Husqvarna 701 enduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
_JPA_
Viestit: 697
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Aitta
Viestit: 28
Liittynyt: Su Elo 02, 2015 8:45 am
Pyörä: Husqvarna FE501
Paikkakunta: Helsinki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Aitta »

_JPA_ kirjoitti:Penkitystä:
https://www.youtube.com/watch?v=gvKq0VpXGhw
Ymmärsinköhän tuon nyt oikein ?
-pelkkä Wings tuo 5hp lisää koko matkalle 6000 kierrokseen asti mutta siitä ylöspäin ei enää merkittävää parannusta
-avaramman ilmanputsarikannen ja Wingsin kanssa todella merkittävä lisäys alakierroksille, mutta
-yläkierroksilla vaatii sytytyksen säätöä
-ja alakierroksilla menee vähän laihan puoleiseksi

Vaikutti kaveri muuten aika tyytyväiseltä lopputulokseen :D
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Aitta kirjoitti:
_JPA_ kirjoitti:Penkitystä:
https://www.youtube.com/watch?v=gvKq0VpXGhw
Ymmärsinköhän tuon nyt oikein ?
-pelkkä Wings tuo 5hp lisää koko matkalle 6000 kierrokseen asti mutta siitä ylöspäin ei enää merkittävää parannusta
-avaramman ilmanputsarikannen ja Wingsin kanssa todella merkittävä lisäys alakierroksille, mutta
-yläkierroksilla vaatii sytytyksen säätöä
-ja alakierroksilla menee vähän laihan puoleiseksi

Vaikutti kaveri muuten aika tyytyväiseltä lopputulokseen :D
Pelkkä Wings toi tosiaan 6k rpm asti noin +5hp, ja avarampi ilmaputsarin kansi PC:llä säädettynä vielä +5hp lisää.
Kuva

Kuva

Aika hyvin, tai todella hyvin.

Mutta selkeesti laihaksi veti ilman säätöä tuo kannen vaihto (ilman PC:tä), joten ei vaikuta suositeltavalta.

Toisaalta, mulle taitaa riittää tuo Wingsillä tullut +5hp, suht riittävän hätäinen tuo on jo noinkin.
Viimeksi muokannut MarkkuHoo, Ma Syys 05, 2016 10:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
an13
Viestit: 1112
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 690

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja an13 »

Nyt saa viimein lisätankkeja ja pimpuloita etelä afrikasta, kun ei tehtaalta tunnu niitä ilmestyvän vaikka kuinka niillä markkinoitiin. Hieman suolaista vaan hinnat tuolla rally kitillä: http://www.bikerswarehouse.co.za/modelP ... lyKit.html
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Samaa pakettia katselin menneellä viikolla, asiallisen oloinen kitti. Pikkupajan tekemät kitit nousee väkisinkin hintoihin, menekki on pientä ja kehityksen, muottien sekä sponssikuskien jälkeen myytävistä kiteistä pitää jäädä leivän päälle muutakun kuin ylähuuli. Tuolla kitillä uusi Husse menee veroineen lähelle isojen matkaenskojen hintaa.

Toivottavasti valmistaja alkaa tekemään vastaavaa mutta hiilarin sijaan edullisempaa muovista versiota. Resurssit suuremmat, menekkiä enemmän ja tehdaspyöränä hinta jossain 13-15k€ paikkeilla.

Tykkäisin kovasti ajella tuollaisella pyörällä :P

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
juhap
Viestit: 971
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

koheltaja puhuu asiaa... näyttääkin ihan pyörälle :D
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

En oikein jaksa vielä tuolla puheella uskoa että nuo tankit olis hiilikuitua, vaan pääosin kuitenkin lasikuitua. Mutta ans kattoo, näiden pienten kuitufirmojen tuotteet ja laatu on jättäneet toistaiseksi suht kylmäksi, muovi ois pop.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Jani_rr
Viestit: 311
Liittynyt: To Touko 17, 2012 10:56 am
Pyörä: 701

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

No nyt on uusmittari.. Saas nähä koska uusitaan, kun ei vissiin mitään muutoksia ole noihin tehty. No 10k huollossa vois sitten seuraavan vaihella :) Pitäis se 10k melkein tänä vuonna kasaan saada. Paljos porukoilla syö ölppää noi laitteet? jokseenki tuntuu et ois pikkaisen lisääntynyt, vaikken huolissani olekkaan, vaan lähinnä utelias.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
Avatar
tokor
Viestit: 739
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja tokor »

