svheebo kirjoitti:350 exc-f on alkanut vähän tihkumaan öljyä venttiilikopan tiivisteen läpi, nokka-akseleiden "puolikuiden" kohdalta. Määrä on hyvin vähäinen vaan ärsyttää sekin. Uusi tiiviste on jo hommattu, pitääkö uuden tiivisteen asennuksen yhteydessä laittaa tiivisteliimaa joihinkin kohtiin, vai laittaa vaan tiiviste paikalleen ja koppa kiinni?
Korjaamomanuaali opastaa laittamaan loctiten tiivistesilikonia (sitä mustaa) tiivisteen ja sylinterin väliin. Hyvin ohuesti.
Ps. Olisi muuten tuollainen korjaamomanuaali cd ylimääräisenä, haluaako joku ostaa? Hinta 10€ postikuluineen ja 5€ jos noutaa Vihdistä
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
svheebo kirjoitti:350 exc-f on alkanut vähän tihkumaan öljyä venttiilikopan tiivisteen läpi, nokka-akseleiden "puolikuiden" kohdalta. Määrä on hyvin vähäinen vaan ärsyttää sekin. Uusi tiiviste on jo hommattu, pitääkö uuden tiivisteen asennuksen yhteydessä laittaa tiivisteliimaa joihinkin kohtiin, vai laittaa vaan tiiviste paikalleen ja koppa kiinni?
Vakio vika ollut -13 /-15 mallien EXC250-F ja EXC350-F, lämmön ja öljynkestävää moottori-silikonia on laitettu vuotokohtiin.
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.
Hekeli kirjoitti:Eipä se kai vaseliinista kiinni ole jos porsii 20 tunnissa pelkkiä pirkkalaisia enskapolkuja ajaessa.
Yllätyty kun otat laakerin suojan irti, siellä on pieni kikkare kovaa vaseliinia toisessa suojassa kiinni ja laakeri on muuten lähes kuiva. Kyllä se laakerin kestävyys on siitä vaseliinista kiinni, puolikuiva laakeri ei kauaa kestä
Akku alkaa olla kyllä ihan naatti jo näissä tunneissa (50h), ylläpidoista/latauksista huolimatta =( Tullut melko tutuksi tuo polkeminen.... Taitaa tuo lataaminen ajossakin olla melko mietoa?
Onko joku sovitellut akkukoteloon jotain selkeesti normia parempaa akkua?
Vai onko akku naatti ylläpidon/lataamisen johdosta? Monet akut on ns. huoltovapaita ja ylläpitolaturit tuppaa haihduttamaan nesteet akuista ajan mittaan. Havainto tehty vuosien aikana omien ja tuttujen akkujen kanssa, tuntuu siltä että ne akut kestää pidempään joita lataillaan harvemmin ulkoisilla latureilla. Verrokkeina on eri värkkejä jotka käyttää näitä pikkuakkuja.
Koheltaja kirjoitti:Vai onko akku naatti ylläpidon/lataamisen johdosta? Monet akut on ns. huoltovapaita ja ylläpitolaturit tuppaa haihduttamaan nesteet akuista ajan mittaan. Havainto tehty vuosien aikana omien ja tuttujen akkujen kanssa, tuntuu siltä että ne akut kestää pidempään joita lataillaan harvemmin ulkoisilla latureilla. Verrokkeina on eri värkkejä jotka käyttää näitä pikkuakkuja.
Ei kyllä ihan hirveitä aikoja oo ollu ylläpidossa, kertoja kylläkin, talvella tais olla yhtäjaksoisesti ehk 1kk max. Sitte muutaman päivän latauksia on paljon. Ehkä se vaan riitti tälle akulle =( Eli meinaakko että kannattais unohtaa ylläpito, ja latailla vaan sippi akku aina vaan tarvittaessa uusiksi täyteen?
Tosiaan, jos joku sovitellut jo valmiiksi selkeesti tehokkaamman akun, sellaisen joka sopii täydellisesti omalle paikalleen, niin otetaan info ilolla vastaa =)
En osaa sanoa kannattaako unohtaa ylläpitolataus, mä en ole juurikaan lataillut akkuja edes seisonnassa. Tosin lisälaitteita ei ole ollut kiinni niin paljoa että akut olisi jääneet ajon jälkeen vajaiksi. Ja tämä koskee niin pyöriä kuin mökillä olevia pienmoottoreita.
arraparra kirjoitti:Akku alkaa olla kyllä ihan naatti jo näissä tunneissa (50h), ylläpidoista/latauksista huolimatta =( Tullut melko tutuksi tuo polkeminen.... Taitaa tuo lataaminen ajossakin olla melko mietoa?
Onko joku sovitellut akkukoteloon jotain selkeesti normia parempaa akkua?
Itsellä porsi alkuperäinen akku ensimmäisen talven jälkeen, vaikka latailin sitä tasaisesti. Ilmeisesti näissä oli jotain sekunda-akkuja/ ensimmäinen hapotus & lataus oli ryssitty. Ostin tilalle exiden mopoakun ja sillä toimi moitteetta.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Mulla on 530 exc:ssä YTZ7-S Yuasa ja ei kyllä tarvii kikkailla eikä käyttää kampea oli kylmä tai kuuma !
En toki tiedä kuinka noihin uudempiin sopii tuon kokoinen akku
Ainakin -13 500exc sopii ja toimii ja myös -16 300exc sopåii vaikka sitä ei kukaan kysynytkään.
Sopii myös motonetin lifepo akku ja toimii kesällä, talvella ei toiminut.
Tämän ostin ens hätään ku oli niin halpakin =)
Aika pinkeenä on tuo normiversion kanssakin se kumilenkki joka akkua paikallaan pitää. Jos olemassa olevilla tykötarpeilla haluaa pärjätä niin ois tod tiukkaa tehnyt tuon korkeamman akun kanssa tehnyt. Korkeus sinällänsä ei varmaan olis haitannut.
Asiasta toiseen, joko niitä uusia täysin uudistuneita kottaraisia on kylille ilmestynyt? Olis kiva kuulla ihan loppukäyttäjän mielipiteitäkin, eikä vaan mainoslauseita/toimittajia =)
edit. Onko muuten joku syy miksi tässä ketjussa ei ole myös 450?