Continental TKC 70

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eiköhän niillä ole tehtaalla pari kontillista epämääräisesti kuluneita renkaita ja tuotevastaavat puhuttelussa että mikä meni vikaan. Kotilon osalta olen jo tottunut Saksalaiseen menttaliteettiin, kaikki viat ja virheet kielletään viimeiseen asti, ja jotkut viat korjataan asiakkaalta salassa ja sen jälkeen väitetään naama näkkärillä että ihan normaalisti tämä toimii, ei tässä mitään vikka ole edes ollut...
Kylätason kurapyöräilijä.
kapo
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Pyörä: on

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja kapo »

Nyt on pari reissua nakkikiskan ympäri TKC 70:llä huristeltu. Kyllä ensivaikutelma on todella positiivisesti yllättynyt. Hiekalla toimii mielestäni erittäin johdonmukaisesti, ei ole ainakaan vielä tullut ruskeita läiskiä kalsareiden takaosastoon.. Heti alusta alkaen tuntui siltä, että noiden kanssa pärjää myös soralla.Tervatulla tiellä en saa tuota etupäätä "vemputtamaan", en sitten millään. Normaalilla maantie- / moottoritienopeuksilla käyttäytyy minun taidoilleni ja kokemuksilleni aivan niinkuin sekakäyttöön tarkoitetun renkaan odotinkin käyttäytyvän. Löytää toki pitkittäisuria, jos niihin tietoisesti ohjaa, ja kiemurtelee noiden urien mukaan, mutta uskoisin, että ei sellaista rengastusta löydykkään, mikä ei noita uria pitkin kiemurtele, jos niitä seurailee tieten tahtoen. n. 80 km/h vauhdissa vakkari päällä pystyi ajeleen "ilman käsiä", eikä vemputtanut, hiukan kampesi kohti vasenta kaistaa, mutta niin tuo pyörä on tehnyt kaikilla renkailla. Ja sitten kävin suljetulla alueella valvotuissa olosuhteissa kokeilemassa hiukan reippaampaa marssivauhtia, enkä saanut sielläkään mopoa käyttäytymään levottomasti. Ja rengaspaineet ovat pyörän valmistajan ohjeen mukaiset. Ei varmasti ole paras valinta noissa "satasen renkaissa" ajatellen pelkästään asfalttiajoa. Mutta kukapa tuollaisella kuviolla olevan renkaan pelkästään asfalttikäyttöön hankkiikaan? Tuolla halpisosastollakin löytyy varmasti parempia renkaita pelkästään asfalttikäyttöön. Minulla on toisilla vanteilla Tourance Next:t, ja niitä pidän jo enempi asfalttiajoon käypäsinä. Kyllä nuo 70:t tuntuvat tällaisen aloittelijan sekakäyttöön olevan paremmat kuin oletin. Tai sitten olen ajanut tähän saakka tosi p.....lla renkailla. No, katellaan kunhan nuo alkavat kulumaan, onko sitten vielä yhtä positiiviset mielipiteet, kuin nyt. :)
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

kapo kirjoitti:Nyt on pari reissua nakkikiskan ympäri TKC 70:llä huristeltu. Kyllä ensivaikutelma on todella positiivisesti yllättynyt. Hiekalla toimii mielestäni erittäin johdonmukaisesti, ei ole ainakaan vielä tullut ruskeita läiskiä kalsareiden takaosastoon.. Heti alusta alkaen tuntui siltä, että noiden kanssa pärjää myös soralla.Tervatulla tiellä en saa tuota etupäätä "vemputtamaan", en sitten millään. Normaalilla maantie- / moottoritienopeuksilla käyttäytyy minun taidoilleni ja kokemuksilleni aivan niinkuin sekakäyttöön tarkoitetun renkaan odotinkin käyttäytyvän. Löytää toki pitkittäisuria, jos niihin tietoisesti ohjaa, ja kiemurtelee noiden urien mukaan, mutta uskoisin, että ei sellaista rengastusta löydykkään, mikä ei noita uria pitkin kiemurtele, jos niitä seurailee tieten tahtoen. n. 80 km/h vauhdissa vakkari päällä pystyi ajeleen "ilman käsiä", eikä vemputtanut, hiukan kampesi kohti vasenta kaistaa, mutta niin tuo pyörä on tehnyt kaikilla renkailla. Ja sitten kävin suljetulla alueella valvotuissa olosuhteissa kokeilemassa hiukan reippaampaa marssivauhtia, enkä saanut sielläkään mopoa käyttäytymään levottomasti. Ja rengaspaineet ovat pyörän valmistajan ohjeen mukaiset. Ei varmasti ole paras valinta noissa "satasen renkaissa" ajatellen pelkästään asfalttiajoa. Mutta kukapa tuollaisella kuviolla olevan renkaan pelkästään asfalttikäyttöön hankkiikaan? Tuolla halpisosastollakin löytyy varmasti parempia renkaita pelkästään asfalttikäyttöön. Minulla on toisilla vanteilla Tourance Next:t, ja niitä pidän jo enempi asfalttiajoon käypäsinä. Kyllä nuo 70:t tuntuvat tällaisen aloittelijan sekakäyttöön olevan paremmat kuin oletin. Tai sitten olen ajanut tähän saakka tosi p.....lla renkailla. No, katellaan kunhan nuo alkavat kulumaan, onko sitten vielä yhtä positiiviset mielipiteet, kuin nyt. :)
Meneppä nyt vähän sitä nakkikioskiakin pidemälle ja kerro milla pyörällä siellä olet liikkeellä?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
kapo
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Pyörä: on

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja kapo »

juvander kirjoitti:
Meneppä nyt vähän sitä nakkikioskiakin pidemälle ja kerro milla pyörällä siellä olet liikkeellä?
Moottoripyörällä
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

kapo kirjoitti:
juvander kirjoitti:
Meneppä nyt vähän sitä nakkikioskiakin pidemälle ja kerro milla pyörällä siellä olet liikkeellä?
Moottoripyörällä

Continentalin tekemällä moottoripyörällä siis ;)

Joo. Eiköhän kaikki ymmärtäneet mistä oli kyse.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
kapo
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Pyörä: on

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja kapo »

Siis pyörän merkkinä Triumph Tiger Explorer. Ilmanpaineet: edessä 2,48 bar ja takana 2,9 bar.
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Ari »

Melko erilaisia kokemuksia, vesigessussa TKC70 ei toimi lainkaan. Paineita olen kokeillut laajalla skaalalla, eikä kuormakaan juuri vaikuta. Alta satasen vauhdeissa tuntuma kaarteissa on jotenkin vetelä ja yli satasen vauhdissa alkaa wobblaamaan. Sataaneljääkymppiä ei pysty ajamaan.
Sattuuhan näitä "paskan myivät" juttuja, tällä kertaa harmitti että kevään Balkanin reissulla toi renkaiden epävarmuus oli takaraivossa ajellessa, eikä motareilla pystynyt pitämään samaa vauhtia muun liikenteen kanssa. Yritäppä esim Puolassa ajaa 20 kmh alle muiden nopeuden, niin niitä hipomalla tehtyjä ohituksia riittää.
Tehtaan ja maahantuojan kanssa olen käynyt kirjeenvaihtoa, sieltä en paljoa odota, toivottavasti vetävät pois markkinoilta ennen kuin joku loukkaa itsensä.
1200_adv
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2014 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja 1200_adv »

Ajattelin, etten enää tähän ketjuun kirjoita, mut kuitenkin.
Kuorma vaikuttaa kyllä ja yllätys yllätys positiivisesti.
Huomasin kun rapsin laukut tallin nurkkaan ja kävin yksin kokeilemassa. Moottoritienopeudet (+120) ei mitenkään miellyttäviä ja rappusille kulunut eturengas täristää. Minkäänlaista voplausta en kyllä huomaa, 120 menee yhdelläkädellä tai miksei ilman käsiäkin.
Mut pyörä joka normaalisti kulkee kuin juna luikertelee erikoisesti.
Ei munkaan rengas enää, kunhan uudet tiistaina tulee.


