Tenere 750:n ylläpitoa
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Tenere 750:n ylläpitoa
Vaihdoin matkasportin vaihteeksi tälläiseen -90 malliseen. Mukava silä on ajella mutta ruiskun jälkeen kaasarit tuntuu taas muinaiskeksinnöiltä. No näillä mennään kunnes muuta keksitään. Korjaussarjat tilasin ja laitoin. Eka jumitti toisen luistin yläasentoon ja sai purkaa uudestaan. Nyt jo kesti ajella 50 km kunnes alkoin käymään huonosti 3500 rpm asti. Tyhjäkäynti on ok mutta muuten nykiija ontuu. Eli taidan ottaa kaasarit käteen ja pemistää ne oikein kunnolla.
Kohon tasot tarkastaa ja tarttee ehkä tyhjäkäyntiseostakin korjata.
Kohon tasot tarkastaa ja tarttee ehkä tyhjäkäyntiseostakin korjata.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Enne isompaa purkamista niin tsekkaa et ilmanputsari on kunnolla paikoillaan.
Teitkö kaasarien synkronoinnin? Itellä jäi toine tuppi huonosti niin joha ryki.
Imukurkut vois tietty starttipilotin kans suihkii jos ratkes ny ku oli irti.
Teitkö kaasarien synkronoinnin? Itellä jäi toine tuppi huonosti niin joha ryki.
Imukurkut vois tietty starttipilotin kans suihkii jos ratkes ny ku oli irti.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Oli pudonnut kalvon kannen alta se pieni o-rengas. Ei taida muuta tarvita. Onko tietoa säätääkö tyhjäkäynnin seosruuvi ilmaa vai bensaa ts. rikastaako kun aukaisee?
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Alkaa nyt jo kyrsimään kaasarit. Oon nyt muutamassa päivässä ruuvannut mopoa jo enemmän kuin vifferiä neljässä vuodessa. Nyt on kaikki tarkastettu ja säädetty paitsi pa-pinta. Tarttis hakia läpinäkyvää letkua sitä varten. No ei se kumminkaan enää käyntiin lähde, vähä lupaa vaan.
Edit, nyt toimii. Tulppien pesu auttoi. Ainakin 20 heppaa enemmän kuin ostettaessa
Edit, nyt toimii. Tulppien pesu auttoi. Ainakin 20 heppaa enemmän kuin ostettaessa
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Tuossa vähän pysyvämpi ratkasu kaasariongelmiin..
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Hetken riemu, ei se enää niin hyvin käy. Olisko säätövinkkiä tms, alle 3000 kierroksen röpöttää ja voima katoaa. On huono ajaa kahdestaan hiljaa kun ei ole voimaa.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Teitkö synkkauksen samalla?
edit. kattositko myös että ryypyn vivusto liikkuu nätiste, näkyy tuossa
kuvassa
Jos tulpat pesemällä parani viimeeks niin kokeilisin uusilla vaikkeivat vanhat olekkaan mutta oha noita huonoja ennenki tullu.
Jos tulpat on kovin mustat ja kulutus lähellä kymppiä niin factory proon neulaputket tilaukseen.
Toi alavääntö ja voiman tulo pikku kierroksilla on ainut asia mitä jäi LC8:iin siirtyessä ikävöimään.
edit. kattositko myös että ryypyn vivusto liikkuu nätiste, näkyy tuossa
kuvassa
Jos tulpat pesemällä parani viimeeks niin kokeilisin uusilla vaikkeivat vanhat olekkaan mutta oha noita huonoja ennenki tullu.
Jos tulpat on kovin mustat ja kulutus lähellä kymppiä niin factory proon neulaputket tilaukseen.
Toi alavääntö ja voiman tulo pikku kierroksilla on ainut asia mitä jäi LC8:iin siirtyessä ikävöimään.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Synkkasin irtona rakotulkilla. Ryyppyvivut liikkuu kevyesti mutta en aukaissut sieltä. Jotain pikku tiivisteitä olis vielä kedo:n sarjassa käyttämättä. Korjaussarjoissa oli neulat ja neulaputket.
Ebaysta kattelin noita ruiskuvärkkejä.Jiibeen linkin ilmoituksessa pelkkä kone, kaasuläppärunkoja löytyi mutta pari paikkaa jo vastannut että muuta ei ole.
Ebaysta kattelin noita ruiskuvärkkejä.Jiibeen linkin ilmoituksessa pelkkä kone, kaasuläppärunkoja löytyi mutta pari paikkaa jo vastannut että muuta ei ole.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Kaasareiden synkkausta ei saa rakotulkilla kohdalleen vaan alipainemittareilla tai kotitekoisella manometrillä.
Siinä yksi diy sovellus: https://www.youtube.com/watch?v=nEE508WzNC8
Siinä yksi diy sovellus: https://www.youtube.com/watch?v=nEE508WzNC8
Kylätason kurapyöräilijä.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Ok. Sit pitäis seos puoli olla ok jos neulaputket ja neulat ok.
Ehkä sit vielä se synkronointi ihan virtausten mukaan.
Tuonne supertenere-ketjuun ehkä kannattaa kans kirjoitella kun siellä osalla on ollut tosi pitkään ko. pyörä.
Ehkä sit vielä se synkronointi ihan virtausten mukaan.
Tuonne supertenere-ketjuun ehkä kannattaa kans kirjoitella kun siellä osalla on ollut tosi pitkään ko. pyörä.
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Sitä koitin vihjasta että vaiha koko motti tdm:n 900 ruiskuun niin saat ruiskun edut, pienemmän kulutuksen, lisävaihteen ja rutkasti voimaa lisää.
Sent from my Xperia ZR using Tapatalk
Sent from my Xperia ZR using Tapatalk
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Ruiskua joo kattelin, mutta tarttee vissiin ostaa kokonainen tdm että saa kaikki osat edes jollain hintaa. Laitoin mobileen vahdin jos tulis kolaroitu.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Lähes kaikki imuventtiilit kantaa, huomenna hakemaan paloja.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
Nyt on välykset ok, koeajettu. Yks päällä menee ihan ok, 2-4000 rpm on vielä voimattomuutta. Vois vielä kerran koittaa nostaa vähän bensanpintaa tai neulaa.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Tenere 750:n ylläpitoa
jonkin verran parani kun neulat on korkeimmassa asennossa. Panin kuitenkin myyntiin, uudempaa tekee mieli. http://www.nettimoto.com/yamaha/xtz/1896776