Yamaha WR 450 EFIn modaus - suttusten kuvien aika ohi :)

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja THA »

Houdi(ni) - nyt on startti JA nestekytkin mopossa :D
- tässä rakennettu toistakin samanlaista, niin kun sitten suunnittelin siihen Maguran asennuksen ilman starttia, alko itsellä oikein todella kalvaa aina kontata kun on kaksikin tukkia peräkkäin, ton pahuksen vaijerikykän takia, kun ei vaan tunnu olevan minkäänlaista suoraa käsky-yhteyttä vivulta kytkinlevyihin
No nestekytkintä ei siis saa sopimaan, valmista pakettia... no mä pistin kiinalaisen sitten. Olipahan kiinalainen asennus, tunnissa vaijerin kuoren korvakkeen tilalle oli jyrsitty soveltuva, loppu aika (6h) meni kiinaihmeellisyyden kanssa.
neste_kyt1.jpg
neste_kyt2.jpg
Josko sitä huomenna koeajolle, hallin lattialla keulan nyppiminen ainakin VIIMEIN ONNISTU, ah kuin ihanaa 8)

Lisätankkikin on laminointia vaille valmis, epäilyttää vaan etten saa tota tiukkaa mutkaa millään laminoitua hyvin. Yrittäny monena päivänä jo googlata noita tyhjiöpussijuttuja, että mimmonen semmosen tarvis olla. Alipainettahan olis kyllä.
Tilavuutta koreudelle tulee 4,5l ja suunnitelman mukaisella määrällä aineksia painoa tankattuna 4,9kg kaikkine kiinnikkeineen yms.
aux_tank1.jpg
aux_tank2.jpg
aux_tankmat.jpg
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja THA »

Olen nyt yrittänyt etsiä ohjeita tuon tankin laminointiin, siis ilman pois saantiin. Testikappaleissa tuo "terävä" kulma ei vaan ole onnistunut, joten edistyminen tökkii kun muotti on kertakäyttöinen eli pitäisi sitten onnistua kerrasta.

Kiinamallin nestekytkin osoittautui täysin sudeksi. Myyjä onnistui käyttämään minua ilmaistestialustana ja rupesi vielä jälkikäteen perimään rahaa heille tekemästäni työstä - sanotaan vaikka näin että jos näette jossain varastossa kiinanestekytkintä niin on todennäköisesti näitä samoja. Vivun vetäminen pohjaan ja katse työsylinteriin, etenee sisäänpäin nykäyksittäin, voitte kuvitella millainen se oli ajossa. Niinpä jäi hallienska ajamatta, ei tehnyt mieli lähteä kasan alimmaiseksi kun tuntuma kytkimeen oli todella kehno.

Sen verran tuosta kuitenkin makua jäi, että päätin investoida Maguran Hymeciin ja tehdä kaikkeni jotta saisin asennon mahdollisimman lähelle oikeata. 0.5mm jäi tilaa starttiin ja asentovirhettä vetosuuntaan ehkä lk. 20 astetta, mutta kun sain Hymecin kiinni ja kokeilin painaa kytkintä niin sehän palautu pelkän Z-Start Pron löysimmän jousen voimalla :D Kännykkä tuli elinkaarensa päähän 5,75v. iässä, joten kuvien laatukin koki kerrasta aimo harppauksen parempaan ;)
Photo 14.11.2014 15.27.04.jpg
Heitin pikku katukokeilulenkin ja vaihdoin sitten jo aiemmin viimeisimmäksi päättämäni öljykokeilun sisään, samanlainen lenkki perään. Kerrankin jotain positiivista, tuntuma todella napakka.
Sunnuntaina sitten viimein oikein ajokamat päällä keulan nostoja, heittelemisiä, jopa kytkimen lipsautuksella mutkia. Ihan ensimmäisestä liikkeelle lähdöstä, heti perään keulan ylhäällä käyttämisestä, oli se tunne että nyt on ihan viimesen päälle kytkin. 1:31h:sta keskityin varmaan 1h pahoinpitelemään öljyä ja kytkintä, ei muutosta sinä aikana. Se on ihan 100% varmaa että vaikkei toi työsylkky kestäisi tuota vinoon kuormittamista kuin puoli vuotta/kpl niin nestekytkimestä en enää luovu, miten voikaan olla noin hyvä kytkin pilattu vaijerilla. Öljystä en viitsi vielä huudella ennen kun se on n. 10h kesto testattu, koska useammalla uutena hyvin toimivalla öljyllä automaattikytkin on alkanut nikotella 5-7h kohdalla ja pakon edessä öljyllä on kuitenkin voitava ajaa se 1000km/esim. Päitsi, joka vastaa esim. bensan kulutuksesta laskien hieman päälle 10h enskaa. Automaattikytkimen tarttumiskierrosten muuttaminen ylemmäksi ei kuitenkaan ole vaihtoehto, joten öljyn laatu on ainut pelivara.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - suttusten kuvien aika ohi :)

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Eikö tuota työsylkän kiinnityspistettä saa äpösteltyä kääntyväksi? Puolipallo työsulkän päähän, koveraa pintaa lohkon päähän, vaseliinia väliin ja joku suoja. Saattaa säästää tai olla säästämättä sylkän tai parin hinnan. IIso peukalo kuvanlaadun kehityksestä.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - suttusten kuvien aika ohi :)

Viesti Kirjoittaja THA »

Kyllä se kääntymään pääsee, siitä fillarin jarrupalojen "puoli"pallosta ei vaan saa paikallaan kuvaa. Ongelma on siinä että tuota käyttövipua pitäisi saada käännettyä, jotta männänvarren ja vivun kulma olisi maksimivoiman kohdalla suota. Saisi toki hitsattua sellaiseen asentoon, mutta sittenpä ei kävisi enää hätävarana vakiovaijeri.
Kiitti - huojennus itsellekin ;)
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - suttusten kuvien aika ohi :)

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Hei, tuo lisätankin tekeminen kiinnostaa, miten olet se rakentanut? Puolikkaat laminoidaan kertakäyttö muottiin lasikuidusta ja sitten laminoidaan puolikkaat yhteen? Täyttöputki sorvataan muovista ja laminoidaan kiinni? Menikö noin? :)
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - suttusten kuvien aika ohi :)

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Ite tein vastaavan rakenteen (ilmasuodatinkotelo) styroksimallineen päälle,ja laminoinnin jälkeen sulatin sisuksen veke. styroksi kannattaa päällystää jollain,hartsi imeytyy jokaisen pallon väliin,ja sisäpinta on sen mukainen... Omassa ei ollu sisäänpäin meneviä muotoja,joten elmukelmu toimi muotoon pakottavana apuna.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - suttusten kuvien aika ohi :)

Viesti Kirjoittaja THA »

Polyuretaanista teen muotin, pinnoitan ihan pakkausteipillä. Teen kuoren, avaan dremelillä ja revin pois kertakäyttömuotin. Sit päälle muutama kerros. Tulee sileä sisältä, päältä ei niin väliä... voi hioo senkin vimpan päälle muutaman osan niinkin oon tehny. Styreenit liukenee herkeesti ketjuhiilareihin, mutta samalla lakkaa tartumasta ja tekee vuotoja, eli EPS muottina ja bensaa tilkka perään ei kannata. Jos käyttää epoksia niin silti ongelmaksi jää se tarttuminen, vaikkei imekään HC:eitä laisinkaan niin herkästi.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - suttusten kuvien aika ohi :)

Viesti Kirjoittaja THA »

Wuhuu! Päivitys liittymäti mitenkään itse aiheeseen mut pääsinpäs vihdoin ja viimein tänne foorumille!!! :shock:
- pienitehoisella sähkökäyttöisellä henkilökuljettimella tullu surrattua viime ajat ja tänään viimein ekat täyslailliset tiellä ajot 8) 8) 8)
JES!
Weeraan tulee lisätankki jahka saan lämmintä työtilaa samalle paikkakunnalle kun työt... tai sit työt siirtyy samalle paikkakunnalle missä lämmintä työtilaa jo on... aika seis ollu hommelit kun tuli 350km työmatka vastaan. Jatkuu jahka reissaus loppuu. Kiva kesäpaikka kaupunkilaiselle kaupan ja siitä se taas jatkuu tää jamppiprojekti.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin