Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja juvander »

Mallia BMW Rally 2016 pukua ei kyllä voi suositella kestävyytensä suhteen. Nyt 12tkm takana ja alkaa jo paikat rispaantumaan, sekä ompeleet että itse kangas ottaa näköjään helposti itseensä.

Onneksi ostin Suomesta, kunhan pääsen takaisin niin menenpä reklamoimaan että ei edes yhtä reissua kestä ehjänä...


Vanha Rukka kesti sen +120tkm ja kestää edelleen, pitää ottaa massakausi päälle niin saa sen taas sopimaan!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
SiR
Viestit: 213
Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja SiR »

Mun Sinisalon puku (olikohan oikein suomessa tehty) kesti n.70-80tkm ja sitten menin pöljyyttäni pesemään sen. Pesukoneessa oli ohjelma: "Notta ei lingota" ...no linkos kuitenkin! Heti esipesun jälkeen(selvisi jälkikäteen). Tuloksena puku joka vuotaa tasaisesti jokapaikasta :oops:

Nyt merkkiliikkeestä, KTM pure adveture takki, jossa irto vuoret ja kalvot... takana vasta 500km mutta tuntuu mukavalle ja kevyelle päällä. Lämpösellä saa kyllä tarpeeksi ilmavirtausta kainaloihin, kaatosade on vielä kokematta... taidan hakea myös housut.
Enduro on parasta huumetta.
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="Antti__84"]Kiitosta Riimi perusteellisesta kommentista, kuulosti kyllä hyvältä reissultakin! Olen sinnitellyt pitkään tuolla vanhalla, huiput haettiin Azerbajanissa 38,5C.. housut piti jättää pois jo 30C:ssä. Talvella mulla on vielä erillinen haalari tuohon päälle: http://www.grolls.fi/rakentaminen/tuote ... ri/331047/ Joten en näe talvea niin suurena ongelmana. Näillä kommenteilla pakko kai laittaa pukua tilaukseen :)


No mitä näitä kiittelemään. Reissun loppuosa oli vähemmän hyvä mutta muuten oikeinkin kelvollista moottoripyörä reissaamista , Varsinkin mieleen painui reitti Kroatian rantatiellä : Pula- Rabac - opatija ja Rijeka . Kroatian sisämaasa taas kiertelin niitä vanhoja alueita , jossa tuli rymyttyä 23 vuotta sitten yk-tehtävissä , rakentajapataljoonassa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Antti_84 kirjoitti :
Vähän OT, mutta tuossa sitä testiajoa: https://youtu.be/wXEJ14UBpow[/quote]

Ei näy testiajot ei
Liitteet
estetty on.jpg
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Antti__84
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Heinä 10, 2013 8:01 pm
Pyörä: F800GS 2009
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Antti__84 »

RiiMi kirjoitti:Ei näy testiajot ei
Linkki näyttää vievän oikeaan paikkaan, olipa outoa, missä maassa sä yritit katsoa? Kaikki toiminut tähän asti! :roll: :shock:

-a-
Joskus vielä opin ajamaan: S1 1991, R 1989, PV 1989, WRE125 2000, Z750 2006, ZX-6R 2006, BMW F800GS 2009, ?

IG Antsuppi

IG MC Pölyttäjät
Kooma
Viestit: 192
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Pyörä: Kovin monella

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Kooma »

"Linkki sisältää kumppanimme SME kamaa joten näkyvyys maassasi on estetty"
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="Antti__84"][quote="RiiMi"]Ei näy testiajot ei[/quote]

Linkki näyttää vievän oikeaan paikkaan, olipa outoa, missä maassa sä yritit katsoa? Kaikki toiminut tähän asti! :roll: :shock:

-a-[/quote]

Ai sori . Ihan täällä kotosuomessa kahtella yritin. hakukoneen vaihtokaan ei tulosta muuttanut . Monihan sanookin , että Somerolle tullessa täytyy olla passi. Alan uskoa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Kyllä täälläkin on vaan vinonaamaa tarjolla,kumppaneista valitetaan...
Antti__84
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Heinä 10, 2013 8:01 pm
Pyörä: F800GS 2009
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Antti__84 »

No nyt näkyy paremmin, oli mennyt Judas Priestin ja mun tekijänoikeudet sekaisin :D Jouduin ottaa äänet pois.. tosiaan tässä videolla ei ole juuri kuraa nähtävissä, mutta tietä kyllä.
Joskus vielä opin ajamaan: S1 1991, R 1989, PV 1989, WRE125 2000, Z750 2006, ZX-6R 2006, BMW F800GS 2009, ?

IG Antsuppi

IG MC Pölyttäjät
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

RiiMi kirjoitti:No mulla on toi Touratech world 2 . On kyllä hyvä ja monipuolinen ajopuku. Rukkan allroad oli edellinen ja sekin oli ajopuku parhaammasta päästä muttakun eipä sitä ole enää valmistettu vuosiin. Uuden Allroadin olisin ... Ainakin tähän asti , parin kolmen tuhannen kilometrin jälkeen oon ollut pirun tyytyväinen.
Ostin tämän saman puvun n. 1.5 viikkoa sitten Berliinin Touratechistä. Kesäpuku on loistava, kevyt ja joustava, hyvät suojat selkäsuojakin alas asti. Tullessakin kauppaan olin läkähtymäisilläni musta kalvopuku ja 37 astetta. Sovittaminen oli yhtä tuskaa kun iho oli hikinen. Mutta kun puvun sain valittua ja päälleni ja liikkeelle, ilmavirta viilensi äkkiä siedettävällä tasolle. Äkkiä pois Berliinin ruuhkaisilta teiltä autobaanan jono seisoi ja puikkelehdin maiden tavoin autojen välistä leveillä sivulaukuillani. Eipä meinannut paistua kuten vanhalla puvulla. Sitten pois baanalta kun pääsi vähän maaseudulle. Lähettivät vanhan puvun kotia veloituksetta. Puvulla on 10v takuu. Yhden sadekuuron tullessa pysähdyin sitten vetämään sadepukua päälle. Siinä oli vähän miettimistä että mikä vetoketju tulee mihin. No sadetta piti tietenkin hyvin. Sitten kun kuuro lakkasi avasin puvun vetoketjun edestä kokonaan auki ja se tuuletti taas hyvin. Kun tuli 24 astetta pärjäsi vielä sadeosa päällä. Sitten piti ottaa se pois ja laittaa mukanatulevaan selkäreppuun. Vähän tuo sadepuvun päälle laitto tietenkin kömpelöä aina tarvittaessa. Pelkällä kesäosalla ajoin vielä pitkä alusasu päällä n. 14 asteessa. Borealia en sitten ottanut kun siinä ei saa kalvoa pois. Kompromissiin joutui tekemään, mutta uskoisin että tuolla puvulla pärjää hyvin koska se on paremmin tuulettuva vaikka kumpikin puku on päällä kuin vanha pukuni. IXS Panama takki, Tromssa housut. Alle sitten fleeceä kylmällä kelillä,


Sent from my iPad using Tapatalk
Kuraköröttelijä
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

pkilpo kirjoitti:
RiiMi kirjoitti:No mulla on toi Touratech world 2 . On kyllä hyvä ja monipuolinen ajopuku. Rukkan allroad oli edellinen ja sekin oli ajopuku parhaammasta päästä muttakun eipä sitä ole enää valmistettu vuosiin. Uuden Allroadin olisin ... Ainakin tähän asti , parin kolmen tuhannen kilometrin jälkeen oon ollut pirun tyytyväinen.
Ostin tämän saman puvun n. 1.5 viikkoa sitten Berliinin Touratechistä. Kesäpuku on loistava, kevyt ja joustava, hyvät suojat selkäsuojakin alas asti. Tullessakin kauppaan olin läkähtymäisilläni musta kalvopuku ja 37 astetta. Alle sitten fleeceä kylmällä kelillä,


Sent from my iPad using Tapatalk
Olen itse omaan pukuun (Staedler Evo) myös erittäin tyytyväinen. Onhan se niin, että jos on kalvo, niin se ei ole lämpimiin keleihin ja hikoiluun sopiva. Ja kun kalvon saa pois, niin alusasua vaihtamalla saa todella mukavan olon 15-35 asteen lämpötiloille, suojat kuitenkin mukana. Ja toisaalta kalvo päällä päästään sitten 0-25 asteen lämpötiloissa ajamaan mukavasti. Kun kalvo on päällä, niin kainalo-ja etuvetoketjujen avaaminen tuulettaa yllättävän hyvin.
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Å »

Onkohan millään muulla valmistajalla kuin Klimillä takkia, jossa on rintapuolella suojia?

Kun on tottunut tuolla enskarymyämisessä (myös makkaranpaistoenskassa) pitämään harttaria, niin oli aika pirun alaston olo ajella matkailuajoa ilman etupuolen iskusuojausta. Ei sitä malta olla pois hyviltä sorapätkiltä matkaillessakaan, mutta ajo on selkeästi maltillisempaa - jos se nyt mulla muutenkaan on kovin reipasta :lol:

Ja näihin kahteen eri harrastusmuotoon ei mielestäni todellakaan käy samat varusteet. Matkaillessa on mukavuus ja kätevyys painotuksessa korkealla, mutta suojausta sekä vedeltä että vaurioilta haluaa kuitenkin olevan kunnolla.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja mek »

Minä ratkaisin rinnan suojauksen tuollaisella: http://www.spidi.com/eu/eu_en/motorcycl ... 0-180.html

Noita on eri kropan pituuksille omansa, ja vielä ympärysmitan mukaan eri kokoja joka pituudessa. Istuu hyvin, todella nopea pukea takin alle. Hiostaa kyllä kuumalla jonkin verran.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Spidillä on myös takki mihin saa rintasuojan
http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/ ... lack-grey/
Siellä on myös noita irtorintasuojia.

Itsellä on toi sirompi spidin versio käytössä ja ainakin on helppokäyttöinen.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
mosku
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 06, 2008 1:43 pm

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja mosku »

Kellään kokemuksia Sweep Grand Touring puvusta? Pitäisi hommata puku, missä on hyvä ilmastointi ja irrotettavat kalvot...ja housut pitäisi olla riittävän korkeat...

Rev'it:ltä löytyy Outback 2 H2O takki, mutta merkin ajohanskoista on huonoja kokemuksia...
Vastaa Viestiin