MarkkuHoon Airhead - R80GS
Valvoja: Moderaattorit
Re: Vs: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Olipas onni että saatiin raivattua sulle tilaa ropata gessua
Pistähän iskuun kesäksi
Pistähän iskuun kesäksi
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Niin, tuo kannen tiivisteen vaihto ei ole mikään ihmeellinen juttu ilmajäähyissä, kaikki on hyvin käsillä ja esillä.
Mutta ystävyytemme tarvinnee lisää syvyyttä, koskapa todennäköistä syy-yhteyttä sen tiivisteen palamiseen ei kovin kaukaa tarvinnut etsiä. Vasemman pytyn yläoikean vaarnapultin kierteet olivat antautuneet, ja momenttiin kiristys vain veti pulttia lisää lohkosta ulos. Voi eläin.
Soitto bokserigurulle asian tiimoilta oli rohkaiseva, Repa Myllymaa auliisti ja ystävällisesti kannusti kierteiden korjaamiseen, ja sen teossa tärkeisiin yksityiskohtiin, etenkin yläpinnapulttien lohkon öljykanavien aukipysymisen varmistamiseen.
Hommasin saksalaisen vCoil kierrekorjaussarjan, ja ryhdyin hommaan. Kaikki meni suht nätisti, ja kierresarjan asennuksen jälkeen jännin vaihe oli tietysti se, että pysyykö se pultti kiristettynä momentissa, vai tuliko tehtyä sutta.
Holkkien kanssa koeponnistus - pitää se! Tilaamaan tiivisteitä, samalla kaasariin myös, ja niputusta kun paketti saapuu.
Mutta ystävyytemme tarvinnee lisää syvyyttä, koskapa todennäköistä syy-yhteyttä sen tiivisteen palamiseen ei kovin kaukaa tarvinnut etsiä. Vasemman pytyn yläoikean vaarnapultin kierteet olivat antautuneet, ja momenttiin kiristys vain veti pulttia lisää lohkosta ulos. Voi eläin.
Soitto bokserigurulle asian tiimoilta oli rohkaiseva, Repa Myllymaa auliisti ja ystävällisesti kannusti kierteiden korjaamiseen, ja sen teossa tärkeisiin yksityiskohtiin, etenkin yläpinnapulttien lohkon öljykanavien aukipysymisen varmistamiseen.
Hommasin saksalaisen vCoil kierrekorjaussarjan, ja ryhdyin hommaan. Kaikki meni suht nätisti, ja kierresarjan asennuksen jälkeen jännin vaihe oli tietysti se, että pysyykö se pultti kiristettynä momentissa, vai tuliko tehtyä sutta.
Holkkien kanssa koeponnistus - pitää se! Tilaamaan tiivisteitä, samalla kaasariin myös, ja niputusta kun paketti saapuu.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
On tämäkin ilmapää pikkuhiljaa edistynyt, vaikkakin melkein kesän oli tallissa koskematta, kaikenlaista matkaenduroreissua ajettu tässä välillä, ja pojalle A1 kortti opetettu, muun arkielämän sivussa.
Kone nipussa, kaasarit paketissa, ja muukin kasaus etenee lähes joka ilta muutaman mutterin ja osan voimin, jahka ne on ensin kaapin periltä löydetty!
Tiiserikuva, kohta pääsee ottamaan ensisavut, kunhan vielä muutama kymmenen pikkujuttua laiteltu.
Kone nipussa, kaasarit paketissa, ja muukin kasaus etenee lähes joka ilta muutaman mutterin ja osan voimin, jahka ne on ensin kaapin periltä löydetty!
Tiiserikuva, kohta pääsee ottamaan ensisavut, kunhan vielä muutama kymmenen pikkujuttua laiteltu.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Jokohan tuon taas ensi vuoden vappuajossa näkisi... hienoa
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Ei ihan tämänkään vuoden vappuajoihin valmistunut, mutta alkaa olla jo mel-kein ajokunnossa tämä pitkän kalenterin varannut projekti. Ihan ajokuntoinen peli meni pienesti purkuun, osien vaihtoihin ja kansipulttiremppaan, sekä pariin(kymmeneen?) muuhun jutskaan. Oli se viime kesän ihan telakallakin, näitä on kivempi talvisin pakertaa.
