Honda transalp 700 vm2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Honda transalp 700 vm2008
Kovempaan soratierynkytykseen pitäisi olla vain laukkuraudat ja niissä pehmeät laukut, eivät muuta muotoaan kaatuessa niinkuin aluminiiset tai muoviset joista ei mene sitten enää kannet kiinni ja repeävät irti kiinnikkeistään.
Esim sivulaukuiksi advspecin Magadan http://www.adventure-spec.com/default/a ... niers.html
Päällilaukuksi vaikka Ortliebin zip http://www.ortlieb.com/_prod.php?lang=e ... oto_zipngo
Esim sivulaukuiksi advspecin Magadan http://www.adventure-spec.com/default/a ... niers.html
Päällilaukuksi vaikka Ortliebin zip http://www.ortlieb.com/_prod.php?lang=e ... oto_zipngo
Re: Honda transalp 700 vm2008
Minulla on takalaukun lisäksi matkustajan paikalla held:n 60l säkki, johon mahtuu hyvin teltta ja makuupussi yms. Säkki toimii samalla selkänojana
Re: Honda transalp 700 vm2008
Taidan päätyä Kappan Garda sarjan laukkuihin. Saan ne vielä sarjoitettua samalle avaimellekin perälaukun kanssa ja käytettyä pikkulaukkuna perässä isomman tilalla.
Nyt vielä pitäisi löytää jostain fiksu ja monikäyttöinen tankkilaukku..
Nyt vielä pitäisi löytää jostain fiksu ja monikäyttöinen tankkilaukku..
Re: Honda transalp 700 vm2008
Kappalta löytyi tankkilaukku, sivulaukut ja isompi pleksikin. Vielä kun tuo lumi sulisi..
Mutta asiaan. Onkohan kukaan törmännyt ongelmaan, jossa trippimittari on jäänyt nähtävästi jumiin. Taulun toisella napilla saa kellon tyyliä vaihdettua, mutta trippi pysyy nollassa eikä napilla saa mitään vaikutusta mihinkään.
Mutta asiaan. Onkohan kukaan törmännyt ongelmaan, jossa trippimittari on jäänyt nähtävästi jumiin. Taulun toisella napilla saa kellon tyyliä vaihdettua, mutta trippi pysyy nollassa eikä napilla saa mitään vaikutusta mihinkään.
Re: Honda transalp 700 vm2008
Ongelma korjaantui niinkin helposti kuin irroittamalla akku pariksi minuutiksi ja laittamalla sähköt takaisin kiinni. Nähtävästi tietokone kuin tietokone korjaantuu buuttaamallaAvokid kirjoitti: Mutta asiaan. Onkohan kukaan törmännyt ongelmaan, jossa trippimittari on jäänyt nähtävästi jumiin. Taulun toisella napilla saa kellon tyyliä vaihdettua, mutta trippi pysyy nollassa eikä napilla saa mitään vaikutusta mihinkään.
Tänään saapui metallia asennettavaksi, jonka jälkeen onkin matkajuhta niissä kuoseissa mitä hankkiessa speksasin. SW-Motechin kaatumaraudat ovat kyllä jykevää tekoa.
Re: Honda transalp 700 vm2008
Kahden vuoden tauon jälkeen eksyin taas tänne foorumille.
700:sia Transalppeja tullut silloin tällöin vastaan, mutta ei ole vielä hirveästi yleistynyt.
Miten on Transalpit pelanneet?
Minulla nyt vm.2008 transalpissa kilometrejä 35800km ja huolettomia kilometrejä on ollut.
Kolmenvuoden kärvistely Tourance renkailla sai vaihtua juhannusviikolla TKC 80 renkaisiin ja kyllä muuttui parempaan suuntaan sora ja hiekka ominaisuudet.
Minkälaisesta rengastuksesta muilla on kokemuksia kyseisen pyörän alla?
700:sia Transalppeja tullut silloin tällöin vastaan, mutta ei ole vielä hirveästi yleistynyt.
