XT600 Performance Scrambler

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja juhap »

hemmetin komea on...

näyttääkö vai onko ketjut todella tiukalla?
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Ei noi ketjut oikeasti ole noin tiukalla miltä näyttää, ne vain tekee mutkan ala ohjainrullan päällä, pyörän ollessa kuormittamaton. kuvassa kuormittamaton pyörä vain on niin korkealla, kun istahdan päälle tilanne on toinen.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

juhap kirjoitti:hemmetin komea on...
Kyllä tuo omaakin silmää miellyttää nyt enemmän, kun ne prätkät joita näki lapsena / nuorena tuntuvat miellyttävän minun silmiäni, jotenkin näyttävät enemmän moottoripyörältä. Nykypyörät varsinkin nyky endurot muistuttavat mielestäni enemmän Alien leffasta karanneita ötököitä. No kauneus on katsojan silmässä, vai miten se meni..
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

No niin, ensimmäinen 1000km tuli tänään täyteen pyörän rakentamisen jälkeen. Yllättävän vähän on tullut mitään "yllätyksiä" , kaikki pelaa niin kun oli suunniteltukin, vähän on joutunut pultteja kiristelemään ja jousitusta säätelemään.
Penkin pehmuste on kyllä aavistuksen liian pehmeä ja painuu painostani niin kasaan, että kuopissa lyö hieman läpi, sille pitää joskus tehdä jotain.

Muutoskatsastuksessakaan ei ollut mitään huomautettavaa, halusivat vaan kirjallisen selvityksen muutoksien toteutustavasta, materiaaleista, hitsausmenetelmistä, ym. Kävin sen koululla nopeasti kirjoittamassa ja tunnin päästä takaisin konttorille. Muutoksista ottamiani kuvia eivät halunneet, vain kirjallisen selvityksen ja halusivat vielä että laitan siihen että opetan hitsaustekniikkaa, kai se sitten lisää "uskottavuutta". Muutosprosenteiksi tuli 27% joten ei ongelmia.
Liitteet
Pyörään saatu laitettua navi, telineet ja kiveniskukalvoa arkoihin paikkoihin, jos pysyisi edes hieman paremmin maalipinta kunnossa. Tosin eihän tällaisella pyörällä voi vahingoilta välttyä.
Pyörään saatu laitettua navi, telineet ja kiveniskukalvoa arkoihin paikkoihin, jos pysyisi edes hieman paremmin maalipinta kunnossa. Tosin eihän tällaisella pyörällä voi vahingoilta välttyä.
Tuli sitten eilen ensimmäisiä "eletyn elämän jälkiä" polttoainekanisteriin, kun käytin pyörää kyljellään soralla. Tuohon en kiveniskusuojaa laittanut, ajattelin ettei se tuossa auta on senverran ulkosalla ja arassa paikassa tuo kanisteri. Ehkä ois pitänyt kuitenkin..
Tuli sitten eilen ensimmäisiä "eletyn elämän jälkiä" polttoainekanisteriin, kun käytin pyörää kyljellään soralla. Tuohon en kiveniskusuojaa laittanut, ajattelin ettei se tuossa auta on senverran ulkosalla ja arassa paikassa tuo kanisteri. Ehkä ois pitänyt kuitenkin..
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Kuten aikaisemmin mainitsin, penkki tuntui liian pehmeältä.
En viitsinyt alkaa purkamaan penkin verhoilua ja aloittamaan alusta, joten leikkasin luukun pohjalevyyn ja 18mm solukumia kiinni siihen ja luukku kiinni "Parilla" popniitillä, nyt on jämäkämpi penkki.
Liitteet
Tuohon aukkoon 18mm solukumia, niin penkki kovenee istumakohdalta.
Tuohon aukkoon 18mm solukumia, niin penkki kovenee istumakohdalta.
Luukku taas niitattu kiinni "muutamalla" poparilla.
Luukku taas niitattu kiinni "muutamalla" poparilla.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Tänään tuli käytyä vähemmän kurapyörä ympäristössä, eli Helsingissä.
Parkeerasin sen Helsinki Bike Show kentälle Kaivopuistoon.
Kotiinviemisiksi antoivat pokaalin, ihan hyvin vanhalta kurapyörältä kaikkien näyttely Harley Davidsoneiden puristuksissa.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Mitä öljyä olette käyttäneet tuossa WP 5060 Extreme keulassa? Jenkki foorumeilla suosittelevat laittamaan puristuspuolelle 10w ja paluupuolelle 15w öljyt. Minä laitoin noin mutta en oikein pidä etupäästä nyt, kiva ajaa asfaltilla mutta soralla/maastossa jäykkä ja säädöt on melkein auki. Haluaisin siitä pehmeämmän ja niin että säätöä löytyisi molempiin suuntiin. Jostain löysin
KTM LC4 tekniset tiedot niissä näytti samaan etupäähän suositeltavan 5w öljyä, toimisiko tuo paremmin vai löytyykö säädöt noiden puolestavälistä?