Jani_rr kirjoitti:No nyt on uusmittari.. Saas nähä koska uusitaan, kun ei vissiin mitään muutoksia ole noihin tehty. No 10k huollossa vois sitten seuraavan vaihella :) Pitäis se 10k melkein tänä vuonna kasaan saada. Paljos porukoilla syö ölppää noi laitteet? jokseenki tuntuu et ois pikkaisen lisääntynyt, vaikken huolissani olekkaan, vaan lähinnä utelias.
Täälläkin uusi mittaristo ollut noin kuukauden/about 800km verran, ei ole ehtinyt enempää ajaa :cry: , toistaiseksi kuiva :lol:
Öljyä meni alkuun 1-3dl/1000km, riippui ihan kaasukäden/ajomaastojen vaihteluista. Pehmeässä hiekassa, lumessa ja muussa rypemisessä, jossa enemmän vastusta meni selkeästi enemmän. Viimeisimmät havainnot nyt noin 8tkm:n kohdalla näyttäisi että alkaisi tasaantumaan kulutus
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla ei kumpikaan 690 syönyt öljyä sitä vertaa että olisi tarvinnut lisätä 2000-2500km öljynvaihtovälin aikana, oli ajo minkälaista tahansa. Sisäänajo tehty molemmissa jyrkällä ranneliikkeellä kuten kuuluukin 8)
Kylätason kurapyöräilijä.
Aitta
Viestit: 28
Liittynyt: Su Elo 02, 2015 8:45 am
Pyörä: Husqvarna FE501
Paikkakunta: Helsinki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Aitta »

tokor kirjoitti:
Jani_rr kirjoitti:No nyt on uusmittari.. Saas nähä koska uusitaan, kun ei vissiin mitään muutoksia ole noihin tehty. No 10k huollossa vois sitten seuraavan vaihella :) Pitäis se 10k melkein tänä vuonna kasaan saada. Paljos porukoilla syö ölppää noi laitteet? jokseenki tuntuu et ois pikkaisen lisääntynyt, vaikken huolissani olekkaan, vaan lähinnä utelias.
Täälläkin uusi mittaristo ollut noin kuukauden/about 800km verran, ei ole ehtinyt enempää ajaa :cry: , toistaiseksi kuiva :lol:
Öljyä meni alkuun 1-3dl/1000km, riippui ihan kaasukäden/ajomaastojen vaihteluista. Pehmeässä hiekassa, lumessa ja muussa rypemisessä, jossa enemmän vastusta meni selkeästi enemmän. Viimeisimmät havainnot nyt noin 8tkm:n kohdalla näyttäisi että alkaisi tasaantumaan kulutus
Mulla se mittarivika oli siinä lasin alaosan liimauksessa. Siinä oli (kuulemma) selkeä valmistusvika ja kun se R.M. Heinon kaveri rikkoi ne painikkeiden kumit ja laittoi toiselta puolelta paineilmaa sisään, niin toisen painikkeen kohdalta tuli vesisuihku! :o Uusi mittari oli kuulemma vähän erillainen rakenteeltaan, mutta en mä kyllä siinä mitään eroa huomaa ...paitsi sen että sinne ei ainakaan parin ensimmäisen pesun yhteydessä ole mennyt vettä, vaikka ns. aktiivisesti olen yrittänytkin ;-)

Öljyä lisäsin 4700 km mennessä tasan litran ja kun ensimmäinen huolto tehtiin 850 km kohdalla, niin se taitaa tehdä ala-asteen matikalla (3850km / 10dl), öljyn kulutukseksi 385km ja 1dl. Toki pitää muistaa, että tunteja tuossa 4700km paikkeilla oli noin sata, eli ihan mistään matka-ajo kilometreistä ei tässä yhteydessä voida puhua ;-)
Jani M
Viestit: 2305
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ilmeisesti jotain eroa koneessa on 690:iin, sillä KTM ei vie 2500 km vaihtovälillä havaittavissa määrissä öljyä. Nyt 18300 km mittarissa ja tilanne edelleen sama.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vai onko moottorin osat hankittu samalta toimittajalta mitä VAG konserni käyttää? Tuntuu niissäkin olevan melkoinen skaala öljyn kulutuksessa :lol:

En sitten tiedä mikä vaikutus on sisäänajolla, mutta... Mä olen sitkeästi ajanut kaikissa moottorivärkeissä koneet sisään vastoin valmistajan ohjeita eikä yhdessäkään moottorissa ole ollut nimellistä suurempaa öljynkulutusta. Samaa metodia tulen käyttämään jatkossakin.
Kylätason kurapyöräilijä.
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Mulle sattui melko rankka sisäänajo omaani, talvisia teitä ja puolittain tai kokonaan umpinaisia lumipätkiä reippaasti, kone ei syö öljyä :)
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vähän vastaavaa on tehty omille pyörille mutta kesäkelissä, heti syrjäteille ja koneelle rasitusta mutta ei mitään pintakaasulla vinguttamista. Paljon tuppi nurin kiihdytyksiä/vedätyksiä kierrosaueen koko skaalalla eri vaihteilla ja moottorijarrutuksia satasesta nollaan. Tällä saadaan rasitusta männänrenkaille ja renkaat asettumaan paikalleen teräväsärmäisinä. Ensimmäinen tankki menee aina samalla kaavalla, sen jälkeen öljyt vaihtoon ja normi ajoa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin