Metzeler Unicross

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Renkas on nyt ollu käännettynä reilun tonnin ja kääntämisen jälkeen rengas on kehittäny taipunuksen vatkata noin 60 vauhisa. Onko se vaan kuluneisuudesta johtuvaa vai onko yleistä ko. renkaalle.

Kyllä sen loppuun ajaa ja varmaan 5000-6000 tullee täyteen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Tase »

Peltsi kirjoitti:Renkas on nyt ollu käännettynä reilun tonnin ja kääntämisen jälkeen rengas on kehittäny taipunuksen vatkata noin 60 vauhisa. Onko se vaan kuluneisuudesta johtuvaa vai onko yleistä ko. renkaalle.

Kyllä sen loppuun ajaa ja varmaan 5000-6000 tullee täyteen.
60 km/h vauhdissa vatkaa lähes kaikki 21 eturenkaat. Se sattuu jollekin ominaistaajuudelle.
sim
Viestit: 256
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Pyörä: AT-98
Paikkakunta: Helsinki/Kainuu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja sim »

Mulla ei vatkaa ainakaan niin että enää huomais, mutta kun oli tasapainottamaton rengas niin silloin sen huomasi ihan selvästi että jossain 50-60 tietämillä etupää osui johonkin resonanssiin
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Voihan se olla että uudelleen tasapainotus tekis hyyää. On se kyllä pariin kertaan ottanu kiveen semi kovasa vauhisa niin että epäilin rikkovani jotain.

Tuosta esiintymistiheydestä en oo varma. Viimeksi itellä on näin käyny ATsä olleen MT90ATn kans. Pari vuotta sitten.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei ole yksikään rengas vatkannut kun olen tasapainoittanut ne aina ennen kun ne laitetaan pyörän alle. Se että rengas on puntitettu uutena, ja kun käännetään rengas, tai irroitetaan vanteelta niin että rengas ei tule samaan kohtaan, se vaatii uudelleen tasapainoituksen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mutta muuttuuko tasapaino jos vaan vanne käännetään. Renkas on tasan samasa kohtaa vannetta.

No tais toinenki syy olla. Nappulat ratkeillu niin voihan se siksiki lankeroida. Irti ei oo vielä ykskään, mutta hyvä alku on.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tasapaino muuttuu vaikka kohta pysyy samana. Joskus saattaa muuttua vaikka rengas irroitetaan ja latetaan samaan paikkaan takaisin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Randelsson
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Touko 20, 2016 9:37 pm
Pyörä: DR-Z

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Randelsson »

Onkos jotain UC:n veroista takanakkia Dual sportti hommiin?
Tuohan on aika eläväinen rengas varsinki soralla mutta pito ei ole karannut kokonaan.
Lähinnä häirittee nappuloiden kaatuminen kun kunnolla kanttaa assulla.
Jopa dr350:llä voi luiston kulman määrätä kaasulla....
Vertailuna vois sanoa että mt21 ois jo lipsahtanu taitojeni ulkopuolelle....
Ja se UC:n näkönen mitas oli ihan hirveä...
Tuon assun voin hyväksyä kuhan ei maasto ominaisuudet katoa.. Jos ei parempaa ole
Ajot 30/70 assu/sora ja pusikko

Ei viitti TAAS tilata kokeilu settiä
Kyssyypi epätietoinen....
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Michelin T63 on pätevä yleisrengas joka toimii myös pikitiellä ja pystyy kanttaamaan aika huoletta. Soralla liukkaampi kuin UC mutta pitoa riittää ja hauska ajettava.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Pilssi
Viestit: 786
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Peltsi kirjoitti:Renkas on nyt ollu käännettynä reilun tonnin ja kääntämisen jälkeen rengas on kehittäny taipunuksen vatkata noin 60 vauhisa. Onko se vaan kuluneisuudesta johtuvaa vai onko yleistä ko. renkaalle.

Kyllä sen loppuun ajaa ja varmaan 5000-6000 tullee täyteen.
Kato onko rengas noussut tasaisesti vanteelle. Näkee kyljessä olevasta viivasta. Itellä alkoi uusi rengas pompottaa, mutta syy olikin selvä. Yhdestä kohdasta viiva oli selkeesti vannetta lähempänä kuin muualla. Joduin käyttämään liukkaria, että vanne nousi tasaisesti paikalleen. Just tilasin taas uuden.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Kyllä se varmaan johtu kulumisesta. Nappulat on alkanu ratkeileen. Käänsin sen taas takasi alkuper. Suunnan mukaisesti. Vatkaaminen loppu lähes tyystin.

Ei tuu mulle toista Unicrossia. Mun ajoille t63 tuntus sopivan paremmin. En tykkää tämän kumin taipumuksesta kaataa nappuloita kovasa jarrutuksesa. Tämän renkaan parhaaksi puoleksi on jäämäsä hinta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Peltsi kirjoitti:Kyllä se varmaan johtu kulumisesta. Nappulat on alkanu ratkeileen. Käänsin sen taas takasi alkuper. Suunnan mukaisesti. Vatkaaminen loppu lähes tyystin.

Ei tuu mulle toista Unicrossia. Mun ajoille t63 tuntus sopivan paremmin. En tykkää tämän kumin taipumuksesta kaataa nappuloita kovasa jarrutuksesa. Tämän renkaan parhaaksi puoleksi on jäämäsä hinta.
Jos tarkoitat vatkaamisella sarvien vaakasuunnassa edestakaista vipatusta 60km nopeudessa, niin sellainen ilmiö ainakin tulee kun reunanappulat tapaa kiinni asfalttiin, etenkin jos ne on kuluneet epätasaisesti. Kovemmassa nopeudessa tai kovemmalla paineella renkaan keskikehä kasvaa ja vipatus rauhoittuu. Mulla tuli pieni vipatus Pirellin MT-16 renkaalla ihan uudellakin, tietyillä rengaspaineilla ja just tuossa 60km nopeudessa. Ei paljoa haitannut kun harvoin tarvii asfaltilla pidempää tuolla nopeudella luritella.
Unicross tuntui uutena ihan kelvolliselta, mut kuluneena pito huononi selvästi etenkin sorateillä. Olen ollut nyt tosi tyytyväinen tuohon Pirellin MT16 eturenkaaseen, joka tuntuu kestävän pidempään, pitää huomattavasti paremmin ja paineita nostamalla menee hyvin pikitielläkin(unicrossia parempi ajaa ja kuluu, sekä ääntää vähemmän). Takana on nyt Pirellin MT21 rallycross, mutta se tuntuu kuluvan nopsaan vaikkakin tasaisesti. Tiellä se on yllättävänkin mukava, mutta ei pärjää metsässä Kendan trackmasterille tai Mitaksen C-02:lle.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

DOMI kirjoitti:Olen ollut nyt tosi tyytyväinen tuohon Pirellin MT16 eturenkaaseen, joka tuntuu kestävän pidempään, pitää huomattavasti paremmin ja paineita nostamalla menee hyvin pikitielläkin(unicrossia parempi ajaa ja kuluu, sekä ääntää vähemmän).
Tästä olen jo pari vuotta kirjoitellut MT16 renkaasta mutta yllättävän sitkeästi porukat laittaa Unicrossia alle ja sitten ihmetellään nopeasti kuluvia ja vatkaavia renkaita. Ja sama havainto takarenkaan osalta, MT16 toimii Unicrossia paremmin sekalaisessa ajoss missä joutuu ajamaan myös kovapintaisia teitä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Å »

Koheltaja kirjoitti:
DOMI kirjoitti:Olen ollut nyt tosi tyytyväinen tuohon Pirellin MT16 eturenkaaseen, joka tuntuu kestävän pidempään, pitää huomattavasti paremmin ja paineita nostamalla menee hyvin pikitielläkin(unicrossia parempi ajaa ja kuluu, sekä ääntää vähemmän).
Tästä olen jo pari vuotta kirjoitellut MT16 renkaasta mutta yllättävän sitkeästi porukat laittaa Unicrossia alle ja sitten ihmetellään nopeasti kuluvia ja vatkaavia renkaita. Ja sama havainto takarenkaan osalta, MT16 toimii Unicrossia paremmin sekalaisessa ajoss missä joutuu ajamaan myös kovapintaisia teitä.
Ei tuo Unicross etusena ainakaan mulla kulu nopeasti. Hyvin on kestänyt matkojakin. Mut silti vois kokeilla ton Pirellin, kunhan tuo Unicross joskus kuluu vaihtokuntoon.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Eikös Pirelli oo vaan 80/90-21 tarjolla. Sehän mukavasti asento muuttuu kun tuon Unicrossin 90/120-21 korkusen vaihtaan tuommoseen miniin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin