KTM 350 2T -89
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: KTM 350 2T -89 ylläpitoo... männänvaihtoa
Kotka on siis ollut sua ennen harraste ajossa
Ihmeen hyvä kuntonen kun miettii ikää
Ihmeen hyvä kuntonen kun miettii ikää
Yksinäinen Susi
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 350 2T -89 ylläpitoo... männänvaihtoa
Proxin listoilta löyty ainaki tönäritarkkuudella oikeen kokoine laakeri, tosin siinä oli yks rulla vähempi.
Ens viikolla pitäis päästä sovittaan.
Mopo-sportilta löyty kaasarin tiivistesarja ja neulaventtiili, kattoo jos sais vapailla ees ne paikkaansa.
Ens viikolla pitäis päästä sovittaan.
Mopo-sportilta löyty kaasarin tiivistesarja ja neulaventtiili, kattoo jos sais vapailla ees ne paikkaansa.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 350 2T -89 ylläpitoo... männänvaihtoa
Proxilta tosiaan löyty neulalaakeri ja eilen sain sen.
Näin emännän ja mun vuospäivän kunniaks vähän läjäilin tuota.
Vanhoja tiivisteitä pois rapsutelles kyllä tuli mieleen ettei välttämättä oo tosiaan avattu ennen, missään pinnassa mistä tiiviste lähti nätiste niin ei näkyny mitään jälkiä.
Kannentiiviste on vähän koominen, onneks se on sen verta reilu et näkyy joka reunast vähä ku ei oo mitään uraa tuolle
Männän korkeudeks annettiin 0.8-0.9mm, laitoin paksuimman pohjatiivisteen paketista (0.5mm)
Tosi vaikeeta saada tasan yläkuolokohtaan mutta tais jäädä vähän yläkanttiin toi välys.
Männänrenkaiden pujottaminen paikkaansa oli vähintään yhtä haastavaa kuin mopoaikoina...
Kaasari oli yllättävän siisti. Ois mul ollu neulaventtiilikin mutta toi tappi ei lähtenyt lieväl väkivallal irti.
Pääsuutin vaatimaton 205
Tommoseks se ny jäi
Kannentiiviste jäi nyt vajaalle momentille ku pienemmästä momenttiavaimesta loppu asteikko 25Nm ja isompi ei tuntunu olevan vielä olevan järjissään 34Nm kohdalla mitä sitä koitin "kalibroida" (varren pituus metreinä x punnus kiloina ja tuon ku kertoo vielä 9.81 niin pitäis kai mennä oikein.)
No maanantaina saan välimallin avaimen lainaan ja huomenna tuskin on asiaa talliin.
edit: Taidan olla tulos vanhaks ku purkuhommissa kun näkee kuinka hyvin toi on säilynyt niin tulee mieleen että niinköhän tuota enää kehtaa upottaa mihinkään kuralammikkoon...
Noh, tuskin tuosta ketään juuri mitään suostuu maksaan niin ehkä mä sit vaan koitan ajaa vähän säälien.
Uutta tuli myös kaasarin ja ilmanputsarin välinen kumilortto ja myös ite ilmansuodatin on nyt uus.
Ihmettelin kans kun takahäkkiä paikoilleen laittaes ei tarvinnu yhtään pantata mihinkään, pikkuadvessaki joutu vääntään vaikka se kerran uusittiinki.
Näin emännän ja mun vuospäivän kunniaks vähän läjäilin tuota.
Vanhoja tiivisteitä pois rapsutelles kyllä tuli mieleen ettei välttämättä oo tosiaan avattu ennen, missään pinnassa mistä tiiviste lähti nätiste niin ei näkyny mitään jälkiä.
Kannentiiviste on vähän koominen, onneks se on sen verta reilu et näkyy joka reunast vähä ku ei oo mitään uraa tuolle
Männän korkeudeks annettiin 0.8-0.9mm, laitoin paksuimman pohjatiivisteen paketista (0.5mm)
Tosi vaikeeta saada tasan yläkuolokohtaan mutta tais jäädä vähän yläkanttiin toi välys.
Männänrenkaiden pujottaminen paikkaansa oli vähintään yhtä haastavaa kuin mopoaikoina...
Kaasari oli yllättävän siisti. Ois mul ollu neulaventtiilikin mutta toi tappi ei lähtenyt lieväl väkivallal irti.
Pääsuutin vaatimaton 205
Tommoseks se ny jäi
Kannentiiviste jäi nyt vajaalle momentille ku pienemmästä momenttiavaimesta loppu asteikko 25Nm ja isompi ei tuntunu olevan vielä olevan järjissään 34Nm kohdalla mitä sitä koitin "kalibroida" (varren pituus metreinä x punnus kiloina ja tuon ku kertoo vielä 9.81 niin pitäis kai mennä oikein.)
No maanantaina saan välimallin avaimen lainaan ja huomenna tuskin on asiaa talliin.
edit: Taidan olla tulos vanhaks ku purkuhommissa kun näkee kuinka hyvin toi on säilynyt niin tulee mieleen että niinköhän tuota enää kehtaa upottaa mihinkään kuralammikkoon...
Noh, tuskin tuosta ketään juuri mitään suostuu maksaan niin ehkä mä sit vaan koitan ajaa vähän säälien.
Uutta tuli myös kaasarin ja ilmanputsarin välinen kumilortto ja myös ite ilmansuodatin on nyt uus.
Ihmettelin kans kun takahäkkiä paikoilleen laittaes ei tarvinnu yhtään pantata mihinkään, pikkuadvessaki joutu vääntään vaikka se kerran uusittiinki.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 350 2T -89 ylläpitoo... männänvaihtoa
Laina-avaimen edellinen oli jättänyt pänniin joten kalibrointihommiin piti ruveta.
Kaupan hedelmävaakan mukaan litra maitoo painaa 1050gr joten 84sentin etäisyys tarkoitti 34newtonii ja siinä vaiheessa asteikko oli ruuvattu neljäänkymppiin et vähä löysälle ois jääny.
Tänään otin savut, melko hyvin lähti käymään ja vähä piti ottaa totisempi ote potkimiseen, saas nähä onnistuuko enää ollenkaan kyydissä
Melkoset jäljet tuli enskanastoilla pihamaalle vaikken paljoo kaasutellukkaan eli arvanette seuraavan projektin.
Oliskos tohon kaasarin tappiin vinkkejä?
Taustalla myös jammun surullinen sisuskumi josta ei tullu toisellakaan yrityksellä pitävää.
Kaupan hedelmävaakan mukaan litra maitoo painaa 1050gr joten 84sentin etäisyys tarkoitti 34newtonii ja siinä vaiheessa asteikko oli ruuvattu neljäänkymppiin et vähä löysälle ois jääny.
Tänään otin savut, melko hyvin lähti käymään ja vähä piti ottaa totisempi ote potkimiseen, saas nähä onnistuuko enää ollenkaan kyydissä
Melkoset jäljet tuli enskanastoilla pihamaalle vaikken paljoo kaasutellukkaan eli arvanette seuraavan projektin.
Oliskos tohon kaasarin tappiin vinkkejä?
Taustalla myös jammun surullinen sisuskumi josta ei tullu toisellakaan yrityksellä pitävää.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 350 2T -89 ylläpitoo...
Kesälook:
-Eteen vähä käytetty Misukan S12 ja taakse viimekesän unicrossi käännettynä.
-Nipat rasvattu, yhden käden prässi helpottaa kyllä hommaa
-eteen tuli uudet iskarin suojat ja toinen ohjuri, oikein tuninkia ku valkosii ei enää saanu.
-taakse uudet jarrupalat ja niiden pultit
Vähän jäi vielä askarreltavaa, enne ku ajeleen pääsee kunnolla
-uudempi ilmanputsari vaatii pidemmän pinnapultin
-mahtoikohan etuakseli tulla kunnolla kiinni...
-vaihteistoöljyt
-ja etujarru on ilmattava, taas
Mahtaakohan jossain uudemmassa kotarissa olla samalla jaolla toi kiinnitys jos jättäis tuon satulan oottaan entisöintivillitystä
Ostoslistalle ei tainnu enää eksyy kuin taka-akselin mutteri...
Lupasin tuon viedä näytille töihin tässä viikolla kun on harrastepäivät, kaveri tuo rinnalle sitten tämän vuoden hussen niin saa porukka ihmetellä eroja.
-Eteen vähä käytetty Misukan S12 ja taakse viimekesän unicrossi käännettynä.
-Nipat rasvattu, yhden käden prässi helpottaa kyllä hommaa
-eteen tuli uudet iskarin suojat ja toinen ohjuri, oikein tuninkia ku valkosii ei enää saanu.
-taakse uudet jarrupalat ja niiden pultit
Vähän jäi vielä askarreltavaa, enne ku ajeleen pääsee kunnolla
-uudempi ilmanputsari vaatii pidemmän pinnapultin
-mahtoikohan etuakseli tulla kunnolla kiinni...
-vaihteistoöljyt
-ja etujarru on ilmattava, taas
Mahtaakohan jossain uudemmassa kotarissa olla samalla jaolla toi kiinnitys jos jättäis tuon satulan oottaan entisöintivillitystä
Ostoslistalle ei tainnu enää eksyy kuin taka-akselin mutteri...
Lupasin tuon viedä näytille töihin tässä viikolla kun on harrastepäivät, kaveri tuo rinnalle sitten tämän vuoden hussen niin saa porukka ihmetellä eroja.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 350 2T -89 ylläpitoo...
Oho... tää on saanu levätä tallissa näemmä pari kuukautta ihan koskematta.
Eilen asentelin uuden ilmanputsarin (56506015100), vanha pinnapultti oliki normipultti ja ois vaatinut kumilorton irrotuksen, en jaksanut kun sen "just" vast sain kiinni niin laitoin jatkomutterin. Harmi et migist oli kaasu loppu niin tuohon ois voinu siipimutterin laittaa jatkoks.
http://1drv.ms/1LEQLNI
Vaihteistoöljyt tuli kans vaihdettuu..
Ja päälle vähän koeajoo
http://1drv.ms/1LEQQAZ
Seuraava koettelemus onkin pohjankangas, vähän tarttis keritä ajelee enne ettei kädet tee ihan kuolemaa heti.
Eilen asentelin uuden ilmanputsarin (56506015100), vanha pinnapultti oliki normipultti ja ois vaatinut kumilorton irrotuksen, en jaksanut kun sen "just" vast sain kiinni niin laitoin jatkomutterin. Harmi et migist oli kaasu loppu niin tuohon ois voinu siipimutterin laittaa jatkoks.
http://1drv.ms/1LEQLNI
Vaihteistoöljyt tuli kans vaihdettuu..
Ja päälle vähän koeajoo
http://1drv.ms/1LEQQAZ
Seuraava koettelemus onkin pohjankangas, vähän tarttis keritä ajelee enne ettei kädet tee ihan kuolemaa heti.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 350 2T -89 ylläpitoo...
Eipä paljoo tullu ajettuu enne ja kyllähän kuski joutu vähän koville, ai että on paikkoja kolottanu vaikka muuten hauskaa olikin.
Kytkinvaijeri oli kuiva kuin Pohjankankaan dyynit mikä ei ainakaan helpottanut ajamista niin piti antaa tiputushoitoo
http://1drv.ms/1IGTfH8
Keveni huomattavasti.
Hieno tuolla oli dyyneillä painaa ku sai kerranki antaa happee kunnolla.
Vähän ehkä toisaalta säälittää vanhusta kiusata tuolla mutta paremmin se toimi ku kuski.
Entisöinnin tuo kai ansaittis mutta ei taida olla mun juttu ku aika ja raha on aina kortil.
Ostakaa joku pois niin ei tarvii moista miettii...
Linkun nipat tuli rasvattuu, ei ollu suo ja savi päässy tunkeutuu vaikka melkone kuorrutus välil olikin.
Ilmanputsarit pesty, vielä kun kerkee öljyt vaihtaan koneest ja etuiskareist niin on taas ready to race.
Kytkinvaijeri oli kuiva kuin Pohjankankaan dyynit mikä ei ainakaan helpottanut ajamista niin piti antaa tiputushoitoo
http://1drv.ms/1IGTfH8
Keveni huomattavasti.
Hieno tuolla oli dyyneillä painaa ku sai kerranki antaa happee kunnolla.
Vähän ehkä toisaalta säälittää vanhusta kiusata tuolla mutta paremmin se toimi ku kuski.
Entisöinnin tuo kai ansaittis mutta ei taida olla mun juttu ku aika ja raha on aina kortil.
Ostakaa joku pois niin ei tarvii moista miettii...
Linkun nipat tuli rasvattuu, ei ollu suo ja savi päässy tunkeutuu vaikka melkone kuorrutus välil olikin.
Ilmanputsarit pesty, vielä kun kerkee öljyt vaihtaan koneest ja etuiskareist niin on taas ready to race.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 350 2T -89
Tää lähti tänään Tapaninpäivänä uudelle omistajalle, hän saa ilmoittautua ja jatkaa topiikkia jos haluaa.
Hauskaa oli, toivottavasti toimii seuraavallakin yhtä hyvin kuin meikäläisel.
