Continental TKC 70

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

kapo
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Pyörä: on

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja kapo »

Ed. takanen ajettiin loppuun (12t km). Uusi samanmoinen tulossa, miulle käypänen gummi... :)
Avatar
SS
Viestit: 1171
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja SS »

TKC70 vaihtui uuteen samanlaiseen, 9500km Gessun takana, varmaan parhaiten kestäneitä yleisgummeja mitä on alla ollut.

SS
WEST
Viestit: 806
Liittynyt: To Kesä 17, 2010 2:24 pm
Pyörä: BMW SCRAMPLERI
Paikkakunta: WEST

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja WEST »

Weivasin sillä väkisin 8000 km, ei koskaan hyvä. GS1150 kuluttaa etusta ihan saatanasti.
Kokeilen nyt Pielli Skorpion Trail,ia vaikka silonen onkin.
Veivasin historiaa taakseppäin ja Juvanderi on kokolailla oikeassa ettei "paskaa" saisi myydä ilman vastuuta.7
Täysin mielipuolista kulumista 5000 km jälkeen, teki mitä teki.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Näitä juttuja kun on lukenut niin olen jäänyt siihen käsitykseen että eniten negatiivista palautetta on tullut BMW kuskeilta, ja monen muun merkin alla on toiminut ok.
Kylätason kurapyöräilijä.
WEST
Viestit: 806
Liittynyt: To Kesä 17, 2010 2:24 pm
Pyörä: BMW SCRAMPLERI
Paikkakunta: WEST

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja WEST »

niin se varmaan onkin, raskas ,etupainoinnen pyörä ja iso kuski päällä.
kaikki ei sovi kaikille jo pyörää suuniteltaessa.
mitä oli silloin on eri kuin tänään!
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Ja kannattaa muistaa että 19" ja 21" renkaat on eri rakenteella. Toinen R ja toinen B. Gessussa käytetään juurikin tuota R versiota.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

19" ja 21" selittää varmaan paljon. Hyvän renkaan pitäisi toimia missä tahansa saman segmentin pyörässä, tämä taas näyttää toimivan joissain ja toisissa ei.
Kylätason kurapyöräilijä.
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Continental on reagoinut kentältä saatuun palautteeseen.
Kaudelle 2016 TKC70 eturengasta on päivitetty.
Aikaisemmin uudessa TKC70 eturenkaassa oli uutena kulutuspintaa 6,5mm, nyt 5,0 mm.
Tällä on ilmeisesti haettu tasaisempaa kulumista ja vakaampaa ajokäytöstä asfaltilla.
Mahdolisesti renkaaseen on tehty myös muitakin muutoksia?
Avatar
SS
Viestit: 1171
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja SS »

No mä jo ihmettelinkin kun on niin nirkoosesti etusessa kulutuspintaa uutena.....
TKC70 setti on just passeli mun ajoon, ei luikertele assulla ja pitää sen mitä normisoralla tarvii.
Saveen ja ruohoon tota on varmaan ihan turha tarjota.
Pyöränä adve vesigessu

SS
cb-61
Viestit: 6
Liittynyt: La Kesä 18, 2016 5:57 pm
Pyörä: Transalp 650

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja cb-61 »

Taka renkaaksi hommasin tämän renkaan tuohon transalppiin.
Edellinen on joku kendan jäätävillä nappuloilla varustettu "tällä nouset vaikka haudasta" rengas.

Minäki laittelen kokemuksia kuhan opettelen ensin vaihtamaan kumin. :D
cb-61
Viestit: 6
Liittynyt: La Kesä 18, 2016 5:57 pm
Pyörä: Transalp 650

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja cb-61 »

Nonii... nyt on opittu uus asia.
Eli vaihoin renkaan raudoilla. Ei ollu mitenkään erityisen hankalaa.
Runko oli tossa tkc.ssä ehkä pikkasen jäykempi ku vanhassa kendassa.
8)
En vielä käyny kokeileen.
VKO
Viestit: 16
Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 12:09 am
Pyörä: Suzuki
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja VKO »

Vuoden 2005 650 V-strom laitttelin ko. renkaat.
Itse tykännyt renkaista Suzukin ja ex. 1200 Super Teneren alla oli myös samat. Muuten ajellut perus Metsun Touranceilla reissuja.

Takanen kuluu huomattavasti hitaammin kuin etunen! Vajaat 7tkm nyt ajeltu ja etunen on vaihtokunnosssa. Takasessa reilusti pintaa.
Reissua tein +5600km ja siellä rupesi jo mietityttämään tuon etusen kuluminen.. Ei auta kuin uudet tilailla :)
http://www.ledpolttimot.fi/
-Ledit pyörääsi-
tunturisport
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 11:09 am
Pyörä: BMW R 1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja tunturisport »

Laitanpa lusikkani TKC70 soppaan minäkin. Kokemukset samantapaisia kuin muillakin. Pyörä BMW R 1200 GS, ilma-öljyjäähdytteinen perinnepyörä. Takana TKC70 toiminut hyvin ja kuluminen aivan normaalia. Sen sijaan edessä, nyt 9000 km jälkeen, kummi on aivan vaihtokunnossa. Ja kuten muutkin huomanneet, nappulat kuluneet omituisesti "portaille". Eli ei kestä gessun keulassa tämä kumi.Harmi, sillä ominaisuudet passasivat minulle hyvin. Mitäs olette laittaneet tilalle, sellaista rengasta jolla soralla ja hiekallakin jotenkuten pärjäisi?
13 edessä ja kakskasi takana
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

tunturisport kirjoitti:Laitanpa lusikkani TKC70 soppaan minäkin. Kokemukset samantapaisia kuin muillakin. Pyörä BMW R 1200 GS, ilma-öljyjäähdytteinen perinnepyörä. Takana TKC70 toiminut hyvin ja kuluminen aivan normaalia. Sen sijaan edessä, nyt 9000 km jälkeen, kummi on aivan vaihtokunnossa. Ja kuten muutkin huomanneet, nappulat kuluneet omituisesti "portaille". Eli ei kestä gessun keulassa tämä kumi.Harmi, sillä ominaisuudet passasivat minulle hyvin. Mitäs olette laittaneet tilalle, sellaista rengasta jolla soralla ja hiekallakin jotenkuten pärjäisi?
Nyt menossa toinen sarja TKC70 renkaita (R 1200 GSA LC)
Tämä sarja on 2016 vuodelle päivitetty versio jossa eturenkaan kulutuspinta uutena on 4,8 mm.
Aikaisemmassa versiossa pintaa oli uutena 6,5 mm.

Tämä päivitetty versio on asfaltilla moottoritienopeuksissa suuntavakaampi kuin aikaisempi versio mutta
kaikki pienetkin pitkittäisurat rengas tuntee valitettavasti edelleenkin.
Jos arvostaa vakaata ja tarkkaa käytöstä asfaltilla niin siihen on olemassa paljon parempia renkaita.
Soralla ja hiekkateillä rengas toimii mielestäni hyvin eli jos hakee hyvää kulutuskestävyyttä
ja hyviä sora ominaisuuksia ja sallii asfaltin urissa ja railoissa pienen rauhattomuuden niin silloin
TKC70 on hyvä valinta.

Toistaiseksi eturengas on kulunut erittäin tasaisesti (4000 km) eikä ensimmäisen version
epätasaista kulumista ainakaan näillä kilometreillä ole vielä havaittavissa.
Raportoin lisää kun kilometrejä kertyy.

Ensimmäinen sarja kesti minun ajossa 7000 km, etu ja takarengas kuluivat hyvin tasatahtiin.
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Laitetaanpa päivitystä kun kilometrejä tullut taas lisää.

Nyt 6000 km ajon jälkeen takarenkaassa pintaa 4,0 mm (uutena 9,5 mm)
Eturenkaassa 2,3 mm (uutena 4,8 mm)
Eturengas on kulunut paljon tasaisemmin kun verrataan TKC70 1-versioon jossa oli uutena pintaa 6,5 mm.
Renkaat ovat yllättävän hyvin pitäneet pyöreän profiilinsa.

Tällä hetkellä näyttää että renkaat ovat vaihtokunnossa noin 8000km kohdalla.
Vastaa Viestiin