Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Dpcarrus
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Dpcarrus »

pärjäisikö talvella tämmöisellä?

https://www.xlmoto.fi/course-puku-four-seasons-20


äsken oltiin ajelemassa ja muilla sinisaloa ja ja ja en muista mut itellä ixs joku ja meinas käsivarret viiletä (tietty hiljempaa ajaessa ei ja poluilla)
Avatar
oph
Viestit: 12
Liittynyt: To Syys 15, 2016 10:03 am
Pyörä: DL650 & DL1000 & Condor 350 (MR)
Paikkakunta: Main-Taunus-Kreis / Saksa

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja oph »

juhhyto kirjoitti:
pkilpo kirjoitti:
RiiMi kirjoitti:No mulla on toi Touratech world 2 . On kyllä hyvä ja monipuolinen ajopuku. Rukkan allroad oli edellinen ja sekin oli ajopuku parhaammasta päästä muttakun eipä sitä ole enää valmistettu vuosiin. Uuden Allroadin olisin ... Ainakin tähän asti , parin kolmen tuhannen kilometrin jälkeen oon ollut pirun tyytyväinen.
Ostin tämän saman puvun n. 1.5 viikkoa sitten Berliinin Touratechistä. Kesäpuku on loistava, kevyt ja joustava, hyvät suojat selkäsuojakin alas asti. Tullessakin kauppaan olin läkähtymäisilläni musta kalvopuku ja 37 astetta. Alle sitten fleeceä kylmällä kelillä,


Sent from my iPad using Tapatalk
Olen itse omaan pukuun (Staedler Evo) myös erittäin tyytyväinen. Onhan se niin, että jos on kalvo, niin se ei ole lämpimiin keleihin ja hikoiluun sopiva. Ja kun kalvon saa pois, niin alusasua vaihtamalla saa todella mukavan olon 15-35 asteen lämpötiloille, suojat kuitenkin mukana. Ja toisaalta kalvo päällä päästään sitten 0-25 asteen lämpötiloissa ajamaan mukavasti. Kun kalvo on päällä, niin kainalo-ja etuvetoketjujen avaaminen tuulettaa yllättävän hyvin.
Piti käydä hakemassa viikonloppuna ko. Stadlerin vehkeet alennusmyynnistä (takki -20%, housut -10%). Toinen vaihtoehto oli Heldin Carese 2 & Torno 2 - setti. Staedleri selkeästi monipuolisempi ja varsinkin reissut tulee usein tehtyä kuumissa keleissä niin kahden puvun systeemi ei ole varmasti pöllömpi. Josko tällä seuraavat 100tkm.
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

oph kirjoitti:
Piti käydä hakemassa viikonloppuna ko. Stadlerin vehkeet alennusmyynnistä (takki -20%, housut -10%). Toinen vaihtoehto oli Heldin Carese 2 & Torno 2 - setti. Staedleri selkeästi monipuolisempi ja varsinkin reissut tulee usein tehtyä kuumissa keleissä niin kahden puvun systeemi ei ole varmasti pöllömpi. Josko tällä seuraavat 100tkm.
Taas tämän kesän jälkeen olen erittäin tyytyväinen tuohon Staedleriin. Hyvä konsepti ja toimii lähes kaikissa olosuhteissa. Ihan selkeästi todella monivuotinen ratkaisu. Talvella teen täyshuollon (huolellinen pesu ohjeiden mukaan sekä vedenhylkimisen käsittely). Toistaiseksi puvussa ei ole mitään käytön jälkiä pl. aavistuksenomainen tummeneminen valkoisissa kangasosissa. Oma pukuni on siis vaalean harmaa valkoisilla koristeilla. Tummentuma (tai oikeasti harmaantuma) on tiepölyä ja muuta käytöstä tullutta. Vähenee pesussa, mutta ihan kokonaan en ole vielä sitä pois saanut.


Sent from my iPad using Tapatalk
Avatar
_JPA_
Viestit: 663
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Onko Yoko 2.1 takista viimeajoilta kokemuksia?
Onko takissa povitaskuja?
Onko taskut vedenpitäviä?
Koot verrattuna muihin merkkeihin? Kokotaulukkoa yoko ajovarusteille ei vaan meinaa löytyä.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Onko kenelläkään kokemusta Alpinestars Managua -puvusta? Kolmikerroslaminaatti Gore-Tex iroitettavalla sisävuorella ja adventurekäyttöön tehdyllä leikkauksella. Onko laadultaan verrattavissa esimerkiksi Klimiin tai Rukkaan? Onko mitään huomioitavia seikkoja? Tulisi Klim Traversen täydentäjäksi kevät- ja syksykeleille tai mahdollisesti myös korvaajaksi koko huhtikuun alusta lokakuun loppuun jatkuvalle ajokaudelle. Hellekeleille on eri varusteet.

https://www.alpinestars.com/managua-gore-tex-jacket
https://www.alpinestars.com/managua-gore-tex-pants

On saatavissa myös KTM-logoilla varustettuna KTM-kaupoista:

http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... -3PW171170
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... -3PW171270
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja mek »

Daineselta tulossa mielenkiintoinen uutuus, 3-kerros Gore-Tex laminaattia, malli Antarctica. Jos kelle malli sopii, voi olla kova haastaja Rukan Energaterille.

https://youtu.be/GGnHNUeJZnQ

Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

mek kirjoitti:Daineselta tulossa mielenkiintoinen uutuus, 3-kerros Gore-Tex laminaattia, malli Antarctica. Jos kelle malli sopii, voi olla kova haastaja Rukan Energaterille.

https://youtu.be/GGnHNUeJZnQ

Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
Ajopelikin oli oikein hieno :mrgreen:
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

mek kirjoitti:... voi olla kova haastaja Rukan Energaterille.
Jos haastaa Energaterin, eikö silloin painita väärässä sarjassa? Toistaiseksi en usko, että matkaendurokäyttöön sopivimmassa puvussa voisi olla kiinteä kalvo. Jos se hyväksytään, eikö se haastaja Rukalta ole ROR?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Onko täällä porukalla minkäänlaisia kokemuksia Hanxin päijänneasusta? Olin jo aiemmin katselut kyseistä asua ja nyt kun sen sai black friday alella -50% niin päätin tilata. Samalla otin irtovuoret ja brescia anorakin oranssina tietty :D
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Justeeri kirjoitti:Onko täällä porukalla minkäänlaisia kokemuksia Hanxin päijänneasusta? Olin jo aiemmin katselut kyseistä asua ja nyt kun sen sai black friday alella -50% niin päätin tilata. Samalla otin irtovuoret ja brescia anorakin oranssina tietty :D
Mulla ollu 7 kesää tuo päijänne special ajopuku ja oon tykänny että mulle just passeli, mitoitus kohdallaan ja kaikinpuolin käy päälle mukavasti. Kestäny erinomaisesti paitsi pitkät vetoketjut meni rikki ja oravinkoskella vaihtui uudet samana päivänä hyvin edukkaasti vaikkei 7v vanhalla takilla nyt niin takuutakaan tarvitsisi olla. Kankaat ei ole rispaantunut mistään joten vaihtotarvetta ei ole kulumisen vuoksi tiedossa. Paitsi kokoa pienempi olis sopivampi ja toki tuo musta vaihtuis samalla varmaankin vaaleammaksi.
Noh brescia anorakki ollut käytössä viimeiset 14kk lenkkeily sekä ulkoilu käytössä, lenkkeillessä myös talvella. Todennut erinomaiseksi takiksi ja ostaisin kyllä uudelleenkin. Ei kastu sateella eikä myöskään pakkasviima tule läpi. Mutta ilmeisesti venynyt reilussa vuodessa, kun alkaa olla liian iso kuten myös tuo päijänne special.

Eli voin lämpimästi suositella.
(tämä oli vain mun mielipide)
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

No jos 7 kesää kestää niin pitäis olla hyvä tuote.
Joo hyvin toimi hanxilla korjauspalvelu kun lähetin rikkoontuneet hanskat sinne. Viikossa ne oli mulla takaisin.
Mulla on ollut musta brescia anorakki vuodesta 2003 ja on täysin ehjä vielä. Vaikka on ollut kovassa käytössä.
Piti vaan ostaa oranssina uusi ja kun halvalla sai.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Syke »

Justeeri kirjoitti:No jos 7 kesää kestää niin pitäis olla hyvä tuote.
Joo hyvin toimi hanxilla korjauspalvelu kun lähetin rikkoontuneet hanskat sinne. Viikossa ne oli mulla takaisin.
Mulla on ollut musta brescia anorakki vuodesta 2003 ja on täysin ehjä vielä. Vaikka on ollut kovassa käytössä.
Piti vaan ostaa oranssina uusi ja kun halvalla sai.
Ostin kanssa halvalla Brescia anorakin, mutta koko meni metsään.
Vaikea oli itteää mittailla ja sitten vielä käskettiin lisäämään 15cm liikkumavaraa.

Koko jonka otin oli xxl, 183cm/95kg ja rymysuojat pitää mahtua alle.
Nyt arvottiin puhelimessa (erittäin ystävällisen rouvan kanssa), että riittääkö pienennys XL:ään vai pitääkö olla peräti L?
Olisiko saman kokoisia Brescian käyttäjiä linjoilla?
Tuossa oli hihojen pituus ihan jees, mutta kaamea teltta helmasta.
Braa-aab!
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Mää oon semmoset 175cm ja 85kg ja mulla on kokona M
Ja on passeli. Mahtuu suojapaita hyvin alle ja viileemmille keleille paksumpin alupaitakin. Onhan se reilun kokoinen. Voi olla L kokokin sopiva sulle.
Avatar
Yamato
Viestit: 621
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Tietääkö kukaan myykö mikään pk seudun liike muita goretex kalvolla olevia ajokamoja kuin Rukkaa?
Kiinnostaisi vertailla esim. Dainese, Stadler, Dane ja KLIM.
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Viimevuonna yritin itse metsästää muita kuin Rukan gorekamoja kissojen ja koirien kanssa sovitettavaksi ja vedin vesiperän. Tilanne tuntuu olevan sellainen, että jos Rukka ei kelpaa niin ainoa vaihtoehto on tilailla tavaraa ulkomaisista verkkokaupoista sovitettavaksi. Esimerkiksi Amazon.de on ainakin aiemmin korvannut koko palautussumman jos on viitsinyt kitistä asiakaspalveluun saakka. Ilman kitinää palautuspostikuluja korvataan automaattisesti Amazonin oman laskennallisen kaavan mukaan, joka ei aivan riitä kattamaan suomen
postikuluja. Toisaalta toimitus on ilmaista ja prime tuotteissa monesti yhtä nopeaa tai nopeampaa kuin suomalaisilla toimijoilla. Lisäksi moni suomalainen pikkuputka on alkanut joka tapauksessa veloittamaan myös palautuksesta, oli kyseessä sitten tuotteen vaihto toiseen kokoon tai palautus. Se että kuinka monen kukkaro kestää useaman takin tilailemisen yhtäaikaa ja palutusrahojen odottelun onkin sitten eri asia.

Eli kotomaiset MP-myyjät nähtävästi keskittyvät pitämään varastossa ensisijaisesti noita keskihintaisia vermeitä, joissa on kovin volyymi. Rukkaa sitten löytyy tietysti joka putkasta. Mutta muut vaihtoehdot paremman pään varusteissa, ne on kyllä kiven alla.
Vastaa Viestiin