Kerro ihmeessä kun olet testannut että miltä tuntuu ja miten toimii ja onko koko miten sopiva verrattuna siihen mitä toista mallia sovitittonza kirjoitti:Jos Hinta kauhistuttaa niin tässä olisi Edullisempi vastaava, ei ehkä yhtä laadukas, mutta käytössä hyväksi todettu, kevyt, sopii lasitkin visiirin väliin.
ainut että ei tuoda suomeen, kokeilin saman merkin crossi pottaa ja tilasin sen koon mukaan. itse tilasin louis.de saksasta, postikulut 14€
http://www.louis.de/_309c0cde0e54d22fef ... _gr=204083
Crossi/Tour-X kypärä
Valvoja: Moderaattorit
- Hannu^
- Viestit: 376
- Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
- Pyörä: CRF450X
- Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi
Re: kypärä
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Kuolleet eivät
Re: kypärä
Katsoin vain mahdollisimman saman näköisen krossi kypärän, Koko oli oikeastaan ihan sama. Tilasin samalla noita nippeleitä visiiriin ja toisen visiirin ettei ei tartte heti `kun`hajoaa tilata.Kerro ihmeessä kun olet testannut että miltä tuntuu ja miten toimii ja onko koko miten sopiva verrattuna siihen mitä toista mallia sovitit
Tuntuu jämäkältä päähän toi sisä materiaali. Mettässä rymytessä joutuu raottaa visiiriä ettei huurru, mutta kun tarkotuksella lähen rymyään niin laitan kyl lasit.
Hivenen suhisee +100kmh ei ota korviin, mutta vähemmän kuin agv, mds, ym halvat mopodi kypärät. ilma vaihtuu visiiri kiinni tehokkaasti että kesällä enskaillessa varmasti mukavampi kuin umpi pannu. Ehkä vaikea vertailla kun edellinen kypärä oli ehkä hiljaisin (ja kuumin) tehty kypärä shuberth s1
-
Pecca
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:47 pm
- Pyörä: Suzuki dr 650 rs
- Paikkakunta: Nivala
Vastaavaa saa suomesta edullisesti
Vastaava malli: Airoh Tyger 149 euroa mopo sportilta suomesta, varaosat löytyy myös ko.malliin
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3&pagenr=2
jos linkki ei toimi niin mp-varusteet-kypärät-airoh..ja malli tyger..
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3&pagenr=2
jos linkki ei toimi niin mp-varusteet-kypärät-airoh..ja malli tyger..
Viimeksi muokannut Pecca, To Joulu 07, 2006 7:44 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mitään en ole myynyt mutta ostanut niinkin eli tein joku aika sitten kaupat dirtbikessä siitä. En tiedä tarvitsiko mun liittyä oranssiin puolueeseen koska mullahan oli kotka jo ennen dertsiä.Tase kirjoitti:Hiukkasen offtopic:Pasi kirjoitti:...mielellään oranssi
Minä olen Pasi huomannut että Suiza historiasi on kadonnut, et kai vain ole pyörää (ja aatettasi) myynyt ja siirtynyt oranssipuolueeseen?
edt: mulle pyörä on ajamista ja rassaamista varten eikä siihen liity aatetta, en ole merkkiuskollinen
Viimeksi muokannut Pasi, To Joulu 07, 2006 9:54 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Olihan siinä DB:n SE:ssä "Minut on myyty" lappu päällä. Nyt se uusi omistajakin sitten löytyi. Onnea vaan Pasi uudelle pyörälle ja puolueen jäsenkortin saapii sielä DB:stäPasi kirjoitti:Mitään en ole myynyt mutta ostanut niinkin eli tein joku aika sitten kaupat dirtbikessä siitä. En tiedä tarvitsiko mun liittyä oranssiin puolueeseen koska mullahan oli kotka jo ennen dertsiä.Tase kirjoitti:Hiukkasen offtopic:Pasi kirjoitti:...mielellään oranssi
Minä olen Pasi huomannut että Suiza historiasi on kadonnut, et kai vain ole pyörää (ja aatettasi) myynyt ja siirtynyt oranssipuolueeseen?
Kura lentää...
- av2
- Viestit: 597
- Liittynyt: La Syys 09, 2006 1:11 pm
- Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
- Paikkakunta: Helsinki
Meikäläinen sitten myös monen muun tapaan valitsi tuon välimallin, eli Arai Tour-X kypärän. Vaikutti mukavalta ja kohtuu hiljaiselta(verrattuna Arain Viper GT malliin) liikkeestä kotia ajellessa(max.120km/h mittarin mukaan). Lasit tuli hankittua ehkä vähän turhan hätäseen kun en raaskinut pidätellä mukavaa myyjätyttöä koko iltaa (meni 45min yli sulkemis ajan). Tuli ostettua Enduro O-Frame Car Fib/Clear lasit. Muuten ei kai valittamista, mutta kun aika paljon pienentää näkökenttää. Oli kyllä mukava fiilis ajaa kun vertaa umpipottaan.
