Schubert E1 -kypärä
Valvoja: Moderaattorit
Re: Schubert E1 -kypärä
Tämän potan kohdalla mietityttää juuri tuo tuulettuvuus. Aktiivisessa ajamisessa on enemmän kuin hyvä, että ilma kiertää potassa ja erityisesti naaman edessä. Touringissa taas ei kaipaa alhaalta silmille puhaltavaa ilmavirtaa. Olisivatpa tehneet tähän pottaan irrotettavan alareunan ääni-/ilmavirtasulkimen [DISAPPOINTED FACE]
Sent from my åPhone with Blaatalk
Sent from my åPhone with Blaatalk
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: Schubert E1 -kypärä
Ainakin C3:ssa saa irroitettua sen leuan alla olevan äänieristepehmusteen. Minulla repesi se reunasta vähän, ostin EMC:ltä uuden, uusi tuli kahdella pienellä ruuvilla kiinni.
Re: Schubert E1 -kypärä
No hyvä että edes noin, mutta en ihan tuota tarkoittanut. Voisi se olla vähän näppärämmin kiinnitettävissä, esim. neppareilla tms.mek kirjoitti:Ainakin C3:ssa saa irroitettua sen leuan alla olevan äänieristepehmusteen. Minulla repesi se reunasta vähän, ostin EMC:ltä uuden, uusi tuli kahdella pienellä ruuvilla kiinni.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: Schubert E1 -kypärä
jos oikein ymmärsin niin tuo leukalappu on tarranauhalla kiinni lähtee helposti pois,Å kirjoitti:Tämän potan kohdalla mietityttää juuri tuo tuulettuvuus. Aktiivisessa ajamisessa on enemmän kuin hyvä, että ilma kiertää potassa ja erityisesti naaman edessä. Touringissa taas ei kaipaa alhaalta silmille puhaltavaa ilmavirtaa. Olisivatpa tehneet tähän pottaan irrotettavan alareunan ääni-/ilmavirtasulkimen [DISAPPOINTED FACE]
Sent from my åPhone with Blaatalk
tosiaan tänään eka testiajo uudella e1 kypärällä ja kun vertaa tuohon entiseen agv pottaan niin ero on kuin yöllä ja päivällä tuulen suhinat ei haittaa kun agv oli sietämätön suhinapesä satasen vauhdissa, istuvuus ainakin omaan palloon oli ensin hieman epäilevä naftin koon takia mutta pienen ajon jälkeen tuntui olevan hyvä ei puristanu tai painanut mistään, esim. oulussa emc myy varastossa olevia malleja -20% taisi olla vähän kaikki alessa itse en tuolta ostanut kun ei sopivaa kokoa/väriä ollut
- Jussi_S
- Viestit: 775
- Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
- Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Schubert E1 -kypärä
Nyt on ilmestynyt sivustoja joilla myydään todella edullisesti näitä Schubertin E1:siä.
Onkohan nää ihan huijauksia? Sivustojen osoitteet ainakin tuntuvat melko eksoottisille. Onko kenelläkään kokemusta?
Esimerkkisivusto: http://www.abogadospatoyrama.com/index. ... ts_id=1584
Edit: Katsoin hiukka pidemmälle ja otin kypärän ostoskoriin. Maksuvaihtoehdon kohdalla vain MasterCard, olisikohan kyse MasterCard tietojen onkimisesta???
Onkohan nää ihan huijauksia? Sivustojen osoitteet ainakin tuntuvat melko eksoottisille. Onko kenelläkään kokemusta?
Esimerkkisivusto: http://www.abogadospatoyrama.com/index. ... ts_id=1584
Edit: Katsoin hiukka pidemmälle ja otin kypärän ostoskoriin. Maksuvaihtoehdon kohdalla vain MasterCard, olisikohan kyse MasterCard tietojen onkimisesta???
AT -95
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Schubert E1 -kypärä
On niillä ainakin suuri varasto,6000 kpl valmiina odotamassa Yhteystietoja ei löydy, edes maata. Voipi tulla kalliimmaksi kun listahintanen kypärä suomesta...
FC motosta saa (sai?) kohtuuhintaan dot/ece mallia mustana. Mitään eroa istuvuudessa ei schubertin mukaan ole,ja hyvin tuo tuntuu sopivankin. Mistään en kyllä ole löytäny lappua missä nuo hyväksynnät olisi...Ainakin sarjanumero kelpasi schubertille,joten kaitpa tuo kuitenkin originaali on.
Rymykypärä on edelleen hornet,mutta tämä e1 tuntuu muuten kyllä oikein soivalta peliltä. Sitkeässä on vaan tapa ottaa lasit pois kun laittaa kypärää päähän... Lippakin tulee riittävän alas,eihän se kauhean pitkä ole mutta alimmassa asennossa peittää jo helposti näkyvyyttä yläviistoon. Normiasento onkin toinen pykälä. Aurinkovisiiri tuntuu myös onnistuneelta,ja liikkuukin ihan ok kun oppii taas oikean suunnan. Pusikossa oletan lipan hajoavan helpohkosti kun ei ole kiinni päältä,ja tuntuu "hieman" hepposelta.
FC motosta saa (sai?) kohtuuhintaan dot/ece mallia mustana. Mitään eroa istuvuudessa ei schubertin mukaan ole,ja hyvin tuo tuntuu sopivankin. Mistään en kyllä ole löytäny lappua missä nuo hyväksynnät olisi...Ainakin sarjanumero kelpasi schubertille,joten kaitpa tuo kuitenkin originaali on.
Rymykypärä on edelleen hornet,mutta tämä e1 tuntuu muuten kyllä oikein soivalta peliltä. Sitkeässä on vaan tapa ottaa lasit pois kun laittaa kypärää päähän... Lippakin tulee riittävän alas,eihän se kauhean pitkä ole mutta alimmassa asennossa peittää jo helposti näkyvyyttä yläviistoon. Normiasento onkin toinen pykälä. Aurinkovisiiri tuntuu myös onnistuneelta,ja liikkuukin ihan ok kun oppii taas oikean suunnan. Pusikossa oletan lipan hajoavan helpohkosti kun ei ole kiinni päältä,ja tuntuu "hieman" hepposelta.
- HessuL
- Viestit: 286
- Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 4:11 pm
- Pyörä: R1200GS Rallye, R80GS
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Schubert E1 -kypärä
Laitetaan nyt muutama huomio kun kesä on kohta kyseisellä potalla ajeltu;
- muotoilu Hornetin jälkeen ainakin alkuun hieman ahdistava; tuntuu että tulee otsalta alemmas ja on tiukan tuntuinen. Kypärähupun kanssa saa olla tarkkana ettei otsan reuna jää kypärän alle, muuten on otsassa tunnin päästä painauma. Muutenkin potta tuntuu jotenkin etupainoiselta, tuntuu valuvan silmille vaikka leukaosa on alhaallakin.
- tiivis kaulasta - kuten hiljaisen ja vedottoman kypärän tuleekin olla. Tästä johtuen ainakin menneenä kesänä tukalankin kuuma! Kuumuutta edesauttaa ilmastointikanavat, jotka tuntuvat jäävän visiirin auki ollessa paitsioon eivätkä ohjaa ilmaa kunnolla sisään. Kovempi ajoviima (Gessun pleksi alemmas) auttoi maantienopeuksissa asiaa. Hornetissa on huomattavasti tehokkaampi kierto päälaella.
- lippa on tosiaan heppoisen ja leprun oloinen, vipattaa turbulenssissa huomattavasti. Ala-asennossa tulee alemmas kuin Hornetissa mutta tuolloin etupainoisuus vain lisääntyy kun viima painaa lippaa.
- aurinkovisiiri todella laadukas, ei tummenna maisemaa liikaa ja toimii hyvin silmien suojana pienemmissä nopeuksissa ilman visiiriä.
- leukaosa tulee melko lähelle suuta ja on muotoiltu alhaalta tiiviiksi joten tuntuu että hapen saanti vaikeutuu hitaammassa pyörityksessä. Mieluummin ajaisi leukaosa ylhäällä pelkkä aurinkovisiiri silmien edessä mutta se turvallisuus...
- hiljainen! (Anakee Wildin jollotus tosin häiritsee tämänkin kanssa )
- aukon pienuudesta johtuen vanhat Scottin 80-sarjan lasit eivät istu kypärään
Mainituista ominaisuuksista johtuen omassa käytössä pääpaino on ollutkin matka-ajossa, jossa toimii kyllä mukavasti. Kelien kylmenemistä odotellaan, tiiviys ja lämpimyys nousevat varmasti arvoonsa alku- ja loppukaudesta.
- muotoilu Hornetin jälkeen ainakin alkuun hieman ahdistava; tuntuu että tulee otsalta alemmas ja on tiukan tuntuinen. Kypärähupun kanssa saa olla tarkkana ettei otsan reuna jää kypärän alle, muuten on otsassa tunnin päästä painauma. Muutenkin potta tuntuu jotenkin etupainoiselta, tuntuu valuvan silmille vaikka leukaosa on alhaallakin.
- tiivis kaulasta - kuten hiljaisen ja vedottoman kypärän tuleekin olla. Tästä johtuen ainakin menneenä kesänä tukalankin kuuma! Kuumuutta edesauttaa ilmastointikanavat, jotka tuntuvat jäävän visiirin auki ollessa paitsioon eivätkä ohjaa ilmaa kunnolla sisään. Kovempi ajoviima (Gessun pleksi alemmas) auttoi maantienopeuksissa asiaa. Hornetissa on huomattavasti tehokkaampi kierto päälaella.
