CRF1000L Africa Twin varustelu
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R
CRF1000L Africa Twin varustelu
Täällä on hyvä keskustella Afrikkalaisen varustelusta, ettei varusteluaiheet huku pyöräkeskustelun elämää pidemmäksi muodostuvaan ketjuun.
Tavarankuljetusratkaisuista muutama sana, jotka liippaavat tällä hetkellä omia tarpeitani:
En ajatellut hankkia arvokkaita sivulaukkuja, koska ne ovat kuitenkin lähtökohtaisesti pyörässä kiinni ja mielestäni tiellä/kömpelöt/turhat silloin kun niitä ei tarvita.
VESITIIVIS KASSI
Rojun kuljetustarpeeni ovat satunnaisluontoisia, jolloin itselleni välttää hyvin vesitiiviis kassi, jonka voi köyttää takapenkin ja tarkan päälle kiinni.
Ajattelin hankkia tarkoitusta varten ainakin tuollaisen 85 litraisen pakaasin, joka löytyy alla olevasta linkistä.
Ehkä sen vaihtoehdoksi/rinnalle myös pienemmän, niille reissuille, joilla kuljetustarvetta on, mutta se on vähäisempi.
https://scandinavianoutdoor.fi/ortlieb/ ... sit/duffle
Jos tulee mieleen parempia/käytännöllisempiä ratkaisuja, vielä ehtii ehdottaa.
TANKKILAUKKU
Onko joku ratkaissut tämän asian jo?
Tuliko hankittua erinomainen ja pyörään istuva tankkilaukku?
Tuote-ehdotuksia ja kokemuksia otetaan mielenkiinnolla vastaan.
TARAKKA
Vakiotarakka on varsin mitätön, joko jossain on saatavilla kuljetuspinta-alaa laajentavia ja taakan kiinnitystä monipuolistavia ratkaisuja?
Tavarankuljetusratkaisuista muutama sana, jotka liippaavat tällä hetkellä omia tarpeitani:
En ajatellut hankkia arvokkaita sivulaukkuja, koska ne ovat kuitenkin lähtökohtaisesti pyörässä kiinni ja mielestäni tiellä/kömpelöt/turhat silloin kun niitä ei tarvita.
VESITIIVIS KASSI
Rojun kuljetustarpeeni ovat satunnaisluontoisia, jolloin itselleni välttää hyvin vesitiiviis kassi, jonka voi köyttää takapenkin ja tarkan päälle kiinni.
Ajattelin hankkia tarkoitusta varten ainakin tuollaisen 85 litraisen pakaasin, joka löytyy alla olevasta linkistä.
Ehkä sen vaihtoehdoksi/rinnalle myös pienemmän, niille reissuille, joilla kuljetustarvetta on, mutta se on vähäisempi.
https://scandinavianoutdoor.fi/ortlieb/ ... sit/duffle
Jos tulee mieleen parempia/käytännöllisempiä ratkaisuja, vielä ehtii ehdottaa.
TANKKILAUKKU
Onko joku ratkaissut tämän asian jo?
Tuliko hankittua erinomainen ja pyörään istuva tankkilaukku?
Tuote-ehdotuksia ja kokemuksia otetaan mielenkiinnolla vastaan.
TARAKKA
Vakiotarakka on varsin mitätön, joko jossain on saatavilla kuljetuspinta-alaa laajentavia ja taakan kiinnitystä monipuolistavia ratkaisuja?
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Honda XL600R 1983
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Päädyin SW-Motecin sivulaukkusettiin. Laukut ovat pikakiinnitteiset samoin kuin laukkuraudat, eli kaiken turhan saa tarvittaessa pyörästä irti muutamassa minuutissa ilman työkaluja. Kalliithan nämä on ja perhanan leveät, painosta nyt puhumattakaan.Rakennusmetsuri kirjoitti:En ajatellut hankkia arvokkaita sivulaukkuja, koska ne ovat kuitenkin lähtökohtaisesti pyörässä kiinni ja mielestäni tiellä/kömpelöt/turhat silloin kun niitä ei tarvita.
