honda XRV 750 Rally projekti
Valvoja: Moderaattorit
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
honda XRV 750 Rally projekti
Aletaanpa tekemään jonkinlaista projekti-infoa tännekkin.
Eli kaikki alkoi ajatuksesta tehdä, jotain muuta kuin KTM:n rallimopo jollaisen jo yhden omisti ja jolla kisaakin kokeiltu. Tavanomaisesti keveys on toivottua ralli ja muissa rypemistouhuissa, mutta voihan sitä harrastusmielessä asioita tehdä toisinkin. Eli tehdään vaihteeksi vanhanliiton möhköpeli.
Aihiona 51tkm ajeltu -98 rd07. Lähtökohtana pelkkä runko ja moottori. Kaikki muut osat laitettu kiertoon niitä tarvitseville. Rakentaminen aloitettiin siitä tärkeimmästä eli alustasta. Tällähetkellä asennettuna WP48 keula rallitouhuihin tehtynä kokeneen ammattimiehen toimesta. Taakse asennettuna KTM rally factoryn WP takaiskari AT:lle tehtynä ja säädettynä. Takaiskarin kanssa sattui käymään uskomaton tuuri, koska näitä tehdastiimin iskareita ei yleensä kukaan saa vaan ne puretaan kisan jälkeen pyöristä. Nyt sellainen sattui sopivasti löytymään iskarigurun kätköistä Seuraavana vuorossa takavanteen päivitys, jonka jälkeen vuorossa, tankit, katteet, penkki, ohjausiskari, putkisto, ymymymym... mutta niistä tuonnempana ja kuvia perästä.
Eli kaikki alkoi ajatuksesta tehdä, jotain muuta kuin KTM:n rallimopo jollaisen jo yhden omisti ja jolla kisaakin kokeiltu. Tavanomaisesti keveys on toivottua ralli ja muissa rypemistouhuissa, mutta voihan sitä harrastusmielessä asioita tehdä toisinkin. Eli tehdään vaihteeksi vanhanliiton möhköpeli.
Aihiona 51tkm ajeltu -98 rd07. Lähtökohtana pelkkä runko ja moottori. Kaikki muut osat laitettu kiertoon niitä tarvitseville. Rakentaminen aloitettiin siitä tärkeimmästä eli alustasta. Tällähetkellä asennettuna WP48 keula rallitouhuihin tehtynä kokeneen ammattimiehen toimesta. Taakse asennettuna KTM rally factoryn WP takaiskari AT:lle tehtynä ja säädettynä. Takaiskarin kanssa sattui käymään uskomaton tuuri, koska näitä tehdastiimin iskareita ei yleensä kukaan saa vaan ne puretaan kisan jälkeen pyöristä. Nyt sellainen sattui sopivasti löytymään iskarigurun kätköistä Seuraavana vuorossa takavanteen päivitys, jonka jälkeen vuorossa, tankit, katteet, penkki, ohjausiskari, putkisto, ymymymym... mutta niistä tuonnempana ja kuvia perästä.
Viimeksi muokannut mti, Ti Maalis 10, 2015 9:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Seurataan mielenkiinnolla!
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Kyllä, nyt kuulostaa aika eksoottiselta värkiltä. Kansa vaatii kuvia projektista
Kylätason kurapyöräilijä.
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Siinä alkuun joitain olemassa olevia kuvia. Lisää tulossa.
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Omaani meinasin talven aikana istuttaa vanhan kotkan keulan ja taakse toinen swingi ja keppi mut jäi kun tuli työttömyys
Ens talvena sit
Ens talvena sit
Yksinäinen Susi
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Briteistä ja Saksanmaalta osatilauksia odotellessa lähti Arrowin putkisto putkipajalle modattavaksi rallitouhuihin sopivammaksi.
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Tätä olikin kuulemma työkaveri käynyt kattomassa siellä teillä työreissulla ollessaan.
Hyvältä näyttää. Meinasitko antaa tuolle takakatteelle rälläkkää vai pidätkö sen alkuperäisenä? Siitä lähtee varmaan pari kiloa leikkemällä isompi rakenteita pois jos Rally Raidissa on tarkoitus tuota käyttää.
Hyvältä näyttää. Meinasitko antaa tuolle takakatteelle rälläkkää vai pidätkö sen alkuperäisenä? Siitä lähtee varmaan pari kiloa leikkemällä isompi rakenteita pois jos Rally Raidissa on tarkoitus tuota käyttää.
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Juu niin kävi
Öö...tarkoitatko takakatetta, takalokasuojaa vaiko takarunkoa. Takarunkoa lyhentämällä ja sitä myöten katteita muokkaamalla saa kyllä sen pari kiloa pois. Takalokarikompleksi tulee muuttumaan ja takatankeille varaus, mutta runkoa en aio alkaa pilkkomaan. Kuten kirjoittelin tuossa alussa niin tarkootus rakentaa vanhan liiton möhkö ja säilyttää uusista katteista ja alustasta ym. lukuunottamatta alkuperäinen muoto. Ei mitään "protoa" Ja juu rallia vartenhan tätä rakennetaan. Ei huvikseen viiti lompakkoa keventää
Öö...tarkoitatko takakatetta, takalokasuojaa vaiko takarunkoa. Takarunkoa lyhentämällä ja sitä myöten katteita muokkaamalla saa kyllä sen pari kiloa pois. Takalokarikompleksi tulee muuttumaan ja takatankeille varaus, mutta runkoa en aio alkaa pilkkomaan. Kuten kirjoittelin tuossa alussa niin tarkootus rakentaa vanhan liiton möhkö ja säilyttää uusista katteista ja alustasta ym. lukuunottamatta alkuperäinen muoto. Ei mitään "protoa" Ja juu rallia vartenhan tätä rakennetaan. Ei huvikseen viiti lompakkoa keventää
Viimeksi muokannut mti, Su Maalis 15, 2015 11:44 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Joo siis tuota takaosaa/takarunkoa jossa on on sitten penkki ym kiinni meinasin. Se on aika järeää tekoa originaalina.mti kirjoitti:Juu niin kävi
Öö...tarkoitatko takakatetta, takalokasuojaa vaiko takarunkoa. Takarunkoa lyhentämällä ja sitä myöten katteita muokkaamalla saa kyllä sen pari kiloa pois. Takalokarikompleksi tulee muuttumaan ja takatankeille varaus, mutta runkoa en aio alkaa pilkkomaan. Kuten kirjoittelin tuossa alussa niin tarkootus rakentaa vanhan liiton möhkö ja säilyttää uusista katteista ja alustasta ym. lukuunottamatta alkuperäinen muoto. Ei mitään "konseptia" Ja juu rallia vartenhan tätä rakennetaan. Ei huvikseen viiti lompakkoa keventää
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Katteet ym. tulee Saksanmaalta kun en ihan satasella luota noihin Italiaanojen tuotoksiin ja mielestäni Saksaleisten tekeleet näyttää paremmilta. Tietysti ite jos tekis ni tulis just sellaset ku sattuu tulemaan, mutta meikäläinen jotenkin karsastaa noita lasikuotuhommi kun niitä joskus tuli räpellettyä.
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Africa Queensilta?mti kirjoitti:Katteet ym. tulee Saksanmaalta kun en ihan satasella luota noihin Italiaanojen tuotoksiin ja mielestäni Saksaleisten tekeleet näyttää paremmilta. Tietysti ite jos tekis ni tulis just sellaset ku sattuu tulemaan, mutta meikäläinen jotenkin karsastaa noita lasikuotuhommi kun niitä joskus tuli räpellettyä.
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Sieltäpä sieltä. Kate on vähän pelkisteympi, siromman näköinen ja korkeampi etualaosastaan (eli alakolmion kohdalla nousee ylemmäs) verrattuna boanon katteisiin joissa ilmanottoröörit sivulla.
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Joo joskus kattelin kanssa niitä Africa Queensin katteita mutta kun on tuo Boano nyt niin en jaksa alkaa toisia laittamaan. Niillä on ihan näppärän näköisiä muutamia. Tosin täytyy sanoa että jos AT:hen osia tilaan niin pyrin käyttämään tuota Rugged Roadsia. Itselle jäi vähän huono maku tuosta Africa Queensin asiakaspalvelusta. Jotain häslinkiä siinä tilauksessa oli tai oliko sitten jotain sellasta että oli väärä osa tms. Saattoi johtua kielimuuristakin tms.mti kirjoitti:Sieltäpä sieltä. Kate on vähän pelkisteympi, siromman näköinen ja korkeampi etualaosastaan (eli alakolmion kohdalla nousee ylemmäs) verrattuna boanon katteisiin joissa ilmanottoröörit sivulla.
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: honda XRV 750 Rally projekti
Tankitkin oli aluksi suunnitelmissa hankkia AQ:lta, mutta päässä on visio alumiinisista erillistankeista eteen. Tilavuus yht. 15-20l ja taakse 10-15l. Näin saa painojakaumaa paremmaksi. Katsotaan saadaanko "ralliseppä" innostumaan tankkiprojektista...