Suzuki DR 650 SE
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Faari
- Viestit: 208
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 6:24 pm
- Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Suzuki DR 650 SE
Onko hyviä ideoita mistä kannattais lähtee hakemaan syytä käyntihäiriöön/huonoon käynnistymiseen?
Kylmänä käynnistyy ihan hyvin, samoin lämpäisenä jos heti sammuttamisen jälkeen starttaa. Mutta jos on hetken aikaa jäähtynyt, esim. jos pysähtyy kahville ja tupakille, joutuu miettiin että lähteeköhän se nyt taas ollenkaan. Eli tuntuu että se ei oikein "jaksa pyöräyttää" ylikuolokohdan yli, hankala selittää. Ihan niinku koko kone olis kireempi kun kylmänä tai lämpösenä.?! Ja sitten kun saa käymään, käy matalilla kierroksilla ja rötää jotenkin huonosti, kaasua antamalla pysyy käynnissä ja kun vähän aikaa käyttelee niin tuntuu taas toimivan.
Mielestäni oireet alkoivat viime kesänä jonka jälkeen pyörä seissyt ajanpuutteen takia tallissa. Nyt kun lähdin jäälle kokeilemaan niin oireet alkoivat taas vaivaamaan.
Koneessa siis tm-40 kaasari, (se on putsattu paineilmalla, ei vaikutusta) uudet tulpat ja uusi ilmanputsari.
Olisko tää nyt sitten bensapuolen hommia vai sähköistä johtuvaa? Jännitteensäädin vaihdettu myöskin oireiden alettua kun mittailin vanhasta hiukan huonoja latausjännitteitä, mutta ei vaikuttanut probleemaan.
Vetoja löytyy mielestäni ihan normaalisti.
Auttakee!
-F
Kylmänä käynnistyy ihan hyvin, samoin lämpäisenä jos heti sammuttamisen jälkeen starttaa. Mutta jos on hetken aikaa jäähtynyt, esim. jos pysähtyy kahville ja tupakille, joutuu miettiin että lähteeköhän se nyt taas ollenkaan. Eli tuntuu että se ei oikein "jaksa pyöräyttää" ylikuolokohdan yli, hankala selittää. Ihan niinku koko kone olis kireempi kun kylmänä tai lämpösenä.?! Ja sitten kun saa käymään, käy matalilla kierroksilla ja rötää jotenkin huonosti, kaasua antamalla pysyy käynnissä ja kun vähän aikaa käyttelee niin tuntuu taas toimivan.
Mielestäni oireet alkoivat viime kesänä jonka jälkeen pyörä seissyt ajanpuutteen takia tallissa. Nyt kun lähdin jäälle kokeilemaan niin oireet alkoivat taas vaivaamaan.
Koneessa siis tm-40 kaasari, (se on putsattu paineilmalla, ei vaikutusta) uudet tulpat ja uusi ilmanputsari.
Olisko tää nyt sitten bensapuolen hommia vai sähköistä johtuvaa? Jännitteensäädin vaihdettu myöskin oireiden alettua kun mittailin vanhasta hiukan huonoja latausjännitteitä, mutta ei vaikuttanut probleemaan.
Vetoja löytyy mielestäni ihan normaalisti.
Auttakee!
-F
Re: Suzuki DR 650 SE
Kannattaa tarkistaa polttoainehana, jos nimittäin on se Suzukin suosima alipaineella avautuva hana, -96 alkaen ainakin on tuo malli. Tarkista että alipainekalvo toimii. Alipaine putkesta jos varovasti imee, eli aiheuttaa alipaineen niin bensaa pitäisi alkaa putkesta herumaan, jos ei bensaa tule niin korjaus- sarja hanalle.
HUOM!!!!Kalvo saattaa olla puhki silloin saat suun täyteen bensaa imeskellessä, varo sitten sitä , varovasti kokeilemalla vaan.
Nuo alipaine hanat toimii usein huonosti, varsinkin vanhoilla kalvoilla. Siittä ei sitten tiedä onko tässä sinun ongelmassa tämä syynä.
HUOM!!!!Kalvo saattaa olla puhki silloin saat suun täyteen bensaa imeskellessä, varo sitten sitä , varovasti kokeilemalla vaan.
Nuo alipaine hanat toimii usein huonosti, varsinkin vanhoilla kalvoilla. Siittä ei sitten tiedä onko tässä sinun ongelmassa tämä syynä.
