KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Laitetaan nyt mainospuhe alustukseksi..
Onkos noi uudet WP:n Xplorit käytännössä näitä "vihattuja" 4CS keuloja vai onko ne 4CS:t jäämässä joksikin siirtymävaiheen harvinaisuuksia? Tämmönen harrastelija joutuu nyt kuitenkin sen pari vuotta odotetaan käytettyjen hintojen putoamista, niin alkaa ne lapsentauditkin oleen jo tiedossa Eiköhän niitä jokunen mahdu tuohon 90%:iin uusia osia.. Husqvarna FE:t käytännössä identtiset väritystä lukuunottamatta?
Lähde OffroadproKTM on julkistanut enduropyöriensä vuosimalliston 2017. Pyörät on uudistettu kauttaaltaan. Uutta on muun muassa runko ja moottori. Tiedotteen mukaan KTM-endurot ovat aiempaa kevyempiä, vahvempia ja nopeampia.
KTM korostaa offroad-imagoaan, kuten myös maailmanlaajuisia kisatuloksiaan. Vuosimallistossa 2017 on peräti 90 prosenttia uutta vuosimallistoon 2016 verrattuna. Painonpudotus on ilmeinen, jopa viisi kiloa. Massaa keskitetty, mikä on parantanut suorituskykyä ja käsiteltävyyttä.
Mallistossa ovat rekisteröitävissä olevat nelitahtiset 250 EXC-F, 350 EXC-F, 450 EXC-F ja 500 EXC-F.
Koko mallisto on varustettu uusilla WP Xplor -etuiskunvaimentimilla (48mm). Uudet moottorit ovat tehokkaampia, kevyempiä ja kompaktimman kokoisia.
Mallistoon kuuluvat myös kaksi- ja nelitahtisten pyörien Six Days -erikoisversiot.
Onkos noi uudet WP:n Xplorit käytännössä näitä "vihattuja" 4CS keuloja vai onko ne 4CS:t jäämässä joksikin siirtymävaiheen harvinaisuuksia? Tämmönen harrastelija joutuu nyt kuitenkin sen pari vuotta odotetaan käytettyjen hintojen putoamista, niin alkaa ne lapsentauditkin oleen jo tiedossa Eiköhän niitä jokunen mahdu tuohon 90%:iin uusia osia.. Husqvarna FE:t käytännössä identtiset väritystä lukuunottamatta?
- Hsippe
- Viestit: 696
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Huskeissa linkkuperä mutta siinä ne erot taitaa sitten olla jos värejä ei lasketa.Maarala kirjoitti: Husqvarna FE:t käytännössä identtiset väritystä lukuunottamatta?
Pitäisköhän tähän megaketjuun liittää myös FE-250-501 jutut?
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Xplor on perinteinen yksikammiokeula.
Tuossa on aika paljon lisää juttua pyöristä: http://enduro21.com/index.php/40-genera ... ur-strokes
Tuossa on aika paljon lisää juttua pyöristä: http://enduro21.com/index.php/40-genera ... ur-strokes
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- needforspeed
- Viestit: 332
- Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Konnevesi
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Onkos kellään vielä ihka oikeita ajokokemuksia uusista malleista ja mistäs KTM koeajokiertueen aikataulua näkee? Pitäis melkein päästä kokeilemaan ensin uutta mallia ennenkuin viitsii tilata.
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Keitaalle kesäretki, siellä ainakin pyydetään kokeilemaan..
https://www.facebook.com/motokeidas/pos ... 5207630638
https://www.facebook.com/motokeidas/pos ... 5207630638
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Muutaman kilometrin kokeilu tuolla -17 350 kotarilla ja samalla ajoreissulla -15 350fe huskylla.
Ktm ei poukkoillut kivikossa ja juurakoista läheskään niin paljon kuin husky. Keula tuntui toimivan paremmin.
Rengaspaineet oli molemmissa vähän turhan kovat kivikkoon ,mutta vain huskussa sen huomasi.
