polvisuojat/tuet

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
needforspeed
Viestit: 332
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Konnevesi

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja needforspeed »

Pitkässä juoksussa nuo mittatilaus CTI:t saattaisivat olla jopa halvemmat kuin nämä MP-kaupan hyllyltä löytyvät tuotteet?

Yhdellä kaverilla on CTI:t ollut yli kymmenen vuotta, ovat vieläkin kuin uudet vaikka olleet jalassa todella paljon. Kerran muistaakseni käynyt remontissa jossa vaihtoivat uudet nivelet ja remmit, kustannus muutaman satasen luokkaa.

Mulla on ollut viimeisen 12v aikana yhdet EVS Webit, yhdet Thorrit ja neljät Asteriskit. Asteriskit näistä mun mielestä parhaat mutta en oo täyttä kahta vuotta päässyt millään tuilla. Nivelet väljistyy, muoviosat halkeilee/murtuu, remmit katkeaa. Ja jos pitkän ajopäivän näitä joutuu pitämään jalassa niin tahtoopi hiertymiä tulla, sopivuus ei oo ainakaan omiin jalkoihin ollut koskaan kuin parhaimmillaankin "sinne päin". Samoin näiden tukien suojaavuuteen oon vähän skeptinen. Asteriskit jalassa tuli reilu vuosi sitten vas. polveen takaristisidevamma, jonka nykyinen mittatilaustuki olisi todnäk estänyt?

Jos joskus käytte esim. Respectalla, niin pyytäkääpä malliksi yhtä hiilikuituista mittatilaustukea ja verratkaa miten jämäkästi ne on tehty näihin 500-700Euron tukiin verrattuna. Lisäksi kun ne on oman jalan muotin mukaan tehty niin ne istuu kuin hanska.

Mutta ehdottomasti kannattaa jotkut tuet hankkia, kyllä ne aina peruspolvisuojan suojaavuudessa voittaa..
Finski
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2016 10:36 pm
Pyörä: GAS GAS 250 EC 2021
Paikkakunta: Keskinen suomi

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja Finski »

Noista Asteriskeista sen verran. Mulla on ne vanhat cell mallit. (Narut ristissä takana) 2011 ostin
Käytössä on vieläkin. 2 kertaa olen tilannut saranasarjat. Nyt ei enään saa vanhaan malliin osia.
Ebayn kautta vielä löysin sarjan. Joten ensi kesään asti pärjään.
Remmejä yms, muita kiinnikkeitä olen suutarilla teetättänyt.
Uusimpiin vielä saa osia. Esim: http://octane.fi/c/asterisk/1672
Eli minun mielestäni polvitukiin pitää saada varaosia. Sitäkin kannattaa miettiä, kun ostaa kalliit tuet.
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa, siitä 15€ Tunnilta pimeänä saa..
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja Å »

tertsu kirjoitti:Leatt C-frameja en kyllä suosittele kenellekään, mutta nyt muutaman kuukauden käyttökokemuksen perusteella tohdin suositella Mobius X8 tukia.
Leattien kanssa oli kyllä kaikenlaista murhetta ja päällimmäisenä ongelmana oli se, että ne ei pysyneet oikein paikallaan. Mobiukset istuu ja pysyy hienosti paikallaan ja suojaavuus myös iskuilta ihan eri luokkaa Leatteihin verrattuna.
Paljonkohan lienee tuon Mobiuksen leveys nivelen kohdalta? Mittasin noi omat EVS Vision -kuupat ja oli 16 cm, kun oli jalassa (polvinivelen kohdalta jalan lev. n. 10 cm). Kapempi pitää seuraavan tuen olla, kun nuo ei tahdo mahtua Yokon Yuha-housujen lahkeeseen. Toki onhan noissa Visioneissa polvikupitkin kuin pyöräkuormaajan kauha...

Kyllä se tuo CTI:n 2800 € parihinta Customille on raju :shock:
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Å kirjoitti: Paljonkohan lienee tuon Mobiuksen leveys nivelen kohdalta? Mittasin noi omat EVS Vision -kuupat ja oli 16 cm, kun oli jalassa (polvinivelen kohdalta jalan lev. n. 10 cm). Kapempi pitää seuraavan tuen olla, kun nuo ei tahdo mahtua Yokon Yuha-housujen lahkeeseen. Toki onhan noissa Visioneissa polvikupitkin kuin pyöräkuormaajan kauha...
Mobiuksien mukana tulee ainakin kolmen kokoiset pehmusteet joilla tuota kokoa voidaan säätää juurikin itselle sopivaksi ja itse tukia on myös ainakin kolmea koko S,M ja XL. Itse käytin todella paljon aikaa niiden sovittamiseen liikeessä jotta varmasti on itselle sopivat ja sopivilla pehmusteilla. Toista kertaa kun en halua polvileikkaukseen niin tukien pitää istua jalkaan kunnolla.
Kura lentää...
eero1989
Viestit: 411
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 5:38 pm
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
Paikkakunta: Kullaa

