Cagiva 900ie (GT) Elephant--> Lucky Explorer
Valvoja: Moderaattorit
Cagiva 900ie (GT) Elephant--> Lucky Explorer
Tuommoinen vm -91 GT Elefantti tuli hankittua. Tarkoitus on maalata pyörä Lucky Explorer värityksiin ja tehdä perushuollot yms säädöt. Pyörä on tällähetkellä maalattu kokopunaiseksi.
Parisataa kilometriä ajoin koeajomielessä vanhoilla vakuutuksilla ja nyt pyörä on seisonnassa.Hauska peli, hyvät äänet ja tehoakin tuntuu löytyvän. Ruiskun käytös on kyllä aika kulmikas, onko tuo ominaisuus, vai olisiko vaikutusta sillä että aikaisempi omistaja on vaihtanut ecuun toisen laskun?
Paikallaan nyt oleva lastu on W27E512-70 (winbond)
Aluperäinen on M27128A-4F6 (ST) Boxissa ja lastussa vielä yhtenevä merkintä...WU43.07/20A.46.
onko näitä kukaan testaillut?
Jos kokeilumielessä vaihdan tuon alkuperäisen lastun takaisin, niin onko tuohon lastun irroitukseen joku kikka tai työkalu, tuntuu olevan tosi tiukassa, en saanut sitä käsipelillä liikahtamaankaan, enkä viitsinyt alkaa ruuvarilla sitä irti kampeamaan, ainakaan vielä.
lastun pinnit ja muoto muutenkin näyttää olevan symmetrinen, voiko tosiaan olla niin että sen voi pistää paikoilleen kumminkin päin?
Parisataa kilometriä ajoin koeajomielessä vanhoilla vakuutuksilla ja nyt pyörä on seisonnassa.Hauska peli, hyvät äänet ja tehoakin tuntuu löytyvän. Ruiskun käytös on kyllä aika kulmikas, onko tuo ominaisuus, vai olisiko vaikutusta sillä että aikaisempi omistaja on vaihtanut ecuun toisen laskun?
Paikallaan nyt oleva lastu on W27E512-70 (winbond)
Aluperäinen on M27128A-4F6 (ST) Boxissa ja lastussa vielä yhtenevä merkintä...WU43.07/20A.46.
onko näitä kukaan testaillut?
Jos kokeilumielessä vaihdan tuon alkuperäisen lastun takaisin, niin onko tuohon lastun irroitukseen joku kikka tai työkalu, tuntuu olevan tosi tiukassa, en saanut sitä käsipelillä liikahtamaankaan, enkä viitsinyt alkaa ruuvarilla sitä irti kampeamaan, ainakaan vielä.
lastun pinnit ja muoto muutenkin näyttää olevan symmetrinen, voiko tosiaan olla niin että sen voi pistää paikoilleen kumminkin päin?
Viimeksi muokannut TomppaV, Ke Syys 02, 2015 8:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Cagiva 900ie Elephant Lucky Explorer
Epromi on tiukassa, mutta lähtee kyllä kun nostaa suoraan ja maltilla. Kulmikasta käytöstä tuolle on vaikea kuvitella, liekkö synkka pielessä? Tps:n perusasetus kannattaa katsoa myös. Bikeboy.orgissa on ohjeet.
Omassa ei siistiytynyt tasakaasuajo tasasynkalla, vaan vedin ensin mittarilla läpät synkkaan ja sitten hakemalla ne by-pass ruuvit. Ajelin mökkitietä eestaas ja kääntelin ruuveja vähän kerrassaan kunnes kulki nykimättä. Lähelle pääsee korvakuulolla kun hakee niillä ruuveilla tyhjäkäynnin mahdollisimman nätiksi.
Eihän ole Kotkan suunnalta pyörä? Mahdollisesti tuplavaimentimilla? Jos on, niin tuskin on lastu syyllinen.
Omassa ei siistiytynyt tasakaasuajo tasasynkalla, vaan vedin ensin mittarilla läpät synkkaan ja sitten hakemalla ne by-pass ruuvit. Ajelin mökkitietä eestaas ja kääntelin ruuveja vähän kerrassaan kunnes kulki nykimättä. Lähelle pääsee korvakuulolla kun hakee niillä ruuveilla tyhjäkäynnin mahdollisimman nätiksi.
Eihän ole Kotkan suunnalta pyörä? Mahdollisesti tuplavaimentimilla? Jos on, niin tuskin on lastu syyllinen.
Re: Cagiva 900ie Elephant Lucky Explorer
Taisi olla edellinen käyttäjä/ omistaja Tampereen seudulta, tämä keneltä ostin oli sen jossain vaihtokaupassa juuri saanut.
Tuplaputket on ja oikeen rosteria, varmaan jonkun Triuphin, siististi on muokattu tähän sopivaksi. Vieläpä ovat erittän hyvässä kunnossa. Ducatin tarrat on liimailtu tankin kylkiin, hyvin on maalaustyö tehty, mutta kun on väärää väri.
Putken ajattelin vetää Rallytyyliin alakautta, mutta ajatus saattaa tuosta vielä muuttua. Nämä nykyiset putket lähtee kuitenkin pois, jos jollakin tarvetta noille niin edullisesti lähtee, pistän kuvia pyynnöstä.
Annan tuon lastun olla toistaiseksi, synkkaan läpät ja säädän asentoanturin, tämä on varmastikkin parempi tapa edetä, Kiitos vinkistä ja linkistä!
Tuplaputket on ja oikeen rosteria, varmaan jonkun Triuphin, siististi on muokattu tähän sopivaksi. Vieläpä ovat erittän hyvässä kunnossa. Ducatin tarrat on liimailtu tankin kylkiin, hyvin on maalaustyö tehty, mutta kun on väärää väri.
Putken ajattelin vetää Rallytyyliin alakautta, mutta ajatus saattaa tuosta vielä muuttua. Nämä nykyiset putket lähtee kuitenkin pois, jos jollakin tarvetta noille niin edullisesti lähtee, pistän kuvia pyynnöstä.
Annan tuon lastun olla toistaiseksi, synkkaan läpät ja säädän asentoanturin, tämä on varmastikkin parempi tapa edetä, Kiitos vinkistä ja linkistä!
Taas lähti mopo käsistä
- SS
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cagiva 900ie Elephant Lucky Explorer
Siinä prommin toisessa päässä on pieni kolo josta tunnistaa oikean asennon.
Sitä ei saa laittaa väärinpäin....
SS
Sitä ei saa laittaa väärinpäin....
SS
Re: Cagiva 900ie Elephant Lucky Explorer
Ok, siitä kolosta sen saa tarkistettua, kiitoksia.
Näin meinasinkin, ettei se nyt kumminpäin vaan käy, en vain huomannaut koloa, tekstien mukaan sitä pähkäilin, mutta ei siitä mitään selvyyttä saanut.
Näin meinasinkin, ettei se nyt kumminpäin vaan käy, en vain huomannaut koloa, tekstien mukaan sitä pähkäilin, mutta ei siitä mitään selvyyttä saanut.
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Cagiva 900ie Elephant Lucky Explorer
Kuulostaa kovasti nuo Ducatitarrat ja trumpettiputket tutulta.
Tuo peli oli Kotkassa vielä 2010. Jos lastu ei ole vaihtunut, niin se on penkissä hiplattu siihen pyörään passeliksi nimimerkki Norsun toimesta. Norsu teki minullekkin lastun ja en kyllä usko että on lastussa nykimisen syy.
Kannattaa laittaa yv:tä ellei tätä ketjua huomaa, tietää varmaan pyörän menneisyydestä aika paljon.
Ne tyhjät kannet mitkä on siinä kasassa jota sinulle kaupittelin, on tietääkseni sinun pyörän orkkikset. Jos en väärin muista, olivat vaihtaneet pytyt, männät ja kannet vähemmän ajettuihin jossain välissä.
Tuo peli oli Kotkassa vielä 2010. Jos lastu ei ole vaihtunut, niin se on penkissä hiplattu siihen pyörään passeliksi nimimerkki Norsun toimesta. Norsu teki minullekkin lastun ja en kyllä usko että on lastussa nykimisen syy.
Kannattaa laittaa yv:tä ellei tätä ketjua huomaa, tietää varmaan pyörän menneisyydestä aika paljon.
Ne tyhjät kannet mitkä on siinä kasassa jota sinulle kaupittelin, on tietääkseni sinun pyörän orkkikset. Jos en väärin muista, olivat vaihtaneet pytyt, männät ja kannet vähemmän ajettuihin jossain välissä.
Re: Cagiva 900ie Elephant Lucky Explorer
Hieno homma, Kiitoksia !
Pitää ottaa Norsuun yhteyttä, olenkin tätä jo senverran ehtinyt tutkimaan, että asiallisesti on kaikki muutokset yms tehty. Koneessakin tuntuu olevan äkkiseltään kaikki konit tallessa, itseasiassa tuntuu siltä että enemmän niitä on perstuntumalla kuin osasin odottaa. On sille motille jotain historiansa aikana tosiaan tehty.
panen boxin kiinni ja annan lastun näillä tiedoilla olla.
Pitää ottaa Norsuun yhteyttä, olenkin tätä jo senverran ehtinyt tutkimaan, että asiallisesti on kaikki muutokset yms tehty. Koneessakin tuntuu olevan äkkiseltään kaikki konit tallessa, itseasiassa tuntuu siltä että enemmän niitä on perstuntumalla kuin osasin odottaa. On sille motille jotain historiansa aikana tosiaan tehty.
panen boxin kiinni ja annan lastun näillä tiedoilla olla.
Taas lähti mopo käsistä
Re: Cagiva 900ie (GT) Elephant--> Lucky Explorer
Hitaasti etenee projekti, mutta orkkiskäyrät on asennettu ja vaimennin on vielä hakusessa. Moottori on maalattu ja tietysti renkaat piti heti vaihtaa , hauskempi katella uusien rankaiden kanssa tuossa pukeilla. Kytkin on työnalla. Kori, ja ainakin painelevynlaakeri pitää vaihtaa, mutta massa ja teraslevyt näyttää ihme kyllä olevan kunnossa, varmaan vaihdettu jokin aika sitten. Nokkahihnat on hyllyssä vaihtoa odottamassa.
Maalattavat osat alkaa kohta olla valmiina maalarille vietäväksi. Valkoiseksi on tarkoitus maalata, jostain netin syövereistä löysin sävynkin, Lucky Explorer mallin sävy oli kai joku Dakarvalkoinen, onkohan tuo oikein?
pari kuvaa
Maalattavat osat alkaa kohta olla valmiina maalarille vietäväksi. Valkoiseksi on tarkoitus maalata, jostain netin syövereistä löysin sävynkin, Lucky Explorer mallin sävy oli kai joku Dakarvalkoinen, onkohan tuo oikein?
pari kuvaa
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Cagiva 900ie (GT) Elephant--> Lucky Explorer
On kyllä nätissä kunnossa pyörä. On tainnu joku sohaista kiillotuslaikalla joskus.
Tuon ne osat ensi viikon jälkeen isolle kirkolle.
Tuon ne osat ensi viikon jälkeen isolle kirkolle.
Re: Cagiva 900ie (GT) Elephant--> Lucky Explorer
Ok, tullaan hakemaan, ilmoittele kun osat on mestoilla.
Taas lähti mopo käsistä
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Cagiva 900ie (GT) Elephant--> Lucky Explorer
Mikä tuo helkkarinmoinen musta salkku on tuossa ylhäällä teleskoopin vieressä oikealla puolella?
Kompakti moottorinohjaus? Navigaattori? Putkiradio? Mikroaaltouuni?
Kompakti moottorinohjaus? Navigaattori? Putkiradio? Mikroaaltouuni?
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Cagiva 900ie (GT) Elephant--> Lucky Explorer
vai oisko vasemmalla?
Tehty analogia aikaan
Tossakin siiretty tappeja taakseppäin.
Tehty analogia aikaan
Tossakin siiretty tappeja taakseppäin.
Re: Cagiva 900ie (GT) Elephant--> Lucky Explorer
Commodore 64 pienoiskoossa, kokoa ja painoa pitää olla, koska se samalla kompensoi moottorin aiheuttamaa lievää oikealle suuntautuvaa kiertoliikettä moottoritienopeuksissa. Lisäksi näin on saatu myös optimaalinen painonjakautuma, jonka edut taas tulevat esiin lähinnä maastoajossa.
Lievästä likviditeetti kapeikosta johtuen en pysty päivittämään kyseistä komponettia vastaamaan tämän päivän ominaisuuksia ja vaatimuksia.
Lievästä likviditeetti kapeikosta johtuen en pysty päivittämään kyseistä komponettia vastaamaan tämän päivän ominaisuuksia ja vaatimuksia.
Taas lähti mopo käsistä
Re: Cagiva 900ie (GT) Elephant--> Lucky Explorer
Isoon kytkinrattaaseen vaihtui uudet laakerit , samoin painelevyyn.
jalkatappeja on tosiaan siirretty alemmaksi ja taakse, ehkä se on parempi noin.
jalkatappeja on tosiaan siirretty alemmaksi ja taakse, ehkä se on parempi noin.
Taas lähti mopo käsistä