Päitsi 2017

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Dpcarrus
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja Dpcarrus »

Kysellään tyhmiä: tuota onko reitti siellä siirtymillä opastettu jotenkin. Esim kaupunkialueella? Sit kun annetaan se ihanneaika itsellesi ni kuinka paljon yleensä porukat pysyy siinä? Meinaan et jos ajaa turhan kovaan välejä ni sakkoa tulee jne. Voi kun olisi joku jonka kanssa jutella nokakkain näistä kaikista mailman kysymyksistä... ja onko jo olemassa olevaa keskustelua tästä aiheesta (siirtymä, reitti jne.) Etten sotkisi tätä sivua kysymyksiläni.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Facessa on ryhmä Enduro keskustelut jossa varmastikin tulis nopeemmin vastauksia.
Kura lentää...
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Lukaise tästä osiosta edellisten Päitsien keskustelut ja enduron säännnöt http://www.moottoriliitto.fi/ajajille/saannot/enduro/ niin löytyy jo paljon vastauksia.

Reitti on siirtymillä merkitty kääntymisnuolilla, niin että jos vähänkään on hereillä, eksymisen vaaraa ei ole.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Dpcarrus
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja Dpcarrus »

tertsu kirjoitti:Facessa on ryhmä Enduro keskustelut jossa varmastikin tulis nopeemmin vastauksia.

Ei kuulu hyväksyntää :|

Jani M, kiitos linkistä.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

K-luokassa on ollut helppo pysyä aikataulussa mutta nythän sitä ei ole, C:ssä pitää pystyä jo jouhevampaan etenemiseen ja nopeisiin huoltoihin ym. Toki jos C-luokan vauhdissa pysyy helposti maastokokeilla noin muuten niin ei lie ongelmaa.

Siirtymillä on tähän asti hyvin pysynyt aikataulussa kun on ajanut nopeusrajoitusten mukaisesti ja isoilla teillä allekin eli max 80 km/h. Eli luulen että pääosa myöhästymisestä tulee maastokokeilla/huollossa jos on ongelmia. Tunnin päivässä saa olla myöhästymistä eli ei se ihan heti tule vastaan mutta silti ei ole kuin 5 minuuttia / tunti ajopäivän aikana kun sitä voi jäädä jälkeen noin pyöreästi jos se päivä on noin 12h pitkä.

Liian nopeaa etenemistä siirtymällä ei rangaista jos ei tutkaan aja ylinopeutta koska AT:asemalla tullessa voi odotella aseman lähellä ennen sinne siirtymistä omalla minuutilla.

Ja kysele vain, koitetaan vastailla mitä osataan, moni täällä on sen ajanut ja osaa selventää askarruttavia asioita.
Toki on heti sanottava että osa on kovinkin paljolti mielipide kysymyksiä ja toisaalta näyttäytyvät eri tasoisille kuljettajille eri lailla niin yhtä oikeaa vastausta ei välttämättä ole.
antti
Avatar
Dpcarrus
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja Dpcarrus »

No mie vielä: tota ketkä tosiaan k:ssa ajellut ni onko kuin moni nyt jättäytymässä pois vai uskaltautuuko ajaa c:ssä?

Kova olisi polte mutta taito ei riitä vielä kikkailuihin. Kattonu päitsipätkiä joka ilta ja seurannu ajotyylejä ja asentoa yms.

Jos on vaikka C luokka ni mitä ne esim. C2 ja c3 meinaa? Hölmöjä kysyn mut kysyn kuitenkin.
eipysypystys
Viestit: 6
Liittynyt: Su Loka 30, 2016 7:06 pm
Pyörä: KTM 250 EXC Six Days -13
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja eipysypystys »

Dpcarrus kirjoitti: Jos on vaikka C luokka ni mitä ne esim. C2 ja c3 meinaa? Hölmöjä kysyn mut kysyn kuitenkin.

A1, B1, C1 (100-125cc 2t ja 175-250cc 4t)
A2, B2, C2 (140-250cc 2t ja 290-450cc 4t)
A3, B3, C3 (290-500cc 2t ja 475-650cc 4t)
U20 (alle 20v ja alle 125cc 2-tahtiset)
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Minä ajellut K:ssa ja todennäköisesi/mahdollisesti jään pois mutta ei se nyt sitä tarkoita jotta muut ei voi mennä ja pärjätä mainiosti. Ja itselläkin saattaa mieli muuttua jos tulee hyvät (=todella runsas lumiset kelit).