Hauskaa oli, toivottavasti toimii seuraavallakin yhtä hyvin kuin meikäläisel.
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM 350 2T -89
Ja jos uusi omistaja kummasteli rinnalla roikkuvaa sinistä Bemaria Lahden kohdalla, se olin minä miettimässä olenko nähnyt kärryssä olevan pyörän jossain
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: KTM 350 2T -89
Tänne se pääsi/joutui. Tänään ohjelmassa öljyjen vaihto ja jos saisi katkenneen pultin pois swingistä.
Ja en huomannut Bemaria, ehkä suomen tylsimmät tiet nuo 54 ja 10. Aika puuduksissa oli kuski jo Lahdessa.
Voinhan mä tänne satuilla pyörän kuulumisia, mutta kuvien liittämistä en osaa.
Ellei ole jotain helppoa tapaa lisätä suoraan puhelimesta ilman mitään pilvipalveluita tms.
Ja en huomannut Bemaria, ehkä suomen tylsimmät tiet nuo 54 ja 10. Aika puuduksissa oli kuski jo Lahdessa.
Voinhan mä tänne satuilla pyörän kuulumisia, mutta kuvien liittämistä en osaa.
Ellei ole jotain helppoa tapaa lisätä suoraan puhelimesta ilman mitään pilvipalveluita tms.
Braa-aab!
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
- Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
- Paikkakunta: Pello
Re: KTM 350 2T -89
Ehkä kiinnostaa että Tori.fi näkyi eilen täällä pohjosessa tommonen raato myynnissä.
040-5691644
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: KTM 350 2T -89
Raadosta ilmeisesti aika vähän käypästä osaa..
Öljyt vaihdettu, takajarruletku+änkkäri kiinnitetty paremmin ja pohjapanssari tarvikkeet hommattu.
Öljyt vaihdettu, takajarruletku+änkkäri kiinnitetty paremmin ja pohjapanssari tarvikkeet hommattu.
Braa-aab!
Re: KTM 350 2T -89
Mitämitä luovuitko afrikkalaisesta vai jäikö rinnalle? Tullaankos tämä näkemään ensi vuonna Valkealassa?
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: KTM 350 2T -89
Honta lähti jo pari kuukautta aiemmin. Harmittavasti pari vuotta liian uusi
on tämäkin esim. crosscountryn classic-luokkaan. Eiköhän sitä Vekarokselle koiteta, jos sattuu aikatauluihin.
Kytkinvaijeri vaatii seuraavaksi huomiota, menee hauskasti lohkosta läpi ja en mitään
kulutuspalaa äkkiseltään nähnyt. Ilmeisesti jo hieman kairautunut lohkon sisään.
on tämäkin esim. crosscountryn classic-luokkaan. Eiköhän sitä Vekarokselle koiteta, jos sattuu aikatauluihin.
Kytkinvaijeri vaatii seuraavaksi huomiota, menee hauskasti lohkosta läpi ja en mitään
kulutuspalaa äkkiseltään nähnyt. Ilmeisesti jo hieman kairautunut lohkon sisään.
Braa-aab!
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: KTM 350 2T -89
Kovasti kivenalla tuntuu olevan mittarinpyöritin.
Ovat mokomat käyttäneet 50-luvun harrikoissa ja jossain Triumpheissakin
samaa Veglian pyöritintä. Eri välityksellä varmaankin.
Enduroklassikkerin kanssa sähköpostin vaihto kesken..
Kytkinvaijerin ympärille täytyy koittaa ujuttaa pieni muoviputki hillitsemään kairaantumista.
Jos Kymenlaakso/Päijät-Häme akselilla on katkenneen pultin irroittamiseen erikoistunut kaveri/paja, niin saa vinkata.
Ketjunkiristimen toinen pultti poikki haarukassa ja pätkä ihan tasan haarukan kanssa.
Ovat mokomat käyttäneet 50-luvun harrikoissa ja jossain Triumpheissakin
samaa Veglian pyöritintä. Eri välityksellä varmaankin.
Enduroklassikkerin kanssa sähköpostin vaihto kesken..
Kytkinvaijerin ympärille täytyy koittaa ujuttaa pieni muoviputki hillitsemään kairaantumista.
Jos Kymenlaakso/Päijät-Häme akselilla on katkenneen pultin irroittamiseen erikoistunut kaveri/paja, niin saa vinkata.
Ketjunkiristimen toinen pultti poikki haarukassa ja pätkä ihan tasan haarukan kanssa.
Braa-aab!