PS. Veikkaan että tuo 10w / 15w öljyjen suosittelu on ihan hyvä, jos pyörä on supermoto käytössä, silloin tuntuu löytyvän selkeästi säätöä, kun säätöruuveja pyörittelee.
Viimeksi muokannut Jartsa N, Su Kesä 19, 2016 3:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Tollasta kirjottelin kun omaani ropasin: No nyt on norsu toiminu sen aikaa ropaamatta että jaksoi paneutua keulan säätöön,edes vähän.
pientä päänvaivaa aiheutti korjauskirjan kommentti siitä että paluun damping rodissa on reikä yläpäässä.Näin ei ollu,oli puristuksessa,ja seurauksena purin säätönappulat osiksi ja tutkimaan mitä on voitu tehdä väärin ja kuinka noiden kuuluisi toimia. Hetken aikaa kun tuota pähkäili niin alkoi olemaan selvää että kirjassa on virhe...
Simmit löytyi,vanhat 3x18,2x14,2x12,10,2x16?
muutin 18,12,2x18,2x16,2x14,12,10

toisessa putkessahan lukee comp ja toisessa rebound,No ne säätöruuvit vaikuttaa vain siihen mitä korkissa lukee(kunhan on korkit oikein) mutta simmipakat löytyy kyllä molemmista molemmat.Joten ei näidenkään kanssa pääse sillä että purkaa vain toisen putken.
pikaisen koeajon perusteella tuntuu siltä että ei tarvii joka kuoppaa kiertää,tai ajaa täysiä.Saa nähdä miltä tuntuu kun pääsee ajamaan vähän enemmänkin kuin vaan lähitien...

Sellanen mutu että öljynä on vitosta,ja tietenkin sama molemmissa putkissa. Nuukana miehenä tod näk valvolinea jota jotkut haukkuu kelvottomaksi...eipä tolla krossirataa kierretäkkään...
Norsu nyt lienee jonkin verran painavampi.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Joo, itsekkin huomasin tuon korjaamokäsikirjan virheen, tullut kuva väärästä putkesta. Meni myös hetki kun pähkäilin että ovatko olleet väärin kasattuja, mutta kun tutkin rakennetta ja testasin kumpaa suuntaa se säätää niin totesin että kirjassa virhe.

Laitoin 5w öljyt molempiin putkiin ja tuli paljon parempi etupää endurokäyttöön. Tosin säädöissä en nyt pari päivää testailtuani ole paljon eroa huomannut, kun en ole päässyt kunnon röykyissä testaaman. Laitoin säädöt puoleenväliin ja siitä olen kokeillut hieman molempiin suuntiin, mutta huomattavaa eroa ei tunnu. Koska kuitenkin pyörä otta kuopat ja kivet vastaan nätisti, ei huoju, pompi, eikä pohjaa, niin ei kai voi olla kuin tyytyväinen, täytyy säätää paremmin kun pääsee jotain pattisuoraa ess taas painamaan.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Jihaa! Kameli lastattu ja karkeampaa rengasta alla, nyt nokka kohti pohjoista ja Uraa..
Liitteet
IMG_0847.jpg
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

No niin ensimmäinen kesä Jammulla alkaa olla takana, vois vähän päivittää miten se meni ja mitä joutui laittamaan.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

skuikka kirjoitti:Onko semmoista tyylisuuntausta kuin performance scrambler? Jos on, niin tuo on semmoinen. Jos ei, niin nyt on.
Hienoa pukkaa.
Mukava pitkästä aikaa seurailla rojektipalstaa kun joka päivä lentää kipinää. Ja vielä kahdessa ketjussa.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Keväällä ja kesällä ehdin onneksi reilun 5000 km ajella tälläkin pyörällä, sitten rikoin olkapääni kotarin kanssa KKKK ssa. Olen nyt melkein kolme kuukautta ollut yks kätisenä, eikä mitään ole pystynyt tekemään ja harrastamaan. Tuossa kuitenkin muutama tunnelmakuva kesältä.
Liitteet
Pyörä vielä puhdas Uraalle tullessa.
Pyörä vielä puhdas Uraalle tullessa.
Siellä jossain..
Siellä jossain..
Ryhmä tauolla.
Ryhmä tauolla.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Tuossa vielä pari kuvaa Hossasta.
Liitteet
IMG_0891.jpg
IMG_0889.jpg
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Kyllä aika on ollut pitkä, kun mitään ei ole voinut tehdä.
Kun tuo käsi on tällä viikolla hieman parempi ja sain jo luvan alkaa kuntouttamaan sitä, niin heti pitää keksiä jotain tekemistä jota voi tehdä yhdelläkin kädellä.

Aloin huoltamaan takaiskaria, kun kesällä huomasin että lyö vähän persuksille, jos ajelee istualtaan kuoppiin. Syyn tähän luulen olevan liian paksun öljyn. Kun viime keväänä tilasin 24 mx llältä tuohon WP iskariin uudet tiivisteet niin suosittelivat siihen sopivaksi öljyksi Öhlinsin shock oil no.5 sta, myöhemmin kun en tykännyt takaiskarista, aloin tutkia asiaa tarkemmin ja löysin Öhlinsin sivuilta että suosittelevat sitä niiden katu iskareihin. Tänään vaihdoin KYB k2c öljyt, nyt pitäisi ainakin olla ohuet öljyt. Saa nähdä koska pääsee pyörän sarviin et pääsee testaa..
Liitteet
Iskari saatu pois, kyllä se näköjään onnistuu vasemmalla kädelläkin ; )
Iskari saatu pois, kyllä se näköjään onnistuu vasemmalla kädelläkin ; )
Uudet öljyt saatu sisään, alipaineella ilmat pois ja typet paisuntasäiliöön. Toinen iskari on ktm exc´n, myös siihen pitäis vaihtaa tiivisteet ja öljyt.
Uudet öljyt saatu sisään, alipaineella ilmat pois ja typet paisuntasäiliöön. Toinen iskari on ktm exc´n, myös siihen pitäis vaihtaa tiivisteet ja öljyt.
Jousen asennus.
Jousen asennus.
Iskari taas paikallaan.
Iskari taas paikallaan.
Vastaa Viestiin