Tuli sitten vielä suojapaitaa(Dainese Jacket Wave V 2) ja tossuakin(Oxtar TCX Comp) ostettua samalla kertaa. Kyllä nyt on JOULU(pitäisköhän paketoida)

XRV-97
Jos kypärän pitää olla oranssi niin DB:stähän saa crossi kypärää suorastaan oransseilla teksteillä, ja on muuten erinomainen valinta paitsi tuo mainittu meluisuus+tempominen..
Sitten vähän OT, sorry
), minäkin, vaikka en ihan pikku ukko ole, tunsin itseni poikaseksi sen päällä, erityisesti jousituksen kantavuus teki vaikutuksen, ei pikkuisen 130kg keijukaisen niin kuin minä alla nyykähtänyt (juuri) ollenkaan
Täytyy sanoa että olen kyllä kade jos tässä näin on käynyt että se minunkin kuolaama ja useasti koe istuma SE on siirtynyt DB:stä Pasin haltuun...
Ensi kesänä ei sitten lie mitään ongelmaa tehdä pieniä aikaisia siirtymiä jotta ehtii meidänkin matkaan tänne ROI:n yhteissurautteluihin, 100hp ja pitkät nopeat hiekkatiet välillä tornio/roi suorastaan huutavat SE:n kaltaista tykkiä...

Sitten vähän OT, sorry
Niinpä, siinä on kyllä varsinainen miesten pyörä (mikäli olet sen SE:n laittanutOnnea vaan Pasi uudelle pyörälle
Täytyy sanoa että olen kyllä kade jos tässä näin on käynyt että se minunkin kuolaama ja useasti koe istuma SE on siirtynyt DB:stä Pasin haltuun...
Ensi kesänä ei sitten lie mitään ongelmaa tehdä pieniä aikaisia siirtymiä jotta ehtii meidänkin matkaan tänne ROI:n yhteissurautteluihin, 100hp ja pitkät nopeat hiekkatiet välillä tornio/roi suorastaan huutavat SE:n kaltaista tykkiä...
antti
Siinä taitaa olla jousien esijännitys vielä säädettynä aikas tiukalle, siksi sag on päin persettä. Mitä olen ROIn porukan reissuista lukenut niin ne taitaa olla sen verran extreme että ei oikein sovellu mulle, varsinkaan SEn kanssa.roiala kirjoitti:erityisesti jousituksen kantavuus teki vaikutuksen, ei pikkuisen 130kg keijukaisen niin kuin minä alla nyykähtänyt (juuri) ollenkaan
100hp ja pitkät nopeat hiekkatiet välillä tornio/roi suorastaan huutavat SE:n kaltaista tykkiä...![]()
Meillä on reissuja maisemankatselusta
extreme väliltä joten kyllä SE:llakin voi lähteä jos me mitättömät (vehkeiltämme) vain pysytään perässä! Niin, ja eihän se SE paina juurikaan enempää kuin esim. edesmennyt(=myyty) TTR 20 litran tankilla ja kyllä senkin pehmeiköstä nostaa! Esim. ensi kesäksi suunniteltu Sallan/tuntsan ja/tai rovajärven reissut olisivat sellaisia johon itse helposti optimipyöräksi ajattelisin juurikin SE:n tapaista soratietykkiä...
Minulla on SXC:ssä esijännitys yli maksimin ja lysähtää hengettömästi lyttyyn tuo jousitus, uudet jäykimmät mahdolliset jouset+simmitys tilattu, SE ei nyykähdä lainkaan vakiona
.
Minulla on SXC:ssä esijännitys yli maksimin ja lysähtää hengettömästi lyttyyn tuo jousitus, uudet jäykimmät mahdolliset jouset+simmitys tilattu, SE ei nyykähdä lainkaan vakiona
antti
Mulla on tuo Airoh Tyger. Itse asiassa on jo toinen menossa, kun ekaa tuli testattua kunnolla pienen onnettomuuden yhteydessä... Melua on jonkin verran varmasti enemmän kuin Arain vastaavassa mallissa, mutta olen tykännyt ko. kamppeen monikäyttöisyydesta. Visiirikään ei vastoin ennakko-odotuksia naarmutu, kun sitä liuttaa lipan alta yläsalas. Hintakaan ei hirvitä. Toinen asia: olipas tänään hieman erikoinen fiilis ajella ST:llä kun vastaan tuli autoja joulukuusi katolla...