Taas lähti mopo käsistä
- Faari
- Viestit: 208
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 6:24 pm
- Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Suzuki DR 650 SE
Tässä on isompi tankki ja bensahana vaihdettu toisenlaiseen. Polttoainesuodatin myöskin vaihdettu ja bensa kulkee hyvin.
Myös venttiilit säädetty, kuten Juice ehdotteli T&N -osiossa.
Pyörästä sen verran vielä historiaa, että moottori on avattu 2014-2015 talvella ja sinne on laitettu uudet kolmosen rattaat ja laakeroitu koko alakerta, sekä laitettu uudet männänrenkaat, ja tietty uudet tiivisteet. Pyörä siis toimi hyvin remontin jälkeen keväästä -15 tuonne viime kesään saakka.. Venttiilit siis säädetty tässä yhteydessä kun kone pöydällä, ja sisäänajon jälkeen (n.1000km) tarkistettu. Voishan nuo vielä kerran tarkistaa kun ei ole mikään vaikea homma tehdä.
Myös venttiilit säädetty, kuten Juice ehdotteli T&N -osiossa.
Pyörästä sen verran vielä historiaa, että moottori on avattu 2014-2015 talvella ja sinne on laitettu uudet kolmosen rattaat ja laakeroitu koko alakerta, sekä laitettu uudet männänrenkaat, ja tietty uudet tiivisteet. Pyörä siis toimi hyvin remontin jälkeen keväästä -15 tuonne viime kesään saakka.. Venttiilit siis säädetty tässä yhteydessä kun kone pöydällä, ja sisäänajon jälkeen (n.1000km) tarkistettu. Voishan nuo vielä kerran tarkistaa kun ei ole mikään vaikea homma tehdä.
Re: Suzuki DR 650 SE
mites tulpanhattu? lyökö läpi tai onko muuten ehjä johto?
ja ainahan se puolan ensiökäämi on mahdollinen, itellä toki hajos kerrasta eikä lähteny käyntiin. (dr600:ssa)
ja ainahan se puolan ensiökäämi on mahdollinen, itellä toki hajos kerrasta eikä lähteny käyntiin. (dr600:ssa)
- Faari
- Viestit: 208
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 6:24 pm
- Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Suzuki DR 650 SE
Tulppien hatut näyttää kumpikin irrallaan n. 11kohmia, hatusta hattuun 26,4kohmia (ohjearvo hattujen välistä on 23k-25k), ensiöpuoli näyttää nollaa varmaan halppisyleismittarin takia. Eli ei se vika varmaan puolassa ole tällä kertaa.? Vai tarvisko käytellä lämpimäksi ja tehdä sitten uusi mittaus?
-F
-F
Re: Suzuki DR 650 SE
Hakusessa olisi 650r ja hyvältä vaikuttava -92 mallinen löytyikin. Itseä hieman epäilyttää kickstart, onko DR kuinka hankala saada käyntiin? Tottunut sähköstartilliseen ja sen vaivattomuuteen . Lisäksi kyseisessä pyörässä kuulemma kytkin hieman luistaa isommilla vaihteilla, eli todennäköisesti kytkinpakka kulunut tai kytkinpakkaa painavat jouset kuoleentuneet. Voisiko kytkimen luistamisen aiheuttaa jokin isompi vika, kytkinpakkahan itsessään ei montaa kymppiä maksa.
Mitä muuta kannattaisi DR:stä katsoa ostamisen yhteydessä? Tämä pyörä siis mietinnässä: https://www.nettimoto.com/suzuki/dr/2068393 . Vaikuttaako hyvältä arvon raadin mielestä, onko jonkun foorumilaisen vanha pyörä? Onkohan äänenvaimennin minkä merkkinen ja pistääkö silmään muita modifikaatioita?
Mitä muuta kannattaisi DR:stä katsoa ostamisen yhteydessä? Tämä pyörä siis mietinnässä: https://www.nettimoto.com/suzuki/dr/2068393 . Vaikuttaako hyvältä arvon raadin mielestä, onko jonkun foorumilaisen vanha pyörä? Onkohan äänenvaimennin minkä merkkinen ja pistääkö silmään muita modifikaatioita?
