KTM EXC F 250
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- hannuk
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Viesti:
Re: KTM EXC F 250
Pikagalluppi... 2015 mallisen mopon akku on vaihtokunnossa. Ostanko uudempien mallien litium akun, vai perinteisen lyijyn? Lähinnä sitä miettiin että onko ne jo tosiaan hyviä, kun ktm niitä jo orkkiksena käyttää. Tuo on jo valmiiksi säälittävän pieni joten painon säästö ei ole isona juttuna valintaa tehdessä. Hanskaakohan cteckin laturi nuo lipot? Jos ei, niin se viimeistään kääntää homman lyijyn eduksi.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
- Seppo Honkanen
- Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R
Epäilen, että mulla on tämä Husassa http://motopalvelu.com/verkkokauppa/fin ... -p-59034-0 Se on toiminut ihan hiton hyvin, ilman kummempia latailuja. Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut kaivata kiksiä, jota ei ole vakiona.
Joko aiot aloittaa ajokauden ensi lauantaina? Mä olen poikkeuksellisesti keskeyttänyt kauden odotellen ensi viikon perjantain polvitähystystä ja kierukansangan poistoa.
Joko aiot aloittaa ajokauden ensi lauantaina? Mä olen poikkeuksellisesti keskeyttänyt kauden odotellen ensi viikon perjantain polvitähystystä ja kierukansangan poistoa.
- Hsippe
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Joo, mä olen taas jo vähän palailemassa takaisin lyijykauteen kun vajaa 1.5v vanha Euroglobe porsi just. Ei vaan jaksanut enää startata edes viileästä tallista (10 ast) vaikka ledit näyttää täyttä, no tuskin oli jos mitattu napajännite vain 12.9V. Ulkona pikkupakkasessa lyhyen tauon jälkeen ei paljoa lupaillutkaan. Viime talven toimi ihan ok kunhan siis tallista lähti, ei taukojenkaan aikana ehtinyt kylmettyä niin ettei olis napista käyntiin lähtenyt. Ja iloisesti pyöritti kyllä.hannuk kirjoitti:Ostanko uudempien mallien litium akun, vai perinteisen lyijyn? Hanskaakohan cteckin laturi nuo lipot? Jos ei, niin se viimeistään kääntää homman lyijyn eduksi.
Ehdin jo toiseenkin kurapyörään ostamaan vastaavan Shindon joka vaikuttais olevan peräisin samalta tehtaalta kuin E-G, tai sitten ainakin muovimuotit on tehty ihan samoilla kuvilla (se toimii vielä kyllä). Toi Sepon linkin JMT:kin näyttää ihan samalta linjalta tulleelta mutta toki kuvasta ei voi varmaksi sanoa. Näyttäis noita löytyvän netistä ihan saman näköisiä useampaakin merkkiä.
Jostain olin näkevinäni että se KTM orkkis litium akku on ihan toisen näkoinen kapistus, eli tälläinen:
http://www.motopalvelu.com/kuva-data/1-77311053200.JPG
Tuommoinenhan voisi jopa toimia jos kerran on tehtaalle ensiasennusosaksi kelvannut?
Tää siis sillä ajatuksella että Arctic Cat mönkkärissä on taas sen orkkis li-akku toiminut jopa sen verran pakkasella mitä mönksyllä nyt ajaa viittii, no eipä sekään oo kun reilut pari vuotta vanha mutta kuitenkin. Eli taitaa noissa selkeitä laatueroja olla ja varmaan ainakin halvemmissa jopa yksilöerojakin.
Sen verran oon ymmärtänyt että tavallinen c-tek olis liian fiksu näille (eli se sulfatoinnin purku ohjelma viimeistään korkkais li-akun), c-tekillä taitaa olla ihan oma laturimalli näille.
Omiani en oo juuri edes lataillut kun aina on testiledit näyttäneet täyttä.
Eipä suostunut uusi mopo käynnistymään aamulla, kun oli joutunut yön viettään pakun perässä n. 10 asteen pakkasessa. Edellisenä päivänä oli ajettu ensimmäinen tunti mittariin. Kyllä olis kiksiä kaivattu. Kyseessä siis uus exc-f 250.
Happi
Happi
Mulla myöskin 300 exc lipolla. Pyörä säilytyksessä kylmässä tallissa. Ei viime viikonloppuna reilun -10 asteen pakkasessa ollut toivoakaan saada napista käymään, niin laiskasti startilla pyöritti. Kolmannella polkasulla kyllä hörähti tulille.
