RD:stä hiekkatielle projekti.
Valvoja: Moderaattorit
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Jos laittais noi setupit takaisin toimivalla kytkimellä, niin vois takanakit olla kyllä ihmeissään. Kytkin petti 8.5 tonnissa ihan totaalisesti. Tuossa 7tonnin jälkeen alkoi ihan kivasti tapahtua.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Laitoin pyörän vaakalle, siitähän tuli Moottoripyörä.
94 etu ja taka 86 =180kg
Täydessä ajovarustuksessa, tankki täynnä, n. 23l(ei mitattua tietoa, kun kaadoin kannuista loput mitä oli) +2t oljy 1l.
94 etu ja taka 86 =180kg
Täydessä ajovarustuksessa, tankki täynnä, n. 23l(ei mitattua tietoa, kun kaadoin kannuista loput mitä oli) +2t oljy 1l.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Ny saattaa uskaltaa avata jo kaasuaki ilman pelkoo holtittomast keulimisest kenties...
Saattaa siinä olla ihmisil ihmettelyy ku näyttää advelt muttei tosiaankaan kuulosta.
Saattaa siinä olla ihmisil ihmettelyy ku näyttää advelt muttei tosiaankaan kuulosta.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
No aivan varmasti ei keuli, eikä sudi. Nyt täytyy lähteä tekemään pakoputkea.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Hienoksihan tuota on pakko kehua
Tuo tarakan kaari tosin nayttää omaan silmään jotenkin pelottavalta, korkea ja eteenpäin kääntynyt...
Tuo tarakan kaari tosin nayttää omaan silmään jotenkin pelottavalta, korkea ja eteenpäin kääntynyt...
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Oon samaa mieltä tuosta kaaresta pehmeässä hiekassa jos ajaa, niin osuu persiisiin. Täytyypi vähän muokata sitä, hyvä siitä on kyllä siirrellä pyörää.
Sahailin sen roikkuvan 2 in 1 paisarin saumoista auki ja hitsailin nippuun vähän eri muotoisena, nyt se menee moottorin alta ja loppupilli nousee huomenna takahaarukasta läpi takarenkaan edestä.
Sahailin sen roikkuvan 2 in 1 paisarin saumoista auki ja hitsailin nippuun vähän eri muotoisena, nyt se menee moottorin alta ja loppupilli nousee huomenna takahaarukasta läpi takarenkaan edestä.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Laitoin tuollaista verkkoa penkkiin nahkan alle, saas nähdä miten toimii käytössä.
Olis tietysti pintamateriaaliksi vaatinut läpihengittävää kangasta, että sais ilmanvaihdollisen hyödyn. Olis täytynyt laittaa säädettävät venttiilit eteen ja taakse, sittenhän tuolla olisi tullut ilmastoitu penkki.
Eräs sakemannien yrityshän myy tuolla materiaalilla tehtyjä penkkejä.
Olis tietysti pintamateriaaliksi vaatinut läpihengittävää kangasta, että sais ilmanvaihdollisen hyödyn. Olis täytynyt laittaa säädettävät venttiilit eteen ja taakse, sittenhän tuolla olisi tullut ilmastoitu penkki.
Eräs sakemannien yrityshän myy tuolla materiaalilla tehtyjä penkkejä.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Kyllä on muotounut RD vallan hienoksi. Jos unohdetaan sukunäkö adventureen niin tuo näyttää tehdas tekoiselta laitteelta.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Kiitosta vaan.
Pian alkaa toimintakin paraneen, kerinnyt vähän panostamaan muuhunkin kuin ulkoisiin asioihin.
Pensapuolta vähän säädellyt, neuloja, suuttimia.
Sytkäpuoli vaati vielä paljon huomiota, kun vaan jotenkin sisäistäis ton kaks tahterin käänteisen logiikan nelareihin nähden(milloin liikutaan vaarallisilla alueilla).
Paisari on jo käytössä, vaatii pientä sepitystä vielä, vetoa tuntuis ihan mukavasti olevan.