Itse olen aika hidas ajaja varsinkin siirtymillä vaikka toki aina kerennyt aikataulun mukaan mutta ei merkittäviä "aikataulun kiinni ottoja" niillä. K:n kolmen kärkeenkin on tullut ajettua MK-pätkiä ajoittain mutta silti C:ssä olisi ollut viimeisten joukossa (ainakin jos ottaa laskuihin vain ne jotka ovat maaliin selvinneet) eli on siinä perinteisesti ollut jonkinlainen hyppy varsinaisiin kisaluokkiin. :)

Päitsin sivuilla kun on ohje jotta kävisi ajamassa kansallisia kisoja alle niin on hyvä, jos siellä pysyy hyvin aikataulussa eikä ihan pökänä ole niin lienee hyvät mahdollisuudet pärjätä aikataulun kanssa. Rohkeasti mukaan vaan, tunti on kumpanakin päivänä mahdollista myöhästyä.
antti
Avatar
Dpcarrus
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja Dpcarrus »

Juu. Oon lukenut päitsin ohjeet monesti :) . Polte kova aina tunkee naamansa vaikka mihin ampparinpesään. Oispa se K ni menisin takuulla. No nyt en enää utele. Kiitos neuvoista.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Utele vain, kaikki mikä tuntuu niin kysele. Ainakin itselle oli valtavasti apua aikanaan kun kokeneemmat antoivat vinkkejä etukäteen.
antti
juspe
Viestit: 87
Liittynyt: Su Elo 12, 2012 6:45 pm
Pyörä: ktm 640

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja juspe »

Millaisia haalarihuoltoja olette käyttäneet? Onko tuo yheishuollon yhteydessä ilmoitettu kimppahaalarihuolto ollut jo aiempina vuosina? Kokemuksia siitä kellään?

Ajatus päitsistä kutkuttaisi mutta taitaa budjetti tulla esteeksi ensi vuodelle..
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Aikaisemmin ei käsittääkseni ole ainakaan tuossa laajuudessa ole ollut yhteishaalarihuoltoa, siis jokaisella ollut oma.
Hyvin toimiva oma haalarihuolto vaatii melkein kaksi autoa, olen ymmärtänyt. Niinpä tämä yhteishaalarihuolto on erittäin hyvä idea, toki luulen että tarkoittaa osittain sitä tietysti että vaatteisiin pitää panostaa hiukan jotta ovat sellaisia että saa tarvittaessa nopeasti itse päälle ja pois eli ei varmaankaan joka tilanteessa ole huoltohenkilökunnalla mahdollisuutta kaikkia auttaa pukemisessa jos on ruuhkaa.

Itse olen ajanut ilman haalarihuoltoa, viime vuonna esim oli sellainen kelkkailijoille tarkoitettu pitkä varikkotakki repussa mistä sen aina siirtymille jos meinasi kylmä tulla tai oli muuten pitkä siirtymä. MUTTA minä olen luontaisesti hyvin eristetty "mursu-jaostoon" :twisted: kuuluva ajaja eli ei tule kylmä kovin herkästi!
antti
uhwo
Viestit: 27
Liittynyt: La Loka 20, 2012 12:06 am
Pyörä: Husqvarna FE 350, 900 hornetti

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja uhwo »

Jani M kirjoitti:Reitti on siirtymillä merkitty kääntymisnuolilla, niin että jos vähänkään on hereillä, eksymisen vaaraa ei ole.
Hereillä olo ei sitten ole mitenkään taattu kun päivät on niin pitkiä t. ylimääräisen maastokokeen viime vuonna ajanut :lol:
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Juu, ja vaikka alkaa reitti olla pääpiirteittäin jollakin tavalla jopa tuttu niin kyllä vähintään sata kertaa tulee siirtymillä mieleen jotta olenkohan minä oikealla reitillä, miksi muiden renkaiden jälkiä ei näy tiessä enää jne... :lol: :lol: :lol:

Mutta kertaakaan en ole silti itse eksynyt, moni muu kyllä ja itsekin nähnyt kun joku ajanut risteyksen ohi jne eli on se mahdollista. Muita ei kannata seurata, siis itse samalla olematta hyvin tarkkana reittimerkkien suhteen!
antti
Avatar
Dpcarrus
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Päitsi 2017

Viesti Kirjoittaja Dpcarrus »

No vielä semmosta että kuinka olette näillä 2 tahtisilla ajelleet siirtymillä? Pumppailla kaasulla ettei jorahda taikka mitä tekniikkaa? Vai mopo sopiva rikkaalle seokselle jos keli apout tiedossa?
Vastaa Viestiin