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa polvien kanssa, olen aina välillä lueskellut näitä polvituki/suoja juttuja ja miettinyt että jos hankkisi ennen kun tulee ongelmia jotkut paremmat suojat kun ns.jääkiekkopolvisuojannäköset..
No nyt keitaan synttäreiltä sitten sellaset x8 mobiukset hankein, maahantuojan edustaja katsoi oikean kokoset ja sovitettiin sellaista vasempaan jalkaan.. en tiedä mikä meni vikaan/väärin mutta vasemman jalan polvi tuli kassalta autolle kävellessä kipeäksi, kotimatkalla ei oikeen tiennyt miten jalkaa olisi pitänyt pitää ettei olisi sattunut, kytkimen polkeminen ei ainakaan parantanut tilannetta, iltaakohden kipu vaati jo lääkitystä (1g paratabs)..
Tällä hetkellä jalka/polven seutu on helvetillisen kipeä, ei pysty kunnolla varaamaan painoa sille, kun sattuu.
Pitää hereillä...
lähdin lueskelemaan että onko kohtalotovereita?? Mikä avuksi?? Oliko tyhmää lähtee hipostelee monen sadan vehkeillä kun 25€suojat on suojannu (yli 10v ) tähän asti kaikki konttaukset??
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja tertsu »

eero1989 kirjoitti:Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa polvien kanssa, olen aina välillä lueskellut näitä polvituki/suoja juttuja ja miettinyt että jos hankkisi ennen kun tulee ongelmia jotkut paremmat suojat kun ns.jääkiekkopolvisuojannäköset..
No nyt keitaan synttäreiltä sitten sellaset x8 mobiukset hankein, maahantuojan edustaja katsoi oikean kokoset ja sovitettiin sellaista vasempaan jalkaan.. en tiedä mikä meni vikaan/väärin mutta vasemman jalan polvi tuli kassalta autolle kävellessä kipeäksi, kotimatkalla ei oikeen tiennyt miten jalkaa olisi pitänyt pitää ettei olisi sattunut, kytkimen polkeminen ei ainakaan parantanut tilannetta, iltaakohden kipu vaati jo lääkitystä (1g paratabs)..
Tällä hetkellä jalka/polven seutu on helvetillisen kipeä, ei pysty kunnolla varaamaan painoa sille, kun sattuu.
Pitää hereillä...
lähdin lueskelemaan että onko kohtalotovereita?? Mikä avuksi?? Oliko tyhmää lähtee hipostelee monen sadan vehkeillä kun 25€suojat on suojannu (yli 10v ) tähän asti kaikki konttaukset??
Kuullostaa kyllä erikoiselta ja veikkaan, että polvessa on ollut jotain vikaa kyllä jo ennestäänkin.
Mobiukset itelläkin eikä mitään tuollaista.
Kura lentää...
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja bisti »

Jos siihen iski ostokrapula?

No ei, leikki sikseen. Teitkö sovitellessa jotain erikoisia liikkeitä ja tunsitko silloin jalassa mitään? Joskus nuo nivelet on siitä kenkkumaisia kehonosia ettei tarvi kummoistakaan nirhausta tulla johonkin sopivaan jänteeseen joka siitä sitten ärtyy.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja VAK »

eero1989 kirjoitti:Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa polvien kanssa, olen aina välillä lueskellut näitä polvituki/suoja juttuja ja miettinyt että jos hankkisi ennen kun tulee ongelmia jotkut paremmat suojat kun ns.jääkiekkopolvisuojannäköset..
No nyt keitaan synttäreiltä sitten sellaset x8 mobiukset hankein, maahantuojan edustaja katsoi oikean kokoset ja sovitettiin sellaista vasempaan jalkaan.. en tiedä mikä meni vikaan/väärin mutta vasemman jalan polvi tuli kassalta autolle kävellessä kipeäksi, kotimatkalla ei oikeen tiennyt miten jalkaa olisi pitänyt pitää ettei olisi sattunut, kytkimen polkeminen ei ainakaan parantanut tilannetta, iltaakohden kipu vaati jo lääkitystä (1g paratabs)..
Tällä hetkellä jalka/polven seutu on helvetillisen kipeä, ei pysty kunnolla varaamaan painoa sille, kun sattuu.
Pitää hereillä...
lähdin lueskelemaan että onko kohtalotovereita?? Mikä avuksi?? Oliko tyhmää lähtee hipostelee monen sadan vehkeillä kun 25€suojat on suojannu (yli 10v ) tähän asti kaikki konttaukset??
polvituki ei oikein säädettynä päästä jalkaa ihan suoraksi, joten seisoskelu on aika raskasta, kun jalkaa ei saa "lukkoon", vaan reisilihas on koko ajan hommissa. Jalat ovat siis vähän niin kuin Hessu Hopolla koko ajan. Voisiko johtua vaan siitä, että jalka rasittui erilailla?