Pian alkaa toimintakin paraneen, kerinnyt vähän panostamaan muuhunkin kuin ulkoisiin asioihin.
Pensapuolta vähän säädellyt, neuloja, suuttimia.
Sytkäpuoli vaati vielä paljon huomiota, kun vaan jotenkin sisäistäis ton kaks tahterin käänteisen logiikan nelareihin nähden(milloin liikutaan vaarallisilla alueilla).
Paisari on jo käytössä, vaatii pientä sepitystä vielä, vetoa tuntuis ihan mukavasti olevan.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Tarakkaan tein tuollaisen lisäosan, johon menee 10 litran muovikannu ja ruuvasin siihen ton työkaluputkenkin vielä kiinni.
Kannun kun heittää pois, niin tilalle saa kuivasäkin.
Kannun kun heittää pois, niin tilalle saa kuivasäkin.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Käytiin napapiirin pohjoispuolella vähän pörräilemässä.
Edit. Keskikulutus 15l/100km, taitaa pohjoisen tiet olla aikas polttoainetta kuluttavaa, 500km oli mittariin tullut lisää. Reilut 100 000km on tuo maailmaa nähnyt.
Edit. Keskikulutus 15l/100km, taitaa pohjoisen tiet olla aikas polttoainetta kuluttavaa, 500km oli mittariin tullut lisää. Reilut 100 000km on tuo maailmaa nähnyt.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Mitenkäs penkki toimi? Ja mistä tollasta verkkoa saa?
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
- Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
- Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Kelitkin näkyy suosineenAKH kirjoitti:Käytiin napapiirin pohjoispuolella vähän pörräilemässä. .
-pyörästä tuli HIENO!
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Ihan hyvältä penkki tuntuu, tonni on nyt ajettuna tuolla ja on se paras tähän astisista.jamppa kirjoitti:Mitenkäs penkki toimi? Ja mistä tollasta verkkoa saa?
Pohja tehty limistä ja siihen liimattuna kontakti liimalla tuo verkko, verkon liimauksessa kontakti liima vain limiin. Koska toinen liimattava osapuoli on hengittävää, niin ei tarvi perinteistä tapaa ja verkkokin saattais tuhoutua ja menettää ominaisuutensa jos sinne sisälle valuisi liimaa.
Sitten verkko päälle ja teippasin pakkausteipillä pakettiin ja annoin kuivua kunnolla.
Pinnassa kelkoissakin käytetty pakkasen kestävä keino nahka(kumimainen) ja sivuissa tavallinen.
Vaikka noi nahkat on leikattu vähän niinkuin muotoon, niin melko rankasti täytyi antaa lämpöä kuumailmapuhaltimella, n. 160 astetta teki pehmeäksi ja venyväksi(kannattaa testata aina jämäpalaan). Moninkerroin olevat kohdat jotka kääntyy alapuolelle, niin kannattaa vetäistä venytys vaiheessa ihan pehmeäksi puhaltimella, helpottuu työ huomattavasti.
Runkohan on tehty lasikuidusta ja nahka kiinnitetty paineilma nitojalla jonka saattomännän lyhensin sopivan mittaiseksi, ettei hajoita nahkaa.
Lopuksi kun nahka oli kiinnitetty lämmitin koko penkin nahkaosuuden kuumaksi jolla sen sai jäämään muotoon, eikä jäänyt liian pinkeeksi.
Ompeleet tein vedestä turpoavalla langalla, pitäis tukkia neulan reikiä paremmin mitä perus lanka, jonkin sortin vahaus vissiinkin pinnassa.
Matskut on Raision Muovikum putiikista ostettu.
Ps. Toi on aikas kivan hintaista tuo verkko.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Kiitos.jamba kirjoitti:Kelitkin näkyy suosineenAKH kirjoitti:Käytiin napapiirin pohjoispuolella vähän pörräilemässä. .
-pyörästä tuli HIENO!
Nähtiinkö kenties Mainarilla?