Metzeler Unicross

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Endoaminen on kekettämisen (keulimisen) vastakohta :wink: https://www.youtube.com/watch?v=G-cMjB5CA4U

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Onkos se niinkuin perseilyä... :roll:
Sami
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja bisti »

Eikö tuo ole stoppie?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Stoppie on endoamisen loppuvaihe kun pysähdytään hetkeksi eturenkaalle.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Unicrossit on kyllä etusena hyvät vaikka niillä ei tuo temppuilu ihan ekaksi tule mieleen :wink:
Jokainen kai saa näyttää kykynsä suljetulla alueella :shock:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tulipa ekan kerran laitettua tätä legendaa omalle vanteelle. Pisti silmään tuo mitotus. Tuo rengas on 90/90-21. Näyttää enemmän 90/100-21 tai vieläki korkeammalle. Outo keksintö.

No jospa se silti on mainostetun ihana.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Mutta raskaskeulainen möhköenduro tai pikemminkin vanne tykkää kun on paaljon ilmaa mikä joustaa ja auttaa vannerukkaa maakivissä ja juurakoissa..Vaikka sulla excelit onkin vanteina alkuperäisten tina-behrien tilalla.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Ihan samat kokemukset Peltsin kanssa. Pari viikkoa sitten vaihdoin T63:n Unicrossiin. Korkeamman profiilin lisäksi metukan runko oli misukan runkoa kapeampi.
Sami
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja juhap »

tuossa lauantaina vaihdoin 8500km ajetun UC:n uuteen samanlaiseen... hinta/laatu on mulle sopiva :)
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Edull7nen kumi on kyllä. Uutena kyllä menee asphaltilla jarruttaisa lukkoon luvattoman helposti. Toki parempi nyt kun on n. 1000 kilsaa kulutettu.

En tiiä johtuko tuosta mahottomasta korkeudesta vai mistä, mutta kun panin tielle ajoon ens alkuun paineet jotain 2.4 nurkille oli rengas irtosoralla ihan kamala, assusta puhumattakaan. Viime reissulla päästiin ilmaa summasa ulos sopivasti niin nyt paree.

Milläs paineilla ootta selvinny möhköisä? Toki mää en pahemmin offroadia ajele niin ei kehtaa kovin alas laskea.
Paskapuhetta, mutta uskon.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja juhap »

1,8bar tais olla abt viimeset 5tkm juu ei oo häävi ajella soratiellä kovilla paineilla...
Avatar
drpepper74
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

N.2baaria ollu.
Ktm adventuren vanteen voi näppärästi pyöräyttää ympäri, kun unicrossista on kuluneet nappulat vinoiksi. Tämä siis toimii ainakin mun 990 ässässä.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

:D Pitää tähätä siihen parin kilon tuntumaan. Mulla voi kans pyöräyttää vanteen ympäri ☺
Paskapuhetta, mutta uskon.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja juhap »

mullaki voi varmaan pyöräyttää... mut sitten uupuu jarru :)
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

EXC painoisessa pyörässä sekalaisessa käytössä 1.3 toimii hyvin ja soralla/maastossa 0.8 ja lukot käytössä. Rupulit toimii yleensä parhaiten melko pienillä paineilla, liikaa painetta niin alkaa luikertelemaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin