Crossi/Tour-X kypärä
Valvoja: Moderaattorit
- av2
- Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Crossi/Tour-X kypärä
Tarkoituksena olis ostaa lipallinen kypärä. Mielessä päälimmäisenä on Shoein V-Moto taikka Arain Tour-X. Mitenkä crossikypärissä on tuo rankkasateella ajaminen, tuleeko sade naamalle(vauhti 0-100km/h) ja valuuko se siitä kaulukseen taikka johonkin muuhun paikkaan? Tuossa Tour-X mallissa voisi ainakin sulkea visiiriä pienemmälle sateella. Eikä joku AGV crossimallikaan hassummalle päässä tuntunut, mutta Shoie ja Araista taitaa löytyä todennäköisesti seuraava potta. Tuo sateessa ajo vain mietityttää sekä ilmastointi asiat hitaassa hikisessä ajossa. Olisiko kokemuksia jaettavana asian tiimoilta? 
XRV-97
Tulee sade naamalle, kauluksesta valumiseen en kyllä osaa sanoa, enpä ole huomannut, riippuu varmaan kauluksesta tms., itsellä ei valu. Hengitys on paljon helpompaa avokypärällä kuin umpikypärällä. Ei siis kokemusta juuri ko. kypäristä vaan aivan rehellisestä krossikyprästä (m2r) ajolasien kanssa. Eikös nuo mainitsemasi kypärät ole jotain sellaisia välimalleja?
antti
- av2
- Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Tour-X on ainakin välimalli, mutta Shoei V-Moto http://www.shoei-europe.com/en/ taitaa olla ihan kunnon crossipotta. Myös mietityttää lujemmassa vauhdissa tuo aurinkolippa, alkaako se vetämään päätä taaksepäin tai jotain vastaavaa(MRA Varioscreen).
XRV-97
Minulla on kaksi krossipottaa, toisessa eli tuossa hyvässä lippa kyllä ottaa tuulta melko rajusti, pään asentoa muuttelemalla saa säädettyä siten ettei normaalisti rasita niskaa, mutta kun tulee kovassa vauhdissa rekka vastaan niin välillä tuntuu kuin lähtisi pää hartioilta, tätä ongelmaa ei siis ole tuossa toisessa krossipotassa joten... Samaten melu on m2r potassa todella paljon kovempi kuin tuossa edullisessa muistaakseni AGV:n ämpärimuovikypärässä. m2r revolution on toisaalta todella kevyt ja mukava sekä uskon sen olevan hyvä suojauskyvyltään komposiittikypäränä joten se silti tulee aina valittua kun lähtee ajoon, harvoinhan sitä tulee kuitenkaan hirveän kovaa ajettua ja jostain syystä näitä ongelmia (melu/tuulen tempominen lipassa) ei koskaan huomaa vaikka soralla päästelisikin toista sataa...
, vain asfaltin ongelma.
antti
Omassa käytössäni on ollut Tour-X nyt muutaman vuoden. Jos hakee allroad -tyyppistä pottaa, niin on varmasti yksi parhaista. Sillä on tullut surauteltua niin ART 2004 Nangu (jumalattomassa helteessä, visiiri ylhäällä laseilla ajaen) kuin viime kesän Jänkhällä Jytisee -tapahtumaan siirtymätkin (800 km / sivu / päivä). Lippa ei normaalioloissa vetele minnekään, vain ainoastaan kunnon sivutuuli ottaa siihen selkeästi. Tuuletus ja ilmanvaihto ei ehkä toimi yhtä railakkaasti kuin MX-2:ssa, mutta eipä satu vesisateella ajaminenkaan 
Jos vain malli passaa omaan päähän, niin uskallan kyllä suositella. Ja hassuinta kaikessa, Tour-X on omassa päässäni hiljaisin kypärä, mitä olen konsanaan omistanut.
Jos vain malli passaa omaan päähän, niin uskallan kyllä suositella. Ja hassuinta kaikessa, Tour-X on omassa päässäni hiljaisin kypärä, mitä olen konsanaan omistanut.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Tour-X on kutakuinkin identtinen Arain oikeiden krossipottien kanssa. Ainoastaan tuo visiirijuttu on selkeä ero ja jos se alkaa häiritsemään niin sen voi ottaa sieltä lipan välistä pois.
Mä ajelin tour-x:llä kaikki parin kesän ajot (mukaanlukien ulkomaan reissut) ja olen kypärään melkoisen tyytyväinen. Se on talvallista krossikypärää parempi tai yhtä hyvä lähes kaikessa käytössä ja maantiekäytössäkin muuten loistava paitsi, että kypärämelu saisi olla pienempi. Kypärämelun takia ostin pitempiä reissuja varten 'oikean' umpikypärän.
Mä ajelin tour-x:llä kaikki parin kesän ajot (mukaanlukien ulkomaan reissut) ja olen kypärään melkoisen tyytyväinen. Se on talvallista krossikypärää parempi tai yhtä hyvä lähes kaikessa käytössä ja maantiekäytössäkin muuten loistava paitsi, että kypärämelu saisi olla pienempi. Kypärämelun takia ostin pitempiä reissuja varten 'oikean' umpikypärän.
- Hannu^
- Pyörä: CRF450X
Oletkos kokeillut KBC:n kypäriä? KBC:llä on tämä VRX motodesign kypärä jossa on mahdollista irroittaa lippa ja vaihtaa tilalle mukava visiiri. kypärä muutenkin on toimiva ja asiallinen ja itse pidän kunnollisesta leukasuojasta joka on hyvän mallinen ja antaa kunnon suojan moneen muuhun kypärään verrattuna.
Tähän mennessä yksi parhaista kypäristä mitä olen pitänyt.
Tähän mennessä yksi parhaista kypäristä mitä olen pitänyt.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Kuolleet eivät
-
kymppivalve
- Pyörä: fillari
kypärä
Jos Hinta kauhistuttaa niin tässä olisi Edullisempi vastaava, ei ehkä yhtä laadukas, mutta käytössä hyväksi todettu, kevyt, sopii lasitkin visiirin väliin.
ainut että ei tuoda suomeen, kokeilin saman merkin crossi pottaa ja tilasin sen koon mukaan. itse tilasin louis.de saksasta, postikulut 14€
http://www.louis.de/_309c0cde0e54d22fef ... _gr=204083
ainut että ei tuoda suomeen, kokeilin saman merkin crossi pottaa ja tilasin sen koon mukaan. itse tilasin louis.de saksasta, postikulut 14€
http://www.louis.de/_309c0cde0e54d22fef ... _gr=204083