Hepco&Beckeriltä on ilmeisesti myös tulossa lähiaikoina pikakiinnitteiset laukuraudat, vai olikohan ne Giviltä...
Takaräkkejä afrikkalaiseen löytyy käytännössä kaikilta valmistajilta, isoilta ja pieniltä, valinnanvaraa on sanoisinko riittävästi!Rakennusmetsuri kirjoitti:Vakiotarakka on varsin mitätön, joko jossain on saatavilla kuljetuspinta-alaa laajentavia ja taakan kiinnitystä monipuolistavia ratkaisuja?
Tsekkaappa australialaisen B&B:n tuotteet, tuollainen kyytiläisen penkin päälle tulevalla jatkopalalla varustettu Big Tour -räkki voisi olla päheä Ortliebin säkin kanssa.
Itse päädyin SW-Motechin teräsräkkiin. Tähän saa suoraan kiinni pikakiinnitteisen takalaukun. Räkki painaa kiinnityskamojen kanssa kaksi kiloa... Alumiiniversio olisi ollut kevyempi, mutta sen kanssa joutuu käyttämään takalaukun kanssa muovista adapteria.
Muutama muukin varuste tulossa, laittelen myöhemmin kommenttia, kunhan pääsee niitä käytännössä sovittamaan...
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
AT-romuja:
Altrider (USA, myyvät myös Euroopasta)
B&B (Australia)
Big Husky (Tsekki)
Bumot (Bulgaria)
Givi (Italia)
Hepco&Becker (Saksa)
Holan (Puola)
Outback Motortech (EU?)
Rugged Roads (Iso-Britannia)
SW-Motech (Saksa)
Touratech (Saksa)
Altrider (USA, myyvät myös Euroopasta)
B&B (Australia)
Big Husky (Tsekki)
Bumot (Bulgaria)
Givi (Italia)
Hepco&Becker (Saksa)
Holan (Puola)
Outback Motortech (EU?)
Rugged Roads (Iso-Britannia)
SW-Motech (Saksa)
Touratech (Saksa)
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Nyt tuli sellainen täsmävihje, että oksat pois!JuhaL kirjoitti: Tsekkaappa australialaisen B&B:n tuotteet, tuollainen kyytiläisen penkin päälle tulevalla jatkopalalla varustettu Big Tour -räkki voisi olla päheä Ortliebin säkin kanssa.
Tuo on just se mitä kaipaan, etenkin kun kyydissä ei ole koskaan ketään. Mahtava kampe, kiitos!
Onko jotain käryä millaisia tulleja noihin jenkkitilauksiin tulee ostohinnan päälle?
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Honda XL600R 1983
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Laske tuotteen hinta + rahti yhteen, muuta Euroiksi ja kerro 1,3 niin olet aika tontilla.Onko jotain käryä millaisia tulleja noihin jenkkitilauksiin tulee ostohinnan päälle?
Eli Suomeen tuodessa ensiksi ALV 24% ja MP varaosista taisi olla 3% tullimaksu.
Yleensä erinomaisen helppo homma, kun paketti tulee Suomeen, saat kirjeen kotiin jossa pyydetään tullaamaan lähetys. Tuon pystyy tekemään helposti netissä, kun tullit + ALV maksettu, paketti jatkaa matkaansa lähimpään Postin toimipisteeseen.
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
No proplem!Rakennusmetsuri kirjoitti:Nyt tuli sellainen täsmävihje, että oksat pois!
Tuo on just se mitä kaipaan, etenkin kun kyydissä ei ole koskaan ketään. Mahtava kampe, kiitos!
Altriderilla näyttäisi olevan vastaava Pillion Rack tarjolla. Saatavuus näyttää olevan vielä "coming soon". Altriderilla toimituspaikaksi voi valita Euroopan.
B&B:n 255 Aussitaalan lätkät arviolta 50 AU$ (noin 30€) toimituskuluilla olisi Suomen alvi ja tulli huomioden noin 250€.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Stormilla on uuteen Afrikkalaiseen Kaokon "vakkareita"
Tilasin omaani niin saa roikottaa välillä oikeaakin kättä.
https://www.storm-motor.fi/merkkikohtai ... ao-hnd310/
Tilasin omaani niin saa roikottaa välillä oikeaakin kättä.
https://www.storm-motor.fi/merkkikohtai ... ao-hnd310/
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Honda XL600R 1983
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Autralialaiselta Mccruiselta löytyy "oikea" vakionopeussäädin.
Kaoko on harkinnassa, mutta täytyy ensin selvittää, onko se yhteensopiva Barkbusterssien kanssa. Jännästi Kaokon hinta lähes kaksinkertaistuu, kun se roudataan Etelä-Afrikasta tänne pohjoiseen ja kylmään!
Kaoko on harkinnassa, mutta täytyy ensin selvittää, onko se yhteensopiva Barkbusterssien kanssa. Jännästi Kaokon hinta lähes kaksinkertaistuu, kun se roudataan Etelä-Afrikasta tänne pohjoiseen ja kylmään!
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Nuo Mc Cruisen säätimet ovat järkyttävän hintaisia. Koska uudessa AT:ssä on vaijerikäyttöinen kaasu, niin uskon, että siihen on sovitettavissa samanlainen Rostra Electronic vakionopeussäädin, jonka laitoin omaan -07 Gessuun. Trailtechin kytkimillä ergonimiastakin saa hyvän. Omatoimista askartelua tuo tietysti vaatii... mutta hinta jäänee alle 400 euron. Toiminut jo 15 tkm ongelmitta.
Off topic, ihan vaan verrokkina, KTM 1xxx adventure, Yamaha MT-09 ja muihin ride-by-wire -pyöriin löytyy elektroninen säädin, noihin edellä mainittuihin jopa "bolt-on"-sarja, kohtuuhintaan.
Vakionopeussäätimelle moottoripyörässä voi tietysti naureskella, kuten muullekin "nykyaikaiselle" elektroniikalle. Mutta moniko antaisi autostaan vakionopeussäätimen tai ilmastoinnin pois? Käyttömukavuus paranee moottoripyörässä vähintään yhtä paljon kuin autossakin, varsinkin meillä rannekanavavaivaisilla. Trumppa toi 800-luokkaan vakionopeussäätimen ja löytyy se myös mm. MV Agusta Turismo Velocesta. Kun yksi valmistaja tuo johonkin pyöräluokkaan uuden varusteen, tulee siitä ennen pitkää "standardi", en käsitä miksi Honda jätti sen uudesta AT:stä pois. KTM on uusilla 1xxx adventure-malleillaan osoittanut, että ride-by-wire -kaasu voi olla vähintään yhtä hyvä kuin vaijerivetoinen. Ride-by-wire olisi mahdollistanut helpon ja edullisen vakionopeussäätimen lisäämisen vaikka lisävarusteena, ilman lisäpainoa.
Off topic, ihan vaan verrokkina, KTM 1xxx adventure, Yamaha MT-09 ja muihin ride-by-wire -pyöriin löytyy elektroninen säädin, noihin edellä mainittuihin jopa "bolt-on"-sarja, kohtuuhintaan.
Vakionopeussäätimelle moottoripyörässä voi tietysti naureskella, kuten muullekin "nykyaikaiselle" elektroniikalle. Mutta moniko antaisi autostaan vakionopeussäätimen tai ilmastoinnin pois? Käyttömukavuus paranee moottoripyörässä vähintään yhtä paljon kuin autossakin, varsinkin meillä rannekanavavaivaisilla. Trumppa toi 800-luokkaan vakionopeussäätimen ja löytyy se myös mm. MV Agusta Turismo Velocesta. Kun yksi valmistaja tuo johonkin pyöräluokkaan uuden varusteen, tulee siitä ennen pitkää "standardi", en käsitä miksi Honda jätti sen uudesta AT:stä pois. KTM on uusilla 1xxx adventure-malleillaan osoittanut, että ride-by-wire -kaasu voi olla vähintään yhtä hyvä kuin vaijerivetoinen. Ride-by-wire olisi mahdollistanut helpon ja edullisen vakionopeussäätimen lisäämisen vaikka lisävarusteena, ilman lisäpainoa.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Vakkari on tosiaan ihan ehdottoman tarpeellinen mukavuusvaruste, ainakin itselleni.
Tosin minulle välttää tuo kaasun jumittajakin, sen avulla saa hoidetuksi käden ajoittaisen lepuutus/rentoutustarpeen.
Aloitusviestiin liittyen, kävin tänään katsomassa Tampereen Scandinavian Outdoorstoressa tuota vesitiiviistä, 85 litran Ortliebin kassia. Järkyttävän kokoinen!
Ostin sitten kuitenkin 60-litraisen. Oli satasen halvempi.
https://scandinavianoutdoor.fi/ortlieb/ ... duffle-60/
Myyjä tiesi kertoa, että vetoketju on aidosti vesitiivis.
Jos suljettu vetskari vuotaa kassiin vettä, voi mennä vaihtamaan kassin uuteen.
Tosin minulle välttää tuo kaasun jumittajakin, sen avulla saa hoidetuksi käden ajoittaisen lepuutus/rentoutustarpeen.
Aloitusviestiin liittyen, kävin tänään katsomassa Tampereen Scandinavian Outdoorstoressa tuota vesitiiviistä, 85 litran Ortliebin kassia. Järkyttävän kokoinen!
Ostin sitten kuitenkin 60-litraisen. Oli satasen halvempi.
https://scandinavianoutdoor.fi/ortlieb/ ... duffle-60/
Myyjä tiesi kertoa, että vetoketju on aidosti vesitiivis.
Jos suljettu vetskari vuotaa kassiin vettä, voi mennä vaihtamaan kassin uuteen.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Honda XL600R 1983
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Givin raudat on kiinni jalkatapeissa ja penkin alla yhteensa 4 pultilla.JuhaL kirjoitti:Päädyin SW-Motecin sivulaukkusettiin. Laukut ovat pikakiinnitteiset samoin kuin laukkuraudat, eli kaiken turhan saa tarvittaessa pyörästä irti muutamassa minuutissa ilman työkaluja. Kalliithan nämä on ja perhanan leveät, painosta nyt puhumattakaan.Rakennusmetsuri kirjoitti:En ajatellut hankkia arvokkaita sivulaukkuja, koska ne ovat kuitenkin lähtökohtaisesti pyörässä kiinni ja mielestäni tiellä/kömpelöt/turhat silloin kun niitä ei tarvita.
Hepco&Beckeriltä on ilmeisesti myös tulossa lähiaikoina pikakiinnitteiset laukuraudat, vai olikohan ne Giviltä...
Takaräkkejä afrikkalaiseen löytyy käytännössä kaikilta valmistajilta, isoilta ja pieniltä, valinnanvaraa on sanoisinko riittävästi!Rakennusmetsuri kirjoitti:Vakiotarakka on varsin mitätön, joko jossain on saatavilla kuljetuspinta-alaa laajentavia ja taakan kiinnitystä monipuolistavia ratkaisuja?
Tsekkaappa australialaisen B&B:n tuotteet, tuollainen kyytiläisen penkin päälle tulevalla jatkopalalla varustettu Big Tour -räkki voisi olla päheä Ortliebin säkin kanssa.
Itse päädyin SW-Motechin teräsräkkiin. Tähän saa suoraan kiinni pikakiinnitteisen takalaukun. Räkki painaa kiinnityskamojen kanssa kaksi kiloa... Alumiiniversio olisi ollut kevyempi, mutta sen kanssa joutuu käyttämään takalaukun kanssa muovista adapteria.
Muutama muukin varuste tulossa, laittelen myöhemmin kommenttia, kunhan pääsee niitä käytännössä sovittamaan...
The Wanderer
Current: HONDA CRF1000L Tricolor DCT
Honda NC700X DCT Past: Honda VFR 1200 X Crosstourer / Honda SLR 650/ HONDA XLV 1000 Varadero / Honda XR 650 R / KTM 640 LC4 / Honda CB1100 / Yamaha XJ 850 / Honda CB 500 1977...
Current: HONDA CRF1000L Tricolor DCT
Honda NC700X DCT Past: Honda VFR 1200 X Crosstourer / Honda SLR 650/ HONDA XLV 1000 Varadero / Honda XR 650 R / KTM 640 LC4 / Honda CB1100 / Yamaha XJ 850 / Honda CB 500 1977...
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Olikohan jossain aiemmin juttua jalkatapeista,joilla saa tennarit muutaman sentin alemmas?
Olisi tarve saada polvikulmaa hieman loivemmaksi, mutta en haluaisi nostaa jakkaraa yhtään, koska pleksi tuntuu toimivan vakiokorkealla istuimella oikein hyvin. Ylempänä istuminen aiheuttaa jo kypärään lisätutinaa.
Olisi tarve saada polvikulmaa hieman loivemmaksi, mutta en haluaisi nostaa jakkaraa yhtään, koska pleksi tuntuu toimivan vakiokorkealla istuimella oikein hyvin. Ylempänä istuminen aiheuttaa jo kypärään lisätutinaa.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Honda XL600R 1983
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Tarkoittanet tätä Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeihinRakennusmetsuri kirjoitti:Olikohan jossain aiemmin juttua jalkatapeista,joilla saa tennarit muutaman sentin alemmas?
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
arska63 kirjoitti:Tarkoittanet tätä Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeihinRakennusmetsuri kirjoitti:Olikohan jossain aiemmin juttua jalkatapeista,joilla saa tennarit muutaman sentin alemmas?
Kiitos! Laitoin tiedustelun matkaan.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Honda XL600R 1983
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Saitilla olevan toimituskarttalinkin mukaan uuteenkin afrikkalaiseen on jo tehty jalkatappeja. Keski-Euroopasta löytyi toimitusosoite.
Pistin perjantaina pyynnön "keskikokoisista" -25 mm tapeista.
Ei ole vielä kuulunut vastausta.
Edit:
Palasin asiaan uuden mailin muodossa, ja sain Radanilta vastauksen.
Oikeita mittoja ei vielä ole uuteen AT:hen käytössä, joten odotellaan vielä.
On toimittanut kyllä jalkatapit uuteen AT:hen jo, mutta niissä oli väärä kulma. Tekomallina oli toiminut vanhan AT:n tapit.
EDIT 2:
Lupasin lähettää Radanille omat tappini tekomalliksi, kunhan palauttaa ne muutamassa päivässä takaisin. Radan palaa asiaan huomenna, jos ei saa paikalliselta Honda-diileriltä lupaa irrottaa ja mittailla myymälän esittelypyörän tappeja.
Minä todella tarvitsen nuo tuuman alempana olevat pedaalit, jotta polvikulma loivenee hieman.
Pistin perjantaina pyynnön "keskikokoisista" -25 mm tapeista.
Ei ole vielä kuulunut vastausta.
Edit:
Palasin asiaan uuden mailin muodossa, ja sain Radanilta vastauksen.
Oikeita mittoja ei vielä ole uuteen AT:hen käytössä, joten odotellaan vielä.
On toimittanut kyllä jalkatapit uuteen AT:hen jo, mutta niissä oli väärä kulma. Tekomallina oli toiminut vanhan AT:n tapit.
EDIT 2:
Lupasin lähettää Radanille omat tappini tekomalliksi, kunhan palauttaa ne muutamassa päivässä takaisin. Radan palaa asiaan huomenna, jos ei saa paikalliselta Honda-diileriltä lupaa irrottaa ja mittailla myymälän esittelypyörän tappeja.
Minä todella tarvitsen nuo tuuman alempana olevat pedaalit, jotta polvikulma loivenee hieman.
Viimeksi muokannut Rakennusmetsuri, Su Touko 29, 2016 8:37 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Honda XL600R 1983