Uutena Zumo 660 pelas , kuin unelma. Kun minä onneton menin mokoman päivittämään ekan kerrran niin siitä asti onkin sitten ollut pelkkää vastoinkäymistä.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Kyllä siis laite toimii, mutta kun koettaa ladata uusia kartta-päivityksiä, niin tulee vain ilmoitus: "Virhe asennettaessa päivitystä".
Ja sama ilmoitus siis tulee kun koetan ladata karttoja vain koneelle. Ihan kun mulla ei olisi oikeuksia, vaikka kyllä tässä Zumossa pitäisi olla elinikäiset karttapäivitykset!
Mopo_Mikki kirjoitti:Kyllä siis laite toimii, mutta kun koettaa ladata uusia kartta-päivityksiä, niin tulee vain ilmoitus: "Virhe asennettaessa päivitystä".
Ja sama ilmoitus siis tulee kun koetan ladata karttoja vain koneelle. Ihan kun mulla ei olisi oikeuksia, vaikka kyllä tässä Zumossa pitäisi olla elinikäiset karttapäivitykset!
Oletko rekisteröinyt Zumon? Jos olet sen expressillä rekisteröinyt, niin se ilmainen karttalataus tulee siihen expressiin automaattisesti tarjolle. Ilman rekisteröintiä Lifetime ei ole käytössä ja yrität ladata päivitystä muuten, niin se on maksullinen. Laitepäivitys ei pitäisi mitenkään vaikuttaa kartan lataamiseen, ainakaan valittuna pelkästään tietokoneelle.
Mopo_Mikki kirjoitti:Luulisin onnistuneesti rekisteröineeni, kun Expressin avaa niin näkymä on tällainen.
Rekisteröinti näyttäisi kyllä olevan kunnossa ja ainakin Suomessa myytävät laitteet on LM-malleja(lifetime maps), joka lukee myös paketissa.
Kun avaat expressin, niin näkyykö laite siinä heti? Kun laitteen valitsee auki niin pitäisi tarjota karttapäivitystä, ellei laitteessa jo ole uusin versio. Kun avaat gepsin asetusvalikon ja sieltä asennetut kartat, niin mikä versio kartasta siellä näkyisi olevan? (CN2016.40 tms..)
Tuo 2015.10 on jo 2014 loppuvuonna tarjolle tullut kartta, mutta se ei sinällään haittaa. Laitteen softakin varmaan sitä aikakautta, joten se kannattaa päivittää ensiksi ajan tasalle. Näiden ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa, jos päivität kartat vain tietokoneelle. Joskus vuosia aiemminhan joillain oli ongelmia siinä, että laitteen muistiin jäi vanha kartta uuden lisäksi ja muisti täyttyi. En ole pitkään aikaan kuullut tälläisesta ja express toimii nykyään hyvin. Tsekkaa kuitenkin paljonko laitteessa on tyhjää muistia? Jos muistiin ei mahdu uusi kartta, niin muistikortti korttipaikkaan laajentamaan muistia. Vanhan kartan pitäisi poistua, kun uuden päivitys onnistuu ja muistin taas vapautua. Pelkästään tietokoneelle kartan pitäisi tietenkin upota, mutta jos valinta oli molempiin niin sitten ei. Vähän oudolta ongelmat tuntuu, en itse ole tälläiseen törmännyt.
Tuota virheilmoitusta en ole nähnyt, mutta jonkin verran olen Garminin kanssa taistellut. Garminin ohjelmat tykkäävät ladata karttapäivityksiä automaattisesti taustalla eivätkä ne poista (yleensä?) tietokoneelta tilapäistiedostoja automaatisesti. Itsellä oli useampi kymmenen gigatavua vanhoja karttoja ladattuna. Jos levytila on vähissä tai C:-asema on pieni, niin voi tulla ongelmia. Tilapäisiä ladattuja karttatiedostoja löytyy muistaakseni hakemistosta ProgramData/Garmin/Core Update Service (C: -asemalla). Tämä kannattaa googlettaa ja tarkistaa sekä tarkistaa paljonko levytilaa on itsellä vapaana. Länsi-Euroopan karttasetti voi olla 10 Gb.
Yhdellä kaverilla oli joskus ongelmia kun päivitti vain kartat, muta ei navigaattorisoftaa. Tuossa tapauksessa ongelma näkyi navigaattorin päässä. Kartat ja navigaattorisoftat eivät ilmeisesti ole täysin toisistaan riippumattomia, mutta tuosta ei Garminin ohjelmat välttämättä herjaa.
Sama laite ja mulla tuli karttoja laitteeseen päivitettäessä sama herja, joka korjaantui muistikortin (oikealla) alustamisella. Nappasin kamerasta ja tulipa opittua että ei toimi Canonilla alustettuna. Sulla näyttää olleen ehkä muutakin, joten ei välttämättä auta.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Mopo_Mikki kirjoitti:Mun koneella yli 800Gt tillaa...
Minä tarkoitin tuota gepsin sisäisen muistin vapaata tilaa, tsekkaas se. Toki sama ongelma tulee, jos koneen C-asemalla olis liian vähän tilaa. Taitaa olla luokkaa 3,2Gt se vapaan tilan tarve uusimmilla päivityksillä. Tuo muistikortin väärä alustus tekee just sitten sen saman ,jos sisäinen muisti ei riitä. Seuraavaksi sitten ottaisin jo sen F-Securen huilimaan päivityksen ajaksi, vaikken kyllä ole kuullut sellaisesta ongelmasta. Kyllä tuo karttapäivitys normaalisti tuosta menee että heilahtaa, jos muistia on vapaana riittävästi