KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Valvoja: Moderaattorit
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Ok tänks tuosta linkistä, taidan sen saada sittenkin työpaikalta tilattua
Tein pitkän illan hommia ja muutin tuon EXC:en alkuperäiseen kuosiin että olisi kätevämpi paikallisissa surautuksissa ja oli siinä hommaa kun en tajunnut ensin mihin se johtohässäkkä kuuluu. Yritin sitä alakolmioon asennella mutta noiden Koheltajan muutosten takia yhtälö oli mahdoton toteuttaa ja sitten yht äkkiä mittaria pyöritellessä tajusin että siihenhän se johtokimppu asennetaan ja se ratkaisi kaikki ongelmat kerralla. Sain pyörän kasattua siten että lamppu on hieman edempänä kuin alumperin ja kun ihailin aikaansaannostani niin alahuuli lurpsahti. En saakeli vieköön hankkinut tuon näköistä pyörää, vaan nimen omaan halusin Rally mallin ja saman tien alkoi uusi projekti jossa pyörä pikaisesti muutettiin takaisin Rallyksi ja alkuperäiset osat sai mennä visusti varastoon. No nyt se on taas komea ja jos kaatuilen katteet palasiksi niin säästän viikkorahoista ja ostan uuden mutta tuossa kuosissa ajellaan.
Paitukei, otin pikkuhondan pois myynnistä ja se saa toimia sitten extremepyöränä ja Rally saa hoitaa sorasurautukset niin saattaa Wanha säästyä lasikuituhommilta.
Tein pitkän illan hommia ja muutin tuon EXC:en alkuperäiseen kuosiin että olisi kätevämpi paikallisissa surautuksissa ja oli siinä hommaa kun en tajunnut ensin mihin se johtohässäkkä kuuluu. Yritin sitä alakolmioon asennella mutta noiden Koheltajan muutosten takia yhtälö oli mahdoton toteuttaa ja sitten yht äkkiä mittaria pyöritellessä tajusin että siihenhän se johtokimppu asennetaan ja se ratkaisi kaikki ongelmat kerralla. Sain pyörän kasattua siten että lamppu on hieman edempänä kuin alumperin ja kun ihailin aikaansaannostani niin alahuuli lurpsahti. En saakeli vieköön hankkinut tuon näköistä pyörää, vaan nimen omaan halusin Rally mallin ja saman tien alkoi uusi projekti jossa pyörä pikaisesti muutettiin takaisin Rallyksi ja alkuperäiset osat sai mennä visusti varastoon. No nyt se on taas komea ja jos kaatuilen katteet palasiksi niin säästän viikkorahoista ja ostan uuden mutta tuossa kuosissa ajellaan.
Paitukei, otin pikkuhondan pois myynnistä ja se saa toimia sitten extremepyöränä ja Rally saa hoitaa sorasurautukset niin saattaa Wanha säästyä lasikuituhommilta.
Weteraani kurapyöräilijä
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Kartanvaihto nappi löysi paikkansa oikean puolen peilinkiinnikkeeseen, pärjää sitä yhdelläkin peilillä. Muovisarja tuli hankittua uutta väritystä silmälläpitäen ja ylälokasuoja on harkinnassa, tuon alalokasuojan korjaan muuttamalla alakiinnitykseksi pätkät alkuperäisiä putkensuojia joihin liitän tuon alalokasuojan niin saa tukevamman kiinnityksen sille.Innovan laatugummit Biltemasta taakse otin 120 leveänä niin rullaa kivasti, halvat ja hyvät. Koetaulua pitää suunnitella, tarvitsen tornin naville, roadbookille ja mittarille. Mittari tuossa kummittelee ja nollailee kelloa sekä trippiä omineen ja tämä tulee aiheuttamaan harmia sillä suunnittelin tuon mittarin toimivan trippinä ja jos siihen ei voi luottaa niin ajatus pitää hylätä. Pitää vielä tutkia miksi se sekoilee, toivottavasti on vain liitoksissa häikkää.
Paitukei, se ainoa henkilö joka pikku hondaa kävi katsomassa ja jolle lupasin sen myydä vaikka otinkin pois myynnistä, soitti ja haki sen pois, joten helekatti soikoon tällä KTÄmmällä sitä nyt pitää vaan pärjätä
Paitukei, se ainoa henkilö joka pikku hondaa kävi katsomassa ja jolle lupasin sen myydä vaikka otinkin pois myynnistä, soitti ja haki sen pois, joten helekatti soikoon tällä KTÄmmällä sitä nyt pitää vaan pärjätä
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Ekana kannattaa vaihtaa patteri mittariin, voi korjaantua pelkästään sillä. Alkoiko kellon nollailu kytkimen laiton jälkeen vai nollaako muutenkin?ATC kirjoitti:Mittari tuossa kummittelee ja nollailee kelloa sekä trippiä omineen
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Pitääpä vaihtaa patteri tosiaan jos se siinä olisikin. Nollaili kellon jo silloin kun ajelin tänne etelästä, kirjoitinkin tuossa aiemmin että kello oli väärässä
Tuo patterihomma saattaa olla kun jossakin kohti huomasin että mittarin valokin välillä himmenee kummasti.