Miten on Transalpit pelanneet?
Minulla nyt vm.2008 transalpissa kilometrejä 35800km ja huolettomia kilometrejä on ollut.
Kolmenvuoden kärvistely Tourance renkailla sai vaihtua juhannusviikolla TKC 80 renkaisiin ja kyllä muuttui parempaan suuntaan sora ja hiekka ominaisuudet.
Minkälaisesta rengastuksesta muilla on kokemuksia kyseisen pyörän alla?
Re: Honda transalp 700 vm2008
Minulla pyörä alla kolmatta kesää ja kilometrejä n.20 tkm ja roiskeet. Tekniikassa ei mitään ongelmia. Etupään jousitus tosin on mielestäni...oikeestaan aivan paska verrattuani kaverin 800gs:ään. Renkaina alla k60 edessä ja takana samaa mallia a'la scout, joihin olen ollut tyytyväinen tosin muista malleista ei kokemusta.
Re: Honda transalp 700 vm2008
Neljä kuukautta pyörä ollut nyt ajossa, kilometrejä joku pari tuhatta.
Viime viikko kierrettiin emännän kanssa ympäri pohjanmaata pikkuteitä ajellen oli päällystettä tai ei. Täydessä lastissa neljällä täydellä laukulla ja kyytiläisen kanssa pyörä on tällaiselle alimittaiselle hieman hankala käsitellä parkkipaikoilla, mutta kunhan vauhtia on niin ei mitään ongelmia minkään suhteen.
Kappan isoa touring-pleksiä en saa itselleni sopivaksi, se on taidettu tehdä vähän pidemmille kavereille. Pitänee pistää myyntiin.
Viikonloppuna laitetaan Tourancien tilalle Mitaksen E-09:t alle ja ensi viikolla KTM Adventuren turistisarjaan ihailemaan miten ne Bemarit ja kotarit siellä menevät
Ainoat päänvaivat ovat oikutteleva sammutuskytkin kahvassa ( huono kontakti? ) ja huollossa eivät pystyneet parittamaan vara-avainta kun kuulemma ECU antoi jotain virhettä..
Viime viikko kierrettiin emännän kanssa ympäri pohjanmaata pikkuteitä ajellen oli päällystettä tai ei. Täydessä lastissa neljällä täydellä laukulla ja kyytiläisen kanssa pyörä on tällaiselle alimittaiselle hieman hankala käsitellä parkkipaikoilla, mutta kunhan vauhtia on niin ei mitään ongelmia minkään suhteen.
Kappan isoa touring-pleksiä en saa itselleni sopivaksi, se on taidettu tehdä vähän pidemmille kavereille. Pitänee pistää myyntiin.
Viikonloppuna laitetaan Tourancien tilalle Mitaksen E-09:t alle ja ensi viikolla KTM Adventuren turistisarjaan ihailemaan miten ne Bemarit ja kotarit siellä menevät
Ainoat päänvaivat ovat oikutteleva sammutuskytkin kahvassa ( huono kontakti? ) ja huollossa eivät pystyneet parittamaan vara-avainta kun kuulemma ECU antoi jotain virhettä..
Re: Honda transalp 700 vm2008
Empä ole huomannut etupään jousituksessa mitään moitittavaa, mitä nyt joskus rymytessä pohjaa. Eipä minulla ole kyllä vertailu kohdetta.
Huolsin kyllä kolmevuotta sitten iskarit, että voi siinä hieman muuttuneet alkuperäisestä.
Millä tavalla Avokid:lla kappan pleksi ei ole sopiva?
Minulla on Hondan alkuperäinen touring pleksi ja mielestäni se on liian matala, aiheuttaa ilmavirran pyörteily kypärän kohdalle. Jos olisin pidempi tai lyhempi niin tilanne voisi olla parempi.
Kerroppa mitaksista kokemuksia kun pääset testaamaan.
Huolsin kyllä kolmevuotta sitten iskarit, että voi siinä hieman muuttuneet alkuperäisestä.