-ville
---x mopolla suohon x---
eero1989
Viestit: 411
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 5:38 pm
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
Paikkakunta: Kullaa

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

En tehnyt mitään erityisiä liikkeitä ja mielestäni pahin kipu tulee nivelpintojen suunnalta?
Tykkään ihan arkisissakin tilanteissa seistä hiukan polvet koukussa, nopeemmin pystyy tekemään kaikenlaisia tarvittavia liikkeitä kun on pieni preload kokoajan päällänsä :lol:
Se maahantuojan edustaja hiukan kiristeli siitä ruuvista, kun oli ns paino päällä, voiko olla mitenkään mahdollista että nivelpinnat olis ottanut kipeetä, kun se vaijeriviritys piukkaa polviniveltä?
arraparra
Viestit: 183
Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja arraparra »

Finski kirjoitti:Eli minun mielestäni polvitukiin pitää saada varaosia. Sitäkin kannattaa miettiä, kun ostaa kalliit tuet.
Samaa mieltä.
Viimeksi muokannut arraparra, Ke Heinä 12, 2017 1:35 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja bisti »

arraparra kirjoitti:
Finski kirjoitti:Eli minun mielestäni polvitukiin pitää saada varaosia. Sitäkin kannattaa miettiä, kun ostaa kalliit tuet.
Tuo on hyvä pointti. Viime kesänä ostin tuoreet POD K4, ja ihan täältä kotimaasta. Talvella pannutin niin että murtui lähes poikki toisen tuen yläkehikko. Siintä asti olen aktiivisesti kysellyt osan perään. Liike mistä ostin, niin kyselee kyllä maahantuojalta, mutta maahantuoja ei tiedä mistään mitään, ja edelleen ollaan ilman osaa. Tämän perusteella en kyllä suosittelisi kenellekkään POD-tukia =(
Itsellä oli vähän sama ongelma K300 tuen kanssa reilu vuosi sitten. Pelkkää yläosaa ei meinannut saada, mutta kun osti koko rungon niin löytyi. Sattui vielä osumaan silmään hyvä tarjous, joten loppupeleissä sain koko rungon samaan hintaan kuin pelkkä yläosa olisi maksanut. Nyt on varaosana toinen alarunkokin :)
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
kylaenmies
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
Pyörä: Beta RR 400
Paikkakunta: Tampere

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja kylaenmies »

Onko kellään nyt jakaa mobiuksista kokemuksia kun ovat olleet hetken myynnissä, mikä paikka niistä hajoaa tms, saako varaosia? Itsellä EVS Axis Prot ja niissä rupeaa risomaan jo loppuun kuluneet kiinnitystarrat ja kiinnityspisteestään hajonneet polvien kohdan muoviläpyskät.
eero1989
Viestit: 411
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 5:38 pm
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
Paikkakunta: Kullaa

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

No mulla on sellanen kokemus että kannattaa katsoa tarkkaan miten ne laittaa jalkaansa, eli kaikki kuvat ja ohjeet mitä löytää.. eli mihin kohtaan vedetään ykkös nauha ja mihin suuntiin vaijerit kuuluu mennä.
Mikä tiukkuus on hyvä, sillon kun lihaksissa on verta.
Käyttää päiviä aikaa että ne istuu jotenkin, ennenkun menee mettään kiroomaan.
Eli lähtökohtasesti jättää nauhat ja vaijerit löysälle..
Kun vetelee heti ekaksi kaikki piukkaan, ei tarvi kahteen viikkoon kauheesti kävellä..
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja ttv »

Luulenpa että noi Mobiukset on suht kestävät konttauskäytössäkin koska rungossa on vähän joustoa, eli ne ei napsahda heti poikki niin kuin jäykät tuet.

Tarranauhat väsyy jossain vaiheessa mutta niitä saa uusia.

Siirryin itse kevättalvella Asterisk Ultra Celleistä Mobiuksiin. Käyttöä on nyt takana joku 50 tuntia eikä ole sekuntiakaan ollut ikävä Asteriskeja. Mobiuksia pitää jalassa aamusta iltaan eikä niitä edes huomaa.

Asteriskit on tietty jonkun verran tukevammat mutta vaikea sanoa että onko siitä vastaavaa hyötyä. Jos pamahtaa kunnolla niin jotain pettää jostain joka tapauksessa.
Avatar
tmstr
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 8:23 pm
Pyörä: KTM 250 EXC & KTM 790 Adventure
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja tmstr »

Itselläni Mobiukset ollut enskakäytössä viime syksystä ja oon tyytyväinen. Tarranauhat pehmusteusta lähtee helposti irti niin oon tuunannut ne jesarilla kiinni. Mukavat jalassa, mutta polven sisäpuolelta tuntuvat hieman omituiselta kun ei kata täysin polven sisäpuolta, joten jaloilla tankista tuen ottaminen välillä tuntuu ilkeältä. Malli jakaa mielipiteitä. Niitä pitää päästä kokeilemaan ajan kanssa liikkeeseen ja säätää ohjeiden mukaan omalle jalalle. Säätövaraa on hyvin.
Vastaa Viestiin