No, ei tämä aivan vielä tielle pääse, pitää etujarru vielä laittaa kunnolla letkuihin, sekä tuo lamppumaskin johdotukset ja kiinnitys lopetella. Mutta kun vihdoin tänään meni tankkiin merkit ja tarrat ja ulkoasu on oikeastaan valmis, niin otin poseerauskuvat.
Olkaapa hyvät: BMW R80GS Finnduro ("Basic replica")
No, ei tämä aivan vielä tielle pääse, pitää etujarru vielä laittaa kunnolla letkuihin, sekä tuo lamppumaskin johdotukset ja kiinnitys lopetella. Mutta kun vihdoin tänään meni tankkiin merkit ja tarrat ja ulkoasu on oikeastaan valmis, niin otin poseerauskuvat.
Olkaapa hyvät: BMW R80GS Finnduro ("Basic replica")
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
- Raimo
- Viestit: 1275
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Todella hieno ajokki!
Kannattaa pitää tuo pikkutankki paikoillaan, kun sillä gessu on aivan hämmästyttävän siron oloinen, ja tuon näköisenä noita on tosi vähän Suomessa.
Itse hommaisin tuohon uudemman Paris-Dakar mallin pohjapanssarin, joka suojaa öljypohjan lisäksi myös käyrät. Eli tämmöinen: http://jhau.maliwi.de/mot/r80gs.html#bash
On se vaan hyvä, kun oulunseudulla on yksi näitä oikeita gessuja
Kannattaa pitää tuo pikkutankki paikoillaan, kun sillä gessu on aivan hämmästyttävän siron oloinen, ja tuon näköisenä noita on tosi vähän Suomessa.
Itse hommaisin tuohon uudemman Paris-Dakar mallin pohjapanssarin, joka suojaa öljypohjan lisäksi myös käyrät. Eli tämmöinen: http://jhau.maliwi.de/mot/r80gs.html#bash
On se vaan hyvä, kun oulunseudulla on yksi näitä oikeita gessuja
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Joo, pohjapanssari ei oo kuvassa kiinni, edes orkkis. Mulla on tukeva ja suojaava sekä tosi painava malli olemassa myös, toisaalta tekisi mieli laitella jostain 8mm muovista kevyt, liukuva ja pohjaa suojaava taivuteltu pala. Kahvansuojat myös puuttuu vielä, jaa ja etuvilkut muuten!
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Tänään oli vihdoin kesän kiireiden jälkee ensimmäinen kunnon ajolenkki, kun sain vihdoin käynnin tikkiin hyvän mekaanikon kansaa. Tosin Oulun sisällä pysyin koko ajan. On se lempeä ja mieltä rauhoittava tuo vanhan bokserin pörinä ajossa, sielu leppää
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Bongasinkin Markun Markettien edessä, hyvältä näytti luonnossakin.
Weteraani kurapyöräilijä
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Voi että on suun maun mukanen!!
Onnittelut, tyylikäs kokonaisuus!
Onnittelut, tyylikäs kokonaisuus!
Taas lähti mopo käsistä
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Niin on nätti
Noi venttiilikopat menis koristeenakin ihan missä vaan. On ne niin hianot.
Noi venttiilikopat menis koristeenakin ihan missä vaan. On ne niin hianot.
Good judgment is based on experience. Experience is based on bad judgment.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 8:08 pm
- Pyörä: BMW r 80 gs
- Paikkakunta: Nokia
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Tervehdys!
Ostin juuri 90 mallin R 80 GS:n ja sen keula kaipaa pikaista päivitystä. Katselin tuota sinun asentamaa keulaa ja mietiskelin että mistä se on peräisin ja minkälaisen jumpan sen asennus vaatii?
Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Jani
Ostin juuri 90 mallin R 80 GS:n ja sen keula kaipaa pikaista päivitystä. Katselin tuota sinun asentamaa keulaa ja mietiskelin että mistä se on peräisin ja minkälaisen jumpan sen asennus vaatii?
Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Jani
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
https://advrider.com/f/threads/an-unhol ... ad.989832/
Tuolta löytyy mielestäni paras ratkaisu keulanvaihtoon. Prutseriin yhteyttä ja kolmiot tilaukseen, mukana tulee tarvittavat lyhennysholkit ja holkit jotta alkuperäisen vanteen saa hyödynnettyä. Myös jarrusatulalle löytyy häneltä ratkaisut. Drz:n keuloja löytyy esim ebaystä.
Suosittelen lukemaan koko ketjun läpi.
Tuolta löytyy mielestäni paras ratkaisu keulanvaihtoon. Prutseriin yhteyttä ja kolmiot tilaukseen, mukana tulee tarvittavat lyhennysholkit ja holkit jotta alkuperäisen vanteen saa hyödynnettyä. Myös jarrusatulalle löytyy häneltä ratkaisut. Drz:n keuloja löytyy esim ebaystä.
Suosittelen lukemaan koko ketjun läpi.
Lisää urkua monitoriin...
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Kallen linkkaama ratkaisu on varmasti hyvä. Mulla on sitten hieman kokeellisempi ratkaisu.
Offroadbasis.de sivustolta tilasin emäputkeen sovitusholkin, jolla mm. useat Husqvarnoissa käytetyt Marzocchi USD45 keulat saa sovitettua bokserin nokalle. Minulla oli lähes valmis kokonainen keula Husqvarna TE450 2005-mallista, mukaanlukien siis jarrut ja 21" vanne kolmioineen päivineen. Tuo holkki on hitsattu kiinni alkuperäiseen emäputkeen ja siihen käy yleisesti löydettävät laakerit.
Kokeellisen osuuden heikko puoli on siinä, että Hussen keulakolmiot tulevat lähemmäs runkoa, ja kaventavat kääntösädettä merkittävästi, ellei tankkiin tee molemmille puolille painanteita. Samoin jarrutehoa pitää kasvattaa isommalla jarrulevyllä ja sovitteella, eli hieman vaivaa ja lisäkustannuksia.
Paras puoli on keveys ja hyvä säädettävyys. Alkuperäinen bokserin etuvanne jarruineen on todella jyhkeän painoinen, enduromallin vastaava on huomattavan paljon keveämpi, ajossa huomaa keulan herkän toiminnan mukavasti.
Offroadbasis.de sivustolta tilasin emäputkeen sovitusholkin, jolla mm. useat Husqvarnoissa käytetyt Marzocchi USD45 keulat saa sovitettua bokserin nokalle. Minulla oli lähes valmis kokonainen keula Husqvarna TE450 2005-mallista, mukaanlukien siis jarrut ja 21" vanne kolmioineen päivineen. Tuo holkki on hitsattu kiinni alkuperäiseen emäputkeen ja siihen käy yleisesti löydettävät laakerit.
Kokeellisen osuuden heikko puoli on siinä, että Hussen keulakolmiot tulevat lähemmäs runkoa, ja kaventavat kääntösädettä merkittävästi, ellei tankkiin tee molemmille puolille painanteita. Samoin jarrutehoa pitää kasvattaa isommalla jarrulevyllä ja sovitteella, eli hieman vaivaa ja lisäkustannuksia.
Paras puoli on keveys ja hyvä säädettävyys. Alkuperäinen bokserin etuvanne jarruineen on todella jyhkeän painoinen, enduromallin vastaava on huomattavan paljon keveämpi, ajossa huomaa keulan herkän toiminnan mukavasti.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
- Viestit: 2213
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Käytin yhdessä Cagiva Elefantin maastoistamisessa samaa keulaa kolmioineen. Hyvä keula mielestäni isoonkin pyörään. Varaosia saa kotimaastakin.