Millä tavalla Avokid:lla kappan pleksi ei ole sopiva?
Minulla on Hondan alkuperäinen touring pleksi ja mielestäni se on liian matala, aiheuttaa ilmavirran pyörteily kypärän kohdalle. Jos olisin pidempi tai lyhempi niin tilanne voisi olla parempi.
Kerroppa mitaksista kokemuksia kun pääset testaamaan.
Re: Honda transalp 700 vm2008
No normaalissa ajoasennossa se painaa pyörteet suoraan kypärän kohdalle. Vähän pidemmällä tai lyhemmällä ei haittaisi
Olen siis 173cm.
Olen siis 173cm.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Maalis 18, 2014 7:46 pm
- Pyörä: Honda XL 700 V Transalp
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Honda transalp 700 vm2008
Mulla oli se alkuperäinen touringpleksi TA:ssa ja minusta se oli surkea kapistus. Ohjasi suhinat just ikävästi kypärään ja kaareva muoto oli metsäpoluilla kurja, kun se vääristi "lähikuvaa". Vaikka eihän siihen eturenkaan eteen toki saisikaan tuijotella, mutta on se ihan pöpelikössä mukavampaa, kun siihenkin näkee. Vaihdoin tilalle alkuperäisen matalan pleksin ja olin tyytyväinen. Minusta se toimi sekä isoilla että pienillä teillä paljon paremmin.
Nyt TA on ilahduttamassa jotain muuta. Sujuvia kilometrejä hänelle toivotan.
Nyt TA on ilahduttamassa jotain muuta. Sujuvia kilometrejä hänelle toivotan.
Re: Honda transalp 700 vm2008
Niin tosiaan, Mitaksen E-09:t. Tilasin Rengastema.fi:stä ja kaverin kanssa laitettiin ne vanteelle viikko sitten sunnuntaina alkuperäisten Tourancien tilalle. Ovathan nuo noin satkun halvempi setti mitä TKC 80:t.Villem kirjoitti: Kerroppa mitaksista kokemuksia kun pääset testaamaan.
En ole nappularenkaalla ajanut sitten sen jälkeen kun omistin vielä Suzuki S1:n 90-luvulla, joten odotin keskustelujen perusteella aika kamalia ajo-ominaisuuksia.
En ehtinyt pahemmin ajelemaan renkailla ennen kuin keskiviikkona lähdettiin kohti Nurmesta ja KTM Adventure Rallya. Nyt sitten n. 2200km myöhemmin, joista suurin osa soratietä tai sitä huonompaa voi todeta että ovat kyllä hyvät renkaat.
Takana oli koko ajan varma 2 bar, edessä tiputin ensimmäisen päivän ajon jälkeen 2->1.85bar ja ohjattavuus soralla parani selvästi. Noiden alle en uskaltanut vielä tiputella paineita.
Vaikea arvioida mikä on pyörän ja mikä on renkaan hyvyyttä/huonoutta, mutta mitään merkittäviä ongelmia ei renkaan kanssa ollut. Ajettavuus soralla oli merkittävästi parempi mitä Tourancella ja kun vauhdit pysyi alle 100km/h, niin edellisellä omistajalla kantikkaaksi kulunut Tourance oli selvästi huonompi asfaltillakin mitä tuo Mitas. Ja sitten ne huonot puolet. 60-70km/h vauhdissa tuntuu selvää pompotusta asfaltilla, en ole sata varma johtuuko renkaasta vai tasapainotuksesta/asettumisesta.
Kun edessä oli 2 bar paineita niin rengas ei täristänyt vielä 110km/h vauhdeissakaan. 1.85 bar paineilla noin satasen vauhdissa ja sen päälle tuntuu pientä hienojakoista tärinää. Luultavasti sivunappuloista.
Sitten tänään kun koko päivän satoi ja ajettiin kuitenkin viitisen sataa kilsaa sorateillä, niin sellaisella märällä kovaksi ajetulla soratiellä sattui välillä siten, että renkaasta lähti hetkeksi pito kun kanttasi kunnolla. En tosin tiedä miten muut renkaan tuossa käyttäytyisi. Veikkaan, että paineita oli liikaa. Kaveri ainakin paineli jollain 1.6bar paineilla Mitaksen 02:lla ihan ongelmitta edellä.
Kulumisesta en nyt osaa sanoa sen enempää kuin, että tuon reissun jälkeen ei huomaa selvää kulumista.
Re: Honda transalp 700 vm2008
Taidan laittaa itsekkin seuraavaksi Mitaksen E-09 renkaat. Mulla on nyt nuo TKC-80:t ajettu vasta 500km ja kuluu ihan silmissä.
Takarenkaassa olen pitänyt 2bar painetta ja edessä 2,5bar ja on ollut ihan hyvä ajaa asvaltilla ja soralla, ehkäpä parempi kyyti asvaltilla.
Paineita koittanut pitää tarkoituksella hieman korkealla, koska tulee asvaltilla jonkin verran pakosta ajettua.
Tourancet tahtoivat pomputtaa 60km/h vauhdissa, vaikka oli kumikorjaamolla tasapainoitettu, mutta TKC:ssa ei mitään ongelmaa.
Takarenkaassa olen pitänyt 2bar painetta ja edessä 2,5bar ja on ollut ihan hyvä ajaa asvaltilla ja soralla, ehkäpä parempi kyyti asvaltilla.
Paineita koittanut pitää tarkoituksella hieman korkealla, koska tulee asvaltilla jonkin verran pakosta ajettua.
Tourancet tahtoivat pomputtaa 60km/h vauhdissa, vaikka oli kumikorjaamolla tasapainoitettu, mutta TKC:ssa ei mitään ongelmaa.
Re: Honda transalp 700 vm2008
Ajelin viime viikolla KTM Adventure Rallyssä Hondallani ja oli kyllä hauskaa ihan tour-luokassakin, missä käytännössä vain ajeltiin kisareittiä n. 350km per päivä.
Sunnuntaina Mitakset alle, ohjaustankoon 25mm korotuspalat ja keskiviikkona lähdettiin kaverin kanssa kohti Nurmesta tavoitteena vältellä päällystettyjä teitä. Näin ollen matkaa tuli n. 700km Jyväskylän ja Kuopion pohjoispuolelta, joka ajeltiin kahtena päivänä. Alussa kaverin 690:n perässä pysyminen tuntui aivan hullulta vaikka ajeltiin rauhakseen.
Pari kertaa meinasin vetää pienemmillä metsäautoteillä pihalle ihan vain sekoillen vastaohjauksen kanssa. Jotain sellaista mitä ei ikinä asfaltilla ole käynyt.
Paikalle tullessa selvisi kyllä, että Hondia ei montaa ollut. (Itseasiassa niitä taisi olla neljä). Käytännössä Kotaria tai Bemaria. Ensimmäisenä ajopäivänä oli vähän epäilyksiä, mitenkä pysyy porukassa, koska porukassa oli 690:ejä, iso GS, Tenere, GS Dakar ja pari isoa kotaria. Toisena päivänä porukka muuttu sen verran, että mun Transalp taisi olla ainut yli 165kg märkäpainoinen pyörä porukassa ja vauhti sen mukainen
Vaikka välillä olikin pieniä pätkiä, joissa ajeltiin käytännössä metsäkoneen jälkiä läpi suon ja itselle hankalimpia pätkiä olivat pehmeän hiekan metsäautotiet, niin kyllä se lopputulos oli aika pitkälti se, että kuskista se oli kiinni. Toisena ajopäivänä ja itselleni neljäntenä soratiepäivänä ajaminen alkoi sujua jo sen verran, että "pikkumopoille" jäi vain pahimmilla pätkillä, jossa jousitus ja kuskin uskallus/osaaminen ei vain riittänyt perässä pysymineen
Tapeilla ajamisen opettelu pikku hiljaa heti alusta alkaen auttoi todella paljon pahoilla pätkillä vaikka se vaikeampaa onkin tuolla Hondalla kuin jollakin 690:llä tai 450:llä.
