Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Paljonko jää pinnoihin väliä? Hussen keula/Kotarin vanne kombolla joutui linjaamaan navan pari milliä sivuun vaikka otin jarrusatulasta siivun pois.
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Tekemisen meininkiä projektissa,hyvältä näyttää.
Omassa pikku tene projektissa oli just samanlaiset tarpeet,320mm pipari ja tuo sama brembo.
Olisi joutunut viemään vannetta sivuun ja silti aika pienilla marginaaleilla menty,joten hylkäsin sen.
Nyt on 300mm laikka ja 990 kotarin brembo,kävivät suoraan ilman välikkeitä.
Miten tuo takaiskarin alapää,ohuelta näyttää pultti?
Omassa pikku tene projektissa oli just samanlaiset tarpeet,320mm pipari ja tuo sama brembo.
Olisi joutunut viemään vannetta sivuun ja silti aika pienilla marginaaleilla menty,joten hylkäsin sen.
Nyt on 300mm laikka ja 990 kotarin brembo,kävivät suoraan ilman välikkeitä.
Miten tuo takaiskarin alapää,ohuelta näyttää pultti?
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Moi,
Siirsin levyä ulospäin 8mm ja nyt kun ottaa ihan inan veks satulasta niin mahtuu.
Adapteri täytyy tietysti tehdä, joten jyrsinhommia.
Itse en lähtisi vannetta siirtämään epäkeskeiseksi. Se vaikuttaa suoraan pyörän kääntymiseen
Ja sen kaarreominaisuuksiin. Tästä syystä takavannekin on nyt uudelleen rihtauksessa.
Oli 12mm poskellaan.
Takaiskarin alapultti on siellä vain sitä varten tällä hetkellä, että pysyy paikoillaan
Siihen tulee 10mm hiukka tiukempaan tavaraa oleva pultti kun sen aika on.
Timo
Siirsin levyä ulospäin 8mm ja nyt kun ottaa ihan inan veks satulasta niin mahtuu.
Adapteri täytyy tietysti tehdä, joten jyrsinhommia.
Itse en lähtisi vannetta siirtämään epäkeskeiseksi. Se vaikuttaa suoraan pyörän kääntymiseen
Ja sen kaarreominaisuuksiin. Tästä syystä takavannekin on nyt uudelleen rihtauksessa.
Oli 12mm poskellaan.
Takaiskarin alapultti on siellä vain sitä varten tällä hetkellä, että pysyy paikoillaan
Siihen tulee 10mm hiukka tiukempaan tavaraa oleva pultti kun sen aika on.
Timo
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Tottahan tuo on, vaan ei noin vähää nappularenkailla huomaa. Sileillä saattaisi häiritä, mutta siihen touhuun on motovanteet. Monasti noissa on tehtaan jäljiltäkin joku milli heittoa.
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Ylö T-kappaleen muokkaamista sopivaksi...
Virtalukon paikka ja stongan siirtoa
Timo
Virtalukon paikka ja stongan siirtoa
Timo
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Fits like a glove.... ja tankolukkokin toimii...
Taas Antille kiitos liimaamisesta
Timo
Taas Antille kiitos liimaamisesta
Timo
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Nimim. kun mihinkään ei ole tyytyväinen irrotti pakoputken ja rälläköi sen uudelleen palasiksi.
No nyt se sellainen kun haluan, toki takalokasuoja tulee näillä näkymin vaihtumaan...
Jotta työt ei "ihan" vielä lopu kesken, näyttää lista tällähetkellä tälläiseltä:
Takajarru (poljin + kiinnitys)
Etujarru (levyn 8mm levityspalat + etusatulansovite kappale)
Ketjunohjain (swingille ja sitten runkoon alakiristin)
Satula (vaahtomuovin muotoilu ja päällisen hankinta)
Etu, taka ja sivukatteiden teko (2K uretaania ja jätesäkkejä muotiksi)
Mittariston teline (alumiinilevy odottaa)
Etuvalot (tilauksessa , teline menee käsitöiksi)
Erilaisia sähköjuttuja (lähinnä abicojen poistoa ja romppeiden siirtoa)
Rasvanippojen laittamista (swingi, takajousituksen linkut)
Vanteiden spacereiden tekoa (etu ja takavanne keskelle)
...
Joten... eikun takaisin autotalliin...
Timo
No nyt se sellainen kun haluan, toki takalokasuoja tulee näillä näkymin vaihtumaan...
Jotta työt ei "ihan" vielä lopu kesken, näyttää lista tällähetkellä tälläiseltä:
Takajarru (poljin + kiinnitys)
Etujarru (levyn 8mm levityspalat + etusatulansovite kappale)
Ketjunohjain (swingille ja sitten runkoon alakiristin)
Satula (vaahtomuovin muotoilu ja päällisen hankinta)
Etu, taka ja sivukatteiden teko (2K uretaania ja jätesäkkejä muotiksi)
Mittariston teline (alumiinilevy odottaa)
Etuvalot (tilauksessa , teline menee käsitöiksi)
Erilaisia sähköjuttuja (lähinnä abicojen poistoa ja romppeiden siirtoa)
Rasvanippojen laittamista (swingi, takajousituksen linkut)
Vanteiden spacereiden tekoa (etu ja takavanne keskelle)
...
Joten... eikun takaisin autotalliin...
Timo
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Jalkatapin kiinnityskin näyttää nyt paremmalta
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Jarrupoljin alkaa olla kohdillaan...
Kuten kuvista näkyy, raakaosuus on tehty ja viimeistely puuttuu...
Timo
Kuten kuvista näkyy, raakaosuus on tehty ja viimeistely puuttuu...
Timo
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Täälläkin pikkuhiljaa hommat etenee...
Tänään olisi tarkoitus, että pyörä olisi jälleen pyörillään...
Timo
Tänään olisi tarkoitus, että pyörä olisi jälleen pyörillään...
Timo
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
On niin hienopäivä, niin piti työntää sen verran pihalle jotta sai muutaman kuvan otettua...
ja kun sen sai kerran pyörilleen...
Timo
ja kun sen sai kerran pyörilleen...
Timo
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Tapahtuu täälläkin tallissa...
Toinen kylki jo valmiina, kittausta, epoksia ja irroitus muovia vajaa... sitten saadaan tästä tehtyä muotti
Ajatuksen tasolla alipaine - hiilikuitu... Hmmm...
Timo
Toinen kylki jo valmiina, kittausta, epoksia ja irroitus muovia vajaa... sitten saadaan tästä tehtyä muotti
Ajatuksen tasolla alipaine - hiilikuitu... Hmmm...
Timo
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Joskus jopa hieman hymyilyttää, kun saa osia maailmalta...
Tässä bensamunan korjaussarja fuck-22
Timo
Tässä bensamunan korjaussarja fuck-22
Timo