Vertasin myös omaa -14 fe250 huskua nuihin. Muusit renkaissa ,joten tuntui paljon paremmalta ,eikä pomppinut kivikossa niinkuin tuo isompi husku,mutta tuo kotarin uusi keula tuntui kovilla renkaillakin paljon vakaammalta.
KTM :ssä uusi moottori vähän räväkämpi kuin fe350 huskyssa. Myöskin meluisampi.(kovat imuäänet) Toisaalta tuolla 350 huskulla jo kilometrejä takana.Iskarit tosin huollettu vastikään. Fe 250 tuntui nuiden jälkeen jo vähän laiskalta ja sillä meinasi tulla välissä kiirekin ,että pysyi nuiden isompien mukana.
Taidan kuiten ajella vielä tuolla omalla pyörällä. Oma ajokokemus vielä senverran vähäistä ,että pärjään tuolla nelikammiokeulalla.
Ei se nyt sentään niin huono ole, että sen takia pyörää pitäisi vaihtaa.
Toki sen olen säätänyt oman mieleiseksi ja tuo 350 ktm oli ihan tuliterä ,eikä siihen ollut muuta tehty kuin perussäädöt.
Ktm ei poukkoillut kivikossa ja juurakoista läheskään niin paljon kuin husky. Keula tuntui toimivan paremmin.
Rengaspaineet oli molemmissa vähän turhan kovat kivikkoon ,mutta vain huskussa sen huomasi.
Vertasin myös omaa -14 fe250 huskua nuihin. Muusit renkaissa ,joten tuntui paljon paremmalta ,eikä pomppinut kivikossa niinkuin tuo isompi husku,mutta tuo kotarin uusi keula tuntui kovilla renkaillakin paljon vakaammalta.
KTM :ssä uusi moottori vähän räväkämpi kuin fe350 huskyssa. Myöskin meluisampi.(kovat imuäänet) Toisaalta tuolla 350 huskulla jo kilometrejä takana.Iskarit tosin huollettu vastikään. Fe 250 tuntui nuiden jälkeen jo vähän laiskalta ja sillä meinasi tulla välissä kiirekin ,että pysyi nuiden isompien mukana.
Taidan kuiten ajella vielä tuolla omalla pyörällä. Oma ajokokemus vielä senverran vähäistä ,että pärjään tuolla nelikammiokeulalla.
Ei se nyt sentään niin huono ole, että sen takia pyörää pitäisi vaihtaa.
Toki sen olen säätänyt oman mieleiseksi ja tuo 350 ktm oli ihan tuliterä ,eikä siihen ollut muuta tehty kuin perussäädöt.
- tertsu
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Kotarin uusien mallien koeajokiertueen aikataulu
16.8. // OULU, MUHOS // OULU ADVENTURE // 15-20 // SX + EXC
17.8. // VAASA MX-RATA // RE-MOTORS // 15-20 // SX + EXC
30.8. // ORIMATTILA MX-RATA // MOTOPALVELU // 16-20 // SX
31.8. // VESIVEHMAA, ASIKKALA // MOTOPALVELU // 14-18 // EXC
1.9. SIPOO MX-RATA // RACINGBIKE // 14-19 // SX + EXC
6.9. LIEVESTUORE MX-RATA // BIKE FORUM // 14-19 // SX + EXC
7.9. NOKIA MX-RATA // MOTOKEIDAS // 14-19 // SX
8.9. KURU ENDURO // MOTOKEIDAS // 14-19 // EXC
16.8. // OULU, MUHOS // OULU ADVENTURE // 15-20 // SX + EXC
17.8. // VAASA MX-RATA // RE-MOTORS // 15-20 // SX + EXC
30.8. // ORIMATTILA MX-RATA // MOTOPALVELU // 16-20 // SX
31.8. // VESIVEHMAA, ASIKKALA // MOTOPALVELU // 14-18 // EXC
1.9. SIPOO MX-RATA // RACINGBIKE // 14-19 // SX + EXC
6.9. LIEVESTUORE MX-RATA // BIKE FORUM // 14-19 // SX + EXC
7.9. NOKIA MX-RATA // MOTOKEIDAS // 14-19 // SX
8.9. KURU ENDURO // MOTOKEIDAS // 14-19 // EXC
Kura lentää...
