Yamaha WR450
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha WR450
Yamaha pistää ensi vuodelle 450 WR:n uusiksi samojen suuntaviivojen mukaan kuin pikkunelari-WR:n tällä vuodelle: http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/ya ... -20151006/
Painoa ei vielä näkynyt, mutta todennäköisesti se on nykyistä ankkuria selvästi kevyempi.
Saa nähdä, tuleeko pyörä saamaan suosiota dual sporttina.
Painoa ei vielä näkynyt, mutta todennäköisesti se on nykyistä ankkuria selvästi kevyempi.
Saa nähdä, tuleeko pyörä saamaan suosiota dual sporttina.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Yamaha WR450
Öljyn määrä ja vaihteiston toimivuus sekä kadulla että metsässä mietityttää, sekä mitä kone, tai varmaan enemmänkin takalisto, tuumaa pidemmästä katuajelusta. Voishan tuommoinen ihan mukava peli olla.Jani M kirjoitti:Saa nähdä, tuleeko pyörä saamaan suosiota dual sporttina.
Viimeksi muokannut dudeonweb, Ke Loka 07, 2015 9:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Yamaha WR450
Aika namu! Ainakin mun pepa kestää exc:n penkkiä siinä missä kesti 690:nki. Öljyy menee koneeseen 1,5l ja kaippa se tuossakin samoissa mitoissa on. Oiskohan 690:n öljytilavuus ollut 1,7l. Joten ei isoista eroista puhuta. Katukäytössä siis oma pyörä on.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
KTM 1090 Adventure R 17
Re: Yamaha WR450
Jammu ilmoittaa tilavuudeksi 0.95 litraa. Ja se EXC:n vaihteisto on kuulemma pirun mukava, sinähän asiasta paremmin tiedät, mutta se varmaan selittää hyvin sen katukelpoisuutta.
Re: Yamaha WR450
Oho, no siinä jopa minä harkitsisin ottaisinko katukäyttöön jammua Toi exc:n laatikko on kyllä todella mukava (pehmeä, ja jämäkkä), ja vaihteistonvälitykset toimii mielestäni kadullakin todella hyvin.
Mutta ei sotketa tämän enempää kotaria jammua keskusteluun. Mä tykkään jammusta pirusti, vaikkei enskaa ole. Mut mönkijä puolella mulla on tuo YA Raptor700, ja se on kyllä mukava vehjes. Mulla oli pitkään harkinnassa/etsinnässä jammun 450, jos ois eteen tullut tuota vanhempaa tekniikkaa omaava laitos, mut vähissä tuntui olevan. Kaverilla tosta ys:sta 250 enska, ja kehunut todella mukavaksi/hyväksi kaikinpuolin, ja ois kyllä itselläkin vaihtoehtona jos pelkästään mettään pyörä olisi.
Mut pitää mennä tuota 450:sta mulgoilee/kuolailee tarkemmin ku alkaa Suomesta löytymään. Ei siitä mulle varmaan pyöräksi ole?, mut saapahan sitä käydä ihailemassa
Mutta ei sotketa tämän enempää kotaria jammua keskusteluun. Mä tykkään jammusta pirusti, vaikkei enskaa ole. Mut mönkijä puolella mulla on tuo YA Raptor700, ja se on kyllä mukava vehjes. Mulla oli pitkään harkinnassa/etsinnässä jammun 450, jos ois eteen tullut tuota vanhempaa tekniikkaa omaava laitos, mut vähissä tuntui olevan. Kaverilla tosta ys:sta 250 enska, ja kehunut todella mukavaksi/hyväksi kaikinpuolin, ja ois kyllä itselläkin vaihtoehtona jos pelkästään mettään pyörä olisi.
Mut pitää mennä tuota 450:sta mulgoilee/kuolailee tarkemmin ku alkaa Suomesta löytymään. Ei siitä mulle varmaan pyöräksi ole?, mut saapahan sitä käydä ihailemassa
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
KTM 1090 Adventure R 17
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha WR450
Lisää juttua 2016-mallista: http://www.enduro21.com/index.php/40-ge ... 016-wr450f
Märkäpaino on 123 kg ja kun tankin tilavuus on 7,5 l, niin on se vähän raskas ainakin Kotarin 450:een verrattuna, mutta ihan siedettävä.
Öljytilavuus on tosiaan erittäin pieni, mikä tarkoittaa tiheää öljynvaihtoa myös kevyemmässä käytössä.
Märkäpaino on 123 kg ja kun tankin tilavuus on 7,5 l, niin on se vähän raskas ainakin Kotarin 450:een verrattuna, mutta ihan siedettävä.
Öljytilavuus on tosiaan erittäin pieni, mikä tarkoittaa tiheää öljynvaihtoa myös kevyemmässä käytössä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Yamaha WR450
Kiinnostaa hyvinkin. Tämän vuotinen WR250F ois kiinnostanu myöskin, mutta kuulin melko varmaa tietoa sen esittelyn aikoihin, että 2016 tulee samalla konseptilla 450. Itsellä nuo ajot on niin laidasta laitaan myös pienemmällä mopolla, niin 450 soveltuu siihen paremmin kuin 250.
