Continental TKC 70
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Continental TKC 70
2000 km väliraportti
Ajettu kevätkarkealla asfaltilla 1000km ja loput 1000 km sorateillä.
Asfalttiajo mutkateitä yhden hengen kuormalla.
Soratiet yhden hengen kuormalla tapeilla seisten pikku vauhdikasta nautiskelua.
Ei mitään revittelyä vaan isolla vaihteella väännöllä menemään.
Luistonesto enduro asetuksella joka sallii luistamista.
Eturenkaasta lähtenyt 2mm pois. Uutena 6,5mm, nyt 4,5 mm.
Eturengas kulunut jo 2000km jälkeen huomattavan paljon "rappusille".
Takarenkaasta lähtenyt pintaa pois 3,5 mm. Uutena 9.5 mm, nyt 6 mm.
Rengas kulunut tasaisesti.
Renkaat tuntuu tähän asti ihan hyviltä, erityisesti soralla.
Eniten huolestuttaa tuo eturenkaan voimakas "rappusille" kuluminen.
Paineet edessä 2,2
Takana 2,5
Tämän perusteella tulee hyvin esille se että soralla rengas kuluu huomattavasti nopeammin kuin
esim. kahden hengen tasaisessa matka ajossa sileillä asfaltti teillä esim. euroopassa.
Arin aikaisemmin esittävät luvut ovat siksi hyvin erilaisia.
Ajettu kevätkarkealla asfaltilla 1000km ja loput 1000 km sorateillä.
Asfalttiajo mutkateitä yhden hengen kuormalla.
Soratiet yhden hengen kuormalla tapeilla seisten pikku vauhdikasta nautiskelua.
Ei mitään revittelyä vaan isolla vaihteella väännöllä menemään.
Luistonesto enduro asetuksella joka sallii luistamista.
Eturenkaasta lähtenyt 2mm pois. Uutena 6,5mm, nyt 4,5 mm.
Eturengas kulunut jo 2000km jälkeen huomattavan paljon "rappusille".
Takarenkaasta lähtenyt pintaa pois 3,5 mm. Uutena 9.5 mm, nyt 6 mm.
Rengas kulunut tasaisesti.
Renkaat tuntuu tähän asti ihan hyviltä, erityisesti soralla.
Eniten huolestuttaa tuo eturenkaan voimakas "rappusille" kuluminen.
Paineet edessä 2,2
Takana 2,5
Tämän perusteella tulee hyvin esille se että soralla rengas kuluu huomattavasti nopeammin kuin
esim. kahden hengen tasaisessa matka ajossa sileillä asfaltti teillä esim. euroopassa.
Arin aikaisemmin esittävät luvut ovat siksi hyvin erilaisia.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Anakee II:et on kohta vaihtokunnossa ja TKC70 on yhtenä vaihtoehtona Anakeen tilalle. Onko ajettavuudessa ja pidossa eroja Anakeehen verrattuna? Varsinkin sorapito kiinnostaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Continental TKC 70
TKC70 meni just GSA:n alle - varmuuden vuoksi. On jotenkin painavamman oloinen kuin kulunut Anakee2 ja kumikin tuntuu jotenkin _muovisemmalta_. Kohta se selviää miltä se tiellä tuntuu.
Vielä pitää arpoa onko se GSA vai LT joka perjantaina lahtee Euroopan tourneelle...
Vielä pitää arpoa onko se GSA vai LT joka perjantaina lahtee Euroopan tourneelle...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Continental TKC 70
Ilpo, aina ihmetyttänyt miksi sä sitä Lotjaa vielä pidät tallissa )
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Re: Continental TKC 70
Kovasti olen yrittämässä päästä siitä eroonAyrtono kirjoitti:Ilpo, aina ihmetyttänyt miksi sä sitä Lotjaa vielä pidät tallissa )
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Continental TKC 70
Ensimmäiset kilometrit TKC70:llä takana GSA:n alla ja olo ei kyllä kovin luottavainen ole. Tuntuu reagoivan herkemmin tien uriin kuin mitä Anakee2. Pitänee varmaan kokeilla renkaiden paineita, nyt oli 2.3/2.5. Ainakin TKC80:nen on tosi herkkä paineille ja pitää vähän alhaisemmista paineista.
Noh, tällä mennään perjantaista alkaen ainakin seuraavat pari viikkoa/7tkm tjsp. Ensi viikon lopulla onkin sitten jo enemmän ajotuntumaa renkaalta.
Niin, GSA valikoitui kulkupeliksi sitten kuitenkin
Noh, tällä mennään perjantaista alkaen ainakin seuraavat pari viikkoa/7tkm tjsp. Ensi viikon lopulla onkin sitten jo enemmän ajotuntumaa renkaalta.
Niin, GSA valikoitui kulkupeliksi sitten kuitenkin
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Laitatko raporttia kun saat enemmän kilsoja, vielä ei ole kiirus renkaiden tilaukseen mutta varmaan Juhannuksen jälkeen alkaa tarviimaan uutta nakkia alle.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Continental TKC 70
Toki.
Pitää vielä tänään/huomenna ulkoiluttaa GSA:ta ja kokeilla vähän eri paineiden vaikutusta noiden renkaiden käyttäytymiseen. GSA on jonkin verran herkkä renkaiden paineille ja ~80tkm on tullut ajettua Anakee2:lla erilaisissa olosuhteissa niin ovat tulleet jo tutuksi. Lämpimissä olosuhteissa (>+30C) ja erityisesti esim. Turkissa on ollut pakko pudottaa paineita alas kun muuten ei pysy mutkissa tiellä.
Edessä kuitenkin 13-15 ajopäivää eikä kokoajan jaksaisi möyriä pyörän renkaiden paineita rukkaamassa reissussa tahi miettimässä uskaltaako vetää mutkaan miten. Toisaalta saa kyllä hyvän läpileikkauksen eri maiden (mutka)teistä eikä Alppejakaan voi aivan ajamatta ohittaa, kuten ei myöskään Schwarzwaldia!
Pitää vielä tänään/huomenna ulkoiluttaa GSA:ta ja kokeilla vähän eri paineiden vaikutusta noiden renkaiden käyttäytymiseen. GSA on jonkin verran herkkä renkaiden paineille ja ~80tkm on tullut ajettua Anakee2:lla erilaisissa olosuhteissa niin ovat tulleet jo tutuksi. Lämpimissä olosuhteissa (>+30C) ja erityisesti esim. Turkissa on ollut pakko pudottaa paineita alas kun muuten ei pysy mutkissa tiellä.
Edessä kuitenkin 13-15 ajopäivää eikä kokoajan jaksaisi möyriä pyörän renkaiden paineita rukkaamassa reissussa tahi miettimässä uskaltaako vetää mutkaan miten. Toisaalta saa kyllä hyvän läpileikkauksen eri maiden (mutka)teistä eikä Alppejakaan voi aivan ajamatta ohittaa, kuten ei myöskään Schwarzwaldia!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Continental TKC 70
Laitoin kanssa eilen tkc70:t alle ja ekojen kilometrien tuntuma on, että hiukan on uraherkkä assulla. Soralle en vielä ehtinyt. Paineet 2.2/2.6. Edelliset oli trailattacit joten pikavertailu lähinnä näiden välillä.
Ei ole riemulla rajaa kun kotarilla ajaa...
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Continental TKC 70
Mulla on edessä tuo contin nappula ja edessä oli viime syksynä ja nyt keväällä 1.5 paineet, hiekalla ja tuolla poluilla pito hyvä samoin assulla mut rengas kulu aika äkkiä sitten portaille nyt käänsin toisinpäin ja nostin paineet 2.2 kiloon ja ei gyvä hiekkatiellä, on kuin kuulalaakereilla ajais, tiputin 2 kiloon ja eiköhän tuo hitusen rauhotu kunhan pääsen kokeileen
Yksinäinen Susi
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Continental TKC 70
Onko kyseessä TKC70?jarno78 kirjoitti:Mulla on edessä tuo contin nappula ja edessä oli viime syksynä ja nyt keväällä 1.5 paineet, hiekalla ja tuolla poluilla pito hyvä samoin assulla mut rengas kulu aika äkkiä sitten portaille nyt käänsin toisinpäin ja nostin paineet 2.2 kiloon ja ei gyvä hiekkatiellä, on kuin kuulalaakereilla ajais, tiputin 2 kiloon ja eiköhän tuo hitusen rauhotu kunhan pääsen kokeileen
TKC70 ei varsinainen nappularengas ole mutta TKC80 kyllä on.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Jotenkin luulen että jarnolla on TKC80 ja sillä ei ole mitään tekemistä TKC70 kanssa. Runko ja kuvio on täysin eri, kuten renkaan suunniteltu käyttötarkoitus. Pehmeärunkoisen TKC80 toimivuus on kiinni paineista ja paineiden kanssa pelaamalla rengas toimii yllättävän laajalla skaalalla.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Continental TKC 70
Sori heimo veljet mun moka mulla alla tkc80
Ja kuten koheltaja tuumas paineittein säädöllä hyvä kumi, on huomattu. Nyt pyörii toisinpäin ja harjanteet tasottunut kummasti et eiköhän tuolla vielä hetken ajeta
Ja kuten koheltaja tuumas paineittein säädöllä hyvä kumi, on huomattu. Nyt pyörii toisinpäin ja harjanteet tasottunut kummasti et eiköhän tuolla vielä hetken ajeta
Yksinäinen Susi
Re: Continental TKC 70
Nyt on n. 1700km takana TKC70:llä Baltian ja Puolan halki Prahaan ja täytyy kyllä sanoa että ei taida tulla tästä meikäläisen rengasta.
Paineita on nyt rupattu suuntaan jos toiseenkin ja aina joku on pielessä.
Urissä pyörä tekee sellaisia matoliikkeitä mihin Anakeella2:lla ei ole totuttu, motarilla 120km/h on maksimi mitä voi ajaa, muuten lähtee etupää alta.
Ja pyörän setupissa ei sitten viime Anakee2 ajeluiden jälkeen ole tapahtunut mitään uutta...
Mutkissa on ihan ok ajettavaksi ellei jopa parempi kuin Anakee2, mutta nuo urat ja motarilla ajelu. Ei hyvä.
Äsken kävin lisäämässä vähän taakse lisää paineita, näkee sitten huomenna autobaanalla onko vaikutusta vai ei. Nyt oli jo hieman tässä suoraan ajossa kulunut kulmaa tuohon takarenkaaseen, edessä ei mitään huomauttamista kulumisesta.
Paineita on nyt rupattu suuntaan jos toiseenkin ja aina joku on pielessä.
Urissä pyörä tekee sellaisia matoliikkeitä mihin Anakeella2:lla ei ole totuttu, motarilla 120km/h on maksimi mitä voi ajaa, muuten lähtee etupää alta.
Ja pyörän setupissa ei sitten viime Anakee2 ajeluiden jälkeen ole tapahtunut mitään uutta...
Mutkissa on ihan ok ajettavaksi ellei jopa parempi kuin Anakee2, mutta nuo urat ja motarilla ajelu. Ei hyvä.
Äsken kävin lisäämässä vähän taakse lisää paineita, näkee sitten huomenna autobaanalla onko vaikutusta vai ei. Nyt oli jo hieman tässä suoraan ajossa kulunut kulmaa tuohon takarenkaaseen, edessä ei mitään huomauttamista kulumisesta.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Continental TKC 70
Samanlaisia kokemuksia kevätreissulta. 140 ssä alkaa gessu vobblata ja selvästi levottomammat ajaa, kuin vaikka Anakee 3. Aikaisemmin on voinut ajaa sen mitä mopo kulkee ilman ongelmia. Kun renkaita lukuunottamatta mikään muu ei ole muuttunut, on renkaita helppo syyttää. Paineita vesigessussa pidin 2.4 / 3.0 reissussa, kun tavaraa oli enemmän mukana. Nyt pudotin 2.3 / 2.8 ja saattoi Suomen nopeuksissa tulla hiukan vakaammaksi. Kymppitonni on ajettuna, seuraavaksi jotkin muut alle.