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Tässä koitan painia aivan "pienen" pyöräkuumeen kanssa. Toivottavasti lähtee buranalla niin säästäisi monta tonnia..
Onko jollekin tullut vastaa listausta normipyörä vs sixdays? Hintaeroa niillä on listahinnossa taas se perinteinen vajaa 500€, mutta mitä sillä rahalla saa?
Tällä kertaa etupumput ovat vissiinkin samat molemmissa malleissa. Mutta mitä kaikkea kilkettä tuohon pakettiin kuuluu mukaan? Pohjapanssari? Kytkimen suoja? Etulevyn suojalle en vielä ole mitään järkeä keksinyt. Noh ensi kerralla varmaan täräytän levyn kieroksi kiveen.. Mitäs muuta? Kartanvaihtokytkin?
Tuolla vajaalla 500 mitä hintaeroa on niin varustelee helposti pyörän mieleisekseen. Nopeasti mieleen tulevat tarvittavat kilkkeet olisivat: Käsisuojat ( ei kahvoihin tuleva malli, ne kun tuntuvat osoittavan meikäläisellä liian alas kun ovat samassa suunnassa kahvojen kanssa), pohjapanssari, kytkimensuoja, rungonsuoja, TM-ketjuohjuri,syylärinsuojat. Nuo kaikki saa alle 500€ ja jää vielä mukavasti euroja asennus sekä korjaus limppariin.
Vielä kun keksisi onko seuraava pyörä 350 exc-f vai siirtyisikö 250/300 savustimeen..Parempi olisi kun unohtaisi kokonaan haaveilut ja ajelisi vanhalla tyytyväisenä
Onko jollekin tullut vastaa listausta normipyörä vs sixdays? Hintaeroa niillä on listahinnossa taas se perinteinen vajaa 500€, mutta mitä sillä rahalla saa?
Tällä kertaa etupumput ovat vissiinkin samat molemmissa malleissa. Mutta mitä kaikkea kilkettä tuohon pakettiin kuuluu mukaan? Pohjapanssari? Kytkimen suoja? Etulevyn suojalle en vielä ole mitään järkeä keksinyt. Noh ensi kerralla varmaan täräytän levyn kieroksi kiveen.. Mitäs muuta? Kartanvaihtokytkin?
Tuolla vajaalla 500 mitä hintaeroa on niin varustelee helposti pyörän mieleisekseen. Nopeasti mieleen tulevat tarvittavat kilkkeet olisivat: Käsisuojat ( ei kahvoihin tuleva malli, ne kun tuntuvat osoittavan meikäläisellä liian alas kun ovat samassa suunnassa kahvojen kanssa), pohjapanssari, kytkimensuoja, rungonsuoja, TM-ketjuohjuri,syylärinsuojat. Nuo kaikki saa alle 500€ ja jää vielä mukavasti euroja asennus sekä korjaus limppariin.
Vielä kun keksisi onko seuraava pyörä 350 exc-f vai siirtyisikö 250/300 savustimeen..Parempi olisi kun unohtaisi kokonaan haaveilut ja ajelisi vanhalla tyytyväisenä
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Six-Days-mallin lisäykset/muutokset taitaa olla:
-muovinen pohjapanssari
-etuakselin päässä tappi akselin helpompaa pois ottoa varten
-koneistetut T-kappaleet
-keulassa esijännityksen säätö
-kartanvalintakytkin, jolla aktivoidaan myös luistonesto
-umpinainen takajarrulevy
-Selle Dalla Vallen satula luistamista estävillä raidoilla
-Metzeler 6-Days Extreme renkaat
Kytkimen tai jarrulevyjen suojia ei näy ainakaan Kotarin kotisivuilla.
Lukaisepa vielä tuosta kuumeen kasvattamiseksi: http://www.enduro21.com/index.php/40-ge ... exc-enduro
-muovinen pohjapanssari
-etuakselin päässä tappi akselin helpompaa pois ottoa varten
-koneistetut T-kappaleet
-keulassa esijännityksen säätö
-kartanvalintakytkin, jolla aktivoidaan myös luistonesto
-umpinainen takajarrulevy
-Selle Dalla Vallen satula luistamista estävillä raidoilla
-Metzeler 6-Days Extreme renkaat
Kytkimen tai jarrulevyjen suojia ei näy ainakaan Kotarin kotisivuilla.
Lukaisepa vielä tuosta kuumeen kasvattamiseksi: http://www.enduro21.com/index.php/40-ge ... exc-enduro
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Seisontatuessa kytkin, ettei lähde käymään jalka alhaalla. Mahtaako tulla ongelmia, kun kuraantuu?
-ville
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Tuo ainakin kuulostaa aika tyhmältä. Eli kun jalkaa ylhäällä pitävä kumilenkki hajoaa tai unohdat laittaa jalan sinne lukkoon, niin reippaammasta hypystä alas tullessa jalka heilahtaa alas ja kone sammuu. Kaipa se on tehty fiksummin.VAK kirjoitti:Seisontatuessa kytkin, ettei lähde käymään jalka alhaalla. Mahtaako tulla ongelmia, kun kuraantuu?
-ville
-Toi selle dalla valle -satula on kyllä ihan huippu. Olen moisella nyt ajanut kymmenisen tuntia ja pito on kyllä aika mukava.
-Umpinainen jarrulevy myöskin ihan jees, etenkin näillä mutaisilla radoilla jossa itse pyörin.
-Kartanvaihtokytkin. Onko siitä tosissaan apua? En ole koskaan kokeillut pyörää jossa on tuo kytkin. Voisihan se ihan jees olla, mutta mahtaako sitä tulla niin paljoa kuitenkaan käytettynä. Turhana vekottimena olen pitänyt kun parempaakaan tietoa ja kokemusta ei ole.
-Luistonesto..hmm
Ehkä parempi antaa nykyisessä pyörässä olla tarpeeksi kova hintapyyntö niin ei tarvi näitä pähkäillä niin paljoa
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
On varmaankin niitä juttuja, jotka otetaan pois jo valmiiksi liikeessä. Oli sen näköinen, että olisi ensimmäisen tunnin aikana rikki metsässä.VAK kirjoitti:Seisontatuessa kytkin, ettei lähde käymään jalka alhaalla. Mahtaako tulla ongelmia, kun kuraantuu?
-ville
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Eiköhän tuo kytkin ole samanlainen kuin isommissa kotareissa on ollut jo vuosia. Muistaakseni haittalevy oli ihan siellä ala-asennossa, eikä se pienestä heilumisesta virtoja katko. Joitakin antureita noista on mennyt ja powerpartsinakin tais saada sitä palikkaa, jolla sen pystyi ohittaan. Mutta itsellä ei perusmakkaranpaistossa tuon kans ollu koskaan ajossa ongelmaa, vaikka sitä kuraa oli välillä ihan riittävästi joka paikassa.
Thumbertalkissa oli "varma tieto" että keula ois uudelleen brändätty 4cs, mutta jos on perinteisempi ykskammio, niin varmaan ainakin omakohtaisesti parempi niin. Tuolta enduro21:stä en löytänyt tietoa suuntaan tai toiseen. Mielenkiinnolla kuunnellaan lisää kokemuksia näistä.
Thumbertalkissa oli "varma tieto" että keula ois uudelleen brändätty 4cs, mutta jos on perinteisempi ykskammio, niin varmaan ainakin omakohtaisesti parempi niin. Tuolta enduro21:stä en löytänyt tietoa suuntaan tai toiseen. Mielenkiinnolla kuunnellaan lisää kokemuksia näistä.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Se seisontajalan anturi on niin virityksen näköinen kuin vain voi olla. Ulkonevalla pellin lärpäkkeellä oleva motti heti saappaan kolhitavissa. Ei ole ollenkaan niin suojassa kuin esim. 690:ssä. Ei sitä ole tarkoitetu paikalleen jätettäväksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14