- Haba
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ti Huhti 20, 2010 10:14 am
- Pyörä: DR650SE, HD Softail
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: Suzuki DR 650 SE
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830951/ ... -oe-tai-vt
Myönnetään, sähköjutut ei oo vahvinta osaamista.
Nuo voi vissiin vaan ruuvata kiinni? LED-vilkkujen kanssa ilmeisesti enemmän jumppaa?
Myönnetään, sähköjutut ei oo vahvinta osaamista.
Nuo voi vissiin vaan ruuvata kiinni? LED-vilkkujen kanssa ilmeisesti enemmän jumppaa?
-
- Viestit: 392
- Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
- Pyörä: SLR 650 street tracker, Monkey 125
- Paikkakunta: Naantali
Re: Suzuki DR 650 SE
Normaalipolttimolla eli ei muita muutoksia, jos liittimet nyt oli samanlaiset kun vanhoissa. LED-vilkuilla vaihdetaan helpommin joko vilkkurele (jos on 7-napainen, niin alk. 15 euroa Ebaystä ja varmaan tuplat Suomesta) tai vaikeamman kautta laitetaan vastukset vilkkujen johtoihin.Haba kirjoitti:http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830951/ ... -oe-tai-vt
Myönnetään, sähköjutut ei oo vahvinta osaamista.
Nuo voi vissiin vaan ruuvata kiinni? LED-vilkkujen kanssa ilmeisesti enemmän jumppaa?
edit; juu ei näköjään käynytkään noin helposti ledit https://procycle.us/info/guides/dr650/l ... guide.html
Re: Suzuki DR 650 SE
Itseä hieman epäilyttää kickstart, onko DR kuinka hankala saada käyntiin?
Miehet polkasee käyntiin. Ei vaiskaan - puolipuristin on kickstart versioissa, sillä haetaan "potku" kohta ja suunilleen laakista käyntiin. Tosin jos "sössit" tuon puolipuristimen käytön niin saattaa rankaista ja lyödä takas polkimelta. Sattuu.
Toki on se ihan miehekästä hypätä siihen polkimelle, ihan helppoo kun tekee oikeat asiat oikein. Ei ylivoimaista. Herättää respect.
Miehet polkasee käyntiin. Ei vaiskaan - puolipuristin on kickstart versioissa, sillä haetaan "potku" kohta ja suunilleen laakista käyntiin. Tosin jos "sössit" tuon puolipuristimen käytön niin saattaa rankaista ja lyödä takas polkimelta. Sattuu.
Toki on se ihan miehekästä hypätä siihen polkimelle, ihan helppoo kun tekee oikeat asiat oikein. Ei ylivoimaista. Herättää respect.
Re: Suzuki DR 650 SE
Suzuki Dr 600/650 paskin juttu on originaali keula. Ei tee mitään muuta kuin pahaa mieltä. Plösö.
Re: Suzuki DR 650 SE
Vieläkö Juicelta löytyy? Laita yv:tä jos löytyyJuice kirjoitti:Tommosia tuli teetettyä vesileikkauksella 10mm alumiinilevystä. Mitat löytyi suoraan netistä, pitää vielä sovittaa paikalleen. Eli kyseessä on siis jalkatappien siirtosarja (vähän taaksepäin + alas). Näitä on pari sarjaa ylimääräisiä, jos jotakuta kiinnostaa.
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: Suzuki DR 650 SE
Ei löydy enää, olis kai pitäny tehdä useampi sarja myyntiin
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Suzuki DR 650 SE
Tuollainen DR video tuli vastaan, aika hienosti menee FFRC tuunaamalla alustalla. On aika monta muutakin saman puljun videota DR:än tuunauksista https://www.youtube.com/watch?v=sGdLm9sXzdo
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Syys 02, 2015 6:43 pm
- Pyörä: DR 650SE
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Suzuki DR 650 SE
Moro. Tossa kun ruuvailin paljon kirottua ketjun ylempää ohjain rullaa irti, niin huomasin että runkohan on ratkennu swingin kohdalta. Saattaa jäädä huomaamatta jos ei kulkinetta ihan jatkuvasti ole hieromassa ja hinkkaamassa. Kannattaa välillä vilkaista runkoa ja linkun laakereita kanssa ja rasvata silloin tällöin. Oman kun purin niin oli kaksi samalla akselilla olevaa laakeria muuttunut ruosteeksi... täytyis varmaan useammin. Pete