"Voin myydä satasella parin, jos joku tulee hakemaan ajettu 2000km"
Kurtti
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 10:27 am
Pyörä: KTM

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

Kotarissa toimii kyllä ok. Pieni ongelma on ilmanpaineen vajoaminen molemmissa renkaissa muutaman päivän aikana, esim 2.9->2.0 takana, mutta tuosta ei juuri enää.
Ei ole riemulla rajaa kun kotarilla ajaa...
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja JSL »

Hieman houkuttaisi kokeilla näitä sen sijaan, että taas laitan uudet TKC80:t alle etenkin kun ajosta nykyään melkein kaikki on kestopäällysteellä. Ongelmana vain on ettei löydy taakse 18 tuumaisena kuin 150/70 R18. Vaan mahtaako mennä profiili ketuille LC4:n vanteella (TKC80 140/80:nä on toiminut hienosti)?
Avatar
MarkoA
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2012 1:31 pm
Pyörä: ----
Paikkakunta: Oulu

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja MarkoA »

Minä tein oman nakkikiskalenkin ja kävin katsomassa tietä pitkin saavutettavan Euroopan pohjoisimman nakkikioski/ravintola/turistirysän. Kilometrejä yhteensä karvan verran alle 2tkm. Reitille sattui myös vanhaa postitietä. Pyörä oli pakattu yhdelle hengelle muutaman päivän telttamatkailua varten ja kun tilaa oli, laitoin painoa mukaan eli tavaraa sen kummemmin miettimättä.

Paineet aluksi 2.5 ja 2.9 mutta pudotin matalammaksi -> 2.3 ja 2.7

Loistava rengas!
Ei täristä. Ei mitään vemputuksia, itseasiassa paremmin nämä TKC70:t toimii kuin edellinen Tourance Next setti. Ilman käsiä tyytyväisyyttä taputtaen pohjoismaiset maantienopeudet (Kemissä motarilla 130 mittarin mukaan noin suunnilleen epävirallisesti ehkä) menee ilman mitään ongelmia. Lujempaa mun ei tarvitse vielä päästäkään.

Asfaltilla ja soralla nämä ovat tehneet just sen mitä olen odottanut.

Tänään vilkaisin mitä Tiger Explorer foorumilla tästä renkaasta on kirjoitettu ja se on lyhyesti että hyvä rengas ja että kriitikot ovat kaikki yhden tietyn mallin omistajia. Eli heidän pitää ajella niillä muilla renkailla sitten. Minä jatkan näillä...kunnes mulla on varaa siihen yhteen tiettyyn malliin tjsp...

Renkaat ovat erinomaiset mun pyörällä siihen tarkoitukseen johon minä sitä käytän.
Muiden puolesta en voi sanoa mitään.
Allekirjoitus? Tähän viivan alle?
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Niin tekisi edelleen mieli laittaa nämä AT:n alle mutta en ole juuri löytänyt AT kuskien kommentteja muilta foorumeilta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Koheltaja kirjoitti:Niin tekisi edelleen mieli laittaa nämä AT:n alle mutta en ole juuri löytänyt AT kuskien kommentteja muilta foorumeilta.
Ja juuri tilauksesta: http://www.advrider.com/forums/showpost ... tcount=594

Ei sitten näköjään toimi senkään alla.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kiitokset, nyt voi lopullisesti unohtaa tämän renkaan ja laittaa ne Mitakset tilaukseen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Syke »

Rd04:ssä en pitänyt renkaasta ollenkaan. Paras kombo omiin ajoihin oli
Karoo ilman Teetä eteen ja Sahara3 taakse.
Braa-aab!
Vastaa Viestiin