Maavara tai sen puute oli ongelmallinen. Pari kertaa tuli aikamoinen kolaus kivestä keskijalkaan, mutta mitään näkyviä vaurioita ei löytynyt.
Parin päivän ajamisen jälkeen päädyttiin ajelemaan vielä eilen sunnuntaina yhteen rykäykseen melkein 700km pitkin pikkuteitä ja vähän siinä oli polkujakin mukana.
Ensi vuodeksi ehkä hieman leveämpi ja korkeampi tanko, kunnon leveät jalkatapit sekä roadbook-vehkeet niin pääsee ajelemaan täysiä päiväreissuja
Sunnuntaina Mitakset alle, ohjaustankoon 25mm korotuspalat ja keskiviikkona lähdettiin kaverin kanssa kohti Nurmesta tavoitteena vältellä päällystettyjä teitä. Näin ollen matkaa tuli n. 700km Jyväskylän ja Kuopion pohjoispuolelta, joka ajeltiin kahtena päivänä. Alussa kaverin 690:n perässä pysyminen tuntui aivan hullulta vaikka ajeltiin rauhakseen.
Pari kertaa meinasin vetää pienemmillä metsäautoteillä pihalle ihan vain sekoillen vastaohjauksen kanssa. Jotain sellaista mitä ei ikinä asfaltilla ole käynyt.
Paikalle tullessa selvisi kyllä, että Hondia ei montaa ollut. (Itseasiassa niitä taisi olla neljä). Käytännössä Kotaria tai Bemaria. Ensimmäisenä ajopäivänä oli vähän epäilyksiä, mitenkä pysyy porukassa, koska porukassa oli 690:ejä, iso GS, Tenere, GS Dakar ja pari isoa kotaria. Toisena päivänä porukka muuttu sen verran, että mun Transalp taisi olla ainut yli 165kg märkäpainoinen pyörä porukassa ja vauhti sen mukainen
Vaikka välillä olikin pieniä pätkiä, joissa ajeltiin käytännössä metsäkoneen jälkiä läpi suon ja itselle hankalimpia pätkiä olivat pehmeän hiekan metsäautotiet, niin kyllä se lopputulos oli aika pitkälti se, että kuskista se oli kiinni. Toisena ajopäivänä ja itselleni neljäntenä soratiepäivänä ajaminen alkoi sujua jo sen verran, että "pikkumopoille" jäi vain pahimmilla pätkillä, jossa jousitus ja kuskin uskallus/osaaminen ei vain riittänyt perässä pysymineen
Tapeilla ajamisen opettelu pikku hiljaa heti alusta alkaen auttoi todella paljon pahoilla pätkillä vaikka se vaikeampaa onkin tuolla Hondalla kuin jollakin 690:llä tai 450:llä.
Maavara tai sen puute oli ongelmallinen. Pari kertaa tuli aikamoinen kolaus kivestä keskijalkaan, mutta mitään näkyviä vaurioita ei löytynyt.
Parin päivän ajamisen jälkeen päädyttiin ajelemaan vielä eilen sunnuntaina yhteen rykäykseen melkein 700km pitkin pikkuteitä ja vähän siinä oli polkujakin mukana.
Ensi vuodeksi ehkä hieman leveämpi ja korkeampi tanko, kunnon leveät jalkatapit sekä roadbook-vehkeet niin pääsee ajelemaan täysiä päiväreissuja
Re: Honda transalp 700 vm2008
btw. mistä firmasta löytyisi isommat metalliset jalkatapit ?
Bike worldissä eivät tienneet mitään, eikä googlekaan tunnut kertovan vastausta.
Bike worldissä eivät tienneet mitään, eikä googlekaan tunnut kertovan vastausta.