KLIM

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Eiköhän ne ole ihan samat housut. Itsellä on sledstoresta ostetut.
Sami
Avatar
Pekka Valtanen
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 30, 2014 11:54 pm
Pyörä: Beta 350 RR
Paikkakunta: Kempele

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Nyt näkyy olevan samat hinnat XLmotossa ja Sledstoressa. Jäljellä on tosin vain kokoja 36 ylöspäin. Motopalvelussa näkyy olevan kokoja kattavammin, mutta hintakin pompsahtaa.

Henkilökohtaisesti arvon kokojen 30 ja 32 välillä. Kävin Motonetissä kokeilemassa Overland'ia mutta kokeilisin kuitenkin mielelläni Travers'ejä omien suojieni kanssa. Olisiko kenelläkään Oulun seudulla kyseisiä housuja sovitettavaksi?
- no fear -
panttiroiko
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Pyörä: XR650L, Guzzi Stelvio NTX, Guzzi Jackal
Paikkakunta: Kalajoki

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja panttiroiko »

Klimin Overland-takki tuli Sledstoresta ja lähti samantien takaisin. D3O-selkäsuoja oli keskeltä poikki. Onneksi huomasin, kun suojaa irrottelin panssarin tieltä pois. Suojalle kuitenkin tulee käyttöä nahkatakin sisällä, joten parempi vaihtaa ehjää tilalle.
Mehtävaris
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2015 10:01 pm
Pyörä: KTM 640 SM 04
Paikkakunta: Vantaa

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja Mehtävaris »

Oli pakko tarkastaa oma selkäsuoja myös :)
Tilasin nuo Traverse housut vielä, toivottavasti osui koko oikein.

M
jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja jhe »

Uuden ajotakin ja myös housujen hankinta edessä lähiaikoina.
Rukasta ja Lindstandin housuista aiempaa kokemusta on.
Klim kiinnostaisi kyllä mutta tarjonta maan rajojen sisäpuolella taitaa olla kovin heikko? Tämän hintaluokan kamppeita ei oikein viitsisi ostaa näkemättä niitä etukäteen lainkaan.
Onko kokemusta, vinkkejä Klimistä, eri malleista, vedenpitävyydestä, hengittävyydestä, myyntipaikoista? Adventure/kevytenska olisi käyttöalue.
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Klimin kamppeita löytyy Motonetin rekistä kokeiltavaksi asti.

Itsellä kokemusta Klim Traverse housuista. Niillä on ajettu seikkailuajoa Uraalla ja siirtymiä mökille sekä talvienskaa spoorissa. Uskallan suositella. Ensimmäisestä parista sain jo kalvot haaroista rikki, joten ostin toiset varalle kun halvalla löytyi. Lumispooriajo on kovaa kulutusta mille tahansa kalvohousuille, joten housujen syyksi en laske munien kastumista.

Sepi
jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja jhe »

[quote="Seppo Honkanen"]Klimin kamppeita löytyy Motonetin rekistä kokeiltavaksi asti.

Motonet ei oikein ole tähän ratkaisu. Tarkistin sen jo alkuvaiheessa. Useimmissa Motoneteissä ja varsinkin meikäläisen lähiseudulla ei Klimejä ole lainkaan. Ainoastaan Turussa, Tampereella ja Vantaalla on edes joitakin kokoja mutta niissäkään ei kaikkia. Ilmeisesti Motonettiä parempaa tarjontaa ei ole missään muuallakaan? Jututin toisen paikallisen liikkeen vastuumyyjää ja kertoi "erinäisistä" vaikeuksista Klimin edustamisessa, joista vähäisimpänä ei ole hinta ja tuotteen myyminen "halpisketjussa".
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja mek »

Oulun Motonetissä on, Motormanillakin oli jotain vielä keväällä.
Avatar
Hoseli
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 10:10 am
Pyörä: Triumph Tiger 800 Xcx

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja Hoseli »

Minulla on kokemusta ainoastaan Traverse takista, joteb muuhun en voi ottaa kantaa suuresti.
Takki on nyt kaksi kautta ollut käytössä ja olen edelleen tyytyväinen. Takki on 100% ollut vesitiivis, jopa 12 rankkasateen ja raekuuro jäljiltä viime kesän Saksa-on-paska-maa reissun aloituksessa. Lompakko oli etutaskussa takissa, sekin säilyi kuivana. Takki tuli ilman suojia, mutta itsellä forcefield toimi suoraan, ilmeisesti useat ovat myös löytäneet Rukan suojat toimiviksi.
Takki on ruuhkassa seistessä kuuma, mutta heti liikkeelle lähdön jälkeen tuuletus on hyvällä tasolla Suomen ilmastossa.

Negatiivista takissa ei oikeastaan ole muuta kuin että sen kaulus on huonosti suunniteltu, enkä oikein ymmärrä miten ihmeessä se on sellaiseksi päätynyt kuin se on. Kaulus on nimittäin korkea edestä, melko jäykkä, joten saattaa ärsyttää herkkää. Takaata kaulus on lyhyt ja kypärän/kauluksen väliin jää selvästi ilmaa.

Lyhyesti, suosittelen. Tulen itsekin katsomaan uutta mallistoa ja ostan sopivan tarjouksen tullen uutta tavaraa.

Ps Vein takkini tänään gore tex pajalle ja yritän suorittaa siihen modifikaationa ylimääräiset tuuletusaukot käsivarsiin, joihin olen niitä ajoittain ruuhkassa kaivannut. Laitan kuvia kun valmista jos jotakuta kiinnostaa

Tuomas
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja Å »

Mulla Klim Overland -takki. Ostin sen 24MX-poistomyynnistä luokkaa 150 €. Alun perin n. 450 € takki, mutta yhtään enempää kuin tuo poistomyyntihinta oli, en olisi maksanut. Melkoinen korppu koko takki ja hihansuut täysi fiasko, kauluksessakin ihmeellinnen neppariviritelmä ja taskuja liian vähän. Suht hyvin se tuulettuu ja menee tuossa endurorymyämisessä (viileillä keleillä ja talvella), mutta ei siitä yleistakiksi saatika reissuun ole.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Minulla on Klim Traversen housut ja takki. Ostin ne jo useampi vuosi sitten käytettynä täältä myyntipalstalta. Ovat toimineen oikein hyvin minun ajoissani 690:llä ja aiemmin Gileralla. Tarkenee muutaman asteen keleilläkin ajella, kun laittaa pitkää kerrastoa ja fleeseä alle suojapaidan ja polvisuojien lisäksi. Lämpöisellä kelillä tulee hyvin toimeen hiukan päälle parin kympin lämpöihin, kunhan pysyy tiellä. Hellekeleillä ajan kevyemmällä KTM:n enskatakilla ja housuilla. Pitää muuten vettä, mutta takista menee kovemmassa sateessa vetoketjun alaosan seutuvilta vesi jonkun verran läpi. Koska takki ei ole ollut minulla uudesta asti, en osaa sanoa onko se pitänyt uutena vettä. Takin kauluksesta sama huomio, että kaulus saisi olla takaa korkeampi. Varsinkin kun takin alla suojapaita selkäpanssareineen, vetää kauluksesta helposti niskaan, vaikka on windstopper kypärähuppu ja fleesepaidan kaulus niskaa suojaamassa. Talvispoorissa en ole Traversea edes kokeillut, sillä minulla on sielä sama vaatetus kuin 690:llä hellekelillä, joten Traverse on todennäköisesti liian kuuma.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Mä kans ostin sillo ku olivat hyvässä alessa.
Viime kesänä kävin noilla Norjassa ja vettä tuli välillä vähintäänki riittävästi niin kuivana pysyin.
Tuuletukset toimii kans aika kivasti.

Hihansuut on tosiaan vähän ikävät, hanskojen päälle vedettynä ovat ok.
Niska vois olla korkeampi, aika tarkka saa kaulurin kanssa olla ettei jää repsottaan, tosin nauhakiristys vähän helpottaa.

Tuolla hinnalla ostaisin varmaan toisen setin.

Edit. On aika viilee luukut kiinnikin, et fleece on itel usein alla.
Kokoa mietties ei tarvii miettii et meneekö vetoketju vatsan kohtaa kiinni ku on varsin reilusti mitoitettu.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja ATC »

Klimeillä minäkin olen ajellut pidempiä reissuja. Housuina Adventure Rally Air jotka on kivat ja hyvin vedenpitävät ja tuulettuvat kuorihousuina ja tukevat polvisuojat on minulla erikseen. Takkina on Klim Powerxross Pullover joka on kelkkapuolen kuoritakki loistavilla tuuletusmahdollisuuksilla. Näillä samoilla varusteilla Tiaisen Kari talvella kelkkaili ja veti enskalla safareja Saharassa ja vakuutti että ne pelaa kaikissa olosuhteissa kun vaan passailee alle oiken kampetta. No kun oli alle puoleen hintaan tarjouksessa niin pitihän siihen tarttua ja tyytyväinen olen ollut. Kaulus on tässäkin takissa korkea edestä mutta kun käytän kauluria niin se ei ole mikään ongelma. Hyvin leikattu ja mukavan reilut koot lahkeiden ja hihojen olematta silti liian pitkät, laadukkaan oloiset ja viimekesän sateet vakuutti että ainaki uutena pitää sateen, lämpimät nuo ei itsessään ole mutta kun alle lataa kerroksia niin toimii mainiosti. Hihat on mukavan väljät ja helppo vetää sekä kiristää hanskojen päälle
Weteraani kurapyöräilijä
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

Onko porukka pitänyt mitä suojapaitaa traverse takin alla? Itellä on xl koko, muuten menee tuo foxin titan suojapaita alle mutta hihoista on tosi tiukka. Takki taitaa olla toiseksi uusinta mallia.
Avatar
krs6
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
Viesti:

Re: KLIM

Viesti Kirjoittaja krs6 »

kafuusti kirjoitti:Onko porukka pitänyt mitä suojapaitaa traverse takin alla? Itellä on xl koko, muuten menee tuo foxin titan suojapaita alle mutta hihoista on tosi tiukka. Takki taitaa olla toiseksi uusinta mallia.
Mulla on Alpine Stars joku Bionic. L-kokoinen Traverse menee just hyvin päälle. Olen 180 / 88. Traversen leikkaus muuttui hieman uudessa mallissa (2016 tai 2017?) ja on nykyään vähän tilavampi käsistä ja vähemmän säkkimäinen mahan kohdalta.... Minkä vuoden malli sulla on?
"Non Serviam."

The Rolling Hobo
Vastaa Viestiin