- lippa on tosiaan heppoisen ja leprun oloinen, vipattaa turbulenssissa huomattavasti. Ala-asennossa tulee alemmas kuin Hornetissa mutta tuolloin etupainoisuus vain lisääntyy kun viima painaa lippaa.
- aurinkovisiiri todella laadukas, ei tummenna maisemaa liikaa ja toimii hyvin silmien suojana pienemmissä nopeuksissa ilman visiiriä.
- leukaosa tulee melko lähelle suuta ja on muotoiltu alhaalta tiiviiksi joten tuntuu että hapen saanti vaikeutuu hitaammassa pyörityksessä. Mieluummin ajaisi leukaosa ylhäällä pelkkä aurinkovisiiri silmien edessä mutta se turvallisuus...
- hiljainen! (Anakee Wildin jollotus tosin häiritsee tämänkin kanssa )
- aukon pienuudesta johtuen vanhat Scottin 80-sarjan lasit eivät istu kypärään
Mainituista ominaisuuksista johtuen omassa käytössä pääpaino on ollutkin matka-ajossa, jossa toimii kyllä mukavasti. Kelien kylmenemistä odotellaan, tiiviys ja lämpimyys nousevat varmasti arvoonsa alku- ja loppukaudesta.
Sora/lumipyöräilijä
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
- mopopoitsu
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
- Paikkakunta: E-P (Isokyrö)
Re: Schubert E1 -kypärä
Ihan saaplarin hyvä potta. Ei voi muuta sanoa. Yleensä aiheesta kun aiheesta löytyy moitittavaa, mutta tästä ei.
No se vika tässäkin on että sitä ei jaeta ilmaiseksi.
No se vika tässäkin on että sitä ei jaeta ilmaiseksi.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Re: Schubert E1 -kypärä
Kovin ovat erilaisia syyshinnat E1-potasta.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Schubert E1 -kypärä
Niin se hinta muuttuu...Saksassa karvan yli 400 yksivärinen. Onhan toi silti paljon enempi kun shoei oli poistohinnassa,mutta mitä sillä rahalla nyt saa? Hornetti taitaa olla 6 sadan paikkeilla joka paikassa,araikaan tuskin halvempi. Ebaysta en kypärää ostaisi,olkoon miten edullinen tahansa,ellei myyjänä ole joku alan oikea liike jolla on toimintaa myös perinteisemmän kaupankäynnin saralla. Ja mieluusti nimi valmistajan edustuksien listalla.
Re: Schubert E1 -kypärä
Tuolta Helmet citystä olen ostanut pari Shoeita, ei valittamista palvelussa ja tullut suoraan d-lenkeillä hihna.
- Puisto
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 4:50 pm
- Pyörä: 990S Adv, 450 EXC, 1100 Blackbird
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Schubert E1 -kypärä
HelmetCitystä omankin E1:n tilasin. Hyvin tuli perille.
- Jonezgi
- Viestit: 7
- Liittynyt: La Kesä 23, 2018 10:55 pm
- Pyörä: XL700V Transalp
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Schubert E1 -kypärä
Tuli itellekki tämmönen hommattua. Hyvältä tuntuu. Saa nähä kuinka kauan sitä lyö vaistomaisesti aurinkolasit päähän kun ei ole tottunut tuohon aurinko visiiriin Yllätti kyllä hiljaisuus. Lippa väpättää kyllä melkosesti kun transalpin korkea pleksi ohjaa ilman juuri siihen. Pitänee katella jostain tuohon pleksiin vielä joku pikku ilmanohjain jos se vähän helpottais asiaa.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
- Pyörä: 1190 Adventure
- Paikkakunta: Suomussalami
Re: Schubert E1 -kypärä
Tuosta lipan väpätyksestä on moni valittanu. Ite laitoin siihen lipan keskiosaan sopivan kumitatin joka nojaa sopivalla voimalla kypärän päällä olevaan mustaan muovilevyyn.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2017 4:19 pm
- Pyörä: 1150 GSA
- Paikkakunta: Kärjenniemi City
Re: Schubert E1 -kypärä
Tilasin kyseisen kypärän Ebay.de kautta motosysteemiltä.
Hinta oli postikuluineen 374 ecua kotiin tuotuna, jota en pidä pahana.
E1 hinnat vaihtelee todella paljon, eri liikeiden kesken.
Hinta oli postikuluineen 374 ecua kotiin tuotuna, jota en pidä pahana.
E1 hinnat vaihtelee todella paljon, eri liikeiden kesken.