Paukkutakit ja liivit

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Onko kukaan käyttänyt tai edes kuullut kenenkään käyttävän motoristin paukkutakkeja tai liivejä?

Onko niskan suoja noilla mimmoinen verrattuna laadukkaaseen kovaan niskatukeen?

http://www.helitemoto.com/shop/

http://www.helitemoto.com/helite-advent ... ket-black/

http://www.bikebone.com/hit-air-airbag-vests-jackets/

Liivi: http://www.bikebone.com/hit-air-airbag-vest-new-mc3/

Paukkutakki: http://www.bikebone.com/hit-air-motorra ... ag-jacket/

Lähinnä mikä tuossa pistää silmään on se että hinta (USAssa) on jo samaa tasoa kuin normaali enskatakki + kunnon niskatuki, tosin tuosta takista puuttuu kalvo jos semmoisen haluaisi.

Edit: kalvollinen takkikin löytyy: http://www.bikebone.com/hit-air-eu-3-wa ... ag-jacket/
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Olen käyttänyt tälläistä, https://tekrider.com/products/rally-max

Jo neljä kertaa pelastanut suuremmalta surkeueltta. Etutaskuisssa on lisänä 3 mm hd polyeteenilevyt ja takaselässä rukan verkkokumi ja sen päällä kanssa 3 mm hpde levy. Tilaa silti riittää kolmen litran vesirakolle joka toimii edelleen pehntimenä jos nyt sattuu mukkelis.

Nykyään aina päällä vaikka kiskalle menisi.
-ari
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Aika harvinaisia taitavat olla kun ei kokemuksia löydy... En tiedä oliko tuossa edellisessä postauksessa väärä linkki kun mielestäni vaikutti ihan normaalilta panssarilta?

Viron pojat ovat laittaneet videota Hit Air:in Japanin JARI:n testeistä, tämä on tosin valmistajan tarjomaa mainosmateriaalia mutta testattuna kuitenkin virallisen testaajana toimesta:

https://www.youtube.com/watch?v=1i5G_35-kBQ
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja Å »

Topikin otsikko voi johtaa harhaan. Luulisin, että on tarkoitettu Paukkutakit ja -liivit.

Sent from my åPhone with Blaatalk
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

Ameriikan foorumeilla asiasta keskusteltu kovasti. Herättää kovasti kiinnostusta heissä ja käyttökokemuksiakin on, ihan videokuvaa kaatumisista. Yleinen tieto on, että noissa takeissa on laatu kaikinpuolin alhaisempi ja mukavuus sen mukana. Eli takit eivät sinänsä yllä Rukan tai Klimin tasolle. Johtunee siitä paukkutekniikan lisäämästä hintavaikutuksesta, muualla on käytettävä halvempia materiaaleja. Joten yksi hyvä vaihtoehto lienee käyttää omaa mielitakkia ja siihen päälle sitten paukkuliivi. Hinta nousee, mutta takin laatu on sitten valittavissa.

Väittävät liivienkin pelastaneen pahemmilta vaurioilta. Eli ihan mielenkiintoinen turvallisuuskehityksen suunta.


Sent from my iPad using Tapatalk
Avatar
oph
Viestit: 12
Liittynyt: To Syys 15, 2016 10:03 am
Pyörä: DL650 & DL1000 & Condor 350 (MR)
Paikkakunta: Main-Taunus-Kreis / Saksa

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja oph »

Tälläinen tupsahti vastaan =>
http://www.spidi.com/ww_en/neck-dps-tex-vest-14.html

Review:
https://www.youtube.com/watch?v=oBHUMWU8Rzs
Ei vaikuta hullummalta systeemiltä (uudelleen pakkausmahdollisuus jne.) ja liivissä on myös rintapanssari mukana.
mchuurre
Viestit: 1946
Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:30 pm
Pyörä: R1100GS/XL600V
Paikkakunta: iTikkakoski

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja mchuurre »

Itellä ollut nyt kesän verran tuo Full-malli, ja ihan jees-tuotteelta vaikuttaisi. Äkkiä tuohon tottuu, ja ei haittaa ainakaan oman ajotakin kera ajoa, olipa sitten kyseessä puseromallin tai maiharimallin ajotakki. (Mp-Asun Blade ja IXS:n Pathfinder).

Antaa soman "turvallisuuden" tunteen, ja on lähes huomaamaton päällä. Pidän sitä ajotakkini päällä koko ajan, joten erikseen sitä EI tarvitse päälle pukea, riittää kun vain 2 solkea kiinnittää!

Vetovaijeri antaa jopa lievän "unohduksen" anteeksi, eli vaikka alkuun unohtuisi irroittaa se, spiraalimallisena se venyy eikä vahigossa näin pääse laukaisemaan. Selkäsuoja vaikuttaa tukevalta, ja säätömahdollisuudet minusta riittävät, että istuu varsinaisen ajotakin päälle hyvin.

