Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Leatilta tullut mielenkiintoinen uutuus, jossa harttari ja niskatuki yhdistettynä.
http://www.leatt.com/shop/fusion-3-0-adult.html

Kokeilin moista laitetta päälle ja tuntui olevan hyvinkin mukava. Positiivisena asiana että ei niskatuki ainakaan pääse paljon elämään vaan pysyy hyvin paikallaan. Tyhmä kun olin niin en tajunnut kokeilla crossipaidan kanssa saatika minkää takin. Niskatuki varmaankin mahtuu vielä paidan kauluksesta läpi, mutta miten mahtaa olla takkien kanssa. Eli onkos teoriassakaan mahdollista käyttää talvella? Mulla on joku Scottin takki, jossa kylläkin on kaulus melko avoinainen juurikin niskatukea ajatellen.

Toisaalta jos tuon ostaa niin nykysin käytössä oleva suojapaita jää sitten käytölle ilman niskatukea. Toisaalta se paita on muutenkin niin tuskaisen kuuma että harttari pitäisi jokatapauksessa hankkia.

Onko kellään käyttökokemuksia kyseisestä suojasta?

Suomessa tuo tuntuu olevan aika arvokas >450€, mutta amazon.de antaisi hinnaksi parhaimmillaan noin 350€ Ei sitten enään mahdoton hinta mukavan tuntuiselle harttarille ja niskatuelle.
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Eikö kellään kokemuksia?
Avatar
Mikael
Viestit: 234
Liittynyt: La Elo 24, 2013 2:40 pm
Pyörä: R 1 toist 5 kymmentä GS ja TR65 kymmentä
Viesti:

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja Mikael »

_Mikko_1 kirjoitti:Eikö kellään kokemuksia?
Luultavasti ei monellakaan kokemuksia. Pitää testata ensin vähintään 5t. Voisit olla koekani. Kerta se ensimäinen. Ei pahalla.
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Muutaman tunnin olen kyseistä kapinetta käyttänyt kesällä. Mukava päällä eikä ajamista häiritse. Paidoissani on niin ahtaat kaulukset, ettei tuo läpi ole mahtunut enkä ole vielä raaskinut repiä isommiksikaan. Ulommaisena kerroksena joutunut pitämään.
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Ranezki kirjoitti:Muutaman tunnin olen kyseistä kapinetta käyttänyt kesällä. Mukava päällä eikä ajamista häiritse. Paidoissani on niin ahtaat kaulukset, ettei tuo läpi ole mahtunut enkä ole vielä raaskinut repiä isommiksikaan. Ulommaisena kerroksena joutunut pitämään.
Kiitos tästä tiedosta. :cry: Tuo on juuri yksi asia joka vaikuttaa mulla ostopäätökseen. Eli täytyy saada mahtumaan paidan alle. Ellei sitten jostain löytyisi isompiaukkoisia paitoja. Muuten se kyllä tuntui aika mukavalta päällä kun kaupassa kokeilin.
Ookander
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 10:22 am
Pyörä: BMW R 1250 GSA
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja Ookander »

Mulla käytössä LEATtin ajotakki jossa kauluksessa tila LEATtin niskatuelle, toimii.
Niin monta vanhaa vammaa niskassa että ilman niskatukea en aja missään.
Ihan Suomesta saa edullisesti.
OXOTA
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Ookander kirjoitti:Mulla käytössä LEATtin ajotakki jossa kauluksessa tila LEATtin niskatuelle, toimii.
Niin monta vanhaa vammaa niskassa että ilman niskatukea en aja missään.
Ihan Suomesta saa edullisesti.
Mulla on myös takissa tilaa niskatuelle, mutta tuo paita oli se ongelma. Vielä eilenkään ei niin kylmä ollut että takkia olisi päälle viitsinyt pistää, vaan paidalla mennään. Sitten kun lämpötilat alkaa miinuksella niin takkia kehiin.

Meikäläisen kohdalla ongelma ei toistaiseksi ole enään ajankohtainen, ostin irtonaisen niskatuen.
Avatar
Gilera
Viestit: 333
Liittynyt: To Syys 01, 2005 12:57 pm
Pyörä: Gilera
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja Gilera »

Eilen hommasin tuon ja samalla nappasin ensimmäisen paidan jossa oli ison näköinen pääaukko. Koeponnistin kaupassa ja paita menee just just saumat rutisten päälle.

Reilu tunnin sen kanssa sitten pompottelin radalla. Ajaessa hyvä, tai ei ainakaan häirinnyt. Enemmän häiritsi varikolla häslätessä. Kahdella eri potallakin kokeilin ajoa, vähän eri mallisia, mutta molemmilla ok (x-lite ja ufo)
Painavahan tuo on verrattuna vanhaan 90luvun sinisaloon...järeän oloista panssaria.
arraparra
Viestit: 183
Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja arraparra »

Millaisia kokemuksia nyt kun aikaa hankinnasta vierähtäny tovi? Onko edelleen hyvä ostos vs erilliset panssari+niskatuki?
Avatar
Gilera
Viestit: 333
Liittynyt: To Syys 01, 2005 12:57 pm
Pyörä: Gilera
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja Gilera »

Edelleen toimii. Ei ole hiertymiä tullut vaikka välillä paljasta ihoa vasten on ollut. Ainut missä tuon huomaa on varikolla pyöriessä ja ajaessa vain jyrkissä alamäissä välillä kopisee pottaan. Suojaavuutta en vielä ole testannut kuin kerran, ei ehkä olisi sattunut ilman niskatukeakaan mutta nyt vain kopsahti ja se siitä. Ainakin kylkiluut säästyi tälläkertaa.

Kokemusta ei ole erillisistä niskatuki hartsari kombinaateista.
Avatar
Gilera
Viestit: 333
Liittynyt: To Syys 01, 2005 12:57 pm
Pyörä: Gilera
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja Gilera »

Viimeinen päivitys tähän osaltani.
4kk käyttöä (n.80h) ja edelleen pelittää. Ei hierrä atleettista kotleettia ja on viileämpi kuin lähes umpinainen vanha ämpärimuovini. Toimii siis kaikinpuolin ja varmaan ajaa asiansa sinä päivänä kun hetkikoittaa. Ainut tuossa on jotta takki / paidat pitää olla leikkattu niskatuelle sopiviksi.
Voin siis edelleen suositella. Näyttää olevan Stormilla tarjouksessa 399:-
Avatar
MTK
Viestit: 654
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 8:53 pm
Pyörä: KTM

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja MTK »

Voiko tämän kanssa pitää mitään reppua? Toimiiko mikään reppu muutenkaan niskatuen kanssa?
Avatar
Gilera
Viestit: 333
Liittynyt: To Syys 01, 2005 12:57 pm
Pyörä: Gilera
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Leatt Fusion 3.0 harttari/niskatuki

Viesti Kirjoittaja Gilera »

MTK kirjoitti:Voiko tämän kanssa pitää mitään reppua? Toimiiko mikään reppu muutenkaan niskatuen kanssa?
Ei mulla ainakaan mitään ongelmia ole ollut repun kanssa. Tosin mitään rinkkaa olekaan yrittänyt sovittaa, vaan pieni reppu/juomareppu tyylisiä.
Vastaa Viestiin