Toisaalta viime talvena mulla oli 350 exc-f. Tuoreella akulla ei sekään lähteny kovassa pakkasessa käymään kuin potkimalla. Siinä taasen oli normaali 5ah lyijyakku.
Toisaalta viime talvena mulla oli 350 exc-f. Tuoreella akulla ei sekään lähteny kovassa pakkasessa käymään kuin potkimalla. Siinä taasen oli normaali 5ah lyijyakku.
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Minun 2017 250 EXC-F lähti vielä -7 asteesta käymään oltuaa yön autossa. Lyhyitä parin sekunnin starttauksia ja välissä taukoa. Alussa pyörii todella laiskasti, mutta lopulta pyöritti kuin kesäkelillä, kun akku lämpisi. Alussa meinaa olla kyllä luotto heikoilla, että vielä voi siitä lähteä käymään.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Minulla viime talvena vaikka lähti lämpimästä niin yli 10 pakkasilla ajossa ollessakin hyytyi euroglobe litium akku niin että lyhyt pysähdys niin ei enää jaksanut käynnistää... ytz7s (vuodelta -13) paikalleen niin talvi mentiin ongelmitta ja kesäksi taas litiumi paikalleen. Pitää varmaan kohta taas vaihdella talviakku paikalleen. Toki kyseessä 300exc joka vaatii akulta enemmän kuin 250f
Lupailee mielenkiintoisia hetkiä päitsin aamustarttiin jos pitää herätellä akkua pitkäänkin... startti buusteri matkaan ja johdot(liitin) valmiiksi satulan välistä näkösälle
Siis niille jotka on menossa, varmasti muutamakin 250F viivalla kun tuntuu olevan nykyään kisapyörien eliittiä.
Lupailee mielenkiintoisia hetkiä päitsin aamustarttiin jos pitää herätellä akkua pitkäänkin... startti buusteri matkaan ja johdot(liitin) valmiiksi satulan välistä näkösälle
antti
- hannuk
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Viesti:
Nyt kun jaksoi googlettaa, niin hinnan ohjaamana aika helppoa. Motonetistä 28e uusi Yuasa YTX4L-BS. Ei tarvi vaihtaa laturiakaan. En tiedä oliko se orkkis huono vai purkaako joku akkua, kun vähänkään pidemmän tauon jälkeen akku oli tosi hengettömän oloinen. Onneksi tuossa on kiksi.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Litium-akku on kieltämättä lujilla ulkoruokinnassa olevassa pyörässä, varsinkin kun enskapyörissä akku on aika alttiina ulkoilmalle.
Akku menee sisältäkin pakkaselle eikä litium-kennot tykkää yhtään latauksesta alle nollan lämpötilassa. Mitä reilummin jäätyneeseen litium-kennoon työntää virtaa, sitä nopeammin se rapautuu ja hukkaa pysyvästi nimelliskapasiteettiaan.
Akku menee sisältäkin pakkaselle eikä litium-kennot tykkää yhtään latauksesta alle nollan lämpötilassa. Mitä reilummin jäätyneeseen litium-kennoon työntää virtaa, sitä nopeammin se rapautuu ja hukkaa pysyvästi nimelliskapasiteettiaan.
Finski kirjoitti:http://motopalvelu.com/verkkokauppa/fin ... p-13350-17
Tossa on se kiihytyspumpun jousi.
En tiä onko pyörä jo iskussa. mutta "tulit Mieleen" kun selailin, powerpartseja
Ai tuollainen pitäisi kaasarista löytyä? No pitääpä tutkia.
Joo pyörä kyllä käy mutta säksättää jonkin verran. Pistin dirt tricks:in nokkaketjunkiristäjän muttei sekään auttanut. onko ajatuksia mistä voisi johtua`?
Tuli vaihdettua "kymppimalli" "viistoistaseen sixiin". Olikos noissa 15-mallin puolikkaissa jotain mitä pitää ottaa huomioon. Pyörä uusi ja ajamaton. Keula nyt on ainakin tuo monien parjaama 4CS. Se tuskin tällaisen harrastelijan ajoihin hirveästi vaikuttaa.
Kertokaa hyvät ja huonot puolet?
Toni
Kertokaa hyvät ja huonot puolet?
Toni
Elämässä ei jaeta uusintoja.