- HeikkiL
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Paikkakunta: Jakarta
- Viesti:
Jokos kenelläkään on kokemusta BMW Enduro -kypärästä? Samantyylinen ja muutaman kympin Araita edukkaampi (+ susiruma).
http://bmwfinlandpinter01.ergointegrati ... category07
http://bmwfinlandpinter01.ergointegrati ... category07
Täälä juttua. BMW:n enduro potasta.
http://www.advrider.com/forums/showthre ... uro+helmet.
http://www.advrider.com/forums/showthre ... uro+helmet.
Meikä sellaisen hankki eikä vielä ainakaan ole kaduttanut.Ilmastointikin toimii sen verran hyvin että huurretta ei ole tullut kuin vähän visiirin keskiosaan.Talvikäytössä huom.HeikkiL kirjoitti:Jokos kenelläkään on kokemusta BMW Enduro -kypärästä? Samantyylinen ja muutaman kympin Araita edukkaampi (+ susiruma).
http://bmwfinlandpinter01.ergointegrati ... category07
Ihan meluton tämäkään ei kyllä ole mutta krossipotta/ajolasi yhdistelmää selkeästi hiljaisempi.
Lipan ja tai visiirin voi irrottaa tosi nopeasti tarvittaessa.
BMW Suomi / Motorrad / ajovarusteet sivulta löytyy esittely.
Ja eikös susi ole ihan komea otus...
liike on oleellista,suunta ei.
-
Timo Kalkkila
- Viestit: 429
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
- Paikkakunta: Riihimäki
Joo tuli tuommoinen ostettu heinäkuussa. Mielestäni yhtä hiljainen kuin Shoein xr900 eikä tutisuta päätä sen enempää. Ei ihan niin huoleton kuin Shoei: visiirin kiinnityspalat kypärässä ovat "säädettävät" eli ruuvit löystyvät (minulta ainakin tehtaan jäljiltä). Henki kulkee paljon paremmin kuin Shoeissa, ei ole tarvinnut pitää visiiriä auki, mutta toisaalta ilmanohjaus kypärän sisällä toimii hyvin mm. ajoviima ei virtaa nenään --> nenä ei vuoda kuten Shoeissa kylmällä ilmalla.
Yleisesti ottaen ei tuntuisi huuruvan, mutta kerran sadekelillä (< 10C) huurtui. Tosin huurtumiseen saattoi vaikuttaa se, että vettä pääsi livahtamaan kauluksesta sisään. Vähäisten sateiden takia kokemukset tästä jäivät puutteellisiksi.
Timo
Yleisesti ottaen ei tuntuisi huuruvan, mutta kerran sadekelillä (< 10C) huurtui. Tosin huurtumiseen saattoi vaikuttaa se, että vettä pääsi livahtamaan kauluksesta sisään. Vähäisten sateiden takia kokemukset tästä jäivät puutteellisiksi.
Timo
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Luin jostain, olisikohan ollut advrider.com:sta, että joku oli hiljentänyt Tour-X:ää teippaamalla etummaiset tuuletusreiät siitä päältä umpeen.
Itse kokeilin heti samaa, ihan vaan jotain toimistolta löytynyttä heppoista teippiä suikaleet pituussuunnassa aukkojen yli. Mielestäni hiljeni. Luulen. Tosin ei tuo nyt kovin äänekäs ole ollut muutenkaan kun on syksyn/alkutalven ollut Buff kaulassa pienentäen kypärän leuan eteen jäävää aukkoa.
En ehtinyt tarkempaa vertailua tekemään teipatun ja teippaamattoman välillä kun muuttui tiet vähän turhan liukkaiksi kesäkumeille (eikä nastarenkaita vielä(kään) ole). Jos joku kokeilee/vertailee niin saa raportoida.
Itse kokeilin heti samaa, ihan vaan jotain toimistolta löytynyttä heppoista teippiä suikaleet pituussuunnassa aukkojen yli. Mielestäni hiljeni. Luulen. Tosin ei tuo nyt kovin äänekäs ole ollut muutenkaan kun on syksyn/alkutalven ollut Buff kaulassa pienentäen kypärän leuan eteen jäävää aukkoa.
En ehtinyt tarkempaa vertailua tekemään teipatun ja teippaamattoman välillä kun muuttui tiet vähän turhan liukkaiksi kesäkumeille (eikä nastarenkaita vielä(kään) ole). Jos joku kokeilee/vertailee niin saa raportoida.