Tuo patterihomma saattaa olla kun jossakin kohti huomasin että mittarin valokin välillä himmenee kummasti.
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Sä veit pyörän niin nopiaan pois ettei kerennyt edes kelloa laittamaan oikeaan aikaan
Taustavalo ei muistaakseni tule pakteerista vaan 12v syötöstä. Huomaa siitä kun vääntää virrat pois niin taustavalo sammuu?
Taustavalo ei muistaakseni tule pakteerista vaan 12v syötöstä. Huomaa siitä kun vääntää virrat pois niin taustavalo sammuu?
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Pikkaisen leikkelin noita kellastuneita oransseja teippejä pois ja ilme kirkastui kummasti. Myös navitorni on rakennettu alumiinilevyistä, laitoin kojetaulun ohkaisesta muovista peittämään tekniikkaa ja asennukset ja nyt on siltä osin tekniikka navin virtoja vaille valmis. Taisi olla valmis liitin tuolla keulassa 12v virralle siis se jossa oli se usb johto kiinni. Taidan huomenna siihen tyrkätä navin virtajohdon ja jättää lisävirtapistokkeen pois kokonaan ja sittenhän tuo olisi valmis kesän reissuihin sekä surautuksiin. Tulevana viikonloppuna on GS miitti joten Biimeriäkin pitää tuunata väliin reissukuntoon.
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Sehän alkaa näyttää rallipyörältä kun on navit kiinni
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Tässäpä oiva tankki jos asiaa vielä vähän pidemmälle safarille:
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
On tuossa peltokyrpiäisen tankissa näköjään apurattaat joten laistan sen kun en niitä ole enää viimeiseen vajaaseet kuutenkymmeneen vuoteen käyttänyt. Toisaalta kun tuolla olemassa olevalla tankilla täräytin Kirkkonummelta Ouluun yhdellä pysähdyksellä niin alkaa ne siinä jo vanhan ukon rajat olemaan kun sitä tässä isässä mieluusti jo kerran päivässä pysähtyy kuselle ja kahville
Biltemassa kävin rengasostoksilla ja innovat tarttui mukaan, otin taakse sen FIM eli matalampi nappulaisen niin ei liepota pikiteillä häiritsevästi ja ne välttävät tämmöiseen Wanhan ukon rallihommiin mainiosti.
Biltemassa kävin rengasostoksilla ja innovat tarttui mukaan, otin taakse sen FIM eli matalampi nappulaisen niin ei liepota pikiteillä häiritsevästi ja ne välttävät tämmöiseen Wanhan ukon rallihommiin mainiosti.
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Melkonen sissi sinäkin tuo väli kun ei oo mikään lyhyt minä tulin kaustiselta jämsään yhellä pysähdyksellä tunturilla, kiire jottei menis yöhön
Yksinäinen Susi
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Viikinki on sissi
Wanha tuunasi pikkaisen lisää suojaa liitinnipulle katteen alla, ei joka roiske rasita kun lippa hieman suojaa.
Ja jos ei muuta keksi niin aina voi tarratuninkia harrastaa...
Wanha tuunasi pikkaisen lisää suojaa liitinnipulle katteen alla, ei joka roiske rasita kun lippa hieman suojaa.
Ja jos ei muuta keksi niin aina voi tarratuninkia harrastaa...
Weteraani kurapyöräilijä
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Joo ei, alkaa se olla käsitelty
Ajelin illan ja samalla testailin miten nuo muovit ja navitorni pelittää. Hain myös paikallisen kuvarastin kun sen ohi sopivasti sattui reitti. Höyryää melko herkästi tämä joten taitaa olla kuumaverinen peli. Kuvarastikuvaa kun sommittelin ja jätin tyhjäkäynnille niin jopahan alkoi höyryämään, pitänee olla tarkkana tuon kanssa. Pitänee myös selvittää muovitusten vaikutus syylärin ilmavirtoihin, automaagisesti ajattelin sen parantavan mutta en olekaan enää asiasta ollenkaan varma. Nyt saa oranssi levätä viikonlopun kun huomenna viiletän Biimerillä GS miittiin joten ensi viikolla pitää pohtia noita juttuja lisää.
Ajelin illan ja samalla testailin miten nuo muovit ja navitorni pelittää. Hain myös paikallisen kuvarastin kun sen ohi sopivasti sattui reitti. Höyryää melko herkästi tämä joten taitaa olla kuumaverinen peli. Kuvarastikuvaa kun sommittelin ja jätin tyhjäkäynnille niin jopahan alkoi höyryämään, pitänee olla tarkkana tuon kanssa. Pitänee myös selvittää muovitusten vaikutus syylärin ilmavirtoihin, automaagisesti ajattelin sen parantavan mutta en olekaan enää asiasta ollenkaan varma. Nyt saa oranssi levätä viikonlopun kun huomenna viiletän Biimerillä GS miittiin joten ensi viikolla pitää pohtia noita juttuja lisää.
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Kyllä pyörä meni ehdottomasti oikeaan osoitteeseen, rakentaminen ja tuunaaminen jatkuu uusin silmin ja tarpein
On tosiaan herkkä höyryymään ja tyhjäkäynti paikallaan keittää melko nopeasti, flektillä tilanne korjaantuu. Etukatteen ilmanohjain on hieno ja suunnittelin vastaavaa mutta hylkäsin sen koska flekti puuttuu, flekti oli hankintalistalla ja sen jälkeen olisin varmaan laittanut ilmanohjaimen. Roiskeiden suojaamisen ohella ilmanohjain antaa näköä ja kontrastia lisää eikä keula näytä niin "tyhjältä". Alaloksun kanssa oli myös suunnitteilla vaihtaa jäähdyttimen ilmanohjaimet alumiinisiin verkko malleihin, silloin jäähdytys paranee entisestään kun ilma ei kierrä vinojen laippojen kautta.
http://www.ebay.com.au/bhp/ktm-radiator-guards
http://www.ktm-parts.com/19040065.html
On tosiaan herkkä höyryymään ja tyhjäkäynti paikallaan keittää melko nopeasti, flektillä tilanne korjaantuu. Etukatteen ilmanohjain on hieno ja suunnittelin vastaavaa mutta hylkäsin sen koska flekti puuttuu, flekti oli hankintalistalla ja sen jälkeen olisin varmaan laittanut ilmanohjaimen. Roiskeiden suojaamisen ohella ilmanohjain antaa näköä ja kontrastia lisää eikä keula näytä niin "tyhjältä". Alaloksun kanssa oli myös suunnitteilla vaihtaa jäähdyttimen ilmanohjaimet alumiinisiin verkko malleihin, silloin jäähdytys paranee entisestään kun ilma ei kierrä vinojen laippojen kautta.
http://www.ebay.com.au/bhp/ktm-radiator-guards
http://www.ktm-parts.com/19040065.html
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Jaa että sitä on taas palattu tuohon allekirjoitukseen
Wanhan tuherrukset voisi jättää kirjoittamattakin, muutokset tähän oli jo tehty kiitos Veli Kohelluksen ja vain pikku vartustelua harrastan enää. On se vaan ihan parhautta ajolleen ja koko illan huristelin suu korvissa pitkin pitäjää kun ei malttanut millään lopettaa, onneksi oli vielä ilta töitä niin pakon kanssa palailin kotiin ja tuuppasin pyörän talliin.
Wanhan tuherrukset voisi jättää kirjoittamattakin, muutokset tähän oli jo tehty kiitos Veli Kohelluksen ja vain pikku vartustelua harrastan enää. On se vaan ihan parhautta ajolleen ja koko illan huristelin suu korvissa pitkin pitäjää kun ei malttanut millään lopettaa, onneksi oli vielä ilta töitä niin pakon kanssa palailin kotiin ja tuuppasin pyörän talliin.
Weteraani kurapyöräilijä
- Kipa
- Viestit: 1974
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
- Pyörä: SE ja kolmipökö
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: KTM 400 RR Adventure rakentelua.
Tuohon sopii nätisti Derbi/Gilera/Aprilia-mopon flekti, omaani laitoin ja siirsin nyt oikealle puolelle kun isompi tankki tulee myös, vasemmalle ei sopinutkaan enää ison tankin kanssa. Omalla katkaisijalla laitoin tuon, saa napata päälle kun tarve on (meikäläisen vauhdeilla aina kun mopo käy) Esim. tuolta: http://www.enduro24.fi/epages/enduro24. ... iewProduct
Ja tämäkin voisi helpottaa: http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHI ... 16533.html
Ja tämäkin voisi helpottaa: http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHI ... 16533.html
- taas kahden mopon taktiikalla -