Husqvarna 701 enduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

petteripunakuono kirjoitti:Mikä muuten on the rengas pehmeälle pohjalle, sellainen joka kestäisi myös asvalttisiirtymiä? 140 leveys takana rajaa valikoimaa aika ikävästi (vai voiko pistää 130 leveän ilman ongelmia?).
Mitas C-02 takana toimii hyvin. Minusta se on pehmeälle the rengas ja toimii ihan hyvin myös siirtymäassua.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Avatar
tokor
Viestit: 739
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja tokor »

Kuten Koheltaja tuossa yllä jo sanoikin niin 130-120 renkaat menee hyvin ja MarkkuHoo mainostaa Mitaksen C02 joka kooltaan 120/90-18, toimii. Toki kestävyys on sitten makuasia, onko sitten n.3tkm paljon (omassa seka-ajossa C02), no minusta on jos Tkc:llä ei paljon pitempään aja ja hinta-laatusuhde kohdallaan, niin Mitasta tai noita Koheltajan suosittelemia alle.
Avatar
tokor
Viestit: 739
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja tokor »

petteripunakuono kirjoitti:Tainnut liikkua hiekkaa aikalailla :D

Laskin myös kulutuksia viikonloppuna kun tuli ajettua polkuja. 4.1l/100km meni mulla metsässä, enimmäkseen kovalla pohjalla ajaessa, hieman upotteli pari kertaa, kun ei tkc80 oikein siirrä pyörää eteenpäin mudassa. Näköjään kulutus laskee tuollaisessa metsäajelussa 1-2 vaihteella. Sitten kun tulee enemmän maantieajoa tehtyä, kuten tänään, niin 4,5l/100km näkyi menevän. Uutuutena aloin myös seuraamaan öljynkulutusta. Tässähän on kaksi trippiä. Kakkostripin nollaan kun lisään öljyä :idea:
Osaa noi hupsvarnat liikkua hiekalla ja metsäajeluissa isommillakin vaihteilla kuin 1-2, hyvin menee joskus pehmeällä vielä 6:sellakin :mrgreen: about 8tkm mittarissa joista arviolta 1,5-2tkm pakollista pikeä ja loput 6-6,5tkm metsä-/hiekkatietä pääasiassa välillä sora- ja joskus jopa upottavampaakin tietä niin keskivauhtia mittariston mukaan 61km/h :roll:

Kerkeäis vaan käymään meidän seudun isojen poikien hiekkalaatikolla niin sais Kantturalle vastineen tuohon kulutukseen :lol:
Jani_rr
Viestit: 311
Liittynyt: To Touko 17, 2012 10:56 am
Pyörä: 701

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Mulle The renkaat ovat olleet, mitä kavereilta jääpi oikeista enskoista. Hyvin pärjää missä vaan. :) Viime rengas ei ollut edes käynyt toisinpäin vielä alla, ja eka 50km niin pyöreeksi se seka-ajelussa meni, mutta pito ehdottamasti parasta mitä esim uusilla katunappuloilla. 130-140 ollut itellä renkaina. Paineet n1,2bar ja jos pidemmälle lenkille niin 1,6bar. Ei ole pyörineet renkaat vanteella.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
Avatar
Kanttura
Viestit: 404
Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Muurame

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Kanttura »

tokor kirjoitti:Kerkeäis vaan käymään meidän seudun isojen poikien hiekkalaatikolla niin sais Kantturalle vastineen tuohon kulutukseen :lol:
Otahan eväät mukaan, niin jaksat myllätä :D Aiemmin ihmettelin noita sun kulutuslukemia, kun en voinut käsittää mihin sellanen määrä polttoainetta voi huveta. Nyt ymmärrän, että etenkin hiekalla (ja varmaan myös suolla) myllätessä, imu on aika kova :o

Mulla pyöri C-02 takana 1,6 barin paineilla siellä Pohjankankaalla ja toimi hienosti. Asvalttisiirtymillähän nappularenkaat tuppaavat sulamaan äkkiä, jos ei malta pitää vauhteja kurissa ja/tai ajelee liian pienillä ilmanpaineilla. Toisaalta onhan se nappula tossa C-02:ssa lähtökohtasesti niin korkea, että kyllä siitä aina on väkisinkin jotain jäljellä vielä kohteessakin :)