Johan noihin löytyy isompaa tankkia ameriikasta, niin saa toiminta sädettä lisää. Vaihteisto on tuon jutun mukaan 1. ja 5. vaihteen osalta samoilla välityksillä kuin vanhempikin ja 2. 3. ja 4. vaihteet hieman pidempiä, joten soveltuu hyvinkin sekakäyttöön, niinkuin vanhempikin versio.
Koeajolla pitää kyllä käydä, niin näkee onko moottori yhtä tärinätön kuin vanhassa.
Johan noihin löytyy isompaa tankkia ameriikasta, niin saa toiminta sädettä lisää. Vaihteisto on tuon jutun mukaan 1. ja 5. vaihteen osalta samoilla välityksillä kuin vanhempikin ja 2. 3. ja 4. vaihteet hieman pidempiä, joten soveltuu hyvinkin sekakäyttöön, niinkuin vanhempikin versio.
Koeajolla pitää kyllä käydä, niin näkee onko moottori yhtä tärinätön kuin vanhassa.
Re: Yamaha WR450
Morjesta! Mulla on pyöränä 2006 vuosimallin nelipuolikas wr, johon aattelin nyt tänä keväänä tehdä remonttia (mittarissa alkaa olla 10tkm) ainakin nyt männän ja nokkaketjun vaihto olisi edessä. Mitä muuta kannattaisi tässä vaiheessa vaihtaa, venttiileille ei ollut säätötarvetta kun katsoin ne viime kesän lopulla. Myös säädöissä on pientä häikkää, vaihdoin smotojen oston yhteydessä vaporin mittariston, siinä 6000 kierroksen kohdilla alkaa pätkimään tasakaasulla, mutta täydellä kaasulla ei pätki mistähän tämä johtuisi? AIS on poistettu pyörästä ja siinä sarjassa kait tullut myös tuo säädettävä neula. Tunnostaa myös että ajon jälkeen ei tahdo lähteä käyntiin ilman kuumakäynnistysvivun käyttöä. Pyörässä on tällä hetkellä vakioputkisto, mutta ostin kesällä leovincen kokoputkiston ja mietin millaisia säätöjä ootte käyttäneet kaasarissa?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha WR450
Huhujen perusteella Yamahalla olisi tulossa WR450 adve/rally kitti myyntiin, hinnasta ja ajankohdasta ei vielä ollut varmuutta mutta epäilys oli että se menee jonnekkin 5 tontun haarukkaan. Kuvien perusteella epäilen suuresti että kyse on tästä kitistä: http://www.rebelxsports.com/yamaha-wr-450-f-rally/
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha WR450
Offroad expossa oli Mattilan WR 450 F joka erinäisesti muutosten jälkeen ilmoitettiin -8kg vakiota kevyemmäksi, eli n 115kg märkäpaino...ei kuulostaa ollenkaan pahalta.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha WR450
Nykyisestakin korimallista tuli markkinoille Italiassa tehtävä pienen sarjan rallyversio: http://www.advridermag.com.au/yamaha-t4 ... ture-bike/
http://www.rebelxsports.com/yamaha-t4-limited-edition/
Sama valmistaja, jonka Koheltaja oli jo aikaisemmin linkannut.
http://www.rebelxsports.com/yamaha-t4-limited-edition/
Sama valmistaja, jonka Koheltaja oli jo aikaisemmin linkannut.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Yamaha WR450
Onko kuraveljet himotelleet jo tulevaa 2018 Enduro GP-mallia 450-Wempusta? Itsellä kyllä kuola valuu kovasti. Imanputsariratkaisu tankin paikalle vaikuttaa hienolta - ei voi kauempana olla pölystä ja kestää kai ajaa pyörän melkoisen syvällekin ennenkuin imaisee vedet sisään
Aussiveljien analyysiä linkistä: https://www.youtube.com/watch?v=l1l0ZSvQ8Po
Aussiveljien analyysiä linkistä: https://www.youtube.com/watch?v=l1l0ZSvQ8Po
Re: Yamaha WR450
Onhan noita katseltu ja tarjouksiakin kyselty, myös muista merkeistä. Koeajolle vaan en ole tällä takakeno moottorilla vielä päässyt.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
- Pyörä: WR 450
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...
Re: Yamaha WR450
7 vuotta vinokone Husabergeillä ja kesällä tuli palattua jamahan sarviin, -17 mallinen takakeno 450.
Kaikin puolin olen tyytyväinen mopoon ollut, isomman tankin ja jämerämmän pohjapanssarin olen hankkinut.
Kovaan imuääneen on Burgerissa jo kerinnyt tottua...joskin Jammussa se on vielä himpun terävämpi...
Laite on ilmeisesti Moto S.p.A:n toimesta, päästöjen takia, säädetty todella laihalle. Syheröpaikoissa kone oli äkkipikainen ja ryntäilevä ja sen myötä työläs ajettava. Tämä ongelma korjaantui Yamahan power tunerilla, jolla sai moottorin säädettyä aivan eri luonteiseksi.
Moto S.p.A. rakentaa käsittääkseni Italiassa näihin katsastusvarustuksen ja mopo on rekisteröity Moto spaksi eikä Yamahaksi.
Jousitus on paketista valmis minun kevyelle ruodolle (75kg), etupää poimii nätisti myös terävät pikkuiskut.
Moottori on varsinkin keskialueella todella terhakas ja reagointi kaasuun on välitön. Tyhjäkäynnin tuntumassa möyriessä ei silti ihan Burgerin moottorin sitkeyteen pääse.
Nelos- ja vitosvaihteen ero aika iso ja viitonen tuntuu "loikkarilta", tähän kuitenkin tottui äkkiä enkä ole kuusivaihteisen laatikon perään haikaillut.
Pienemmät vaihteet toimivat jaoltaan hyvin loogisesti.
Ainoat kritiikin kohteet ovat etujarru, joka tuntumaltaan ei ole minun mieleen. Tuntuu kuin pesusientä puristelisi.
Samoin kytkin on hieman raskaanlainen kun on vuosikaudet hydraulista puristellut, toimeen tämän kanssa kuitenkin tulee.
Tankki on vakiona kokolailla pieni pidemmille reissuille, Epsanjasta sain tilattua IMS:n 12 litrasen. Ei mikään kaunein ratkaisu ja mopo hieman levenee polvien kohdalta istaaltaan ajaessa.
Pohjapanssariksi vaihdoin AXP Racingin Extreme-mallin, joka suojaa vesipumpun ja takajousituksen linkun. Materiaalina 8mm muovi.
Vasemman sivumuovin takana oli sopivasti tilaa pienelle työkalukotelolle, joten senkin painon sai pois repusta.
Siinä jotain mietteitä mitä on tämän kanssa tullut. Takana vasta 1000km, kun iso loppukesän ajasta meni solisluuta parannellessa.
Näillänäkymin jammun kanssa mennään vielä pitkä siivu maastomaisemia...
Kaikin puolin olen tyytyväinen mopoon ollut, isomman tankin ja jämerämmän pohjapanssarin olen hankkinut.
Kovaan imuääneen on Burgerissa jo kerinnyt tottua...joskin Jammussa se on vielä himpun terävämpi...
Laite on ilmeisesti Moto S.p.A:n toimesta, päästöjen takia, säädetty todella laihalle. Syheröpaikoissa kone oli äkkipikainen ja ryntäilevä ja sen myötä työläs ajettava. Tämä ongelma korjaantui Yamahan power tunerilla, jolla sai moottorin säädettyä aivan eri luonteiseksi.
Moto S.p.A. rakentaa käsittääkseni Italiassa näihin katsastusvarustuksen ja mopo on rekisteröity Moto spaksi eikä Yamahaksi.
Jousitus on paketista valmis minun kevyelle ruodolle (75kg), etupää poimii nätisti myös terävät pikkuiskut.
Moottori on varsinkin keskialueella todella terhakas ja reagointi kaasuun on välitön. Tyhjäkäynnin tuntumassa möyriessä ei silti ihan Burgerin moottorin sitkeyteen pääse.
Nelos- ja vitosvaihteen ero aika iso ja viitonen tuntuu "loikkarilta", tähän kuitenkin tottui äkkiä enkä ole kuusivaihteisen laatikon perään haikaillut.
Pienemmät vaihteet toimivat jaoltaan hyvin loogisesti.
Ainoat kritiikin kohteet ovat etujarru, joka tuntumaltaan ei ole minun mieleen. Tuntuu kuin pesusientä puristelisi.
Samoin kytkin on hieman raskaanlainen kun on vuosikaudet hydraulista puristellut, toimeen tämän kanssa kuitenkin tulee.
Tankki on vakiona kokolailla pieni pidemmille reissuille, Epsanjasta sain tilattua IMS:n 12 litrasen. Ei mikään kaunein ratkaisu ja mopo hieman levenee polvien kohdalta istaaltaan ajaessa.
Pohjapanssariksi vaihdoin AXP Racingin Extreme-mallin, joka suojaa vesipumpun ja takajousituksen linkun. Materiaalina 8mm muovi.
Vasemman sivumuovin takana oli sopivasti tilaa pienelle työkalukotelolle, joten senkin painon sai pois repusta.
Siinä jotain mietteitä mitä on tämän kanssa tullut. Takana vasta 1000km, kun iso loppukesän ajasta meni solisluuta parannellessa.
Näillänäkymin jammun kanssa mennään vielä pitkä siivu maastomaisemia...
Re: Yamaha WR450
Miten on maahinen tärinöiden laita tässä uudessa moottorissa, eli pystyykö pidempiä siirtymiä ajamaan ilman sormien puutumista? Vrt vanha 5 venttilinen oli käytännössä tärinätön.
Uudessa mallissa on tuo valomaskikin paremman näköinen.
Uudessa mallissa on tuo valomaskikin paremman näköinen.