Storm:ila oli jopa tarjoushintaan noita syksyllä, että eihän tuollaisesta kukaan 800$ maksa....tosin sitten JOS on lentovaiheessa, on se aivvvan sama, mitä se aikoinaan maksoi! :lol:

Antaa suojan selän, rinnan, kaulan, niskan, ja myös lantion seuduille. Ja jostain testistä panin merkille, että ongelma näissä "paukkuliiveissä" tahtoo yleensä olla se, että liivien täyttyminen kestää liian kauan. Tässä mallissa, paine purkautuu suoraan liiviin, eikä mihinkään ahtaisiin tai pitkiin letkuihin, joten pitäisi olla suht hoppus tuon suhteen!
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
SYNNISSÄ ELÄVÄ PAKENEE JA KARTTAA JUMALAA, JA VÄLTTÄÄ HANAKASTI JEESUKSESTA TODISTAVIA!
Timo57
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 9:56 pm
Pyörä: HondaCRF1100ATAS, F650GS Dakar, CRF250R

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja Timo57 »

Ihmetyttää tuo hintaero veneilyssä käytettäviin paukkuliiveihin, vaikka ne toki ovat yksinkertaisemmin toteutettuja. Siellä hinnat alkaa tuolta seittemän kympin hujakoilta. Periaate ja tekniikka lienee sama käsilaukaisumalleissa? Onko sitten materiaalit pyöräkäyttöön niin erilaisia?
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Timo57 kirjoitti:Ihmetyttää tuo hintaero veneilyssä käytettäviin paukkuliiveihin, vaikka ne toki ovat yksinkertaisemmin toteutettuja. Siellä hinnat alkaa tuolta seittemän kympin hujakoilta. Periaate ja tekniikka lienee sama käsilaukaisumalleissa? Onko sitten materiaalit pyöräkäyttöön niin erilaisia?
Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys.
Onko siellä paineet tai täyttymisnopeudet niin erilaisia vai mistä johtuu hintaero.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vai onko erot mekaanisessa kestävyydessä ja toimivuudessa? Veneilyssä harvoin tarvitaan samanlaista mekaniikkaa mitä satasen vauhdista tonttiin menevällä moottoripyöräilijällä. Toisessa liivien/takin on tarkoitus kelluttaa, toisessa suojata mekaanisilta vammoilta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja Å »

Koheltaja kirjoitti:Vai onko erot mekaanisessa kestävyydessä ja toimivuudessa? Veneilyssä harvoin tarvitaan samanlaista mekaniikkaa mitä satasen vauhdista tonttiin menevällä moottoripyöräilijällä. Toisessa liivien/takin on tarkoitus kelluttaa, toisessa suojata mekaanisilta vammoilta.
+1
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
desmo
Viestit: 328
Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:29 pm
Pyörä: ADV
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja desmo »

offtopic: vaimo on käyttänyt muutaman vuoden ajan maastoratsastuksessa muistaakseni http://ratsuturva.fi/products/tuotteet.html paukkuliiviä. Huomaan että hinnat ovat nousseet melkoisesti tuotteissa. Toisaalta sen vuoksi on muutama ensiapu pkl käynti vähemmän. Tietenkään maastoratsastuksen nopeudet eivät ole verrattavissa moottoripyöräilyyn mutta jos käy huonosti voi jäädä hevosen alle (noin 500kg) tai hevonen voi pelästyä jotain x ja polkaista maassa makaavaa ratsastajaa ikävin seurauksin. Ratsastusonnettomuudet saavat huomattavasti vähemmän palstatilaa lehdissä kuin mp-onnettomuudet, vaikka vakavia vammoja sattuu tämän tästä.
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
Avatar
oph
Viestit: 12
Liittynyt: To Syys 15, 2016 10:03 am
Pyörä: DL650 & DL1000 & Condor 350 (MR)
Paikkakunta: Main-Taunus-Kreis / Saksa

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja oph »

@ mchuurre
Onko sulla takin kokoinen liivi vain isompi?

Italialaisissa pakkaa olla pienet koot. Pitää varmasti kokeilla tätä kevyempää optiota, kun takki on täynnä suojia joka tapauksessa ja pelkkä niskamakkaraa ei ole tullut pidettyä vaikka sellainenkin löytyy.
mchuurre
Viestit: 1946
Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:30 pm
Pyörä: R1100GS/XL600V
Paikkakunta: iTikkakoski

Re: Paukkutakit ja liivit

Viesti Kirjoittaja mchuurre »

oph kirjoitti:@ mchuurre
Onko sulla takin kokoinen liivi vain isompi?

Italialaisissa pakkaa olla pienet koot. Pitää varmasti kokeilla tätä kevyempää optiota, kun takki on täynnä suojia joka tapauksessa ja pelkkä niskamakkaraa ei ole tullut pidettyä vaikka sellainenkin löytyy.
Tuota Full- DPS- mallia valmistetaan vain kokoa L tai XL, ja valintani oli L. (182cm / 74kg).
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
SYNNISSÄ ELÄVÄ PAKENEE JA KARTTAA JUMALAA, JA VÄLTTÄÄ HANAKASTI JEESUKSESTA TODISTAVIA!
Vastaa Viestiin