Husqvarna 701 enduro
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- _JPA_
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Husqvarna 701 enduro
Penkitystä:
https://www.youtube.com/watch?v=gvKq0VpXGhw
https://www.youtube.com/watch?v=gvKq0VpXGhw
Re: Husqvarna 701 enduro
Ymmärsinköhän tuon nyt oikein ?_JPA_ kirjoitti:Penkitystä:
https://www.youtube.com/watch?v=gvKq0VpXGhw
-pelkkä Wings tuo 5hp lisää koko matkalle 6000 kierrokseen asti mutta siitä ylöspäin ei enää merkittävää parannusta
-avaramman ilmanputsarikannen ja Wingsin kanssa todella merkittävä lisäys alakierroksille, mutta
-yläkierroksilla vaatii sytytyksen säätöä
-ja alakierroksilla menee vähän laihan puoleiseksi
Vaikutti kaveri muuten aika tyytyväiseltä lopputulokseen
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: Husqvarna 701 enduro
Pelkkä Wings toi tosiaan 6k rpm asti noin +5hp, ja avarampi ilmaputsarin kansi PC:llä säädettynä vielä +5hp lisää.Aitta kirjoitti:Ymmärsinköhän tuon nyt oikein ?_JPA_ kirjoitti:Penkitystä:
https://www.youtube.com/watch?v=gvKq0VpXGhw
-pelkkä Wings tuo 5hp lisää koko matkalle 6000 kierrokseen asti mutta siitä ylöspäin ei enää merkittävää parannusta
-avaramman ilmanputsarikannen ja Wingsin kanssa todella merkittävä lisäys alakierroksille, mutta
-yläkierroksilla vaatii sytytyksen säätöä
-ja alakierroksilla menee vähän laihan puoleiseksi
Vaikutti kaveri muuten aika tyytyväiseltä lopputulokseen


Aika hyvin, tai todella hyvin.
Mutta selkeesti laihaksi veti ilman säätöä tuo kannen vaihto (ilman PC:tä), joten ei vaikuta suositeltavalta.
Toisaalta, mulle taitaa riittää tuo Wingsillä tullut +5hp, suht riittävän hätäinen tuo on jo noinkin.
Viimeksi muokannut MarkkuHoo, Ma Syys 05, 2016 10:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: Husqvarna 701 enduro
Nyt saa viimein lisätankkeja ja pimpuloita etelä afrikasta, kun ei tehtaalta tunnu niitä ilmestyvän vaikka kuinka niillä markkinoitiin. Hieman suolaista vaan hinnat tuolla rally kitillä: http://www.bikerswarehouse.co.za/modelP ... lyKit.html
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Husqvarna 701 enduro
Samaa pakettia katselin menneellä viikolla, asiallisen oloinen kitti. Pikkupajan tekemät kitit nousee väkisinkin hintoihin, menekki on pientä ja kehityksen, muottien sekä sponssikuskien jälkeen myytävistä kiteistä pitää jäädä leivän päälle muutakun kuin ylähuuli. Tuolla kitillä uusi Husse menee veroineen lähelle isojen matkaenskojen hintaa.
Toivottavasti valmistaja alkaa tekemään vastaavaa mutta hiilarin sijaan edullisempaa muovista versiota. Resurssit suuremmat, menekkiä enemmän ja tehdaspyöränä hinta jossain 13-15k€ paikkeilla.
Tykkäisin kovasti ajella tuollaisella pyörällä

Toivottavasti valmistaja alkaa tekemään vastaavaa mutta hiilarin sijaan edullisempaa muovista versiota. Resurssit suuremmat, menekkiä enemmän ja tehdaspyöränä hinta jossain 13-15k€ paikkeilla.
Tykkäisin kovasti ajella tuollaisella pyörällä

Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Husqvarna 701 enduro
koheltaja puhuu asiaa... näyttääkin ihan pyörälle 
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: Husqvarna 701 enduro
En oikein jaksa vielä tuolla puheella uskoa että nuo tankit olis hiilikuitua, vaan pääosin kuitenkin lasikuitua. Mutta ans kattoo, näiden pienten kuitufirmojen tuotteet ja laatu on jättäneet toistaiseksi suht kylmäksi, muovi ois pop.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: Husqvarna 701 enduro
No nyt on uusmittari.. Saas nähä koska uusitaan, kun ei vissiin mitään muutoksia ole noihin tehty. No 10k huollossa vois sitten seuraavan vaihella
Pitäis se 10k melkein tänä vuonna kasaan saada. Paljos porukoilla syö ölppää noi laitteet? jokseenki tuntuu et ois pikkaisen lisääntynyt, vaikken huolissani olekkaan, vaan lähinnä utelias.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
KTM 1090 Adventure R 17
Re: Husqvarna 701 enduro
Täälläkin uusi mittaristo ollut noin kuukauden/about 800km verran, ei ole ehtinyt enempää ajaaJani_rr kirjoitti:No nyt on uusmittari.. Saas nähä koska uusitaan, kun ei vissiin mitään muutoksia ole noihin tehty. No 10k huollossa vois sitten seuraavan vaihellaPitäis se 10k melkein tänä vuonna kasaan saada. Paljos porukoilla syö ölppää noi laitteet? jokseenki tuntuu et ois pikkaisen lisääntynyt, vaikken huolissani olekkaan, vaan lähinnä utelias.
Öljyä meni alkuun 1-3dl/1000km, riippui ihan kaasukäden/ajomaastojen vaihteluista. Pehmeässä hiekassa, lumessa ja muussa rypemisessä, jossa enemmän vastusta meni selkeästi enemmän. Viimeisimmät havainnot nyt noin 8tkm:n kohdalla näyttäisi että alkaisi tasaantumaan kulutus
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Husqvarna 701 enduro
Mulla ei kumpikaan 690 syönyt öljyä sitä vertaa että olisi tarvinnut lisätä 2000-2500km öljynvaihtovälin aikana, oli ajo minkälaista tahansa. Sisäänajo tehty molemmissa jyrkällä ranneliikkeellä kuten kuuluukin 
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Husqvarna 701 enduro
Mulla se mittarivika oli siinä lasin alaosan liimauksessa. Siinä oli (kuulemma) selkeä valmistusvika ja kun se R.M. Heinon kaveri rikkoi ne painikkeiden kumit ja laittoi toiselta puolelta paineilmaa sisään, niin toisen painikkeen kohdalta tuli vesisuihku!tokor kirjoitti:Täälläkin uusi mittaristo ollut noin kuukauden/about 800km verran, ei ole ehtinyt enempää ajaaJani_rr kirjoitti:No nyt on uusmittari.. Saas nähä koska uusitaan, kun ei vissiin mitään muutoksia ole noihin tehty. No 10k huollossa vois sitten seuraavan vaihellaPitäis se 10k melkein tänä vuonna kasaan saada. Paljos porukoilla syö ölppää noi laitteet? jokseenki tuntuu et ois pikkaisen lisääntynyt, vaikken huolissani olekkaan, vaan lähinnä utelias.
, toistaiseksi kuiva
![]()
Öljyä meni alkuun 1-3dl/1000km, riippui ihan kaasukäden/ajomaastojen vaihteluista. Pehmeässä hiekassa, lumessa ja muussa rypemisessä, jossa enemmän vastusta meni selkeästi enemmän. Viimeisimmät havainnot nyt noin 8tkm:n kohdalla näyttäisi että alkaisi tasaantumaan kulutus
Öljyä lisäsin 4700 km mennessä tasan litran ja kun ensimmäinen huolto tehtiin 850 km kohdalla, niin se taitaa tehdä ala-asteen matikalla (3850km / 10dl), öljyn kulutukseksi 385km ja 1dl. Toki pitää muistaa, että tunteja tuossa 4700km paikkeilla oli noin sata, eli ihan mistään matka-ajo kilometreistä ei tässä yhteydessä voida puhua
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Husqvarna 701 enduro
Ilmeisesti jotain eroa koneessa on 690:iin, sillä KTM ei vie 2500 km vaihtovälillä havaittavissa määrissä öljyä. Nyt 18300 km mittarissa ja tilanne edelleen sama.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Husqvarna 701 enduro
Vai onko moottorin osat hankittu samalta toimittajalta mitä VAG konserni käyttää? Tuntuu niissäkin olevan melkoinen skaala öljyn kulutuksessa
En sitten tiedä mikä vaikutus on sisäänajolla, mutta... Mä olen sitkeästi ajanut kaikissa moottorivärkeissä koneet sisään vastoin valmistajan ohjeita eikä yhdessäkään moottorissa ole ollut nimellistä suurempaa öljynkulutusta. Samaa metodia tulen käyttämään jatkossakin.
En sitten tiedä mikä vaikutus on sisäänajolla, mutta... Mä olen sitkeästi ajanut kaikissa moottorivärkeissä koneet sisään vastoin valmistajan ohjeita eikä yhdessäkään moottorissa ole ollut nimellistä suurempaa öljynkulutusta. Samaa metodia tulen käyttämään jatkossakin.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: Husqvarna 701 enduro
Mulle sattui melko rankka sisäänajo omaani, talvisia teitä ja puolittain tai kokonaan umpinaisia lumipätkiä reippaasti, kone ei syö öljyä 
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Husqvarna 701 enduro
Vähän vastaavaa on tehty omille pyörille mutta kesäkelissä, heti syrjäteille ja koneelle rasitusta mutta ei mitään pintakaasulla vinguttamista. Paljon tuppi nurin kiihdytyksiä/vedätyksiä kierrosaueen koko skaalalla eri vaihteilla ja moottorijarrutuksia satasesta nollaan. Tällä saadaan rasitusta männänrenkaille ja renkaat asettumaan paikalleen teräväsärmäisinä. Ensimmäinen tankki menee aina samalla kaavalla, sen jälkeen öljyt vaihtoon ja normi ajoa.
Kylätason kurapyöräilijä.