oli vähän nypertämistä ahtaassa ja kun se kumikin vänkää siinä samassa tilassa avaimien ja sormien kanssa, lopulta kumi omalle paikalleen uusilla klemmareilla. Perässä ja laatikossa on nyt Bel-Ray punaiset Gear Saver öljyt, koneeseen meni 20W-50 mineraalit ja uusi suodatin. Keulan öljyt vaihdoin kanssa; bemari suosittaa 5W öljyä, mutta laitoin koemielessä 10W, katsotaan mitä sanoo käytössä. Jarrun osat sovitin paikoilleen siten että kaikki on ok ja laitoin sitten palikat pinnoitukseen, elektropinta hoitaa ne mustiksi parhaaksi katsomallaan metodilla, alumiiniosille omansa ja teräkselle omansa. Uudet jarrupalat odottaa tulemistaan kun kerran tilatut olikin liian pienet; kaikki mitat oli pari kolme milliä liian pieniä vaikka kataloogin mukaan piti olla oikeat. Selvisi että oli niissä kataloogeissakin (tarvikeosa) virheitä. Kunhan saan osat pinnoituksesta ja palat niin sitten olisi enää ohjelmassa koeajot lämpöiseksi ja kaasareiden synkkaus. Pohjoisen hiihto ja laskettelureissu pitää tehdä ensin pääsiäisen jälkeen ennenkuin vaihdetaan kesälajeihin....
- Ilmari
- Viestit: 1058
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Mä tapasin tehdä homman siten, että perämurikka oli kiinni kardaanitunnellissa. Koko höskä pystyyn lattialle ja tiputin kardaaniakselin sitte booreihin. Sitte koko paketti kerralla kiinni mutta oma homma oli siinäkin.Bluestone kirjoitti:Homma etenee... vaikka eteni myös talvi! Kardaani meni paikoilleen melko kivuttomasti, tosin ensi laitoin sen kardaaniputken ja laatikon välisen kumin siihen putkeen paikalleen ja sehän haittasi akselin asemointia spoorilleen; oli helpompaa ilman sitä kumia.
-Ile-
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Juu, noin se meni mullakin......taisin vähän huonosti kertoa...
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe Kesä 02, 2017 11:00 pm
- Pyörä: BMW R100GS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Tervehdys
Tuoomonen tuli ostettua suomalaistuneelta itävaltalaisherralta nettimotosta.
Miten muuten käynnistätte puolilämpimänä? Taisin kastella tulpat ryypyllä.. Mutta lähti se käymään.
Annattekos kaasua käynnistäessä?
Tuoomonen tuli ostettua suomalaistuneelta itävaltalaisherralta nettimotosta.
Miten muuten käynnistätte puolilämpimänä? Taisin kastella tulpat ryypyllä.. Mutta lähti se käymään.
Annattekos kaasua käynnistäessä?
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Kyllä puoli ja myös lämpimänä pitää vähän kaasua antaa. Ei ryyppyä....
Mitenkäs jos korvaa sen kollektori/katalysaattoripöntön suoralla Y haaralla niin kasvaako meteli liikaa (tai yleensä minkä verran) .....jos loppu putkisto on entisellään? Ebayssa noita olis 129€ myynnissä.....valmistaja kehuu pientä tehonnousuakin.....liekö perää
Mitenkäs jos korvaa sen kollektori/katalysaattoripöntön suoralla Y haaralla niin kasvaako meteli liikaa (tai yleensä minkä verran) .....jos loppu putkisto on entisellään? Ebayssa noita olis 129€ myynnissä.....valmistaja kehuu pientä tehonnousuakin.....liekö perää
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Aavistuksen ääni kasvaa, ei kuitenkaan liiallisesti, sanotaanko että on juuri sopiva. Onhan se kevyempikin.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lisää urkua monitoriin...
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Kaveri Saksassa myy siistiä 2v-Gessua. Ihan vakiopeli ei ole kyseessä vaan pyörästä löytyy Siebenrockia ym. Vuosimalli on 1991 ja pyörällä on ajettu ~55tkm joista 8tkm remontin jälkeen. Onko näille Suomessa markkinaa? Halpahan tuo ei noiden modausten jälkeen ole...
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Hinnasta se kai riippuu. Minkä hintainen tuo suurinpiirtein olisi?
Taas lähti mopo käsistä
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Hintapyynti olisi vissiin 7k€. Miten apteekinhinta tuo on, niin en tiedä. Jos kiinnostaa niin voin kysellä lisätietoja.TomppaV kirjoitti:Hinnasta se kai riippuu. Minkä hintainen tuo suurinpiirtein olisi?
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kenellä on 2v-gessu?
7k€....vm -91 ja ajettu 55tkm.... jotain remppaakin jo tehty?? Kuulostaa melko kalliilta...Tuohon hintaan saa olla aikasen paljon ja hyvälaatuista lisävarustetta ripusteltuna kyytiin. Maksoin omasta vm -94 42tkm ajetusta PD classicista kolmisen vuotta sitten n. 2/3 tuosta hinnasta...
Vai onko saksanmaalla niin paljon noiden hinnat ja haluttavuus nousseet, en ole seuraillut aihetta....
Vai onko saksanmaalla niin paljon noiden hinnat ja haluttavuus nousseet, en ole seuraillut aihetta....
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Hinnat on keskieuroopassa näissä pyörissä nousussa, kolme vuotta sitten saattoi olla eri tilanne. Tuo Siebenrock sarja maksaa asennettuna hyvinkin 3-4 tuhatta. Kilometrit näissä reippaasti yli 20 vuotta vanhoissa r bemareissa, ole niin olellista. Kone kestää hyvin tuon sisäänajon (40-50t km)kilometrimäärän, tuostahan tulee sellainen 2_3t km per vuosi, on pyörät tosi vähällä käytöllä......
Taas lähti mopo käsistä