Continental TKC 70

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jänkhä
Viestit: 144
Liittynyt: To Loka 04, 2012 6:22 pm
Pyörä: KTM 690R x2
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Jänkhä »

Käyppä laitatattaan typpitäyttö jossain rengasliikkeessä jossa se on mahdollista, eipä vaihtele paineet enää niin herkästi lämmetessään.
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Viimeiset kilometrit näillä renkailla edessä. Takana kahden päivän aikana melkein 2tkm, nyt Pärnussa ja kunhan tästä vielä selviää Tallinnaan ja kotiin niin nämä renkaat on tässä.

Oli todella veikeät ajettavat tuolla via baltican raiteilla, aivan uskomatonta matoliikehdintää. Ja minä kun lähdin GSA:lla juurikin sen takia liikkeelle ettei noista tarvitsisi välittää niin kävi vielä huonommin.

Jossain vaiheessa sitten muistin että hei, mullahan on ohjausiskarikin ja sen kun väänsi täydet vaimennukset päälle niin sitten meno rauhoittui. Kaupungissa olikin sitten vähän kankeampi ohjaus...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Mielenkiintoinen kulutusero nappuloiden välillä. Tuossa isommassa 6mm pintaa, pienemmässä 3mm ja kumpikin suurinpiirtein samassa kohtaa rengasta.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja mico »

Paineita pitäisi vaan säätää jos kuluu noin epätasasesti.
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

juvander kirjoitti:Mielenkiintoinen kulutusero nappuloiden välillä. Tuossa isommassa 6mm pintaa, pienemmässä 3mm ja kumpikin suurinpiirtein samassa kohtaa rengasta.
Aivan saman tavalla kulunut minunkin eturengas.
Tänään ajoin motarilla 140-150 vauhteja kokeeksi jonkun matkaa.
Meno oli ihan kohtuu vakaata kovasta tuulesta huolimatta.
Pitkittäisrailot tienpinnassa aiheuttaa kyllä melkoista luikertelua mutta jos niitä ei ole, on ajettavuus ihan ok, ainakin yhden hengen kuormalla ilman sivulaukkuja ja matkatavaraa.
Tilanne voi olla toinen jos massaa on enemmän, esim. sivulaukut, matkatavaraa ja matkustaja takana.
Yli 150 nopeuksia en jatkuvana marssivauhtina ole vielä kokeillut.

Olisiko Adventuren lisäkilot ja esim. sivulaukkujen ja matkatavaroiden tuoma painonlisäys yhdessä syyllinen iaj:n raportoimaan huonoon ajettavuuteen kovemmilla nopeuksilla?
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Nyt on edessä taas Anakee2, takana TKC70 ja hitaiden vauhtien luikertelu ja reagointi tien epätasaisuuksiin on poissa. Takapäässä tuntuu vielä vähän jotain outoa, mutta käyn vielä tuon nopeamman ajon kokeilun tekemässä ja sitten sekin vaihtoon.

Vanne oli vielä(kin) aivan tasapainossa.

TKC70:selle R1200GSA:n alla Continentalin suositus ilmanpaineiksi on 2.3/2.5, noilla(kaan) ei vaan vehje toiminut kuten se on tähän saakka toiminut.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Ja pikainen pyrähdys tuossa Turun motarilla ohjausiskarin vaimennukset minimissään.

Ei mitään ongelmaa ajaa nopeampaa vauhtia, nuo urat ja pakkaukset ei tuntuneet missään, mutkiin uskalsi oikeasti ajaa ilman pelkoa että etupää lähtee alta.

TKC70 edessä niin 120km/h oli maximi vauhti ilman ohjausiskarin säätöjä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
1200_adv
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2014 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja 1200_adv »

Noista rengaspaineista.
Mulla on ainakin renkaissa merkinnät: edessä 243kg/290KPA, takana 325kg/290KPA, DOT leimat 4214 molemmissa.
Contin sivuilla lukee, että maksimi kantavuus saavutetaan max paineella eli molemmilla 290KPA ja suosittaa aina ajamaan mahdollisimman korkeilla paineilla mukavuudenkin kustannuksella.
https://www.conti-online.com/www/motorc ... re_en.html
GSA ohjekirjassa on kyllä noi paineet 2,2/2,5 ja 2,5/2,9.
Itsellä edessä 2,7 ja takana 2,9 tällä hetkellä, aluksi ajoin itsekin alhaisemmalla eturenkaanpaineella n.2,3 (paineet kylmistä renkaista)
Rappusille kuluminen johtuu liian alhaisista paineista pitävällä alustalla.

Juvanderin huomioiden takia olen itse alkanut miettiä pitääkö tässä vielä vaihtaa renkaat ennen reissuun lähtöä. Viime kesänä alla oli anakee 3 niillä 10000km vielä pintaa jäljellä takarenkaassa eturengas melkein loppu. Kaikki ajot kakspäällä ja matkatavaroilla.

Jännä huomio RDC mukaan, kun korkeammat paineet nii paineen nousu lämpimänä pienempi.

ps. kävikö taas näin: "Kuka halpa osta, paska saa."
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Tuolta http://www.conti-fitmentguide.com/ näkee mikä on suosituspaineet renkaalle. Minun tapauksessa Continental suosittelee 2.3/2.5 paineita tälle TKC70 renkaalle. Niillä sen pitäisi siis toimia optimimaalisesti.

Noilla tai matalammilla/korkeammilla paineilla ei juurikaan vaikutusta renkaan käyttäytymiseen suuremmilla nopeuksilla. Sen verran paljon tuli eri paineita kokeiltua.

Matalammilla paineilla alhaisilla nopeuksilla löytyi kyllä pitoa, mutta uraherkkyyteen ei silläkään ollut vaikutusta.

Myöskin tuntui lyövän enemmän käsille tien epätasaisuuksissa vaikka oli kuinka Comfort mode päällä, tuokin _ominaisuus_ hävisi kun edessä on nyt Anakee2.

Minullahan nuo renkaat ei kuluneet _rappusille_ kuten on tehnyt muilla renkailla väärien paineiden kanssa vaan nuo isot ja pienet nappulat kuluivat eri tahtiin. Ovat näemmä tehty eri seoksesta.

Allrightilla oli kommentti eilen kun renkaan sinne toimitin että "onpas pehmeän tuntuinen rengas verrattuna muihin". Ja onhan se.

Minulle jäi nyt toistaiseksi taakse vielä TKC70, ei näytä juurikaan vaikuttavan ajovakauteen, mutta on kyllä hieman herkempi reagoimaan tienpintaan kuin aikaisemmin eli varmaankin tässä parin viikon sisällä vaihtuu sekin ennen lomareissun aloitusta.

TKC70 eturengasta en kyllä enää laita alle, ei mitään nautintoa matkassa tuon kanssa kun koko ajan saa olla varpaisillaan pyörän kanssa. Onneksi oli tämä reissu _työkeikka_ niin ei mennyt varsinainen lomareissu piloille.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
1200_adv
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2014 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja 1200_adv »

Luin kyllä saman suosituksen.
http://www.conti-fitmentguide.com/
Load inexsistä lukee kuitenkin näin:
"You can find the load index of a tyre on the sidewall. This index shows the maximum load of a tyre. The air pressure of a tyre is important for the maximum load as well. This means that you have to increase the inflation pressure up to the maximum pressure stated on the sidewall of the tyre to achieve the maximum load carrying capacity.

Never exceed the accessory restrictions and vehicle load capacity found in the motorcycle owner´s manual or the maximum load moulded on the tyre sidewall."

Kumpi sitten on oikein. Tolla tekstillä kuitenkin valmistaja voi perustella, että on käytetty liian alhaisia paineita.
Luulen myös, että suositus paineet ovat yksin ilman kuormaa.
Tarkoitin rappusia en laineita. Mulla on myös selvät raput renkaissa viereisillä nappuloilla.
En minäkään näitä renkaita suosittele, kun korkeintaan kovapintaisille sorateille.
Asfaltilla kuitenkin parempi, kuin tkc80 :oops:
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Maksimi kuormalla ajelu on taas ihan toinen juttu kuin se että ajaa yksin. Ei tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa, toimiiko rengas nopeassa vauhdissa vai ei kun ajaa yksin.

Toki jos pyörällä ajetaan kaksi päällä on paineet oltava kovemmat, mutta TKC70:sen tapauksessa mikään paine ei korjaa renkaan ongelmia.

Ei nyt sekoiteta liikaa soppaa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
1200_adv
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2014 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja 1200_adv »

"Allrightilla oli kommentti eilen kun renkaan sinne toimitin että "onpas pehmeän tuntuinen rengas verrattuna muihin". Ja onhan se."

Oliko toi ainoa komentti. Ei viitsi itse käydä kuuntelemassa "satasenrenkaan" takia kuunnella selityksiä. Valmistajalle saakka reklamaatio tuskin kuitenkaan menee.
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

No käsittääkseni tuo rengas nyt lähtee sieltä Continentaalille, lisää palautetta toivottavasti sitten sen kierroksen jälkeen.

Jos sieltä uusi TKC70 etukumi tulee varustettuna kommenteilla että 'nyt toimii varmasti' niin voinhan sen toki vääntää alle kokeiluluontoisesti, mutta mihinkään Espoota pidemmälle on kyllä ko. renkaalla enää lähde. Enkä kyllä suosittele ketään muutakaan lähtemään millekään pidemmälle reissulle näillä ominaisuuksilla varustetulla renkaalla.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
1200_adv
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2014 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja 1200_adv »

Ei ole tarkoitus sekoittaa soppaa.
Tuli vaan mieleen kuinka moni tietää mitä ne merkinnät siinä renkaan kyljessä tarkoittaa.
Infon takiahan tämä foorumi varmaan on olemassa.

Pitänee tilata uudet renkaat ja säästää nää syksyn sienireissulle.

Metzeler Tourance NEXT tilattu :o
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Rengas ei lähtenyt Continental Reifen GmbH:lle, mutta kootut selitykset kuvien kera kyllä. Vastausta sieltä vielä odottaessa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Vastaa Viestiin