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Noita C02 kumeksia on kätevä teroitella laikkakoneela tai ihan vasitulla rengasveitsellä. (toki muitakin mutta noissa riittää kivasti mistä veistellä.
Saapi uudet kumit ainakin kolme kertaa yhden kumin aikana.
antti
Avatar
tokor
Viestit: 739
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja tokor »

AnttiL kirjoitti:Noita C02 kumeksia on kätevä teroitella laikkakoneela tai ihan vasitulla rengasveitsellä. (toki muitakin mutta noissa riittää kivasti mistä veistellä.
Saapi uudet kumit ainakin kolme kertaa yhden kumin aikana.
Menee melko nättiin myös ihan perus leveällä katkoteräveitsellä kun uudella terällä touhuaa, aikaa ottaa 15-20 minuuttia niin onhan taas terävät nappulat renkaassa :wink:
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mutta jos se ei pärise tai surise tai muuten ole "koneellinen" niin eihän se ole "äijä hommia" eli tylsää ;)

Tuolla rengas veitselläkin menee helposti vähintään sen 30 minuuttia ja on kova homma eli pitää kyllä kokeilla mattoveitseä
antti
Jaakkovaakko
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
Pyörä: Polku-pyörillä

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Jaakkovaakko »

Viime vuostuhannella piti joskus renkaita veistää, tai muuten kumia leikata veihellä. Vanhan kansan neuvo oli, että vesiastia vieressä ja terä koko ajan märkä, eli joka välissä kastellaan. Onks tää ittestäänselvyys, ei auta ennää, vai kokeilematta?
jv
ptr
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:53 pm
Pyörä: 701

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja ptr »

moro

onkos tässä jakkara ja johtosarja yhtä laadukkaita kuin 690 ssä?

terv
ptr
Jani M
Viestit: 2305
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Koheltaja kirjoitti:Dunlop MX71 on kuin tehty 690/701 alle, kova seos joka kestää kulutusta ja pitoa riittää moneen paikkaan.
Näyttää oleva siitä erikoinen crossirengas, että on saatavissa taakse ainoastaan 18-tuumaisena. No sehän tietysti passaa meille hyvin.
http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyr ... x_MX71.jsp

Dunlopilta varteenotettava rengas voisi olla myös D952. On harrastelijoille tarkoitettu edulinen rengas ja tiheänappulaisena varmaan normaalia parempi kulumisen kesto: http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyr ... d/D952.jsp
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Avatar
Kanttura
Viestit: 404
Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Muurame

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Kanttura »

Saapa nähä mitä ne siellä kehittelee...
http://www.701rr.com/teaser

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
sim
Viestit: 278
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Pyörä: Tenere 709WR/XRV750
Paikkakunta: Helsinki/Kainuu

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja sim »

<meta property="og:site_name" content="701 Rally Replica & 701 Xplorer"/>
<meta property="og:description" content="Convert your Husqvarna 701 Enduro to a Rally Replica or a True Xplorer bike. The only true bolt on kit using OEM parts."/>

oli koodissa , muuten pelkkä kuva. onkohan mulla jotain häikkää selaimessa
Avatar
Kanttura
Viestit: 404
Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Muurame

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Kanttura »

sim kirjoitti:<meta property="og:site_name" content="701 Rally Replica & 701 Xplorer"/>
<meta property="og:description" content="Convert your Husqvarna 701 Enduro to a Rally Replica or a True Xplorer bike. The only true bolt on kit using OEM parts."/>

oli koodissa , muuten pelkkä kuva. onkohan mulla jotain häikkää selaimessa
Tuo sivusto on vasta kehitteillä (= kiusaamassa :D ) ja sieltä löytyy vain epämääräinen "teaser" eli projektikuva 701 Rally Replicasta. Ilmeisesti ovat kehittelemässä myös Xplorer-versiota eli matkakelpoisempaa versiota ainakin Ameriikan voorumin mukaan :?
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Noh noh, nyt ne on oikeilla jäljillä :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin